Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

nem hallottam még olyanról, hogy gondot okoz a keverés.

én pl eszkimót kevertem már preventtel, semmi gondot nem okozott,

a fagyállósága is az előírtak szerint alakult.

Elküldve
Egy vizcsere miatt nem szedném szét a vezérlést,legalább is én tuti nem!

Pontosítok, a szivattyút kilazítod, a szíjat nem kell levenni se a főteng.-ről, se a vez. mű kerékről, csak utána kell beállítani a feszítő alaphelyzetét.

Elküldve
Pontosítok, a szivattyút kilazítod, a szíjat nem kell levenni se a főteng.-ről, se a vez. mű kerékről, csak utána kell beállítani a feszítő alaphelyzetét.

Még ezt sem csinálnám meg egy vízcsere miatt! :lol:

Elküldve
Pontosítok, a szivattyút kilazítod, a szíjat nem kell levenni se a főteng.-ről, se a vez. mű kerékről, csak utána kell beállítani a feszítő alaphelyzetét.

Elvileg egy vezérműszíjat ha lelazítasz, azt már nem illik megint felhasználni, ennyit sztem sem ér... esetleg még a fűtőradiátor csövét lenne érdemes lehúzni a motortérben, ha hozzáférsz...

Elküldve
Én addig nem nyúlok a vizhez,amíg átlátszó,zöldes a kiegyenlítőtartályban és télen -25°C mérek benne!

Addig nem is kell. Viszont ha 20 alá megy , akkor már kötelező.

Elküldve
enyimben algák vannak, az gáz? :lol:

biztos jöttek a melegre

de szegénykék télen meg fognak fázni :DD

mennyi lehet az egész rendszer térfogata?

Asszem nekünk 5.5L körül van.

Elküldve
Asszem nekünk 5.5L körül van.

Könyv szerint a feltöltési mennyiségek a következők:

C14NZ, X16SZ, C16NZ 5,7L

X14NZ, C14SE, X14XE 5,8L

X16XEL 6,0L

C18NZ, C18XEL, C18XE, C20NE 7,2L

X18XE, C20XE 6,9L

X17DT, X17DTL, 6,8L

Elküldve
Könyv szerint a feltöltési mennyiségek a következők:

C14NZ, X16SZ, C16NZ 5,7L

X14NZ, C14SE, X14XE 5,8L

X16XEL 6,0L

C18NZ, C18XEL, C18XE, C20NE 7,2L

X18XE, C20XE 6,9L

X17DT, X17DTL, 6,8L

17DR? :lol:

Elküldve
Nekem nem ződ, hanem rózsaszín. Ez most gáz? :lol: :lol: :P

Vagy csajos autóm van? :lol:

Barbie verda! ;)

Ha szép rózsaszín,akkor az lehet gyári fagyálló akár!

Nekem -75fokos tömény ment bele,aztán az lett hígitva idővel!Tavaly mértem télen,akkor 35-ös volt aszem!

Elküldve
Barbie verda! :lol:

Ha szép rózsaszín,akkor az lehet gyári fagyálló akár!

Nekem -75fokos tömény ment bele,aztán az lett hígitva idővel!Tavaly mértem télen,akkor 35-ös volt aszem!

A GM fagyállója valóban rózsaszín színű.

Hogy érted, hogy idővel lett higítva? Ha tömény fagyállóval van feltöltve a rendszer, akkor nemcsak a túlhevülés veszélye áll fenn, hanem a fagyállóság sincs biztosítva. Az Astra F-nél a fagyálló mennyisége nem haladhatja meg a 60%-ot a kézikönyv szerint.

Elküldve

khm... a tömény fagyálló miért ne védene a fagytól? pont az véd akár -70 esetén is.

Ha azt nézzük, akkor hígitásnak vehetjük azt is, ha 4 liter tömény fagyállóhoz 1-2-3 dl vizet tölt az ember. :lol:

Elküldve

nem a fagyállóságára gondoltam. töményen kárt tehet a vízpumpában, gumicsövekben.

az első ajánlott higítási aránya ezeknek a koncentrátumoknak az 1:1 :lol:

Elküldve

Amikor megvettem ugyan tiszta fagyálló volt benne,tehát nem volt koszos egyáltalán,de elég kevés volt a tartályban.

Vezérlés cserénél le lett eresztve(vizpumpacserénél) és amikor töltöttük fel,akkor öntöttem hozzá töményet és most kb -30 -35 körül mozog.Soha nem volt vele gondom.

Elküldve
Amikor megvettem ugyan tiszta fagyálló volt benne,tehát nem volt koszos egyáltalán,de elég kevés volt a tartályban.

Vezérlés cserénél le lett eresztve(vizpumpacserénél) és amikor töltöttük fel,akkor öntöttem hozzá töményet és most kb -30 -35 körül mozog.Soha nem volt vele gondom.

A tiszta, és a tömény között van egy kis különbség. :lol: :lol:

Elküldve

Egyszer régen láttam egy filmet (talán szibériáról) amiben azt mondták, ha -40 foknál hidegebb helyen kell járművet használni akkor a fagyállót és hasonló dolgokat el kell felejteni. Oda más valami speckó motoros járműveket készítenek. Ebből kiindulva a -35 fokos cucc is majdnem felesleges, de ennél töményebbet semmi esetre sem kell a kocsiba rakni. Még ha nem is károsítana semmit sem, akkor is pazarlás lenne. Én -25° környékére szoktam belőni.

Elküldve
Egyszer régen láttam egy filmet (talán szibériáról) amiben azt mondták, ha -40 foknál hidegebb helyen kell járművet használni akkor a fagyállót és hasonló dolgokat el kell felejteni. Oda más valami speckó motoros járműveket készítenek. Ebből kiindulva a -35 fokos cucc is majdnem felesleges, de ennél töményebbet semmi esetre sem kell a kocsiba rakni. Még ha nem is károsítana semmit sem, akkor is pazarlás lenne. Én -25° környékére szoktam belőni.

Ingyé volt,lecarom! :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.