opel16v Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 A kifejezés biztosan létezik, angolul (ethanol concentration in the air) és németül is olvastam, sőt ismerek egy német disszertációt is, amely foglalkozik a levegő etanol-koncentrációjával: http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=...e=960490949.pdf Az üvegházhatásért a következő gázok felelősek elsősorban: szén-dioxid, freon(ok), ózon, metán, nitrogén-oxid(ok). Egyes vizsgálatok szerint az E85 használatával növekszik az ózon légköri koncentrációja, HOSSZABB TÁVON pedig a bioetanol elterjedése a szén-dioxid koncentrációt is növelné. Az alábbiakban néhány cikk elérhetőségét adom meg, amelyek a hátrányokról írnak. A válogatásom tehát nem objektív, nyilvánvalóan meg lehetne adni számos cikk elérhetőségét, amelyek az előnyökről írnak. Rengeteg szakmai vita folyik erről a témáról. http://www.geographic.hu/index.php?act=nap...v=3&id=9085 Ami engem az alábbi cikkben meglepett, az éppen az volt, hogy maguk a környezetvédők tiltakoztak az Európai Unió a bioüzemanyaggal kapcsolatos tervei ellen. http://www.euractiv.hu/modul.asp?name=cikk...le&sid=7246 Egy OECD-tanulmány ismertetése: http://www.geographic.hu/index.php?act=nap...=3&id=10117 Itt arra figyeltem fel, hogy a világon az egyik legmagasabb impakt faktorral rendelkező, legjelentősebbnek számító tudományos-népszerűsítő folyóiratban, a Science-ben, két brit kutató emelte fel a szavát az EU energiapolitikája ellen. A magyar összefoglalást lásd: http://szentkoronaradio.hu/node/11820 Megismétlem: tisztában vagyok, hogy ez egy rendkívül összetett probléma (nem véletlen a sok szakmai vita), és nem objektív az álláspontom, de környezetvédelmi szempontból egyelőre a Toyota Prius mellett teszem le a voksomat. Nos, az általad linkelt tanulmányok és cikkek egyike sem mondja ki, hogy az etanol környezetkárosítóbb, mint a mostani foszilis üzemanyagok használata. :( Ezekért a dolgokért aggodalmaskodnak a zöldek az összes írás szerint: - termőterületek elvonása az élelmiszertermesztéstől (nem ez a koncepció, nem kéne annyit aggódni, csak vigyázni a kapitalista barmokkal) - erdőterületek kiírtása újabb termőterületek nyeréséhez (fenti állítás szintén igaz ide is) - nagyobb CO2 kibocsátás (csak annyival nagyobb, amennyivel kevesebb CO kibocsátás van, ami ugye károsabb most) - előállításhoz több energia kell, mint amennyi nyerhető belőle (régebben tényleg így volt, manapság már léteznek sokkal hatékonyabb eljárások a gyártásra, amivel valóban reális alternatívát nyújt ez az üzemanyag) Azt ne felejtsük, hogy a bioetanolt nem arra találták ki, hogy kiváltson minden foszilis energiaforrást. Ez egy alternatív megoldás, jelenleg a legéletképesebbnek tűnő. :P A hidrogénmeghajtás nem életképes, mert a hidrogén előállítása nagyon költséges, és lassú, kis kapacitás van hozzá. A villamos meghajtású autók drágán előállíthatóak, a felhasznált energia jóval többe kerül mint a foszilis üzemanyag a hasonló belsőégésű motorral felszerelt autókba. Az energiatárolás bennük hatékonytalan, és az elhasználódott akkucellák hatalmas mennyiségű veszélyes hulladékot eredményeznek. Tehát egyik sem életképes alternatív megoldás, csak egy szép próbálkozás. :cry: Reméljük később változik a helyzet, most még nem jött el az az idő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Tehát egyik sem életképes alternatív megoldás, csak egy szép próbálkozás. :( Reméljük később változik a helyzet, most még nem jött el az az idő. Ezt én is így gondolom. Nagyon bízom abban, hogy még az elkövetkező évtizedekben nagy fejlesztések történnek e téren. A világ fejlődése a jelenlegi formában nem tartható fenn. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Részemről nagyon jó zöld energiaforrásnak tartom a szélerőműveket, amivel tele lehetne rakni Fejér megye nagy részét, mert az szinte egész évben szeles vidék :( Megfelelő számú ilyen szélerőművel egész szép energiamennyiséget lehetne tolni a hálózatba (hallottam már olyan számítást, hogy az országos szükséglet 20%-át). Szerintem elég jó befektetés is lenne magánbefektetők részére, ha végre megalapoznák a törvényi-szabályozási hátterét (ez a liberalizálás most pont ezt is elősegíti). :P Csak azért linkelem be a cikket, mert ma került fel az internetre, és éppen most került ez szóba a fórumon. http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargaz...iaknazasat.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Ezt én is így gondolom. Nagyon bízom abban, hogy még az elkövetkező évtizedekben nagy fejlesztések történnek e téren. A világ fejlődése a jelenlegi formában nem tartható fenn. A jövő nemzedéknek adva a feladat: nagyon jó hatásfokú és kapacitású, könnyű és kicsi akkukat kitalálni :P Vagyis jobban kifejezve, a mai ismert kapacitáshatároknak a többszörösét kéne elérniük valami új dologgal :D És persze nem ártana az atomerőművek mellé is reális alternatívát állítani a villamosenergia előállítására. :( Mert egyelőre a zöld energia nem tudja kiváltani őket, csak kiegészíteni. A foszilis forrásokról meg ugye alapból el kellene feledkezni ;) Tehát feladat adott, ifjú titánok hajrá! :cry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Csak azért linkelem be a cikket, mert ma került fel az internetre, és éppen most került ez szóba a fórumon. http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargaz...iaknazasat.html Jó cikk, és kicsit én is tanultam belőle, ugyanis én még csak 2MW alatti szélerőműről tudtam eddig :cry: Mondjuk az az 50% nekem kicsit túlzásnak tűnik, ez valszeg a felső határa a kivehető energiának, de ugye ez az esetek 99%-ban közel sem ennyi, széljárástól függően. Az viszont szomorú, hogy (valószínű politikai jellegű) spekuláció jelent meg ebben a témában :( Kíváncsi lennék, milyen neveket lehet találni emögött a callis cég mögöt... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Meg a sok fénymásoló. 1 napig egy állandóan működő fénymásoló mellett lenni egy szűkebb helyiségben garantáltan nem egészséges. pl. És nem a hangja miatt. :( Mi itt az irodában farkasszemet nézünk 1gyel, amiért évekig könyörögtünk.Mikor műküdik, mert másolunk, határozottan büdös is........ Érdekes cikk....... Ha jól értelmezem, akkor 40-50%-ban bele lehet keverni a benzinbe is, de tisztán használni nem annyira célszerű...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Olvastam a flextek leírásban, hogy ha 40%-nál több ethanol van a benyához keverve akkor már át kell kapcsolni "alkohol" üzemre. Röviden 40% alatt nem kell elektronika de biztos ami biztos alapon max 30%-os arányt javasolnak. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Olvastam a flextek leírásban, hogy ha 40%-nál több ethanol van a benyához keverve akkor már át kell kapcsolni "alkohol" üzemre. Röviden 40% alatt nem kell elektronika de biztos ami biztos alapon max 30%-os arányt javasolnak. :P Kövi tankolásnál kipróba! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Kövi tankolásnál kipróba! :( Komoly? írd meg a tapasztalatot!!!! Kiváncsi vagyok... lehet egy féltanknyit én is beletennék... persze keverve mégegyannyi benzinnel Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Na ebből a pancsolásbol én asszem kimaradok.:( Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Na ebből a pancsolásbol én asszem kimaradok.:P Szerintem én is! :cry: :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Szerintem se tegyetek a dízelekbe.... azok ugyis keveset fogyasztanak és a lé is olcsóbb belé.... :P Csak mi akarunk olcsóbban autózni...... :( na persze ha olcsóbb lesz... azért AC pumpát pl. nem szeretnék venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Na ebből a pancsolásbol én asszem kimaradok.:( Ti majd pancsoltok étolajjal :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Hát én étolajjal biztos nem. De ez lesz az első telem olajkályhával. Kell a gázolajhoz valami adalék , vagy benzin hogy ne legyen vele gond? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Hát én étolajjal biztos nem. De ez lesz az első telem olajkályhával. Kell a gázolajhoz valami adalék , vagy benzin hogy ne legyen vele gond? A jó öreg kadett dízelemnek csak a meleg garázs segített már. :P Benzint én nem tennék bele, a szűrő előmelegítése miatt, de lehet, hogy ez csak az én félelmem. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 Hát én étolajjal biztos nem. De ez lesz az első telem olajkályhával. Kell a gázolajhoz valami adalék , vagy benzin hogy ne legyen vele gond? Szoktak benzint keverni bele, 10%-ot nyugodtan lehet. Egyébként lehet kapni dermedésgátló adalékokat elég sokfélét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Hát én étolajjal biztos nem. De ez lesz az első telem olajkályhával. Kell a gázolajhoz valami adalék , vagy benzin hogy ne legyen vele gond? Én sem megyek át lángossütőbe :( Ha nem nyárról maradt az akciós anyagból, akkor szerintem nem kell bele semmi, mert a kúton ilyenkor már téli anyagot adnak, amibe már eleve van dermedésgátló anyag. Két telet mentem végig olajkályhával, nem raktam bele semmit, de nem volt gondom a gázolajjal. Benzint, petróleumot szoktak hozzáönteni, de szerintem jobb, ha dermedésgátlót raksz bele (ha akarsz belerakni valamit). A Metro-ban most 500Ft alatt van dermedésgátló, ami 50 literhez való. Olcsóbb, mintha benzint raksz hozzá 10%-ban (az 5 liter benzin jóval 1000Ft felett van, és az mégsem dermedésgátló) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 A jó öreg kadett dízelemnek csak a meleg garázs segített már. :P Benzint én nem tennék bele, a szűrő előmelegítése miatt, de lehet, hogy ez csak az én félelmem. :( De ott valószínűleg nem a nafta volt a gondok okozója :cry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 A jövő nemzedéknek adva a feladat: nagyon jó hatásfokú és kapacitású, könnyű és kicsi akkukat kitalálni :( Vagyis jobban kifejezve, a mai ismert kapacitáshatároknak a többszörösét kéne elérniük valami új dologgal :P Pl a szupravezetők szobahőmérsékleten történő üzembiztos működésével. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Bakker, egy órája mosattam le a kocsit, erre elkezdett szakadni a hó. :( Várhatott volna még egy-két hónapot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 De ott valószínűleg nem a nafta volt a gondok okozója :P Nem is ott volt indítási problémám :( . Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Bakker, egy órája mosattam le a kocsit, erre elkezdett szakadni a hó. :( Várhatott volna még egy-két hónapot. Meg is marad? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Meg is marad? Most néztem ki, már nem esik. A hó csak a füvön látható foltosan, az út latyakos-vizes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Most néztem ki, már nem esik. A hó csak a füvön látható foltosan, az út latyakos-vizes. Bp: esik, 1 fok és szél... a legszemetebb idő. Ablaktörlő pár perc alatt egy jégtömbbé válik tempónál. Latyak bárhol ráfagyhat az útra ilyen szélben só nélkül... Kiszámíthatatlan útviszonyok. Kéretik nem dodgemként használni a kocsikat, cartársak! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Hélo! Tessék átállítani fórumórát! :( Téli időszámítás van erősen :P Bejegyzésem 15:21-kor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts