Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Mi a véleményetek, különösen az MF2-ről.Milyen egyéb átalakítást igényel a motor?

Hmmm 115 ez az MF2. Nekem azért tetszik, mert nem egy univerzális chip-et veszek 15-20-ért ami "tutttijoérzedhogymegy", hanem a saját kopott, sokéves vasadhoz veszed és hozzá tudod igazítani a saját hardveredhez és igényeidhez a vezérlést.

A kérdés az, hogy ér e ez valamit, van e értelme igy hangolgatni, ki lehet e hozni némi pluszt teljesítményt vagy csak agyonb@szod a rendszert :(

Elküldve
Hmmm 115 ez az MF2. Nekem azért tetszik, mert nem egy univerzális chip-et veszek 15-20-ért ami "tutttijoérzedhogymegy", hanem a saját kopott, sokéves vasadhoz veszed és hozzá tudod igazítani a saját hardveredhez és igényeidhez a vezérlést.

A kérdés az, hogy ér e ez valamit, van e értelme igy hangolgatni, ki lehet e hozni némi pluszt teljesítményt vagy csak agyonb@szod a rendszert :(

A + teljesítmény az garantált, most a hengerfejesség után már tudom, pedig ott csak a 4. hengerbe ment bele kontrollálatlanul.Érzetre is jobban ment az autó.

Én a többire lennék kiváncsi, hogy ugye ez "csak" a cucc hozzá, de a motoron még sejtésem szerint kell dolgokat cserélni/megerősíteni, mert a megnövekedett teljesítményt(kb 15-20%) biztos nem bírja gyári állapotában(v. kevésbé).

Elküldve
Rájöttem a tutira!!!Megkérjük Gabit, hogy dobjon össze 1 ilyen rendszert.Neki is jó lesz, meg nekünk is!Na? :( :( ;) ;) :D :)

Vízipisztoly a folytószelephez, oszt kész :D :D

Elküldve
A + teljesítmény az garantált, most a hengerfejesség után már tudom, pedig ott csak a 4. hengerbe ment bele kontrollálatlanul.Érzetre is jobban ment az autó.

Én a többire lennék kiváncsi, hogy ugye ez "csak" a cucc hozzá, de a motoron még sejtésem szerint kell dolgokat cserélni/megerősíteni, mert a megnövekedett teljesítményt(kb 15-20%) biztos nem bírja gyári állapotában(v. kevésbé).

Ne vicceljetek már. 3D-s táblát egy csavarhúzóval.... :(

Aki padon állít(tat)ja be az autót az meg hülye.

Egyébként maga a cucc nem tűnik rossznak.

A 15-20% honnan jött?

Egy dolog hogy több benya megy be, de levegő nem kellene hozzá?

Elküldve
....Aki padon állít(tat)ja be az autót az meg hülye.

Egyébként maga a cucc nem tűnik rossznak....

Miért ?

Nem úgy lehet egyből meglesni, hogy mennyire volt sikeres a megejtett módosítás ?

Elküldve
Miért ?

Nem úgy lehet egyből meglesni, hogy mennyire volt sikeres a megejtett módosítás ?

Lehet kicsit félreérthető volt, de ironikus hangnemben próbáltam írni.

Amúgy a pad nem csak a végeredmény méréséhez kell, hanem jobb helyeken szerves része a beállításnak.

Elküldve
Ne vicceljetek már. 3D-s táblát egy csavarhúzóval.... :(

Aki padon állít(tat)ja be az autót az meg hülye.

Egyébként maga a cucc nem tűnik rossznak.

A 15-20% honnan jött?

Egy dolog hogy több benya megy be, de levegő nem kellene hozzá?

Alapvetően a vízbefecskendezésről van szó.Arról kértem véleményt, tapasztalatot.Az MF2-őt meg elnéztem, nem azt akartam írni.

Remélem most már érthető.

Elküldve
ma két olyan agyamenttel találkoztam, akinek zöld volt a lámpája

az biztos, hogy én nem láttam tőle semmit, de nem tudom, neki miért volt jó :(

és ezek az agyamentek nem egy oszlop tetején voltak? ;) :) :(

Elküldve
azért ezzel csak óvatosan, mielőtt lerepül a hengerfej ;)

:) Azért ilyesmivel amúgy sem kísérleteznék... Különben is. Ez egy Opel motor, úgyhogy tökéletes :( :(

Elküldve
ma két olyan agyamenttel találkoztam, akinek zöld volt a lámpája

az biztos, hogy én nem láttam tőle semmit, de nem tudom, neki miért volt jó :(

Fúú, ez a halálom. A másik az az ablaktörlőre szerelt kék LED... ;)

Elküldve
Alapvetően a vízbefecskendezésről van szó.Arról kértem véleményt, tapasztalatot.Az MF2-őt meg elnéztem, nem azt akartam írni.

Remélem most már érthető.

Oks.

Én még régen olvastam a vízbefecsiről. Ha jól emlékszem a vízzel nagyobb kompressziótűrése lesz a keveréknek.

Tehát szerintem igazából, akkor lehetne kihasználni ha a kompresszió növelve lenne, és hozzáigazítva a program. Viszont még így is sokallom a 15-20%-ot. Azért kérdeztem az honnan jött. De ha meg elfogy a víz, akkor baj van. Ráadásul sima csapvíz sem túlságosan ajánlott, a desztilált vagy ioncserélt meg nem is olyan olcsó.

Én inkább turbós autókban látom értelmét, ahol viszonylag könnyen lehet játsszani a turbónyomással.

Elküldve
ha hidegben nem nyílik az egyik ajtó, az a központizár hibája lehet vagy mechanikai?

Zár kattan valamennyit, csak az ajtó nem akar nyílni, vagy abszolút semmit nem csinál

a zár?

Elküldve
...

Elég laikus vagyok, de tényleg arról van szó, hogy vízzel módosítják az üzemanyag kompressziótűrését?

Mert, ha így van, ahogy gondolom, akkor szerintem ennek több hátránya van, mint előnye. Akkor már az intercooler sokkal jobb megoldás.

Elküldve
Zár kattan valamennyit, csak az ajtó nem akar nyílni, vagy abszolút semmit nem csinál

a zár?

nem tudom eldönteni, mert a másik 3 nyílik és van hangjuk :(

és ráadásul hátsó ajtó, tehát kulccsal kinyitni se tudom

Elküldve
Elég laikus vagyok, de tényleg arról van szó, hogy vízzel módosítják az üzemanyag kompressziótűrését?

Mert, ha így van, ahogy gondolom, akkor szerintem ennek több hátránya van, mint előnye. Akkor már az intercooler sokkal jobb megoldás.

Nemcsak. Például a vízcseppecskékre tapadó benzincseppecskék jobban porladnak amikor az elpárolog. Ez a párolgás természetesen hőt von el, és ettől csökken a hőmérséklet az égéstérben a sűrítés alatt, Ezért lehet nagyobb kompressziót alkalmazni, vagy változtatni az előgyújtáson. A jobb porladással elvileg csökkethető a fogyi is vagy növelhető a teljesítmény, és persze csökkenhet a károsanyagkibocsátás is.

De az tény hogy a víz nem ég el, szóval csak módosító hatásai vannak, energiát itt nem lehet kivenni belőle.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.