Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Máig bírtam.Leszedtem az ékszíjat, aztán megrángattam, megmozgattam mindent, aminek köze lehet ehhez a nyüszögéshez.Az ékszíjfeszítő görgő volt a hunyó.A csapágygolyók kicsit kergették 1mást, de alig hallhatóan. Gondolom feszítés alatt már más a leányzó fekvése.

Egy élmény volt vissszarakni a szíjat, hogy k@pná be aki az autómata feszítőt kitalálta.De sikerült.Ez a lényeg.

A csapágygolyós téma mekkora duma na ezt még nem halottam :unsure: :blink: ;)

Bocs az off-ért de mikor olvastam majdnem leestem a székről ;) :P

  • 1 month later...
Elküldve

Lenne egy kérdésem fék ügyben: azt vettem észre úgy egy hónapja, hogy ha lassan gurulok az autóval (pl. lámpánál araszolgatás) sípoló hang hallatszik valamelyik fékemből (tippem szerint a jobb elsőből), akkor, ha nem nyomom a fékpedált. Ha kicsit is nyomom a féket, még mielőtt elkezdene fogni, rögtön abbahagyja, csak felengedett féknél csinálja. Ez mitől lehet? Valami beszorult a féktárcsa és a fékpofa közé?

Elküldve

Akkor szokott lenni ilyen, ha a fékbetétből leválnak darabok, amik ugyan ott maradnak, nem esnek

ki, de azok hozzáérnek a tárcsához. Nincs nagyon elhasználódva a betét?

Illetve ami még megtréfálhat, a tárcsa mögött levő védőlemez, ami nagyon könnyen hajlik, és ha

hozzáér a tárcsához, ilyen hangot hallat. Bár az nem szokott elmúlni fékezéskor általában.

Elküldve

Őszintén szólva nem tudom, mennyire kopott a betét, nem sűrűn szedem szét a féket :lol:

De mivel áprilisban úgyis megy műszakira, előtte majd át kell nézni. Viszont akkor gondolom nem tud semmi kárt okozni, addig használhatom az autót.

A kézifékem is gyengébb a kelleténél (lejtős kapubeállóban el tud gurulni az autó), de ezt már eljátszottuk a Caravánnál is, annak is ezzel volt gondja (kézifékkötél + hátsó betétek cseréje).

Más téma: vonóhorgos autónál a műszakin ellenőrzik az utánfutó index-visszajelzését? Mert akkor még szereznem kell 4lábú index-jeladót is, most a nem vonóhorgosokhoz való 3lábú van benne. Autósboltban kérdeztem múltkor, mennyibe kerül a 4lábú, csak nézett érdekesen a fickó, nem értette miről beszélek :)

Elküldve

A betétek kopottságát meg tudod vizsgálni egyszerű szemrevételezéssel, "csak a kereket kell leszerelni". Ekkor jobb oldali keréknél balra tekered a kormányt, és simán meg tudod nézni a kopottságot. Másik oldalnál értelemszerűen fordítva.

Műszakin nem emlékszem, hogy megnéznék a csatlakozót, de a belül levő visszajelzőt tuti figyelik.

Ha nincs utánfutó a kocsi után kötve akkor is fel kell villannia legalább egyszer, amikor irányjelzőt kapcsolsz.

Elküldve
...Ha nincs utánfutó a kocsi után kötve akkor is fel kell villannia legalább egyszer, amikor irányjelzőt kapcsolsz.

Hmm, ezt nem is tudtam. Gondolom a hozzávaló 4lábú indexvezérlő megteszi ezt az egyszeri felvillantást.

Elküldve
Hmm, ezt nem is tudtam. Gondolom a hozzávaló 4lábú indexvezérlő megteszi ezt az egyszeri felvillantást.

Nálam ez így működik az Astrában, meg régen a Wartburgomban is ilyen rendszerű volt.

Ha van ismerős akkor kérj kölcsön egyet a műszaki idejére, én is adnék, de messze vagyok.

Elküldve

Pár száz forint egy ilyen visszajelző és nem bonyolult beszerelni és beállítani!

Egy reed-relé van benne,ami az átfolyó áram függvényében kapcsol avagy nem!Ennyi!Nem bonyolult!

Bár ez nem opel,de érdemes elolvasni! Link

Utánfutó index kontroll : 1100 Ft

Elküldve

Ilyen külön kis dobozos megoldású visszajelző volt a kocsiban mikor megvettem, de ki is operáltam belőle, mert nem túl esztétikus sztem. Inkább körülnézek bontóban index-jeladóért, aztán ha más nem lesz, visszakötöm azt a kis dobozt a vizsga idejére (feltéve, hogy megtalálom).

Elküldve
Ilyen külön kis dobozos megoldású visszajelző volt a kocsiban mikor megvettem, de ki is operáltam belőle, mert nem túl esztétikus sztem. Inkább körülnézek bontóban index-jeladóért, aztán ha más nem lesz, visszakötöm azt a kis dobozt a vizsga idejére (feltéve, hogy megtalálom).

Nekem is ilyen van,elrejtettem a biztitáblához,a LED vezetékét meghosszabítottam és a ködlámpakapcsoló mellé építettem be!

Elküldve
Nekem is ilyen van,elrejtettem a biztitáblához,a LED vezetékét meghosszabítottam és a ködlámpakapcsoló mellé építettem be!

Én is hasonlón gondolkodtam akkoriban, csak az enyémben nem LED, hanem egy kis égő van, azt akartam a műszerfalban levő eredeti helyére bekötni.

Elküldve
Ha nincs utánfutó a kocsi után kötve akkor is fel kell villannia legalább egyszer, amikor irányjelzőt kapcsolsz.

Omiban gyári vonóhorog van, abban nem így működik. Csak akkor jelez vissza, ha rá van kötve.

Elküldve
Omiban gyári vonóhorog van, abban nem így működik. Csak akkor jelez vissza, ha rá van kötve.

Lehet, hogy a gyárinak ez a szabályos működése, de nekem ilyen utólagosan beszerelt cuccom volt mindig.

Elküldve
Más téma: vonóhorgos autónál a műszakin ellenőrzik az utánfutó index-visszajelzését? Mert akkor még szereznem kell 4lábú index-jeladót is, most a nem vonóhorgosokhoz való 3lábú van benne. Autósboltban kérdeztem múltkor, mennyibe kerül a 4lábú, csak nézett érdekesen a fickó, nem értette miről beszélek :unsure:

A relé cseréje még nem old meg semmit, ugyanis a vezeték is hiányzik a relé, és a müszeregység között. Ez kb. 50 cm fehér 0,5 mm2 -es drót.

Elküldve
A relé cseréje még nem old meg semmit, ugyanis a vezeték is hiányzik a relé, és a müszeregység között. Ez kb. 50 cm fehér 0,5 mm2 -es drót.

Ez tuti? Mondjuk egy vezetéket még be tudok húzni. És akkor legalább úgy műxik, mint a gyári.

Elküldve
Ez tuti? Mondjuk egy vezetéket még be tudok húzni. És akkor legalább úgy műxik, mint a gyári.

Ha a relé gyári akkor igen, ha valami ut. akkor lehet hogy rovid villanásokkal jelzi a futó hiányát. Vészvillogónál viszont egyszerre jeleznek.

De ha visszaolvasol az elektromos részben szerintem ezt már kitárgyaltuk részletesen.

Mingyá'ittvannakamodikosztjolmegszidnakminket. :unsure:

Elküldve

Én a nyáron raktam fel a vonóhorgot.

Kicseréltem a 3 lábút négy lábú relére bontóból (egyébként VW relére. A lábkiosztása és számzása ugyanaz mint az opelé és működik is tökéletesen)

Na és persze a műszerfalba be kellett raknom egy izzót és már minden működött is.

Vezetékeznem nem kellett.

Ja és csak utánfutóval és vészvillogózva jelez a lámpácska.

Elküldve
Én a nyáron raktam fel a vonóhorgot.

Kicseréltem a 3 lábút négy lábú relére bontóból (egyébként VW relére. A lábkiosztása és számzása ugyanaz mint az opelé és működik is tökéletesen)

Na és persze a műszerfalba be kellett raknom egy izzót és már minden működött is.

Vezetékeznem nem kellett.

Ja és csak utánfutóval és vészvillogózva jelez a lámpácska.

Na, ez jó hír. Az izzót már beleraktam a megfelelő helyre anno, mikor betettem a fordszámmérős műszerfalat, hogy ne kelljen majd emiatt kibontanom. Melyik bontóban vetted a relét, Fehérváron, vagy Bp-en?

Az, hogy némelyik rendszerben felvillan a visszajelző utánfutó nélkül is, az nem előírásszerű, hanem a működési elvéből fakad: az a kis áramkör figyeli, hogy mennyi terhelés van az index-áramkörben, és mivel 2 hideg izzó is produkál annyi terhelést, amíg be nem melegszik az izzószáluk, mint 3 izzó névleges terhelése , ezért villan fel egy pillanatig utánfutó nélkül is.

Elküldve
Aha, megint okosabb lettem.

A plusz izzót pontosan hova is szereltétek?

Ha arra gondolsz, ami a műszerfalban gyárilag meglevő hely, az a műszerfal jobb alsó részén a töltésjelzőtől jobbra található (nem közvetlenül, hanem az egyel jobbra található téglalap alakú kivágás bal szélén, ami alatt már van alsó sor is), zöld plexije van.

Elküldve
Őőőő.. ez most jött a gyárból? :unsure: Amúgy mit csináltak rajta? mert hogy csili vili az egész, az tény.

Sérülten vettem..."kis" lakatosmunka,telifény stb... :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.