Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát, akkor nem fizettem túl sokat, csak "soknak tűnik*"

Szóval 60ezret fizettem az első gátlók cseréjéért + 1 toronycsapágyért (1680Ft), és a Sachs tengelykapcsolóért (35k) + cseréjéért (+1liter olaj a váltóba)

*Tehát a munkadíj durván 22ezer. Az én típusomnál állítólag nem egy leányálom a kuplunkszerkezetcsere. Mondjuk egy "délutáni" szereléssel 20-ezret keresni nem rossz :rolleyes: . Vagy csak én keresek rosszul? :mellow:

Egyes tipusoknál (X14XEpl......) ki kell szedni a motort váltóstól, és csak utána tudod megoldani a kuplungcserét.........

Link to comment
Megosztás:

Hülyeség. Csak a bölcsőt kell leengedni kicsit, és a váltót le lehet húzni a motorról. :mellow:

Nekem a pécsi szerelőm egymaga megcsinálta két óra alatt, igaz ő gyakorlott raliszerelő. :rolleyes:

És nem úgy kell számolni, hogy keresett egy 20-ast aznap veled... ugyanis abból legalább a fele

a műhely rezsije, szerszámok, egyéb költségek. És elméletileg még adóznia is kéne ugye... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk egy "délutáni" szereléssel 20-ezret keresni nem rossz :rolleyes: . Vagy csak én keresek rosszul? :mellow:

a keresetedet nem ismerem, de a gondolkodásmódod sajnos nagyon rossz...sajnos pont olyan emberre vall akit a legegyszerűbb popularista (ám közgazdasági szempontból észveszejtően nagy baromsság) szöveggel meg lehet vezetni :unsure:

Link to comment
Megosztás:

És nem úgy kell számolni, hogy keresett egy 20-ast aznap veled... ugyanis abból legalább a fele

a műhely rezsije, szerszámok, egyéb költségek. És elméletileg még adóznia is kéne ugye... :unsure:

Nem is úgy számoltam, hogy aznap. Hanem mondjuk 15-18 óráig, és ebből adózni nem fog. A "műhely rezsije" (két kis garázs egymás mellett) a szerszámkészletet elnézve olyan hatalmas összeg nem lehet. Pl.: a trapézkar hátsó szilentjeit nem is tudná cserélni. Tehát ez elég sufnis műhely.

a keresetedet nem ismerem, de a gondolkodásmódod sajnos nagyon rossz...sajnos pont olyan emberre vall akit a legegyszerűbb popularista (ám közgazdasági szempontból észveszejtően nagy baromsság) szöveggel meg lehet vezetni :rolleyes:

Alapvetően a keresetemmel van a gond (nekem ez a munkadíj 4*12óra "pluszműszaknak" felel meg, igaz én alkalmazott vagyok :mellow: ). És nem vagyok tisztában a szerelési díjakkal. Nyilván ezért kérdeztem meg itt, hogy reális-e az általam kifizetett zsé az elvégzett munkáért. Nem mondtam, hogy lehúzott, csak kevesebbre számítottam. Pont a sufnis műhely miatt. Jártam már komoly műhelyben is, ott ki van írva, hogy 4000+áfa a rezsi óradíj, ennyiből szerintem ott is kijött volna. És ott látszik az eszközökbe befektetett pénz.

Link to comment
Megosztás:

Az ár amit munkadíjnak kért, nem sok. Sőt...

Egyébként meg amit te sufnis műhelynek nézel, abba már biztos belerakott a gazdája pár misit.

Hidd el, többe kerül, mint amennyinek látszik.

De gondolom nem új 750-es bömössel jár a szerelő... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az ár amit munkadíjnak kért, nem sok. Sőt...

Egyébként meg amit te sufnis műhelynek nézel, abba már biztos belerakott a gazdája pár misit.

Hidd el, többe kerül, mint amennyinek látszik.

De gondolom nem új 750-es bömössel jár a szerelő... :rolleyes:

A korábbi hozzászólásodból, és a Wolfiéból is azt vontam le, hogy nem kért sokat, bár nem is volt túl olcsó. Kb reális árat fizettem. Egyébként az zavart be egy kicsit, hogy amikor felhívtam (3 nap után) hogy kész-e a vas, és mennyi lesz, először 50-et mondott, de, még nem számolta össze, vigyek inkább 60-at. Gondoltam, akkor biztos valahol a kettő között lesz. Aztán 60 lett belőle. Feltételeztem, hogy biztos több volt az egyéb költség, pl. a toronycsapágy, de az sem volt jelentős összeg.

Na mindegy, nem akartam ekkora feneket keríteni az ügynek, csak gondoltam rákérdezek, mert itt a fórumon azért több a tapasztalat, mint nálam (szerencsére sok szervíztapasztalatom még nincs).

Azt nem mondtam, hogy nincs a műhelyébe egy valag pénz, de csak egy töredéke a másiknak, amit említettem.

Egyébként egy 4-es Golf-fal jár :mellow:

Link to comment
Megosztás:

A nagy színes varázsdobozban :unsure:

A kijelentésedből "Totalcaron" én a weboldalra asszociáltam, ha azt mondod Totalcarban akkor valszeg rögtön a TV jut eszembe... :mellow:

Egy kérdés a cartársakhoz: gyárilag minden Astrába az önfeszítős biztonsági övcsatok kerültek? Mert nekem nem olyan van benne, és mivel nemsokára műszakira kell vinnem, az a kérdés, belekötnek-e? Azt tudom, hogyha önfeszítős van benne, annak nem szabad eldurrantnak lennie. De ha nem olyan ven benne, az gond? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mármint milyet nem láttál? Ami nem feszítős? Ilyet az enyémen kívül még én sem. Az biztos, hogy Opelbe való, mert van rajta GM logo, de ezexerint nem Astrába. Ha leírom a GM számot, megfejti valaki mibe való?

Az lesz a megoldás, hogy átrakom az üléseket a Caravanból, abban olyanok vannak, és jók is, az őszi műszaki előtt cseréltem az utasoldalit, mert el volt durranva. Csak nem olcsó, bontóból 15e-ért vettem...

Link to comment
Megosztás:

Ja, nekem is volt több ilyen eladó, én 15-ért kettőt is adtam anno. :mellow:

Szerintem akkor valszeg kadettból vagy másik régebbi járgányból való.

Ráhibáztál, E Kadetté volt. :unsure:

Közben kiderült, hogy a jobb első ülésem is E Kadetté, csak annyi különbséget látok köztük, hogy nincs meg rajta a feszítős övcsat patronjának az első rögzítő füle. Elcserélném valakivel F Astra ülésre :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Lenne egy olyan kérdésem a hozzáértőkhöz, hogy pontosan mire jó az Astrákban a légszűrő alatt levő rezonátordoboz? Azért kérdem, mert múltkor a szerelőnél az emelőn alánéztem a kocsinak, és megláttam, hogy az enyémnek a doboz alja kicsit elengedte magát. Van jelentősége?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.