Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Amugy mennyinek kene lenni egy 1.4si vegsebessegnek szerintetek? Ma kiprobaltam, de 150-nel tobbet csak lejton hatszellel megy (pedig uj legszuro, uj gyertyak)...

Lehet hogy nem függ össze, de nekem a múlkor volt egy fura esetem. Én is tök sík úton mentem, 5-ben volt a gép, és padlót nyomtam. Gondoltam megnézem mit bír. Legnagyobb megdöbbenésemre 148-nál megállt az óra. Azért volt fura nagyon mert már jóval többet is mentem vele. Kb. 5 mp-ig le voltam döbbenve, majd egy picit visszaengedtem a gázt és elkezdett felfelé menni ismét. Nem tudom mitől lehet. Mellesleg 4-ben 170 felett is volt már. (Az óra szerinti és a valós sebesség közt saját mérés alapján állandó 10km/h a különbség). Ha 5-ben próbáltad, szerintem nézd meg 4-ben is, és ha ott sem megy feljebb akkor tényleg valami bibi van.

Link to comment
Megosztás:

Hmm. Ma olvastam egy cikket, aminek az iroja szerint a hatso sarvedo gumi kotelezo tartozek akkor, ha a kerek also pontja es a karosszeria leghatso legalso resze kozott nagyobb a bezart szog mint 30 fok...

Ez tenyleg igy van?

Nemreg elhagytam az egyik ilyen gumi szart (gondolom parkolasnal odacsiptem vagy valami) aztan leszedtem a masikat is hogy legalabb szimmetrikus legyen :)

Amugy sok Astran lattam mar hogy hianyzik...

Szoval lehet ebbol gond szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Csá!

Sztem ezen ne aggódj...Ienért nem állit meg a zsaru bébi....vagy ha igen akkor igy is ugy is meg akar szopatni...szal tök mind1...de egy ien gumi nem nagy összeg gondolom szal elmész veszel 2öt amikor lesz rá idöd és már nincs is problémád....Na Hali

Link to comment
Megosztás:

Sonique!

Ha benn lesz kocsiban a cucc teljesen akkor izibe nyomass egy képet...asszem láttam pár képek a verdádrol belülröl és kiváncsi vagyok hogy ez amit most alkottál az dobott e rajta vagy inkább lehuzta....(mert nekem alapbol nem jön be annyira ez a digitális cuc bugi) szal ha jol emléxem akkor a te verád van kipingálva belülröl naon ######ára szal azért vagyok kiváncsi h milyen az összkép....na ennyi...hali all

Link to comment
Megosztás:

Csá!

Sztem ezen ne aggódj...Ienért nem állit meg a zsaru bébi....vagy ha igen akkor igy is ugy is meg akar szopatni...szal tök mind1...de egy ien gumi nem nagy összeg gondolom szal elmész veszel 2öt amikor lesz rá idöd és már nincs is problémád....Na Hali

Jah nem is ezen aggodok de pl vizsgan nem kell ennek meglenni? Amugy neztem, valami 6.5k Huf ujonnan egy par :shock:

Link to comment
Megosztás:

Igy már teljesen más a leányzó fekvése .... akkor sztem kérdezed meg aki felkészit a vizsgára hogy kell e....6.5 meg elég drágának tünik...ujat sztem fölösleges venni...de mondjuk én 3 at se adnék érte :) lehet hogy van tesco gazdaságos ien :lol: amugy gsi.hu n van egy bordó astra 1.4 si 200 körüli végsebességet irtak...érdemes megkuksizni....csá

Link to comment
Megosztás:

Igy már teljesen más a leányzó fekvése .... akkor sztem kérdezed meg aki felkészit a vizsgára hogy kell e....6.5 meg elég drágának tünik...ujat sztem fölösleges venni...de mondjuk én 3 at se adnék érte :)  lehet hogy van tesco gazdaságos ien :lol: amugy gsi.hu n van egy bordó astra 1.4 si 200 körüli végsebességet irtak...érdemes megkuksizni....csá

Azokat a fotokat mar jo ideje csodalom :wink:

Link to comment
Megosztás:

Na egy kis közvéleménykutatás:

Miután itt is felmerült az igény egyedi azonosítórendszer tekintetében,

gondoltam megalapozok vele egy kis sorozatú identifikációs rendszert

autókba. Szóval két lehetőség van, ezek közül kinek mi a szimpatikusabb?

Véleményeket inkább majd email-be: opel16v@freemail.hu

1. verzió: Úgynevezett iButton technológia, mely egy kulcstartón vagy

gyűrűn elhelyezett nagyobbacska gombelem-szerű képződmény, melyet

az autó indítása előtt hozzá kell érinteni egy az autóban elhelyezett

érintkezőhöz. Ez csak alapszintű identifikációt tartalmaz, mivel ebből az

eszközből egy egyedi azonosító számot olvas ki a vezérlőmodul, ez

alapján azonosít. Több ilyen azonosító iButton "kulcs" is készíthető egy

autóhoz. Mindegyik külön személy azonosítására szolgál, és future

opcióként a vezérlőből később kiolvasható, ki mikor vezette az autót.

Az üzenetek TID-es kijelzős Opelok esetében a középkonzolon levő

kijelzőn jelennek meg, többi típusnál külön kijelzőn. Későbbiekben

ugyanez a rendszer képes lesz egy intelligensebb iButton eszköz

azonosítására is, ami már magasszintű kriptográfiai kulcsrendszerrel

rendelkezik.

Ez a verzió kb. 15-18E HUF lenne saját kijelző nélkül, két iButton kulccsal.

2. verzió: RFID azonosító technológia, mely rádiós kapcsolat útján

viszi véghez az azonosítást, ebben már alapvetően magasszintű kripto-

gráfia védi a másolhatatlanságot. Ez egy bankkártya méretű plasztiklapot

takar, melynek jelen kell lennie az autó belsejében az indításnál.

Itt is használhatóak a fenti funkciók, vagyis a személyes azonosítás, és

a használati adatok későbbi kiolvasása. A kijelző is ugyanazon szisztéma,

mint az előző verziónál. Egy autóhoz itt is több "kulcs" készíthető.

Ez a verzió drágább, kb. 30-40000 HUF lesz az alapára, két kártyával.

Mindkét rendszernél lesz szervíz funkció, amely azt takarja, hogy a

kulcs segítségével átkapcsolhatjuk ebbe a szervíz funkcióba, így nem

kell az autó szervízbe adásánál kiadni a kezünkből a kulcsot, mert ilyenkor

a kulcs nélkül is el lehet indítani az autót.

Tehát kinek melyik tetszik a legjobban? Kb. egy hónap múlva nekiesek

és valamelyiket kifejlesztem profira, szériagyártásra (amelyik népszerűbb).

Várom a véleményeket és kérdéseket! (email)

opel16v@freemail.hu

Link to comment
Megosztás:

Na egy kis közvéleménykutatás:

Miután itt is felmerült az igény egyedi azonosítórendszer tekintetében,

gondoltam megalapozok vele egy kis sorozatú identifikációs rendszert

autókba. Szóval két lehetőség van, ezek közül kinek mi a szimpatikusabb?

Véleményeket inkább majd email-be: opel16v@freemail.hu

1. verzió: Úgynevezett iButton technológia, mely egy kulcstartón vagy

gyűrűn elhelyezett nagyobbacska gombelem-szerű képződmény, melyet

az autó indítása előtt hozzá kell érinteni egy az autóban elhelyezett  

érintkezőhöz. Ez csak alapszintű identifikációt tartalmaz, mivel ebből az

eszközből egy egyedi azonosító számot olvas ki a vezérlőmodul, ez

alapján azonosít. Több ilyen azonosító iButton "kulcs" is készíthető egy

autóhoz. Mindegyik külön személy azonosítására szolgál, és future

opcióként a vezérlőből később kiolvasható, ki mikor vezette az autót.

Az üzenetek TID-es kijelzős Opelok esetében a középkonzolon levő

kijelzőn jelennek meg, többi típusnál külön kijelzőn. Későbbiekben

ugyanez a rendszer képes lesz egy intelligensebb iButton eszköz

azonosítására is, ami már magasszintű kriptográfiai kulcsrendszerrel

rendelkezik.

Ez a verzió kb. 15-18E HUF lenne saját kijelző nélkül, két iButton kulccsal.

2. verzió: RFID azonosító technológia, mely rádiós kapcsolat útján

viszi véghez az azonosítást, ebben már alapvetően magasszintű kripto-

gráfia védi a másolhatatlanságot. Ez egy bankkártya méretű plasztiklapot

takar, melynek jelen kell lennie az autó belsejében az indításnál.

Itt is használhatóak a fenti funkciók, vagyis a személyes azonosítás, és

a használati adatok későbbi kiolvasása. A kijelző is ugyanazon szisztéma,

mint az előző verziónál. Egy autóhoz itt is több "kulcs" készíthető.

Ez a verzió drágább, kb. 30-40000 HUF lesz az alapára, két kártyával.

Mindkét rendszernél lesz szervíz funkció, amely azt takarja, hogy a

kulcs segítségével átkapcsolhatjuk ebbe a szervíz funkcióba, így nem

kell az autó szervízbe adásánál kiadni a kezünkből a kulcsot, mert ilyenkor

a kulcs nélkül is el lehet indítani az autót.

Tehát kinek melyik tetszik a legjobban? Kb. egy hónap múlva nekiesek

és valamelyiket kifejlesztem profira, szériagyártásra (amelyik népszerűbb).

Várom a véleményeket és kérdéseket! (email)

opel16v@freemail.hu

a masodik szimpatikusabb de az elsö lehet hogy hatásosabb

mivel ott mindig hasznalni kell ezt az ez közt.

igy ez mindig a kulcsok mellet találhato vagy a zsebünkben

a masodiknal nagyon jo hogy nem kell allandoan elövenni az eszközt hogy az auto indtitható legyen

de ez az hatul ütöje is mivel az ember el rakja a tárcájába,a forgalmi mellé, igy fenn áll az hogy mindg vagy az autoban marad aki ott szokta hagyni, vagy épp elveszitjük ...

a masodiknak az azonosito kártya méretét vagy épp formalyat kéne

ujra gondolni és akkor az lenne a hasznalhatobb ...

Pl: egy opelos kulcstartonak alcázva vagy egyéb hasonlo dolognak

ezeket mind félre téve

nekem minden képp a masodik a nyeröbb az árat tekintve is .

szerintem 2 vevöt már tudnék is rá :)

Link to comment
Megosztás:

Szintén a 2-ra szavaznék, de szerintem nem szükséges megváltoztatni a méretet/alakot. Az ember nem sűrűn hagyja el a forgalmiját, aki meg a kocsiban szokta hagyni az ne tegye. :lol: De hogy ne legyen nagy vita lehetne 2féle formában készíteni. 1:bankkártya 2:kulcstartó. :)

Én viszont azt nem értem a kijelzőn milyen üzenet jelenne meg?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a véleményeket!

Úgy látom mindenki a kényelmesebb megoldás híve. :)

Két válaszom lenne a felmerült problémákkal kapcsolatban:

- Lehet mindkét említett formációban alkalmazni a kulcsot, mind kártya,

mind kulcstartó formájában.

- Ezt is használni kell minden indítás előtt, ugyanis kb. 15cm a működési

távolsága, így mindig "be kell mutatni" az autó bizonyos pontjánál ezt

a kulcsot.

Ezzel a verzióval kicsit jobban meg kell majd dolgoznom, mert számomra

egyenlőre ismeretlen kriptográfiai rendszerrel bír, úgyhogy valszeg csak

tavasz végére lesz belőle valami. MOTE kedvezmény természetesen lesz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tomi!

iButton esetében a kezdő rendszer olyan iButton eszközt tartalmazna,

amelyben fix azonosító szám van, de az egyedisége biztosított. Így ezt

az eszközt a vezérlővel meg kell taníttatni. A későbbi intelligens eszközt

ugyanígy kell majd megtaníttatni a vezérlővel, de az már nem fix kódot

tartalmaz, hanem minden használat után más kulcs-azonosítót, mely

kódolva van, így azt biztos nem lehet másolni (első esetben megfelelő

technikai háttérrel és tudással, valamint az iButton kulcs megszerzésével

előállítható olyan eszköz, amivel fel lehet törni a vezérlőt, így az nem

100% biztonságos. Persze ehhez a töréshez idő/pénz/nagy szaktudás kell)

RFID esetében is váltva vannak a kulcsok, szintén kódolva (mint az

intelligens iButton esetében). Itt is meg kell tanítani a vezérlőt az adott

kártyára először.

Természetesen mindegyik eszköz esetében pótolható az elvesztett kulcs,

és törölhető a vezérlőből az előző kulcs azonosítás-engedélyezése.

A tanítást majd mindkét rendszerben csakis Én tudom elvégezni, egy

speciális eszköz segítségével. Ez nagyban javítja a rendszer megbízhatóságát. :)

Link to comment
Megosztás:

Indítsunk vállalkozást? Szerintem sokkal jobb ez a megoldás mint az úgynevezett TATU ott mindig nyúlkálni kell valahova, hogy indítani tudjál!

Véleményem szerint erre az "immobiliser"-re lehetne bőven vevőt találni jó mondjuk a TATU 6000-10000 között mozog beszereléssel ha jól tudom!

Link to comment
Megosztás:

Igen, Én is látok benne lehetőséget. :)

Majd szólok, ha kellenek befektetők. :lol:

Viszont sajnos azzal a momentummal szembe kell nézni, hogy a megfelelő

engedélyek híján nem lehet hivatalosan forgalomba hozni. Ez marad

amolyan egyedi szaki megoldás. Ugyanis ezek az engedélyek több millió

forintos vizsgálatokhoz vannak kötve, így kaphat csak minősítést.

Így a maximum az lehetne, hogy pár autóvillamossági műhellyel

megszerettetni, és ott szereltetni a vállalkozó kedvűek verdájába.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.