yooccoo Elküldve November5, 2007 Megoszt Elküldve November5, 2007 attól függ, mikori meg milyen a motor benne :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November5, 2007 Megoszt Elküldve November5, 2007 A környezetvédelmi osztály és az euro besorolás nem ugyanaz! Az X-es motorok euro2-esek. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November5, 2007 Megoszt Elküldve November5, 2007 A környezetvédelmi osztály és az euro besorolás nem ugyanaz! Az X-es motorok euro2-esek. :( akkor a C euro1 ? most lehet butaságot kérdeztem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve November5, 2007 Megoszt Elküldve November5, 2007 A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző 0 - katalizátor nélküli, Otto-motoros, - a jóváhagyási előírások szerint nem minősített Dízel-motoros, - ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros; 1 - katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros; 2 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros [kivéve a 4. osztályba sorolt ENSZ-EGB 83.02/B. előírás (Euro-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott gépjárművet]1; 3 - az ENSZ-EGB 83.01/C, vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott, Dízel-motoros; 4 - az ENSZ-EGB 83.02/B. előírás (Euro-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - Otto-motoros1, - az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros; 5 - tiszta gázüzemű- vagy elektromos meghajtású, illetőleg - hybrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint Ottó- vagy Dízel-motorral is ellátott) hajtású; 6 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás A. szintje2 szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-III); 7 - az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A)2, illetőleg a 49.03 előírás I. jóváhagyás3 és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros (EURO-III); 8 - az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A)2, vagy 49.03 előírás I. jóváhagyás3 és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III); 9 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás B. szintje4 szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-IV.); 10 - az ENSZ-EGB 83.05 előírás C jóváhagyás (B)4 és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-IV.); 11 - az ENSZ-EGB 49.03 előírás II jóváhagyás5 és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-IV.); 12 - az ENSZ-EGB 49.03 előírás III jóváhagyás6 és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-V.); 13 - az ENSZ-EGB 49.03 előírás IV jóváhagyás7 és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EEV)8 euro-besorolás A = Österreich C = Euro 1 E = Euronorm S = Schweden "A 10/11" X = 96/69/EG, D3 / D4 Y = 98/69/EG, Euro 3 Z = 98/69/EG, Euro 4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November5, 2007 Megoszt Elküldve November5, 2007 A környezetvédelmi osztály jelzés (kód) A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző 0 - katalizátor nélküli, Otto-motoros,... huh :( a teljesség igénye nélkül :P köszi ! Lehetőség szerint kerüljük már az ilyen hosszú idézeteket. Én most rövidebbre vettem. Gepard. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve November6, 2007 Megoszt Elküldve November6, 2007 Megváltozott / megváltozik a MOTE honlapja? Ma délután fél háromkor még a sárga színben virított... Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 cali gyári ablakemelője jó az F-be? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 CO alapjárat 0,11 Emelt CO 0,01 Bár ez nem az Astra, hanem a családi ótó :( Én 2 hete voltam zöldkártyán a 204000 km-es ótómmal: alapjárati CO: 0,00 emelt üresjárati: 0,08 lamda: 1,00 Nem is rossz! Kicsit belejavítottam itt is az idézetbe. Gepard Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 cali gyári ablakemelője jó az F-be? nem, legalábbis az 5 ajtósba biztos nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 "alapjárati CO: 0,00 emelt üresjárati: 0,08 lamda: 1,00 Nem is rossz!" Nem lenne rossz, csakhogy ez fizikailag lehetetlen :P Tehát vagy hasraütésből írták meg, vagy szar volt a műszer :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 "alapjárati CO: 0,00 emelt üresjárati: 0,08 lamda: 1,00 Nem is rossz!" Nem lenne rossz, csakhogy ez fizikailag lehetetlen :cry: Tehát vagy hasraütésből írták meg, vagy szar volt a műszer :( Vagy lyukas kipufogó :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 Vagy lyukas kipufogó :( hát ehhez az adathoz elég vakvágány kell :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 Nem lenne rossz, csakhogy ez fizikailag lehetetlen :P Tehát vagy hasraütésből írták meg, vagy szar volt a műszer :( Vagy pedig absz. jó volt! :cry: NAGYON is jó! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve November7, 2007 Megoszt Elküldve November7, 2007 Vagy pedig absz. jó volt! :P NAGYON is jó! :cry: Hát igen, ha nem használják, akkor nem nagyon romlik el... :D :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Na én leírom: Gyári, alapjáraton: 0.5 Mért:0.03 Gyári, emelt üres.:3200f/min 0.3 Mért 2962f/min 0.25 Lambda, gyári: 0.97-1.94 Mért: 1.014 Ezeket szintén az orrom előtt mérték, és a fordszámot összenéztem a Gabi féle commal az is stimmelt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 ...a fordszámot összenéztem a Gabi féle commal az is stimmelt. Na nekem ez nem stimmelt, a BC kb. 300-al kevesebbet mutatott, viszont a fordszámmérős műszerfal ugyanazt mutatta, mint a műszer. Az az 1.94 nem sok egy kicsit Lambdának? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Az az 1.94 nem sok egy kicsit Lambdának? :( Nekem ezt írták be gyári értéknek. Ja igen. X14XE-ről van szó Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Nekem ezt írták be gyári értéknek. Ja igen. X14XE-ről van szó Sztem azt elírták; nekem 0,97-1,03 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Sztem azt elírták; nekem 0,97-1,03 Lehet. Egyebet nem tudok mondani. Kérem kaccsojja ki.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Van egy érdekes cikk a Totalcar-on.... tapasztalatok egy Swift-el, amelyikbe 25 ezer km-en át E85-öt töltöttek. Szerintetek a mi autóink mennének ezzel? A Vectrán nem merem kipróbálni, de a régi Astrát megpróbáltam volna.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Van egy érdekes cikk a Totalcar-on.... tapasztalatok egy Swift-el, amelyikbe 25 ezer km-en át E85-öt töltöttek. Szerintetek a mi autóink mennének ezzel? A Vectrán nem merem kipróbálni, de a régi Astrát megpróbáltam volna.... olvastam én is a cikket, azért a gumitömítéseknek és egyéb műanyag-alkatrészeknek nem kimondottan tesz jót az alkohol. Van, aki százezer kilómétereket jár teszkós benzinnel, de van, akinek az 5. tankolásnál megadja magát a benzinpumpa... üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Mint már sokszor említettem, jó dolog az az E85 :D De mint itt is említitek, bezony hamarabb tönkrevágja a gumicsöveket (és egyes acél alkatrészeket is), mint a benzin (mert az is, csak az szolidabban :( ). Ezért az E85-re való áttérésnél fontos szempont, hogy a szóba kerülő alkatrészeket lecseréljék az üzemanyagútban. Tudtommal az injektorok és az AC pumpa is saválló acél alkatrészeket tartalmaz, tehát azokat lehet hagyni. Lényegében az injektorhíd, nyomásszabályzó, benyaszűrő és a csövek jönnek szóba. Átalakítást mindenképpen kell végezni, ugyanis az E85-ből 30%-al több kell, mint a benzinből, ezért érdemes az üzemanyagnyomás növelésével, és a motorvezérlő chip átírásával átállni. A totalcar cikkhez azért hozzátenném, hogy kicsit elnagyolt számításokat lehet ott látni, és néhány dolgot figyelmen kívül hagynak. Először is, kukoricából kb 1:10 térfogatarányban lehet előállítani a bioetanolt. Másodszor pedig az ugar nagy része nem azér ugar, mert nincs mit termelni, hanem mert a mezőgazdaságban köztudott, hogy néha kell hogy ugar legyen :P A bioetanol termeléséhez bevonható termőföld nagyságrenddel kisebb, mint ahogy azt ott írták. Továbbá nem számolnak azzal, hogy ebből a területből nagy részt kell fordítani a vetőmag termesztésre is, különben nem lehet fenntartani a költség oldal reális szinten maradását. Tehát mai állás szerint, ha minden lehetőséget kihasználnánk a bioetanol előállítására, akkor sem tudnánk kiváltani a jelenleg használt foszilis üzemanyagokat (még felearányban sem). Egyébként meg az is téves, hogy a kukorica a fő szóbajöhető alapanyag, mert mellette ott van az országban nagy terméshozamot elérő repce és cukorrépa, amiből jobb térfogatarányt lehet elérni, és az alapanyag térfogatra számított termőföldigénye is kisebb ;) Érdemes szakmai fórumokon tájékozódni a témáról, mert érdekes dolgokat lehet megtudni :cry: Kaposváron egyébként már nagyon régóta működik egy olyan rendszer, miszerint a cukorgyárban a répahulladékból gyártják az etanolt, és egyrészt a cukorgyár így kevesebb külső energiára kell hagyatkozzon, másrészt meg a helyi tömegközlekedés (buszok) nagy része is onnan kapja az üzemanyagot. Példának lehet állítani más városok elé... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 Mint már sokszor említettem, jó dolog az az E85 ;) De mint itt is említitek, bezony hamarabb tönkrevágja a gumicsöveket (és egyes acél alkatrészeket is), mint a benzin (mert az is, csak az szolidabban :( ). Ezért az E85-re való áttérésnél fontos szempont, hogy a szóba kerülő alkatrészeket lecseréljék az üzemanyagútban. Tudtommal az injektorok és az AC pumpa is saválló acél alkatrészeket tartalmaz, tehát azokat lehet hagyni. Lényegében az injektorhíd, nyomásszabályzó, benyaszűrő és a csövek jönnek szóba. Átalakítást mindenképpen kell végezni, ugyanis az E85-ből 30%-al több kell, mint a benzinből, ezért érdemes az üzemanyagnyomás növelésével, és a motorvezérlő chip átírásával átállni. A totalcar cikkhez azért hozzátenném, hogy kicsit elnagyolt számításokat lehet ott látni, és néhány dolgot figyelmen kívül hagynak. Először is, kukoricából kb 1:10 térfogatarányban lehet előállítani a bioetanolt. Másodszor pedig az ugar nagy része nem azér ugar, mert nincs mit termelni, hanem mert a mezőgazdaságban köztudott, hogy néha kell hogy ugar legyen :P A bioetanol termeléséhez bevonható termőföld nagyságrenddel kisebb, mint ahogy azt ott írták. Továbbá nem számolnak azzal, hogy ebből a területből nagy részt kell fordítani a vetőmag termesztésre is, különben nem lehet fenntartani a költség oldal reális szinten maradását. Tehát mai állás szerint, ha minden lehetőséget kihasználnánk a bioetanol előállítására, akkor sem tudnánk kiváltani a jelenleg használt foszilis üzemanyagokat (még felearányban sem). Egyébként meg az is téves, hogy a kukorica a fő szóbajöhető alapanyag, mert mellette ott van az országban nagy terméshozamot elérő repce és cukorrépa, amiből jobb térfogatarányt lehet elérni, és az alapanyag térfogatra számított termőföldigénye is kisebb :P Érdemes szakmai fórumokon tájékozódni a témáról, mert érdekes dolgokat lehet megtudni :cry: Kaposváron egyébként már nagyon régóta működik egy olyan rendszer, miszerint a cukorgyárban a répahulladékból gyártják az etanolt, és egyrészt a cukorgyár így kevesebb külső energiára kell hagyatkozzon, másrészt meg a helyi tömegközlekedés (buszok) nagy része is onnan kapja az üzemanyagot. Példának lehet állítani más városok elé... :P nem is tudtam, hogy egy őstermelő-gazda-üzemmérnök-mezőgazdász veszett el benned :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 nem is tudtam, hogy egy őstermelő-gazda-üzemmérnök-mezőgazdász veszett el benned :P nem kell mindenhez érteni, elég ha vannak hozzáértő barátaid a témában :cry: somogyi gyerkőc lévén, elég sok gazda ismerősöm van, akikkel szoktam is néha agyalni a világ dolgain, ha otthon járok :( meg hát ahogy említettem, érdekes dolgokat lehet olvasni a szakmai fórumokon :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November9, 2007 Megoszt Elküldve November9, 2007 nem kell mindenhez érteni, elég ha vannak hozzáértő barátaid a témában :cry: somogyi gyerkőc lévén, elég sok gazda ismerősöm van, akikkel szoktam is néha agyalni a világ dolgain, ha otthon járok :( meg hát ahogy említettem, érdekes dolgokat lehet olvasni a szakmai fórumokon :D nos igen, írott médiumokból sok mindent meg lehet tudni. most nem tudom, hogy off leszek-e, de én is olvastam egy könyvben, hogy 2030 környékére az emberiség népessége meghaladja a 8 milliárdot. Ez mondjuk egy 70es években íródott könyv, lehet, hogy azóta a számok változtak, a lényeg hogy gyarapodunk. A termőterületek nagysága viszont lassan eléri felső határát. Most ha több kaját kell ugyanannyi területen termelni, akkor csak a termésátlag növelése az egyetlen megoldás. Ezért ehetünk annyi génkezelt, vegyszerekkel mérgezett kaját, mert máshogy nem lenne elég - legalábbis az én meglátásom szerint. Most én akkor azt kérdezem, hogy mi lesz akkor, ha leszünk 8-9-10 milliárdan ? Mi lesz majd akkor ? Az elmaradottabb területeken valószínűleg éhínségek lesznek, milliók fognak éhenhalni, ez lenne a jövő ? Van egyáltalán kiút ? Másik dolog, a fosszilis tüzelőanyagok kimerülése. Bár erre azért már vannak alternatív megoldások, de szerintetek olyan könnyű lesz az átállás ? Te, Józsi, tedd már tele az autót hidrogénnel ! Vagy, töltsd már fel az akkukat ! Mindenképp érdekes... Gondolkodtatok már ezen ? Ha nagyon off, akkor kérem törölni a bejegyzést. egyébként ez az egész az előbbi mezőgazdasági dolgokról jutott eszembe :P Üdv, szobikari Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts