Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Ritka nagy hülyeségnek tartom azokat a feltételezéseket, hogy az olajtársaságok miatt nincs még

működőképes alternatív energia. :) Nagyon sok ígéretes kutatás folyik jelenleg is, de ipari méretű

gazdaságos alternatív energiaforrás technológiailag még nem áll rendelkezésre.

Aki mást gondol, az sokat néz akciófilmeket. :(

De muszáj lesz kitalálni valami igazit, mert az olaj ára is mutatja az apadó készleteket.

5 éve 15 dollár volt 1 hordó ára, ma meg 70!!! :)

Link to comment
Megosztás:

De muszáj lesz kitalálni valami igazit, mert az olaj ára is mutatja az apadó készleteket.

5 éve 15 dollár volt 1 hordó ára, ma meg 70!!! :)

Pontosan. Ezért is folynak egyre komolyabban a kutatások az alternatív energiaforrások terén,

ipari méretű felhasználásra. :( És a fenti állításokkal ellentétben tudomásom szerint több kutatást

is támogatnak olyan cégek, akik érdekeltek az olajiparban. Gondolom rájöttek, ha nem akarnak

az olajjal együtt eltűnni, lassan váltani kell. :)

Link to comment
Megosztás:

Pontosan. Ezért is folynak egyre komolyabban a kutatások az alternatív energiaforrások terén,

ipari méretű felhasználásra. :) És a fenti állításokkal ellentétben tudomásom szerint több kutatást

is támogatnak olyan cégek, akik érdekeltek az olajiparban. Gondolom rájöttek, ha nem akarnak

az olajjal együtt eltűnni, lassan váltani kell. :)

Ebben igazad van, csak ameddig jól meg tudnak élni az olajszármazékokból, addig nem fogják segíteni az alternatív meghajtások elterjedését, mert nekik az kevesebb profitot hozna. Lehet, hogy támogatják a kutatásokat, de ha lennének is eredmények (ahogy vannak is, pl. hidrogénhajtás, amihez minimális átalakítás kellene a mostani motorokon), addig nem fogják hagyni az elterjedését, amíg egy csepp olajat is el tudnak adni :(

Link to comment
Megosztás:

Ritka nagy hülyeségnek tartom azokat a feltételezéseket, hogy az olajtársaságok miatt nincs még

működőképes alternatív energia. :) Nagyon sok ígéretes kutatás folyik jelenleg is, de ipari méretű

gazdaságos alternatív energiaforrás technológiailag még nem áll rendelkezésre.

Aki mást gondol, az sokat néz akciófilmeket. :)

Van működőképes alternatív energia!

Opel Zafira / Combo

Toyota Hybrid

nekünk drága....

Van akiknek az az érdeke, hogy még ne váltsuk ki az olajat.

...szerintem

Link to comment
Megosztás:

"ahogy vannak is, pl. hidrogénhajtás, amihez minimális átalakítás kellene a mostani motorokon"

A hidrogén előállítása jelen technológiai hátteret tekintve drága és nagyobb mennyiségnél korlátai

vannak. Egyelőre a szakemberek szemében nem ez a legjobb jövőbe mutató út. Persze ettől függetlenül

ilyen irányban is folynak kutatások, hogy lehetne olcsó és nagy mennyiségű hidrogént előállítani.

"Lehet, hogy támogatják a kutatásokat, de ha lennének is eredmények..."

A kutatások nagy része nyílt projekt, kivülállóként is lehet követni, ha megfelelő fórumokon és

tudományos médiákban keresed. Pont ez a nyíltság a garancia arra, hogy egyéni érdekek ne

befolyásolják a kutatás menetét. :)

Részemről azzal zárom a gondolatmenetet, hogy akit érdekel a téma, ne sajnálja az utánajárást, és akkor

megfelelő kompetenciával tud gondolkodni ebben a témában. :)

Link to comment
Megosztás:

.....Gondolom rájöttek, ha nem akarnak

az olajjal együtt eltűnni, lassan váltani kell. :)

Meg szinte minden államnak óriási a bevétele az üzemanyagból is, tehát a kieső adótbevételt is pótolni kell valamivel.

Amíg nincs megbízható folyamatos ellátás a járművek meghajtására, addig államilag sem fogják túlzottan támogatni az alternatív energiákat, sehol sem. (névleg igen, de annyi)

Hasonló ez a napkollektoros áramfejlesztéshez. Ha abból akarsz "ingyen" áramot akkor a bekerülési költségek óriásiak (hiába a 30% támogatás) lesznek, és már nem is éri meg cserélni. Ha pedig belegondolsz, hogy az akkukat is cserélni kell időnként, akkor meg már kész ráfizetés, azzal együtt is, hogy soha nem romlik el. (amire megint kicsi az esély)

Link to comment
Megosztás:

Az államok költségvetésének elég kis hányada az üzemanyagból származó bevétel (magyarországon

~250mrd évente), és ráadásul abból is tetemes részt kell visszaforgatni a nagy forgalom okozta

infrastruktúra amortizációba (útfelújítás pl). Tehát nem lenne érvágás egyébként sem, de nem félek

attól, hogy az új alternatív energiaforrások is hasonló adókkal lesznek-e terhelve... :)

Egyébként visszatérve a tudományos alapokhoz, az államok egy része már tartva a kőolajkészletek

fogyása miatti árrobbanástól, helyi termelésre és ellátásra kezd berendezkedni. Ezzel viszonylag

megoldható lesz az üzemanyag hiánya miatti gazdasági válság, amennyiben addig nem találnak

ipari méretekben alkalmazható technológiát alternatív üzemanyagra. Erről nagyon sok tanulmányt

lehet olvasni a neten is. Az a közös bennük, hogy 20 évet adnak még a kőolaj társadalmi felhasználásának.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom a növényi olajokban van vmi gyantaszerű anyag, amit ki kell vonni; ez költségessé teszi az előállítást. Egyenlőre többe van mint a kőolaj.

Másik probléma a tárolásnál, hogy egy idő után bomlani kezd.

Egyébként haverom váltig állítja, hogy engedélyezték az étolaj használatát. Tudtok róla valamit?

Link to comment
Megosztás:

és a biodizel? abból van sok, tul nagy átalakitás nélkül is mehetne mi vele a baj?

Tudtommal jelenleg az előállítási költsége hasonló, mint a gázolaj piaci ára, viszont

mennyiségbeli korlátai vannak. Nagyon sok növényi alapanyag kell az előállításához,

és a mezőgazdaság csak a nem étkezési és takarmányozási termőterületeket tudja

bevonni ezek termesztéséhez (priorítás asszem egyértelmű). Érdemes megnézni

Ausztriát, ahol ezt a technológiát már jópár éve használják, de ők is elérték a saját

korlátaikat, nem tudnak túl sokat termelni belőle. Magyarországon jelenleg is folyik

egy nagy üzem építése, ami ilyen üzemanyagot állít elő, de az üzemeltető szerint

kevés üzemanyagot fognak kereskedelemben értékesíteni, mivel inkább a mezőgazdasági

gépeket látják el vele elsősorban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezt kb. 4-5hónapja olvastam a neten. Mi a véleményetek. A bútorüzemek porrobbanásait alapul véve, szerintem nem nagy hülyeség:

Dave Beach, az Oak Ridge National Laboratory kutatója szerint, a porrá őrölt vas, alumínium, vagy bór helyettesítheti a belsőégésű motorokban eddig használt üzemanyagokat. A fémeket nem elég csupán ledarálni, hanem nanométeres darabkákra kell bontani, és a por ugyanúgy befecskendezhető az égéstérbe, mint például a benzin-levegő keverék.

A nagy finomságú por begyújtásához elegendő egy szikra, így minimális átalakításra van szükség a motorban. A kutató azt állítja, hogy a fém alapú porból többszörös mennyiségű energia nyerhető, mint a hagyományos, fosszilis üzemanyagokból, anélkül, hogy az égés hőmérséklete jelentősen megemelkedne, és kárt tenne a motor alkatrészeiben.

Így például az alumíniumból készített üzemanyagból kétszer, a bórból pedig négyszer annyi energia állítható elő, mint benzinből. Az egyetlen kiküszöbölendő probléma a fém alapú üzemanyaggal kapcsolatban, az oxidáció, amely rontja az égés hatásfokát, ezzel szemben nem keletkeznek nitrogénoxidok, káros részecskék, illetve széndioxid.

A felfedezés másik jelentősége, hogy a fosszilis üzemanyagok fogytával egy olyan alternatív energiaforrás nyerhető, amelyhez szinte korlátlan mennyiségű alapanyag áll rendelkezésre, például roncs autók, vagy üdítős dobozok feldolgozásával..

Bár a fém alapú üzemanyag felhasználása az autóiparban először merült fel, üzemanyagként való használata nem idegen például az űrkutatásban, hiszen például az űrsikló gyorsító rakétájához használt szilárd hajtóanyag is tartalmaz alumíniumot. A harcászati eszközök között is fellelhető a fém alapú üzemanyag, használják például torpedók meghajtására, illetve nagy távolságot áthidaló, taktikai lőfegyverek üzemanyagaként.

Karesz

Link to comment
Megosztás:

És tullajdonképpen mi is az égésterméke? Mert nyilván ezek mindegyike éghető anyag, megfelelő hőmérsékleten, de az égéstermék hova és hogy távozik? Mire a kipufogóhoz ér annyira lehül hogy kicsapódik az oldalára és néhányezer Km után már el is dugult.

Ha jól tudom az üvegfelületek foncsorozásához használnak fémoxidokat, és azt is gőzöléssel viszk fel a felületre. De javítsatok ki ha tévedek.

Link to comment
Megosztás:

nanométeres darabkákra kell bontani,

Szerintem itt van a kutya elásva. Ennek iszonyatos költésge lehet. Ja meg ilyen állapotban levegővel érintkezve tényleg rögtön oxidálódik és onnantól kezdve nem jó égéstermék.

Mesze van még ennek a gyakorlati alkalmazása.

Szerintem.

Azért voltak már fával működő belsőégésű motorok. Ha jol tudom fát égettek és a tökéletlen égésből származó (elgázosított fa) gőzök,gázok és a korom volt amit a belsőégésű motorba vezettek és azzal mentek. Ez valamelyik világháború környékén használták amikor nem volt olaj.

Link to comment
Megosztás:

Ez a fémporos elmélet eléggé sántít... :)

1. Nanométeres darabokra bontani? Hehe... Tehát fématomokról beszéljünk... nehéz lesz, nem sok

olyan labor van még a világon, amelyik elő tud állítani ilyet :)

2. Ahogy Zsolti mondta, az oxidáció rögtön végbemegy, ahogy levegővel érintkezik, ergo a befecskendezés

közben. Az meg nekünk nem jó. :(

3. Az említett katonai alkalmazásokban a fémvegyületek hozzáadása az üzemanyaghoz a stabilitását

volt hivatott javítani. ;)

A fákat meg inkább ne bántsuk már, így is vészesen kevés van belőlük...

Ha elkezdenénk sokat ültetni belőlük, akkor is csak a kellő egyensúly felé törekedhetnénk. :P

Link to comment
Megosztás:

hello most az olajszármazékokon kivüli energiaforrásokrol megy a duma??

szerintem az elektromos autok már egész jol mennem majd csak vegyük meg ah birjuk prototipusok már vannak amik elég jol mennek olyan 300al (elég jóóóól):)

amugy egy kérdés f astrába lehet valahogy könyöklőt tenni előre??

valami gyári megoldása van nekije?? :)

Link to comment
Megosztás:

amugy egy kérdés f astrába lehet valahogy könyöklőt tenni előre??

valami gyári megoldása van nekije?? :)

Létezik gyári könyöklő, elég jó áron, asszem olyan 8e. körül meg lehet vásárolni.Hogy hol, na azt nem tudom, mert nálunk a helyi bandában akinek volt, gyárit vett, és márkaker.ben.

De van, s ez a lényeg.Izé, létezik.

Link to comment
Megosztás:

Létezik gyári könyöklő, elég jó áron, asszem olyan 8e. körül meg lehet vásárolni.Hogy hol, na azt nem tudom, mert nálunk a helyi bandában akinek volt, gyárit vett, és márkaker.ben.

De van, s ez a lényeg.Izé, létezik.

Nefelejts kft - Budapest. A neten is fönnvannak!! Én vettem F-astraba, kitűnő, bár kicsit alacsonynak találom...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.