Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

3500-ön még nincs nagy terhelésnek kitéve, nem fogja "kiégetni" magát.

Negyedikben autópálya 10-20km 5000 fordulat, és meg is van a mutatvány. :)

Olajból ilyenkor kiégnek a nem belevaló dolgok, ilyenkor akár fél litert is eshet

a szint, ha már régebbi az olaj benne, főleg így tél után, amikor sok nedvességet

vehet fel az olaj.

Az azért volt ráírva hátul, hogyha megelőzöd és bemész elé, nagyobb távot hagyjál magad mögött, mert a légfékes rendszernek van egy plusz késleltetése a pneumatikus rendszerből adódóan. Magyarán a levegő összenyomható, ezért van egy slipje a rendszernek, mire elkezd fogni a fék.

Én úgy tudom, a légfékes rendszer eleve nyomás alatt van, a fékezéssel nyomást csökkent a munkahengerekben.

Elküldve
Én úgy tudom, a légfékes rendszer eleve nyomás alatt van, a fékezéssel nyomást csökkent a munkahengerekben.

Ez lehet, de a levegő ill. gázok ruggalmassága miatt fordított irányban is várható egy késleltetés. Én erről kb. 15 éve olvastam egy autóklubbos szakértő cikkét. Már csak erre a lényegre emlékszem, a légfék rendszer konkrét működésére nem.

Elküldve

Én úgy tudom, hogy a teherautók fékét illetően az első és hátsó más rendszerbe működik ebből kifolyólag a hátsófék folyamatos nyomás alatt van és mikor nyomod a fékpedált akkor ereszti el a levegőt és egy erős rugó segítségével nyomja a fékpofát a dob hoz (Rugóerő tárolós) míg az elsőfék úgy működik mint személyautóéknál.

Elküldve

Általában pont fordítva szokott lenni. Ha elmegy a nyomás, akkor befékez.

A legtöbb járművön így működik a légfék, az tuti (még a vonatoknál is).

Elküldve
Általában pont fordítva szokott lenni. Ha elmegy a nyomás, akkor befékez.

A legtöbb járművön így működik a légfék, az tuti (még a vonatoknál is).

Okok az aviánál nem így van ;)

Gurultam le a hídról békéscsabán és nem volt fékem mert elment a nyomás hehe :)

Elküldve
Okok az aviánál nem így van ;)

Gurultam le a hídról békéscsabán és nem volt fékem mert elment a nyomás hehe :)

És akkor tolt le a pótkocsi az útról?

Más: utánakérdeztem a telepen a kamion súlyának.

Amelyik tartálykocsi mostanában jár annak a nettó súlya 14 tonna.

A tartályba meg befér 20.000 liter étolaj ,szal van súly rendesen telitöltve.

Elküldve
És akkor tolt le a pótkocsi az útról?

Más: utánakérdeztem a telepen a kamion súlyának.

Amelyik tartálykocsi mostanában jár annak a nettó súlya 14 tonna.

A tartályba meg befér 20.000 liter étolaj ,szal van súly rendesen telitöltve.

Nem mert nem volt pót.A pótnál viszont tuti fékez ha elmegy a levegő azt tanultam :)Vagy legalábbis úgy rémlik ;)

Régen volt 98 :)

Elküldve

Nekün tavaly még volt Avia-nk, termelni kellett e levegőt indulás előtt, a fék miatt. A targonca meg azért 3+ tonna, hogy ne billenjen előre emeléskor...

Elküldve
Nekün tavaly még volt Avia-nk, termelni kellett e levegőt indulás előtt, a fék miatt. A targonca meg azért 3+ tonna, hogy ne billenjen előre emeléskor...

De elindulni el tudnál vele csak féked nem lenne. ;)

És nem azért kell mert blokkolva van a kerék a féktől :)

Elküldve

Sziasztok.

Segítsetek légyszi. Milyen márkájú injektor tisztítót eremes alkalmazni Astra Gsi-nél?

Ha valaki tudja melyik a legjobb kérem hogy ossza meg velem az infót.

Ja meg hogy hol lehet hozzájutni?!

Előre is köszi.

Elküldve
Sziasztok.

Segítsetek légyszi. Milyen márkájú injektor tisztítót eremes alkalmazni Astra Gsi-nél?

Ha valaki tudja melyik a legjobb kérem hogy ossza meg velem az infót.

Ja meg hogy hol lehet hozzájutni?!

Előre is köszi.

Itt a piros Protec-re esküsznek,de szerintem a LIQUI MOLLY-se rossz!

Elküldve
Jah, néha nem árt megkergetni kicsit.

Főleg ha legtöbbet rövid útra használod hidegen.

Két nagyon hasznos tevékenységet végzel ilyenkor: a koromlerakódásokat leégeted a szelepekről,

szelepfészkekről, illetve az olajból kiégeted a felvett nedvességet és üzemanyagot, ami csökkenti

a kenőképességét.

Elég mondjuk 10-20km-t pl. autópályán 5000-5500 fordulaton menni (benzines esetében) folyamatosan. ;)

Jah, utána nem árt ellenőrizni az olajszintet. ;)

Ha nem járok autópályán akkor úgy is jó ha harmadikba megyek 5000-es fordulaton?Mert akkor is 100körül megyek autóúton ;) :)

Elküldve

No megvan a teljesen legális forgalmija a versenyparipának. :)

Igaz már csak két személyessé lett "degradálva", de az összes módosítás engedélyezve lett

az átépítési lapon, így már nem cseszegethetnek a rendőrök, max ha kresz szabályokban

nem értünk egyet. ;)

A csapatnak ez most egy kissebbfajta ünnep, mert hosszú volt az út a bürokrácia útvesztőjében. ;)

Jah, és ugyanúgy két évre szól, mint a normál. ;)

Elküldve
No megvan a teljesen legális forgalmija a versenyparipának. ;)

Igaz már csak két személyessé lett "degradálva", de az összes módosítás engedélyezve lett

az átépítési lapon, így már nem cseszegethetnek a rendőrök, max ha kresz szabályokban

nem értünk egyet. :D

A csapatnak ez most egy kissebbfajta ünnep, mert hosszú volt az út a bürokrácia útvesztőjében. :(

Jah, és ugyanúgy két évre szól, mint a normál. ;)

Gratula akkor jó versenyzést vele :D

És sok sikert ;) Vagy kéz és lábtörést :) már nem is tudom mit lehet :lol:

Elküldve
Sztem nélküle is használta. ;)

De most már nem gazdagítom a rend őreit legál papírok hiányában. :)

"És most akkor használhatod közúton is? "

Aham. ;)

Persze ettől még nem ezzel fogok járkálni, mert elég költségesek a kilóméterei. ;)

Elküldve
De most már nem gazdagítom a rend őreit legál papírok hiányában. ;)

"És most akkor használhatod közúton is? "

Aham. ;)

Persze ettől még nem ezzel fogok járkálni, mert elég költségesek a kilóméterei. ;)

majd kérünk egy adatota a fogysztás totyikba :)

Elküldve

Azzal inkább nem rémisztgetem annak a topiknak a spórolós közönségét. ;)

Jelenleg még van gond az adaptív motorvezérlés folyamatával, és kicsit többet fogyaszt,

valamint szarabbul is megy, mint kéne... ;) De dolgozunk a problémán, még a ma éjszakánk

is rámegy. Talán holnap már úgy tudjuk letenni a parc fermébe a Hóvirág Rallyen, hogy

vasárnap már lesz benne sok paci is a versenyen. ;) Mondjuk ettől függetlenül még van

egy másik gond is a motorral, hasonlóan rosszul sült el valami a gyűrűzésnél mint anno

Anti kocsiján, és most kissé füstöl, és jó étvággyal fogyasztja az olajat. :)

Tehát a jelenlegi adatok: etap fogyasztás: 30L/100km benya, 1L/100km olaj

Szal 30-as keverékkel járunk jelenleg. :D :lol: :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.