Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Egy kérdésem lenne. Próbálkozott már valaki tempomat beszereléssel?

Találni neten ilyeneket:

Waeco

Gondoltam megpróbálok építeni egyet.

De hogyan is működnek ezek?

Azt tudom amit leírnak mármint, hogy vákum segítségével húzogatja a bowdent, sebességjel alapján pedig szabályoz.

Az elektronika részét meg tudom oldani villamos kollegáimmal, de amit nem tudok:

léptető vagy dc motor lehet benne? (a két vezeték talán az utóbbira utal)

Konkrétan hogyan nézhet ki a mechanika része? Gndolom van egy membrán amit a vákum előfeszít és valahogy a motor pedig a membránt nyomkodja.

Szóval látott már valaki ilyet szétszedve?

Link to comment
Megosztás:

Korábban én is felvetettem ezt a kérdést, de együtt dolgozik az ABS-szel.

Szal csak olyan gépbe lehet beépíteni, amiben ez van.

Ez igy nem teljesen igaz. Ezek az utólag beépíthető verzióknak semmi köze az abs-hez. Ennek kell egy sebességjel (ami lehet akár fordulatszám jel is) és vákum amit ugye a szívócsonkról azaz akár a fékszervóhoz menő csőről leágaztatva lehet bekötni. Célszerű még feltenni egy kapcsolót a kuplunghoz na meg a féklámpa kapcsolót kell még bekötni. Ezután már csak a gyári gázbowdent kell ezzel a tempomattal összekötni.

Amire te gondolsz az az ESP-s kocsik(nem az abs kell). Ezeknél már elektro motor tekergeti a pillangószelepet és a gázpedállal csak egy potit nyomogatsz. Az ilyen autóknál egyszerűbb a dolog mert csak egy kábelkötegbe kell csatlakozóval bekötni a tempomat elektronikát és a műszerfalra a kapcsoló, vagy bajuszkapcsoló a kormányra és már működik is.

Link to comment
Megosztás:

Tempomathoz elektromos gázpedál kell, az pedig nem olyan egyszerű sajna :rolleyes:

de neeem!

Itt vannak lehet kapni hagyományos bovdenes gázhoz való utólag beépíthető tempomatokat is!

Lásd pl ezeken a linkeken:

http://transaurus.teszt.initon.hu/catalog/...enuID=001004002

http://www.briver.hu/termekek/autofelszere...rt_kivitel.html

Link to comment
Megosztás:

Így van. "Második" bowden is csatlakozik a gázpedálé mellé a folytószelepnél, azt pedig vagy

egy elektromotor (régi gyári opeleké ilyen), vagy vákumszelep (legtöbb u.gy.) húzgálja.

A vákumszelepnél nincs elektromotor, semmilyen. Ott egy sima mágnesszelep szabályozza

a vákumot, gondolom PWM vezérléssel. A szabályzott vákum pedig egy rugó ellenében húzza

a szelepet, azon keresztül a bowdent.

Link to comment
Megosztás:

Ott egy sima mágnesszelep szabályozza

a vákumot, gondolom PWM vezérléssel. A szabályzott vákum pedig egy rugó ellenében húzza

a szelepet, azon keresztül a bowdent.

Szóval azt mondod csak egy szelep amit impulzusokkal nyitogat és így tartja a a membránt...

De akkor hogyan engedi el? vagy nem 2/2-es szelep hanem 3/2-es.

Vagy inkább az elektromotoros megoldással próbálkozzam mármint, ha házi kivitelezzéssel akarom megoldani?

A másik hogy mennyit mozog a gázbovden? Ennyit lehet membránnal mozgatni? Persze tudom membrán mérettől függ de ezek az utólag beépíthetők nem tűnnek túl nagynak.

Link to comment
Megosztás:

Ne membránban gondolkozz, sima csúszó szelep. A mágnes ha elengedi a fesz, akkor nyit, elengedi

a vákumot, a rugó pedig visszahúzza alaphelyzetbe a bowdent. Ha zár a mágnes, akkor nagyobb lesz

a vákum, elkezdi behúzni a szelepet. Ennyi :rolleyes:

Házilag szerintem nem kivitelezhető, de te tudod. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ne membránban gondolkozz, sima csúszó szelep. A mágnes ha elengedi a fesz, akkor nyit, elengedi

a vákumot, a rugó pedig visszahúzza alaphelyzetbe a bowdent. Ha zár a mágnes, akkor nagyobb lesz

a vákum, elkezdi behúzni a szelepet. Ennyi :rolleyes:

Házilag szerintem nem kivitelezhető, de te tudod. <_<

Ja így már értem.

Azért megpróbálom kivitelezni. A házilag dolgot ne úgy értsd, hogy garázsban a stupadon kalapáccsal vésővel. Azért itt a melóhelyen értünk páran a pneumatikához, vákumhoz. Csak összehozunk valamit. Persze ha drágábbra jönne ki mint a gyári akkor egyértelmű, de legalább gondolati szinten végigfutom a megoldási lehetőségeket.

Link to comment
Megosztás:

Van 2 első lengéscsillapítóm, amivel a tavalyi műszakin még simán átment a vas. Már 2 hónapja a csomagtartóban vannak, ha kell valakinek viheti őket, ha esetleg felújittatná :P . Ha jól tudom csinálnak ilyet, de hogy megéri-e, azt nem tudom <_< . Lassan dobom a kukába, mert zavar, hogy néha életre kelnek a csomagtartóban :rolleyes:

Szerintetek van olyan, aki felújíttat? Bár gondolom az a sajátját csináltatja meg :lol:

Vagy inkább le kellene adnom valahol, ahol ilyesmivel foglalkoznak ;)

Vagy csak simán kidobni :D

Link to comment
Megosztás:

Van 2 első lengéscsillapítóm, amivel a tavalyi műszakin még simán átment a vas. Már 2 hónapja a csomagtartóban vannak, ha kell valakinek viheti őket, ha esetleg felújittatná :P . Ha jól tudom csinálnak ilyet, de hogy megéri-e, azt nem tudom <_< . Lassan dobom a kukába, mert zavar, hogy néha életre kelnek a csomagtartóban :rolleyes:

Szerintetek van olyan, aki felújíttat? Bár gondolom az a sajátját csináltatja meg :lol:

Vagy inkább le kellene adnom valahol, ahol ilyesmivel foglalkoznak ;)

Vagy csak simán kidobni :D

Dömsöd, Katona Gábor?Asszem így hívják a tagot.Shímán csinál belőle neked Sportgátlót! :lol: :omg:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.