opelastras Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 khm... a tömény fagyálló miért ne védene a fagytól? pont az véd akár -70 esetén is. Ez fatális tévedés. A tömény, etilén-gikol alapú fagyálló -15 Celsius fok körül megfagy. Vízzel higítva viszont akár -69 Celsius fokig csökkenthető a fagyáspontja. Az Opel Astra F kézikönyve éppen azért írja, hogy 60%-ot nem haladhatja meg a fagyálló térfogata, mert az utóbb említett fagyáspontnál az elegy összetétele 66% etilén-glikol és 33% víz. Ha az elegy 66%-nál több fagyállót tartalmaz, akkor a fagyáspont gyorsan emelkedik (egészen -15 Celsius fokig). A tömény fagyálló tehát egyáltalán nem alkalmas téli használatra, arról nem is beszélve, hogy a fagyálló sokkal rosszabb hővezetésű, mint a víz, ezért a túlhevülés veszélye is fennáll. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Ez fatális tévedés. A tömény, etilén-gikol alapú fagyálló -15 Celsius fok körül megfagy. Vízzel higítva viszont akár -69 Celsius fokig csökkenthető a fagyáspontja. Az Opel Astra F kézikönyve éppen azért írja, hogy 60%-ot nem haladhatja meg a fagyálló térfogata, mert az utóbb említett fagyáspontnál az elegy összetétele 66% etilén-glikol és 33% víz. Ha az elegy 66%-nál több fagyállót tartalmaz, akkor a fagyáspont gyorsan emelkedik (egészen -15 Celsius fokig). A tömény fagyálló tehát egyáltalán nem alkalmas téli használatra, arról nem is beszélve, hogy a fagyálló sokkal rosszabb hővezetésű, mint a víz, ezért a túlhevülés veszélye is fennáll. tömény fagyállót írtam, :lol: nem etilén-glikolt. Másrészt pont le is lett írva, hogy a tömény fagyálló már 33% vizet is tartalmaz. na akkor most mi a helyzet? :lol: És ebből kiindulva nem ajánlatos keverni a fagyálló és az etilén-glikolt, mint fogalmakat. Mint pl. ahogy ez az idézetben is előfordult. Amúgy a mai viszonyok és szélsőséges időjárás mellett én a -25-öt picit keveslem, inkább a -35-re belőtt rendszerre esküszöm. Nem lennék túl boldog, ha -29 fokban a -25-re belőtt fagyálló miatt keletkezne 200-300e kár, miközben 1 liter fagyálló ennek töredékébe kerül. előfordult már erre is igen hideg idő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Ha már itt fagyálló a téma... Nem tudjátok kb mennyi hűtőfolyadék megy bele a motorba? Tegnap voltam Tescoban, vettem fagyállót meg téli szélvédőmosót, viszont ioncserélt vizet elfelejtettem. Most mondtam faternak hogy ugyan... cseréljük má le a hűtővizet a kocsimban... Me nemtom milyen van benne... 5literes flakonban van, -35ig jó, higítás nélkül is használható. Szerintetek 5lityi kevés lehet? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Ha már itt fagyálló a téma... Nem tudjátok kb mennyi hűtőfolyadék megy bele a motorba? Tegnap voltam Tescoban, vettem fagyállót meg téli szélvédőmosót, viszont ioncserélt vizet elfelejtettem. Most mondtam faternak hogy ugyan... cseréljük má le a hűtővizet a kocsimban... Me nemtom milyen van benne... 5literes flakonban van, -35ig jó, higítás nélkül is használható. Szerintetek 5lityi kevés lehet? :lol: Csak egy oldalt olvass vissza. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Csak egy oldalt olvass vissza. :lol: és alig folyt ki 2,5-3 liter folyadék. Ha erre gondoltál azt láttam, de ez nem válasz arra hogy kb hány liter megy bele amikor teljesen lecseréled. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Ha erre gondoltál azt láttam, de ez nem válasz arra hogy kb hány liter megy bele amikor teljesen lecseréled. :lol: Hmm. Könyv szerint a feltöltési mennyiségek a következők: C14NZ, X16SZ, C16NZ 5,7L X14NZ, C14SE, X14XE 5,8L X16XEL 6,0L C18NZ, C18XEL, C18XE, C20NE 7,2L X18XE, C20XE 6,9L X17DT, X17DTL, 6,8L Erre gondoltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Hmm. Könyv szerint a feltöltési mennyiségek a következők: C14NZ, X16SZ, C16NZ 5,7L X14NZ, C14SE, X14XE 5,8L X16XEL 6,0L C18NZ, C18XEL, C18XE, C20NE 7,2L X18XE, C20XE 6,9L X17DT, X17DTL, 6,8L Erre gondoltam. Ohh, b.sszus ezt észre sem vettem. :lol: Bocsi. :lol: Nagyon köszi a segítséget. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Október22, 2007 Megoszt Elküldve Október22, 2007 tömény fagyállót írtam, :lol: nem etilén-glikolt. Másrészt pont le is lett írva, hogy a tömény fagyálló már 33% vizet is tartalmaz. na akkor most mi a helyzet? :lol: És ebből kiindulva nem ajánlatos keverni a fagyálló és az etilén-glikolt, mint fogalmakat. Mint pl. ahogy ez az idézetben is előfordult. Jogos az észrevétel, nem fogalmaztam pontosan. Mentségemre szolgáljon, hogy 3 óra vezetés után éjjel fél 4-kor írtam a bejegyzést. Arról van tehát szó, hogy a kevert hűtőfolyadékban 60%-ot nem haladhatja meg az etilén-glikol (értsd: fagyálló) térfogata. Mínusz 69 Celsius fokos fagyáspontnál a hűtőfolyadék összetétele ugyanis a már leírt 66% etilén-glikol és 33% víz. Értelemszerűen, ha 66%-ot meghaladja az etilén-glikol térfogata a hűtőfolyadékban, akkor rohamosan növekszik a fagyáspont -15 Celsius fok felé. És persze igazad van, mert tömény fagyállót írtál, csakhogy ez az esetek döntő többségében egy etilén-glikol bázisú fagyállót jelent, amely -15 Celsius fok körül megfagy, ezért sem használható higítás nélkül. A másik, ritkábban alkalmazott típus a propilén-glikol alapú, amely állítólag nem mérgező. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Áhoj! Érdemes ellenőriztetni az övfeszítőt és a légzsákot ilyen korú autókon, vagy bízzak benne, hogy működni fog, ha esetleg kell... (Kopp-kopp, sose kelljen.) A visszajelző lámpa rendben kialszik indítás után és még a gyári szerelésűek benne ezek az egységek. Választkösz Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Sziasztok! Volt olyan gond, hogy amikor beindítottam az autót, kb. 5-10 másodpercig mintha egy henger nem ment volna. Most hogy bejött a hideg idő, az akkumulátor megadta magát, cserére szorult. Ahogy kicseréltem az aksit, ez a jelenség megszűnt. Mi lehet ennek az oka? Előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Mivel jobb topicot nem találtam, itt búcsuzok tőletek. Az asrtámat eladtam mert az árából kaptam egy fullos nissan primerát. Köszönöm a sok segitséget és hasznos infót. Azért még be fogok ide nézni hátha tudok tanácsot adni, mert 8 éevet opeloztam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Mivel jobb topicot nem találtam, itt búcsuzok tőletek. Az asrtámat eladtam mert az árából kaptam egy fullos nissan primerát. Köszönöm a sok segitséget és hasznos infót. Azért még be fogok ide nézni hátha tudok tanácsot adni, mert 8 éevet opeloztam. Sztem még fogsz is Opelezni, ha meglátod mennyibe kerülnek az alkatrészek a Nissanhoz :lol: Viccet félretéve sok örömöt és kevés gondot az új autóhoz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Sztem még fogsz is Opelezni, ha meglátod mennyibe kerülnek az alkatrészek a Nissanhoz :lol: Viccet félretéve sok örömöt és kevés gondot az új autóhoz :lol: Csatlakozom. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Sztem még fogsz is Opelezni, ha meglátod mennyibe kerülnek az alkatrészek a Nissanhoz :lol: Viccet félretéve sok örömöt és kevés gondot az új autóhoz :lol: hát gond az van mert a váltót cserélni kell és nem annyi mint az astrába de fullos a gép ennyi még belefér. tavagy 4kilót költött rá az öcsém, tehát egyben van, és az astrára kellett volna költsek egy kisebb vagyon mert szarul nézett ki. nekem fontosabb volta az hogy ne hagyjon cserben de nem fizették meg, mindenki azt nézte hogy le kell fujn az egyész kocsit. azt már senki nem nézte hoyg a futómű fel lett ujitva , és a moci pöpec volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Várunk vissza! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Csatlakozom. :lol: majd meglátjuk, lehet megcsinálom a váltót eladm a gépetazt veszek egy szép fullos astrát megint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 hát gond az van mert a váltót cserélni kell és nem annyi mint az astrába de fullos a gép ennyi még belefér. tavagy 4kilót költött rá az öcsém, tehát egyben van, és az astrára kellett volna költsek egy kisebb vagyon mert szarul nézett ki. nekem fontosabb volta az hogy ne hagyjon cserben de nem fizették meg, mindenki azt nézte hogy le kell fujn az egyész kocsit. azt már senki nem nézte hoyg a futómű fel lett ujitva , és a moci pöpec volt. azért nem tünök el ha tudok segitek, és ez egy jó csapat itt. nem fogok eltűnni csak ugy. ha tudom akkor osztom az észt :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 majd meglátjuk, lehet megcsinálom a váltót eladm a gépetazt veszek egy szép fullos astrát megint. Ja-ja. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Ja-ja. :lol: csak ezzel a felszereltséggel horror áron van. ami hirtelen eszembe jut 116ló, klima 4 el ablak abs, vezető oldali lufi, gerinctámasz, elekrtomos tükör, 15-ös lu kerék 14" es gyári kerék,plüss kárpit, állitható bőr kormány 177e km, stb stb 200e ft-ért meg kellett vegyem és kész. ti sem hagytátok volna ki szerintem- Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 de szinte csak jo emlékeim vannak a kadett-ről és az astra-ról is. igénytelen és jó volt mind Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 csak ezzel a felszereltséggel horror áron van. ami hirtelen eszembe jut 116ló, klima 4 el ablak abs, vezető oldali lufi, gerinctámasz, elekrtomos tükör, 15-ös lu kerék 14" es gyári kerék,plüss kárpit, állitható bőr kormány 177e km, stb stb 200e ft-ért meg kellett vegyem és kész. ti sem hagytátok volna ki szerintem- Milyen idős? Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Na de a lényeg hogy legyetek jók és vigyázzatok magatokra és a gépekre. Lehet nem soká ismét opeltulaj leszek, mert a szivem visszahúz. Majd meglátjuk Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Milyen idős? 13 éves a gép öcsi 100-el vette most 178 van benne. Minden fontosabb szerviznél ott voltam mert nem hagytam hogy át verjék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 Várunk vissza! :lol: ez jól esik Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október24, 2007 Megoszt Elküldve Október24, 2007 13 éves a gép öcsi 100-el vette most 178 van benne. Minden fontosabb szerviznél ott voltam mert nem hagytam hogy át verjék. Nem olyan öreg az még. Az enyém is akkori. Csak kevesebb a km. benne. Meg nem fullos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts