Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

A kifejezés biztosan létezik, angolul (ethanol concentration in the air) és németül is olvastam, sőt ismerek egy német disszertációt is, amely foglalkozik a levegő etanol-koncentrációjával:

http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=...e=960490949.pdf

Az üvegházhatásért a következő gázok felelősek elsősorban: szén-dioxid, freon(ok), ózon, metán, nitrogén-oxid(ok). Egyes vizsgálatok szerint az E85 használatával növekszik az ózon légköri koncentrációja, HOSSZABB TÁVON pedig a bioetanol elterjedése a szén-dioxid koncentrációt is növelné. Az alábbiakban néhány cikk elérhetőségét adom meg, amelyek a hátrányokról írnak. A válogatásom tehát nem objektív, nyilvánvalóan meg lehetne adni számos cikk elérhetőségét, amelyek az előnyökről írnak. Rengeteg szakmai vita folyik erről a témáról.

http://www.geographic.hu/index.php?act=nap...v=3&id=9085

Ami engem az alábbi cikkben meglepett, az éppen az volt, hogy maguk a környezetvédők tiltakoztak az Európai Unió a bioüzemanyaggal kapcsolatos tervei ellen.

http://www.euractiv.hu/modul.asp?name=cikk...le&sid=7246

Egy OECD-tanulmány ismertetése:

http://www.geographic.hu/index.php?act=nap...=3&id=10117

Itt arra figyeltem fel, hogy a világon az egyik legmagasabb impakt faktorral rendelkező, legjelentősebbnek számító tudományos-népszerűsítő folyóiratban, a Science-ben, két brit kutató emelte fel a szavát az EU energiapolitikája ellen. A magyar összefoglalást lásd:

http://szentkoronaradio.hu/node/11820

Megismétlem: tisztában vagyok, hogy ez egy rendkívül összetett probléma (nem véletlen a sok szakmai vita), és nem objektív az álláspontom, de környezetvédelmi szempontból egyelőre a Toyota Prius mellett teszem le a voksomat.

Nos, az általad linkelt tanulmányok és cikkek egyike sem mondja ki, hogy az etanol környezetkárosítóbb, mint a mostani foszilis

üzemanyagok használata. :( Ezekért a dolgokért aggodalmaskodnak a zöldek az összes írás szerint:

- termőterületek elvonása az élelmiszertermesztéstől (nem ez a koncepció, nem kéne annyit aggódni, csak vigyázni a kapitalista barmokkal)

- erdőterületek kiírtása újabb termőterületek nyeréséhez (fenti állítás szintén igaz ide is)

- nagyobb CO2 kibocsátás (csak annyival nagyobb, amennyivel kevesebb CO kibocsátás van, ami ugye károsabb most)

- előállításhoz több energia kell, mint amennyi nyerhető belőle (régebben tényleg így volt, manapság már léteznek sokkal

hatékonyabb eljárások a gyártásra, amivel valóban reális alternatívát nyújt ez az üzemanyag)

Azt ne felejtsük, hogy a bioetanolt nem arra találták ki, hogy kiváltson minden foszilis energiaforrást.

Ez egy alternatív megoldás, jelenleg a legéletképesebbnek tűnő. :P

A hidrogénmeghajtás nem életképes, mert a hidrogén előállítása nagyon költséges, és lassú, kis kapacitás van hozzá.

A villamos meghajtású autók drágán előállíthatóak, a felhasznált energia jóval többe kerül mint a foszilis üzemanyag

a hasonló belsőégésű motorral felszerelt autókba. Az energiatárolás bennük hatékonytalan, és az elhasználódott

akkucellák hatalmas mennyiségű veszélyes hulladékot eredményeznek. Tehát egyik sem életképes alternatív

megoldás, csak egy szép próbálkozás. :cry: Reméljük később változik a helyzet, most még nem jött el az az idő.

Link to comment
Megosztás:

Tehát egyik sem életképes alternatív

megoldás, csak egy szép próbálkozás. :( Reméljük később változik a helyzet, most még nem jött el az az idő.

Ezt én is így gondolom. Nagyon bízom abban, hogy még az elkövetkező évtizedekben nagy fejlesztések történnek e téren. A világ fejlődése a jelenlegi formában nem tartható fenn.

Link to comment
Megosztás:

Részemről nagyon jó zöld energiaforrásnak tartom a szélerőműveket, amivel tele lehetne rakni

Fejér megye nagy részét, mert az szinte egész évben szeles vidék :( Megfelelő számú ilyen szélerőművel

egész szép energiamennyiséget lehetne tolni a hálózatba (hallottam már olyan számítást, hogy az

országos szükséglet 20%-át). Szerintem elég jó befektetés is lenne magánbefektetők részére, ha végre

megalapoznák a törvényi-szabályozási hátterét (ez a liberalizálás most pont ezt is elősegíti). :P

Csak azért linkelem be a cikket, mert ma került fel az internetre, és éppen most került ez szóba a fórumon.

http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargaz...iaknazasat.html

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is így gondolom. Nagyon bízom abban, hogy még az elkövetkező évtizedekben nagy fejlesztések történnek e téren. A világ fejlődése a jelenlegi formában nem tartható fenn.

A jövő nemzedéknek adva a feladat: nagyon jó hatásfokú és kapacitású, könnyű és kicsi akkukat kitalálni :P

Vagyis jobban kifejezve, a mai ismert kapacitáshatároknak a többszörösét kéne elérniük valami új dologgal :D

És persze nem ártana az atomerőművek mellé is reális alternatívát állítani a villamosenergia előállítására. :(

Mert egyelőre a zöld energia nem tudja kiváltani őket, csak kiegészíteni. A foszilis forrásokról meg ugye

alapból el kellene feledkezni ;)

Tehát feladat adott, ifjú titánok hajrá! :cry:

Link to comment
Megosztás:

Csak azért linkelem be a cikket, mert ma került fel az internetre, és éppen most került ez szóba a fórumon.

http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargaz...iaknazasat.html

Jó cikk, és kicsit én is tanultam belőle, ugyanis én még csak 2MW alatti szélerőműről tudtam eddig :cry:

Mondjuk az az 50% nekem kicsit túlzásnak tűnik, ez valszeg a felső határa a kivehető energiának, de

ugye ez az esetek 99%-ban közel sem ennyi, széljárástól függően.

Az viszont szomorú, hogy (valószínű politikai jellegű) spekuláció jelent meg ebben a témában :(

Kíváncsi lennék, milyen neveket lehet találni emögött a callis cég mögöt... :P

Link to comment
Megosztás:

Meg a sok fénymásoló. 1 napig egy állandóan működő fénymásoló mellett lenni egy szűkebb helyiségben garantáltan nem egészséges. pl. És nem a hangja miatt. :(

Mi itt az irodában farkasszemet nézünk 1gyel, amiért évekig könyörögtünk.Mikor műküdik, mert másolunk, határozottan büdös is........

Érdekes cikk.......

Ha jól értelmezem, akkor 40-50%-ban bele lehet keverni a benzinbe is, de tisztán használni nem annyira célszerű......

Link to comment
Megosztás:

Hát én étolajjal biztos nem. De ez lesz az első telem olajkályhával. Kell a gázolajhoz valami adalék , vagy benzin hogy ne legyen vele gond?

A jó öreg kadett dízelemnek csak a meleg garázs segített már. :P Benzint én nem tennék bele, a szűrő előmelegítése miatt, de lehet, hogy ez csak az én félelmem. :(

Link to comment
Megosztás:

Hát én étolajjal biztos nem. De ez lesz az első telem olajkályhával. Kell a gázolajhoz valami adalék , vagy benzin hogy ne legyen vele gond?

Szoktak benzint keverni bele, 10%-ot nyugodtan lehet. Egyébként lehet kapni dermedésgátló adalékokat elég sokfélét.

Link to comment
Megosztás:

Hát én étolajjal biztos nem. De ez lesz az első telem olajkályhával. Kell a gázolajhoz valami adalék , vagy benzin hogy ne legyen vele gond?

Én sem megyek át lángossütőbe :(

Ha nem nyárról maradt az akciós anyagból, akkor szerintem nem kell bele semmi, mert a kúton ilyenkor már téli anyagot adnak, amibe már eleve van dermedésgátló anyag. Két telet mentem végig olajkályhával, nem raktam bele semmit, de nem volt gondom a gázolajjal. Benzint, petróleumot szoktak hozzáönteni, de szerintem jobb, ha dermedésgátlót raksz bele (ha akarsz belerakni valamit). A Metro-ban most 500Ft alatt van dermedésgátló, ami 50 literhez való. Olcsóbb, mintha benzint raksz hozzá 10%-ban (az 5 liter benzin jóval 1000Ft felett van, és az mégsem dermedésgátló)

Link to comment
Megosztás:

A jövő nemzedéknek adva a feladat: nagyon jó hatásfokú és kapacitású, könnyű és kicsi akkukat kitalálni :(

Vagyis jobban kifejezve, a mai ismert kapacitáshatároknak a többszörösét kéne elérniük valami új dologgal :P

Pl a szupravezetők szobahőmérsékleten történő üzembiztos működésével.

Link to comment
Megosztás:

Most néztem ki, már nem esik. A hó csak a füvön látható foltosan, az út latyakos-vizes.

Bp: esik, 1 fok és szél... a legszemetebb idő. Ablaktörlő pár perc alatt egy jégtömbbé válik tempónál. Latyak bárhol ráfagyhat az útra ilyen szélben só nélkül... Kiszámíthatatlan útviszonyok.

Kéretik nem dodgemként használni a kocsikat, cartársak! :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.