ScatMan Elküldve Június16, 2007 Megoszt Elküldve Június16, 2007 Nem tudjátok, hol lehet kapni (bontón kívül) kalaptartóhoz való gumiköteleket? Mostmár mindkettő elszakadt :rolleyes: Csergőben vettem anno, de a gyárit vedd meg ~1600 pénz/db. Az u.gy. kinyúlik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június16, 2007 Megoszt Elküldve Június16, 2007 Egy kérdésem lenne. Próbálkozott már valaki tempomat beszereléssel? Találni neten ilyeneket: Waeco Gondoltam megpróbálok építeni egyet. De hogyan is működnek ezek? Azt tudom amit leírnak mármint, hogy vákum segítségével húzogatja a bowdent, sebességjel alapján pedig szabályoz. Az elektronika részét meg tudom oldani villamos kollegáimmal, de amit nem tudok: léptető vagy dc motor lehet benne? (a két vezeték talán az utóbbira utal) Konkrétan hogyan nézhet ki a mechanika része? Gndolom van egy membrán amit a vákum előfeszít és valahogy a motor pedig a membránt nyomkodja. Szóval látott már valaki ilyet szétszedve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június16, 2007 Megoszt Elküldve Június16, 2007 Egy kérdésem lenne. Próbálkozott már valaki tempomat beszereléssel? Korábban én is felvetettem ezt a kérdést, de együtt dolgozik az ABS-szel. Szal csak olyan gépbe lehet beépíteni, amiben ez van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június17, 2007 Megoszt Elküldve Június17, 2007 Korábban én is felvetettem ezt a kérdést, de együtt dolgozik az ABS-szel. Szal csak olyan gépbe lehet beépíteni, amiben ez van. Ez igy nem teljesen igaz. Ezek az utólag beépíthető verzióknak semmi köze az abs-hez. Ennek kell egy sebességjel (ami lehet akár fordulatszám jel is) és vákum amit ugye a szívócsonkról azaz akár a fékszervóhoz menő csőről leágaztatva lehet bekötni. Célszerű még feltenni egy kapcsolót a kuplunghoz na meg a féklámpa kapcsolót kell még bekötni. Ezután már csak a gyári gázbowdent kell ezzel a tempomattal összekötni. Amire te gondolsz az az ESP-s kocsik(nem az abs kell). Ezeknél már elektro motor tekergeti a pillangószelepet és a gázpedállal csak egy potit nyomogatsz. Az ilyen autóknál egyszerűbb a dolog mert csak egy kábelkötegbe kell csatlakozóval bekötni a tempomat elektronikát és a műszerfalra a kapcsoló, vagy bajuszkapcsoló a kormányra és már működik is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június17, 2007 Megoszt Elküldve Június17, 2007 Tempomathoz elektromos gázpedál kell, az pedig nem olyan egyszerű sajna :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június17, 2007 Megoszt Elküldve Június17, 2007 Tempomathoz elektromos gázpedál kell, az pedig nem olyan egyszerű sajna :rolleyes: de neeem! Itt vannak lehet kapni hagyományos bovdenes gázhoz való utólag beépíthető tempomatokat is! Lásd pl ezeken a linkeken: http://transaurus.teszt.initon.hu/catalog/...enuID=001004002 http://www.briver.hu/termekek/autofelszere...rt_kivitel.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június17, 2007 Megoszt Elküldve Június17, 2007 de neeem! Itt vannak lehet kapni hagyományos bovdenes gázhoz való utólag beépíthető tempomatokat is! Lásd pl ezeken a linkeken: http://transaurus.teszt.initon.hu/catalog/...enuID=001004002 http://www.briver.hu/termekek/autofelszere...rt_kivitel.html Hmm, érdekes, de ez hogyan szabályozza a gázt? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június18, 2007 Megoszt Elküldve Június18, 2007 Hmm, érdekes, de ez hogyan szabályozza a gázt? :rolleyes: Mármint hogy hogyan húzogatja a pillangó szeletet? valahogy rá kell aplikálni ennek a bovdenjét is a pillangóra és ha nem érsz a gázpedálhoz akkor ez a szerkezet húzogatja helyetted. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június18, 2007 Megoszt Elküldve Június18, 2007 Így van. "Második" bowden is csatlakozik a gázpedálé mellé a folytószelepnél, azt pedig vagy egy elektromotor (régi gyári opeleké ilyen), vagy vákumszelep (legtöbb u.gy.) húzgálja. A vákumszelepnél nincs elektromotor, semmilyen. Ott egy sima mágnesszelep szabályozza a vákumot, gondolom PWM vezérléssel. A szabályzott vákum pedig egy rugó ellenében húzza a szelepet, azon keresztül a bowdent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június18, 2007 Megoszt Elküldve Június18, 2007 Ott egy sima mágnesszelep szabályozza a vákumot, gondolom PWM vezérléssel. A szabályzott vákum pedig egy rugó ellenében húzza a szelepet, azon keresztül a bowdent. Szóval azt mondod csak egy szelep amit impulzusokkal nyitogat és így tartja a a membránt... De akkor hogyan engedi el? vagy nem 2/2-es szelep hanem 3/2-es. Vagy inkább az elektromotoros megoldással próbálkozzam mármint, ha házi kivitelezzéssel akarom megoldani? A másik hogy mennyit mozog a gázbovden? Ennyit lehet membránnal mozgatni? Persze tudom membrán mérettől függ de ezek az utólag beépíthetők nem tűnnek túl nagynak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Ne membránban gondolkozz, sima csúszó szelep. A mágnes ha elengedi a fesz, akkor nyit, elengedi a vákumot, a rugó pedig visszahúzza alaphelyzetbe a bowdent. Ha zár a mágnes, akkor nagyobb lesz a vákum, elkezdi behúzni a szelepet. Ennyi :rolleyes: Házilag szerintem nem kivitelezhető, de te tudod. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Ne membránban gondolkozz, sima csúszó szelep. A mágnes ha elengedi a fesz, akkor nyit, elengedi a vákumot, a rugó pedig visszahúzza alaphelyzetbe a bowdent. Ha zár a mágnes, akkor nagyobb lesz a vákum, elkezdi behúzni a szelepet. Ennyi :rolleyes: Házilag szerintem nem kivitelezhető, de te tudod. <_< Ja így már értem. Azért megpróbálom kivitelezni. A házilag dolgot ne úgy értsd, hogy garázsban a stupadon kalapáccsal vésővel. Azért itt a melóhelyen értünk páran a pneumatikához, vákumhoz. Csak összehozunk valamit. Persze ha drágábbra jönne ki mint a gyári akkor egyértelmű, de legalább gondolati szinten végigfutom a megoldási lehetőségeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Akkor majd várjuk ide a tapasztalatokat. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Na, akkor ha sikerül megcsinálnod, Gabi csinál hozzá vezérlést, és máris lesz mégegy beépíthető extra az F Astrákhoz :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Na, akkor ha sikerül megcsinálnod, Gabi csinál hozzá vezérlést, és máris lesz mégegy beépíthető extra az F Astrákhoz :rolleyes: Gabi most nem ér rá ilyenekre, de azért köszöni a bizalmat <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Gabi most nem ér rá ilyenekre... Csinálja az időmérő kapukat a Blitz-re... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Csinálja az időmérő kapukat a Blitz-re... Azokat nem kell csinálni. A vezérlését és a rádiós rendszert viszont igen :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Tudom, hogy villanymotor, de mi hajcsa'? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Csinálja az időmérő kapukat a Blitz-re... A francokat!Nekem csinálja az immot! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Vagy épp rottyant az ilyenekre,és épp egy csinos kis tinilányt tart karban.. éééted.. karbantartás folyik.. (uhh.. ez nagyon rossz volt) :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Vagy épp rottyant az ilyenekre,és épp egy csinos kis tinilányt tart karban.. éééted.. karbantartás folyik.. (uhh.. ez nagyon rossz volt) <_< de aljas..... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Június19, 2007 Megoszt Elküldve Június19, 2007 Vagy kettőt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június20, 2007 Megoszt Elküldve Június20, 2007 Azééé megnyugtat, hogy van itt pár ember, aki ismer... :rolleyes: Jah, hát kell néha a karbantartás nekem is... meg a szép kis fiatal lányoknak is... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Június20, 2007 Megoszt Elküldve Június20, 2007 Van 2 első lengéscsillapítóm, amivel a tavalyi műszakin még simán átment a vas. Már 2 hónapja a csomagtartóban vannak, ha kell valakinek viheti őket, ha esetleg felújittatná :P . Ha jól tudom csinálnak ilyet, de hogy megéri-e, azt nem tudom <_< . Lassan dobom a kukába, mert zavar, hogy néha életre kelnek a csomagtartóban :rolleyes: Szerintetek van olyan, aki felújíttat? Bár gondolom az a sajátját csináltatja meg :lol: Vagy inkább le kellene adnom valahol, ahol ilyesmivel foglalkoznak ;) Vagy csak simán kidobni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június20, 2007 Megoszt Elküldve Június20, 2007 Van 2 első lengéscsillapítóm, amivel a tavalyi műszakin még simán átment a vas. Már 2 hónapja a csomagtartóban vannak, ha kell valakinek viheti őket, ha esetleg felújittatná :P . Ha jól tudom csinálnak ilyet, de hogy megéri-e, azt nem tudom <_< . Lassan dobom a kukába, mert zavar, hogy néha életre kelnek a csomagtartóban :rolleyes: Szerintetek van olyan, aki felújíttat? Bár gondolom az a sajátját csináltatja meg :lol: Vagy inkább le kellene adnom valahol, ahol ilyesmivel foglalkoznak ;) Vagy csak simán kidobni :D Dömsöd, Katona Gábor?Asszem így hívják a tagot.Shímán csinál belőle neked Sportgátlót! :lol: :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts