Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nemtom....Kicsit utánanéztem,az LPG átlagára 165 ft,beszerelés arak itt!

Szüleim offseatja 10 évig és 120e.km-ig bírta gond nélkül a gázzal, 1X sem volt a motornak baja, és lényegesen olcsóbban tankoltak.Gazdaságosabb szerintem.De nem olyannak, mint pl. én, mert csak 1X kértem kölcsön, és egy városi előzés majdhogynem szűkre sikeredett, mert az 1.6 8V 75LE azért más feeling, mint az én 16V 100LE-m. :blink:

Egyébként a taligát beszámíttatták, és 183e.km volt benne.Az olajcserétől olajcseréig 10e.km alatt talán jó, ha 2-3dl-t kellett utántölteni.

Ezért nem értem én azokat, akiknek nincs tapasztalatuk az autógázzal kapcsolatban, és úgy mondanak véleményt.Ne érts félre, nem rád gondolok, hanem akiknek tényleg lövésük nincs az egészről.

Ha annyira rossz lenne, valszeg nem találták volna ki.

Amúgy az viszon kétségtelen, hogy a rendszer alkatrészei folyamatos karbantartást, és odafigyelést, valamint szakértelmet kívánnak.De így van ez minden alkatrésszel a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

...rosszabb lesz a kenés a gáztól,és nem bírja addig a motor mint benzinnel...

Szinte minden nagyobb cégnél a targoncák, nagy zömében gázzal mennek.

Nálunk is vannak tizenéves jószágok, mocihiba nélkül.

Ha ott nem okoz gondot akkor itt sem.

Tudom nem a legjobb példa, de ha szar lenne a technológia, nem használnák.

Link to comment
Megosztás:

Megnézem azon a képen.. de ha az,amire gondolok, akkor lekövettem, és LOL de a szervó cuccra van kötve..

Nem klímás az a homlokfal, csak kicsit ki lett vágva... B) át van alakítva a szervó illetve az olajhűtő, át lett rakva minden más helyre, de azt hiszem ezekről még nincs fennt kép...

Valahogy csak betuszkoltuk az az ici-pici coolert.. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Enyémbe szívesen elfogadnék, ha ingyen lenne. B) Nem mindegy, h mennyit költök üzemanyagra, és gázzal sem lesz semmi baja a gépnek. :D

Hát én úgy számoltam kb 1-1,5 év alatt behozná az árát.Csak kérdés hogy a gáz árát nem emelik e meg mint tették azt a diesel-el. :blink:

Link to comment
Megosztás:

"Az autószerelő spanom szerint rosszabb lesz a kenés a gáztól,és nem bírja addig a motor mint benzinnel..."

Ennek elég nagy az igazságtartalma. A gáz "átalakulásával" járó reagens vegyületek tényleg rontják

a motorolaj kenőképességét, de ezt rendszeres (max 10e km) cserével talán ki lehet küszöbölni, mint

élettartamot erősen csökkentő tényezőt. Amit még szoktak javallani a hozzáértők, hogy a gázos autót

is sűrűn meg kell járatni benzinnel, mert a szelepeken és a szelepfészkeken kicsapódó anyagokat a

benzin kitűnően oldja, a gáz viszont nem. Hosszútávon nagy kompresszióvesztést okozhat.

Link to comment
Megosztás:

Nah.. ma megnéztem az olajszűrőmet. Minthogy Gabi írta, hogy ott kell kezdeni a megoldás keresését. Frankon le is csaptam a kezem az emelő tekerése közben a betonnal.. :blink:

Nah szóval. megnéztem, fényképeztem.

És a fenti látvány fogadott! nem láttam semmi elmenő csövet, csak egy ledugózott likat, meg egy másikat, amiben egy érzékelő (alias Bigyó) található. Szóval ezek alapján azt mondom,hogy ebből biza kihagyták a hűtőt.

Régi c20xe ezen tájáról nincs vkinek képe? kivi lennék rá.

A másik! mi lehet ez az érzékelő.. ha jól láttam és tapiztam, egy vezeték jön ki belőle. és a motor mögött elmenő kábelkötegbe megy bele.

Lehet lenne egy olajhő gomba? és ha elér egy max szintet a hő akkor vmit csinál? (visszábbveszi mondjuk a mocierőt vagy ilyesmi? esetleg felkapcsolja az olajlámpicseket vagy vmi? B) )

Vagy olajnyomás kapcsoló lenne? annak nem fenn kell lennie valahol a hengerfej környékén? (most belegondolva nem is tom hol az olajnyomás jelző kapcsolója..)

Szal hirtelen ennyi :D

Jah meg rájöttem, hogy nekem is el van szakadva a fékbetét jelzőm mádzágja.. azért kiabálja a bremsbigyót :D

Link to comment
Megosztás:

Nincs hűtőd, és az olajnyomás gombát találtad meg. B)

Bááz.. oda le rakták? annak nem fenn a hengerfej környékén kellene lennie? Igy lent ha megvan a nyomás, már elalszik, de a hengerfej akár ki is száradhatna felőle.. ez kicsit furcsa...

A "sima" c20xe-ken hol van? Illetve hogy van bekötve az olajhütő?

Nem gáz hogy enyémbe nincs? vajon mééért nincs? :blink: :D

Link to comment
Megosztás:

Van egy adapter az olajhűtőhöz, ami az olajszűrő alá kerül. Ebből jön ki a hűtőhöz két cső.

Az olajgombát mindig az olajpumpa nyomóágába rakják.

Aha értem.. és nekem nincs olyan adapter? az a nagy csavar az mi? nem oda menne esetleg az ága az olajhütőnek?

jah.. és nincs vkinek aksi lerögzitő vasdarabkája esetleg? tökölön kiderült(igaz már régebben is filóztam rajta) hogy valahogy le kellene rögziteni. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hát én úgy számoltam kb 1-1,5 év alatt behozná az árát.Csak kérdés hogy a gáz árát nem emelik e meg mint tették azt a diesel-el. :blink:

Későn kapcsolódtam be a beszélgetésbe. B)

Nekem volt három autóm gázzal. Szerintem nagyon jó és olcsó.

Elsővel kb 150ekmt mentem, pedig már akkor nagyon használt volt. És 2l-es.

A másodikba én rakattam be, 60ekmt mentem, 1,3-as volt.

A harmadikba is én rakattam be, az is 1,3-as 20ekmt mentem vele, de másért adtam el.

A parkolással vannak csak gondok vele. Pl. mélygarázsban tilos!

Ja meg a rakteret csökkenti. És csak akkor érdemes, ha nagyon sokáig akarod használni.

Neked nem ajánlom, mert 200ekm körül jársz. Ja a 16V sem szereti.

Úgy számolj, hogy 1 literrel nő a fogyi és tényleg gyengébb lesz. De nem vészes.

Link to comment
Megosztás:

Mert az autóval nem fogsz további 150-200ekm-t furikázni, hogy igazán megérje a beépítés.

A gázos autók szervizelése is problémás, nem minden szerelő mer hozzá nyúlni.

Azért ez mocitól is függ. Egy 1.6 Ecoteccel elhiszem, h nem mész el 400ekm-ert, de mondjuk az enyém simán elketyeg annyit...

Link to comment
Megosztás:

Gabi. and srácok!

SOS kérdés. a "gyári" váltóolajnak van jellegzetes színe? Mondjuk piros? mert asszem vérzik a váltóm!!!

valami kicsit büdi volt.. olyan mintha égett müanyag lenne.. és kicsit nézelődtem.

Erre véletlen benéztem a bal első kerék mögé, és pont láttam, amint a váltó pereméről lecsöppen egy adag olaj a bölcső? re. (ami megy előre hosszú vas B)

és az a vas igen olajos. az következő cseppett már az ujammal fogtam fel, és olyan pirosos szine volt. nem hinném hogy a motorolja, mert 1: az nem ilyen szinű, 2: igen messze van már ez a pont a motortól..

Lehet hogy csak vmi tömités adta meg ott magát? mintha lenne ott egy "fedlap" oldalról.. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Gabi. and srácok!

SOS kérdés. a "gyári" váltóolajnak van jellegzetes színe? Mondjuk piros? mert asszem vérzik a váltóm!!!

...

Lehet hogy csak vmi tömités adta meg ott magát? mintha lenne ott egy "fedlap" oldalról.. :blink:

Jól mondod piros színű a váltóolaj olyan mint a málnaszörp B)

Szimeringeket kellene cserélni a váltóban, alul a teknőnél is van egy tömítés és persze gyári Opel vátóolajjal kell feltölteni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.