szauter74 Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Ritka nagy hülyeségnek tartom azokat a feltételezéseket, hogy az olajtársaságok miatt nincs még működőképes alternatív energia. :) Nagyon sok ígéretes kutatás folyik jelenleg is, de ipari méretű gazdaságos alternatív energiaforrás technológiailag még nem áll rendelkezésre. Aki mást gondol, az sokat néz akciófilmeket. :( De muszáj lesz kitalálni valami igazit, mert az olaj ára is mutatja az apadó készleteket. 5 éve 15 dollár volt 1 hordó ára, ma meg 70!!! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 De muszáj lesz kitalálni valami igazit, mert az olaj ára is mutatja az apadó készleteket. 5 éve 15 dollár volt 1 hordó ára, ma meg 70!!! :) Pontosan. Ezért is folynak egyre komolyabban a kutatások az alternatív energiaforrások terén, ipari méretű felhasználásra. :( És a fenti állításokkal ellentétben tudomásom szerint több kutatást is támogatnak olyan cégek, akik érdekeltek az olajiparban. Gondolom rájöttek, ha nem akarnak az olajjal együtt eltűnni, lassan váltani kell. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Pontosan. Ezért is folynak egyre komolyabban a kutatások az alternatív energiaforrások terén, ipari méretű felhasználásra. :) És a fenti állításokkal ellentétben tudomásom szerint több kutatást is támogatnak olyan cégek, akik érdekeltek az olajiparban. Gondolom rájöttek, ha nem akarnak az olajjal együtt eltűnni, lassan váltani kell. :) Ebben igazad van, csak ameddig jól meg tudnak élni az olajszármazékokból, addig nem fogják segíteni az alternatív meghajtások elterjedését, mert nekik az kevesebb profitot hozna. Lehet, hogy támogatják a kutatásokat, de ha lennének is eredmények (ahogy vannak is, pl. hidrogénhajtás, amihez minimális átalakítás kellene a mostani motorokon), addig nem fogják hagyni az elterjedését, amíg egy csepp olajat is el tudnak adni :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Ritka nagy hülyeségnek tartom azokat a feltételezéseket, hogy az olajtársaságok miatt nincs még működőképes alternatív energia. :) Nagyon sok ígéretes kutatás folyik jelenleg is, de ipari méretű gazdaságos alternatív energiaforrás technológiailag még nem áll rendelkezésre. Aki mást gondol, az sokat néz akciófilmeket. :) Van működőképes alternatív energia! Opel Zafira / Combo Toyota Hybrid nekünk drága.... Van akiknek az az érdeke, hogy még ne váltsuk ki az olajat. ...szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 "ahogy vannak is, pl. hidrogénhajtás, amihez minimális átalakítás kellene a mostani motorokon" A hidrogén előállítása jelen technológiai hátteret tekintve drága és nagyobb mennyiségnél korlátai vannak. Egyelőre a szakemberek szemében nem ez a legjobb jövőbe mutató út. Persze ettől függetlenül ilyen irányban is folynak kutatások, hogy lehetne olcsó és nagy mennyiségű hidrogént előállítani. "Lehet, hogy támogatják a kutatásokat, de ha lennének is eredmények..." A kutatások nagy része nyílt projekt, kivülállóként is lehet követni, ha megfelelő fórumokon és tudományos médiákban keresed. Pont ez a nyíltság a garancia arra, hogy egyéni érdekek ne befolyásolják a kutatás menetét. :) Részemről azzal zárom a gondolatmenetet, hogy akit érdekel a téma, ne sajnálja az utánajárást, és akkor megfelelő kompetenciával tud gondolkodni ebben a témában. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 .....Gondolom rájöttek, ha nem akarnak az olajjal együtt eltűnni, lassan váltani kell. :) Meg szinte minden államnak óriási a bevétele az üzemanyagból is, tehát a kieső adótbevételt is pótolni kell valamivel. Amíg nincs megbízható folyamatos ellátás a járművek meghajtására, addig államilag sem fogják túlzottan támogatni az alternatív energiákat, sehol sem. (névleg igen, de annyi) Hasonló ez a napkollektoros áramfejlesztéshez. Ha abból akarsz "ingyen" áramot akkor a bekerülési költségek óriásiak (hiába a 30% támogatás) lesznek, és már nem is éri meg cserélni. Ha pedig belegondolsz, hogy az akkukat is cserélni kell időnként, akkor meg már kész ráfizetés, azzal együtt is, hogy soha nem romlik el. (amire megint kicsi az esély) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Az államok költségvetésének elég kis hányada az üzemanyagból származó bevétel (magyarországon ~250mrd évente), és ráadásul abból is tetemes részt kell visszaforgatni a nagy forgalom okozta infrastruktúra amortizációba (útfelújítás pl). Tehát nem lenne érvágás egyébként sem, de nem félek attól, hogy az új alternatív energiaforrások is hasonló adókkal lesznek-e terhelve... :) Egyébként visszatérve a tudományos alapokhoz, az államok egy része már tartva a kőolajkészletek fogyása miatti árrobbanástól, helyi termelésre és ellátásra kezd berendezkedni. Ezzel viszonylag megoldható lesz az üzemanyag hiánya miatti gazdasági válság, amennyiben addig nem találnak ipari méretekben alkalmazható technológiát alternatív üzemanyagra. Erről nagyon sok tanulmányt lehet olvasni a neten is. Az a közös bennük, hogy 20 évet adnak még a kőolaj társadalmi felhasználásának. Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Az a közös bennük, hogy 20 évet adnak még a kőolaj társadalmi felhasználásának. vajon addig széthullik a gsi? :) :) és a biodizel? abból van sok, tul nagy átalakitás nélkül is mehetne mi vele a baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Úgy tudom a növényi olajokban van vmi gyantaszerű anyag, amit ki kell vonni; ez költségessé teszi az előállítást. Egyenlőre többe van mint a kőolaj. Másik probléma a tárolásnál, hogy egy idő után bomlani kezd. Egyébként haverom váltig állítja, hogy engedélyezték az étolaj használatát. Tudtok róla valamit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Találtam egy érdekes cikket 2000-ből!: http://index.hu/tech/tudomany/olajtraktor/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 és a biodizel? abból van sok, tul nagy átalakitás nélkül is mehetne mi vele a baj? Tudtommal jelenleg az előállítási költsége hasonló, mint a gázolaj piaci ára, viszont mennyiségbeli korlátai vannak. Nagyon sok növényi alapanyag kell az előállításához, és a mezőgazdaság csak a nem étkezési és takarmányozási termőterületeket tudja bevonni ezek termesztéséhez (priorítás asszem egyértelmű). Érdemes megnézni Ausztriát, ahol ezt a technológiát már jópár éve használják, de ők is elérték a saját korlátaikat, nem tudnak túl sokat termelni belőle. Magyarországon jelenleg is folyik egy nagy üzem építése, ami ilyen üzemanyagot állít elő, de az üzemeltető szerint kevés üzemanyagot fognak kereskedelemben értékesíteni, mivel inkább a mezőgazdasági gépeket látják el vele elsősorban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aranykard Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Sziasztok! Ezt kb. 4-5hónapja olvastam a neten. Mi a véleményetek. A bútorüzemek porrobbanásait alapul véve, szerintem nem nagy hülyeség: Dave Beach, az Oak Ridge National Laboratory kutatója szerint, a porrá őrölt vas, alumínium, vagy bór helyettesítheti a belsőégésű motorokban eddig használt üzemanyagokat. A fémeket nem elég csupán ledarálni, hanem nanométeres darabkákra kell bontani, és a por ugyanúgy befecskendezhető az égéstérbe, mint például a benzin-levegő keverék. A nagy finomságú por begyújtásához elegendő egy szikra, így minimális átalakításra van szükség a motorban. A kutató azt állítja, hogy a fém alapú porból többszörös mennyiségű energia nyerhető, mint a hagyományos, fosszilis üzemanyagokból, anélkül, hogy az égés hőmérséklete jelentősen megemelkedne, és kárt tenne a motor alkatrészeiben. Így például az alumíniumból készített üzemanyagból kétszer, a bórból pedig négyszer annyi energia állítható elő, mint benzinből. Az egyetlen kiküszöbölendő probléma a fém alapú üzemanyaggal kapcsolatban, az oxidáció, amely rontja az égés hatásfokát, ezzel szemben nem keletkeznek nitrogénoxidok, káros részecskék, illetve széndioxid. A felfedezés másik jelentősége, hogy a fosszilis üzemanyagok fogytával egy olyan alternatív energiaforrás nyerhető, amelyhez szinte korlátlan mennyiségű alapanyag áll rendelkezésre, például roncs autók, vagy üdítős dobozok feldolgozásával.. Bár a fém alapú üzemanyag felhasználása az autóiparban először merült fel, üzemanyagként való használata nem idegen például az űrkutatásban, hiszen például az űrsikló gyorsító rakétájához használt szilárd hajtóanyag is tartalmaz alumíniumot. A harcászati eszközök között is fellelhető a fém alapú üzemanyag, használják például torpedók meghajtására, illetve nagy távolságot áthidaló, taktikai lőfegyverek üzemanyagaként. Karesz Link to comment Megosztás: More sharing options...
loree_gsi16v Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 Otthon van csomó zártszelvény és lemez darab, holnap nekiállok húsdarálóval és ledarálom őket. :) :) Na viccet félretéve, én ilyesmit nem tennék a kocsiba, de mire ez alkalmazásra kerül akkor már lehet alúlról szagolom az ibolyát :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Május2, 2006 Megoszt Elküldve Május2, 2006 És tullajdonképpen mi is az égésterméke? Mert nyilván ezek mindegyike éghető anyag, megfelelő hőmérsékleten, de az égéstermék hova és hogy távozik? Mire a kipufogóhoz ér annyira lehül hogy kicsapódik az oldalára és néhányezer Km után már el is dugult. Ha jól tudom az üvegfelületek foncsorozásához használnak fémoxidokat, és azt is gőzöléssel viszk fel a felületre. De javítsatok ki ha tévedek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 Az oxidáció rontja az égést? :) Érdekes. De ezentúl nem kell tartani a motor kopásától és a kipufogó kilukadásától. Lesz utánpótlás, a tökéletlen égés eredménye a kicsapódó üzemanyag. Majd győzzük levakarni a felesleget! :) :( ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 nanométeres darabkákra kell bontani, Szerintem itt van a kutya elásva. Ennek iszonyatos költésge lehet. Ja meg ilyen állapotban levegővel érintkezve tényleg rögtön oxidálódik és onnantól kezdve nem jó égéstermék. Mesze van még ennek a gyakorlati alkalmazása. Szerintem. Azért voltak már fával működő belsőégésű motorok. Ha jol tudom fát égettek és a tökéletlen égésből származó (elgázosított fa) gőzök,gázok és a korom volt amit a belsőégésű motorba vezettek és azzal mentek. Ez valamelyik világháború környékén használták amikor nem volt olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 "A faelgázosítás módszerét már a 20. század elején kidolgozták és az energiahordozó-szegény idokben hasznosították jármuvek meghajtására." Ha jól tudom a Skodának volt is ilyen modellje annó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 Ezzel a fatüzeléssel megint az a probléma, hogy ha kivágjuk a fákat akkor nem lesz ami az oxigént termelje. Az meg kellene az égéshez, de főleg az élethez. :) Max. a vízbül vesszük ki a zoxigént. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 Viszont fát lehet ültetni, és az elégetésével csak annyi co2-t termelsz, amennyit a fa egyébként is lebontott. Bár az igazat megvallva autó meghajtására kicsit nehézkes a dolog, de megoldható. Škoda Superba 1942-es modell DOKOGEN fagáz-generátorral Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 Ez a fémporos elmélet eléggé sántít... :) 1. Nanométeres darabokra bontani? Hehe... Tehát fématomokról beszéljünk... nehéz lesz, nem sok olyan labor van még a világon, amelyik elő tud állítani ilyet :) 2. Ahogy Zsolti mondta, az oxidáció rögtön végbemegy, ahogy levegővel érintkezik, ergo a befecskendezés közben. Az meg nekünk nem jó. :( 3. Az említett katonai alkalmazásokban a fémvegyületek hozzáadása az üzemanyaghoz a stabilitását volt hivatott javítani. ;) A fákat meg inkább ne bántsuk már, így is vészesen kevés van belőlük... Ha elkezdenénk sokat ültetni belőlük, akkor is csak a kellő egyensúly felé törekedhetnénk. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 A víz felé kellene terelni a kutatásokat, abból van rengeteg, és ha így folytatjuk mégtöbb lesz. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitt Elküldve Május3, 2006 Megoszt Elküldve Május3, 2006 hello most az olajszármazékokon kivüli energiaforrásokrol megy a duma?? szerintem az elektromos autok már egész jol mennem majd csak vegyük meg ah birjuk prototipusok már vannak amik elég jol mennek olyan 300al (elég jóóóól):) amugy egy kérdés f astrába lehet valahogy könyöklőt tenni előre?? valami gyári megoldása van nekije?? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május4, 2006 Megoszt Elküldve Május4, 2006 amugy egy kérdés f astrába lehet valahogy könyöklőt tenni előre?? valami gyári megoldása van nekije?? :) Létezik gyári könyöklő, elég jó áron, asszem olyan 8e. körül meg lehet vásárolni.Hogy hol, na azt nem tudom, mert nálunk a helyi bandában akinek volt, gyárit vett, és márkaker.ben. De van, s ez a lényeg.Izé, létezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rauros Elküldve Május4, 2006 Megoszt Elküldve Május4, 2006 Létezik gyári könyöklő, elég jó áron, asszem olyan 8e. körül meg lehet vásárolni.Hogy hol, na azt nem tudom, mert nálunk a helyi bandában akinek volt, gyárit vett, és márkaker.ben. De van, s ez a lényeg.Izé, létezik. Nefelejts kft - Budapest. A neten is fönnvannak!! Én vettem F-astraba, kitűnő, bár kicsit alacsonynak találom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Május4, 2006 Megoszt Elküldve Május4, 2006 Háj! Csak irogatok ide ,hogy eladó megen a ######tránk...akit érdekel nézzen át az eladó topicba...Sürgős eset...hogy jöhessen az uj szerzemény helyette... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts