Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Elnézést kérek, ha nem jó helyre írok, nem találtam megfelelőbb "topic"-ot. :blink:

Friss jogosítványosként szeretnék egy kis autóvásárlási, majd vezetési tapasztalatot szerezni.

Adott a helyzet, hogy autót kellene venni.

Na de milyet?

Amik fontosak nekem:

-kis fenttartási költség

-kevés fogyasztás

-olcsó alkatrészutánpótlás.

Én szolíd és visszafogott küllemével a 2 szériával ezelőtti "népautót," a kerekhátsós Opel Astra-t néztem ki, mint "tanulóautó".

Mi a tapasztalatok erről a modellről a fenti 3 tulajdonság tekintetében a többi, hasonló kategóriás autóval összehasonlítva?

Felmerült a WW márka is, de azt hallottam drága az alkatrész bele..

Az Opel-ről vegyes véleményeket hallottam: Van aki szerint drága és nem túl jó minőségűek az alkatrészei, mások azt mondják olcsó és megbízható..

Sajnos az autók tekintetében teljesen tapasztalatlan vagyok, ezért is fordultam a listához.

--

Ha megbizonyosnék arról, melyik márka, melyik típusa a legmegfelelőbb első autónak, akkor szeretnék egy használtat vásárolni, aminek optimális paramétereinek a következőket gondoltam:

- Nem futott túl sokat (<150.000)

- Kis fogyasztású

- Jó/kifogástalan, megkímélt állapotú

- 1996 után gyártott

- Maxiumum 700eFt árfekvésű

- Alacsony fenttartási költségű (üzemanyag, kötelező biztosítás, stb..)

Aki valamelyik témában tudna segíteni, annak előre is köszönöm szépen! :rolleyes:

Sziasztok!

Gábor

unkown0"kukac"freemail"."hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést kérek, ha nem jó helyre írok, nem találtam megfelelőbb "topic"-ot. ;)

Friss jogosítványosként szeretnék egy kis autóvásárlási, majd vezetési tapasztalatot szerezni.

Adott a helyzet, hogy autót kellene venni.

Na de milyet?

Amik fontosak nekem:

-kis fenttartási költség

-kevés fogyasztás

-olcsó alkatrészutánpótlás.

Én szolíd és visszafogott küllemével a 2 szériával ezelőtti "népautót," a kerekhátsós Opel Astra-t néztem ki, mint "tanulóautó".

Mi a tapasztalatok erről a modellről a fenti 3 tulajdonság tekintetében a többi, hasonló kategóriás autóval összehasonlítva?

Felmerült a WW márka is, de azt hallottam drága az alkatrész bele..

Az Opel-ről vegyes véleményeket hallottam: Van aki szerint drága és nem túl jó minőségűek az alkatrészei, mások azt mondják olcsó és megbízható..

Sajnos az autók tekintetében teljesen tapasztalatlan vagyok, ezért is fordultam a listához.

--

Ha megbizonyosnék arról, melyik márka, melyik típusa a legmegfelelőbb első autónak, akkor szeretnék egy használtat vásárolni, aminek optimális paramétereinek a következőket gondoltam:

- Nem futott túl sokat (<150.000)

- Kis fogyasztású

- Jó/kifogástalan, megkímélt állapotú

- 1996 után gyártott

- Maxiumum 700eFt árfekvésű

- Alacsony fenttartási költségű (üzemanyag, kötelező biztosítás, stb..)

Aki valamelyik témában tudna segíteni, annak előre is köszönöm szépen! :rolleyes:

Sziasztok!

Gábor

unkown0"kukac"freemail"."hu

Én is hasonló cipőben jártam 1-2 hónapja.

Nem futott sokat<>Max 700e Ft<>'96 után gyártott - ezek közzül 2-őt választhatsz, mind háromra szinte 0 az esély .Alacsony fentartás:Opel Corsa,de az kis autó.Ha neked megfelel akkor azt tudom javasolni.

Ha nem akkor az F-es astrára gondoltál a 2 generációval ezelőtti autóval ;) Fogysztása 1,4-esnek kb 6-8l 1,6-osnak 7-9l.

Vannak persze ezektől extrémen eltérő kivételek is.

Ha igazán alacsony fogyasztást szeretnél akkor diesel annak viszont magasabb az átiratási,biztosítási,és esetleges felújítási díja (szerintem)

Egyébként az Opel megbízható,relative olcsó,és olcsó fentartási költségű autó. Alkatrészek is olcsók bele,még az eredetiek is. (szerintem)

Ennyi amit most hirtelen el tudok mondani.

Az avataromon levő gépsárkány 580e volt + műszaki+ zöld k. ( 20e) 94-es 196e km. Fogysztása idáig 7,6 viszont 1,6-os 100 lovas járgány. :blink: Jó,öreg lovak vannak benne ,így lehet csak 80-al érnek fel :D

Remélem kicsit tudtam segíteni.

Üdv

Ha hülyeséget írtam majd kijavítják az okosabbak és bölcsebbek ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést kérek, ha nem jó helyre írok, nem találtam megfelelőbb "topic"-ot. :rolleyes:

Hello,

Jó fórumon jársz.

Azt tanácsolom, vegyél egy nagyon-nagy levegőt (meg 2 nap szabit) és olvasd át ezt a topikot. Nem szivatnai akarlak, te vagy a sokaik ember aki ezt kérdezi és majdnem mindig ugyanazok a válaszok és tapasztalatok kerülnek elő. Megéri rászánni az időt és visszaolvasni!

A kivánságlistád szép :blink: Egy dolgot felejtettél ki. Mennyit tudsz esetenként rákölteni? Nem ismerem a véwé alkatrészárakat, de egy 40-50ezres kiadás hirtelen mennyire vág a földhöz? Én mint pesszimista ember a legrosszabra készülve kérdem ezt.

Pl vásárlás után egy komplett vezérlés + olajcsere is simán megvan ennyi.

Nem eltántorítani akarlak, de sok mindent láttam már a fórumon és a kor meg a tapasztalat beszél belőlem ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést kérek, ha nem jó helyre írok, nem találtam megfelelőbb "topic"-ot. :blink:

Friss jogosítványosként szeretnék egy kis autóvásárlási, majd vezetési tapasztalatot szerezni.

Adott a helyzet, hogy autót kellene venni.

Na de milyet?

Amik fontosak nekem:

-kis fenttartási költség

-kevés fogyasztás

-olcsó alkatrészutánpótlás.

Én szolíd és visszafogott küllemével a 2 szériával ezelőtti "népautót," a kerekhátsós Opel Astra-t néztem ki, mint "tanulóautó".

Mi a tapasztalatok erről a modellről a fenti 3 tulajdonság tekintetében a többi, hasonló kategóriás autóval összehasonlítva?

Felmerült a WW márka is, de azt hallottam drága az alkatrész bele..

Az Opel-ről vegyes véleményeket hallottam: Van aki szerint drága és nem túl jó minőségűek az alkatrészei, mások azt mondják olcsó és megbízható..

Sajnos az autók tekintetében teljesen tapasztalatlan vagyok, ezért is fordultam a listához.

--

Ha megbizonyosnék arról, melyik márka, melyik típusa a legmegfelelőbb első autónak, akkor szeretnék egy használtat vásárolni, aminek optimális paramétereinek a következőket gondoltam:

- Nem futott túl sokat (<150.000)

- Kis fogyasztású

- Jó/kifogástalan, megkímélt állapotú

- 1996 után gyártott

- Maxiumum 700eFt árfekvésű

- Alacsony fenttartási költségű (üzemanyag, kötelező biztosítás, stb..)

Aki valamelyik témában tudna segíteni, annak előre is köszönöm szépen! :rolleyes:

Sziasztok!

Gábor

unkown0"kukac"freemail"."hu

Vegyél 3 ajtós suzuki 1000-est!!! ;)

Link to comment
Megosztás:

1. F 12

2. F 95

3. F 171

4. a sebesseg (53+ ha gyorsabban megyek)

5. telerakja a kijelzot mindenfelevel

Mit jelentenek az 1,2,3 pontnal kiirt adatok?

Hi! Ezek valóban hibakódok, de nem az ECU-é, hanem magának a kijelzőnek a kódjai. Egyszer korábban kérdezte valaki, akkor utánanéztem, de beírom megint:

F12= Einleitung Diagnose

F95= Radio-Bus Übertragungs Fehler (rádióval való kummunikációs hiba)

F171: Kurzschluß Stromkreis Außentempsensor (külső hőmérsékletérzékelő)

Az 5. pontban elvileg display-tesztet csinál, gondolom kigyújt minden karaktert a kijelzőn, ellenőrizheted, nincs-e szegmenshiba.

Link to comment
Megosztás:

Hi! Ezek valóban hibakódok, de nem az ECU-é, hanem magának a kijelzőnek a kódjai. Egyszer korábban kérdezte valaki, akkor utánanéztem, de beírom megint:

F12= Einleitung Diagnose

F95= Radio-Bus Übertragungs Fehler (rádióval való kummunikációs hiba)

F171: Kurzschluß Stromkreis Außentempsensor (külső hőmérsékletérzékelő)

Az 5. pontban elvileg display-tesztet csinál, gondolom kigyújt minden karaktert a kijelzőn, ellenőrizheted, nincs-e szegmenshiba.

Koszi. Tenyleg nincs kulso homersekleterzekelo. Blaupunkt radio van benne, az elolapja leveheto. Vagy 2x csinalt olyant, hogy a beprogramozott savok eltuntek. Egyebkent szol :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Leszervizeltem ma a gépem, (98' .10. X16XEL) és a röhejes az, hogy az egész móka megvolt 9600ft-ból.

CSeréltem minden szűrőt a motortérben, ezekért 3100ft-ot fizette, meg persze bele került a Futó Gabitól vásárolt Metabond Speed 10W40-es olaj is.A régi, Valvoline 10W40 nem volt még annyira gázos, de itt volt a km.futás.

Az új olajjal persze lényegesen elcsendesült az egyébként is halk motor, és 3.4L olaj kellett bele.

Gondoltam érdekesség képpen leírom! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséged, segítettél. :rolleyes:

Egyébként annak az autónak mennyi a havi fenntartási(adók, biztosítás, stb.) költsége, ha nem mész vele, ill. ha átlag km-et mész?

A Opel Corsa valóban kicsi.. maradnék az Astra-nál, ha más márkákkal/típussal nem győznek meg. :-)

Nem tudom, hogy megéri-e a diesel. Tehát az "Alcsony fogyasztás" kontra "Átírás, biztosítás, felújítás" mérlegnyelve merre billen.

Valamint szintén nem tudom, hogy melyik a jobb: Ha régebbi gyártású, de kevesebbet futott, vagy a többet futott, de fiatalabb autó..

Persze ez a kérdés jó része szintén egy nagy "HA", hiszen függhet a tulajdonostól, tárolási módtól, stb.. Gondolom, hogy nem könnyű erre válaszolni -ha lehet egyátalán-, de érvek/ellenérvek segítenének a döntésben.

Az 1,4 literes a szimpatikus, de vajon melyik márka/típus lenne a legjobb vétel.

Az biztos, hogy koreai és francia autók kilőve..

Szerintetek a hasonló árfekvésű, típusú és korú autók közül melyik a legoptimálisabb választás (japán, "német", olasz..) a feltüntetett kritériumoknak egy első jogsisnak?

Köszönöm!

Szia/Sziasztok!

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Úgy számolok, hogy átlagosan havi 30-40eFt-ot költenék rá benzinnel együtt.

Ha nem havi 40-50eFtos kiadásról van szó, akkor padló-álló vagyok. :rolleyes:

Te/Ti átlagosan mennyit költötek egy max 1.4-es Astra-ra? :blink:

Egyébként elsődlegesen hétvégenkénti, bevásárlássi céllal használnám.

Hahó,

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Úgy számolok, hogy átlagosan havi 30-40eFt-ot költenék rá benzinnel együtt.

Ha nem havi 40-50eFtos kiadásról van szó, akkor padló-álló vagyok. :rolleyes:

Te/Ti átlagosan mennyit költötek egy max 1.4-es Astra-ra? :blink:

Egyébként elsődlegesen hétvégenkénti, bevásárlássi céllal használnám.

Hahó,

Gábor

Szerintem egy jóállapotú 1.7D vagy TD kellene neked,vagy egy régebbi C14NZ motoros astra!

Például

Link to comment
Megosztás:

Úgy hallottam, hogy az 1.4 liter feletti motorú autók kötelező járulékainak nagyságában jókora ugrás van az 1.4-hez képest..

Ha ez valóban igaz, akkor maradnék a max. 1.4-esnél.. Ez gondolom erőben alulmarad az 1.7-eshez képest. De fogyasztásban/fenntartásban mekkora lehet a különbség?

Megnéztem a példaként felhozott autót (köszönöm).

Nem tudom, hogy a kombi és a "sima" típusok között milyen a fogyasztási/súly/fenttartási eltérés, de egyenlőre stabilan csak ketten használnánk az autót, ezért úgy gondolom a kombi nem szükséges.

Szia,

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Az 1.4-es benzines (C14NZ) és a sima 1.7-es szívódizel elvileg egyforma erősek (60LE), a turbodízel kicsit erősebb (asszem 69LE), az Isuzu motoros dízel még erősebb (tudtommal 82LE).

Viszont valóban nem mindegy a biztosítás miatt a hengerűrtartalom. Emiatt vettem én is 1.4-est. Ha ilyesmiben gondolkodsz, érdemes keresni C14SE motoros 1.4-est, ez 82LE-s :blink:

Onnan lehet felismerni, hogy az ilyen autó tipusjelzése 1.4Si, a motorszámban található motorkód pedig C14SE ;)

Johnny: tudod mit felejtettünk el Kecskeméten? Igen, a rádiókiszedő kampókat... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Úgy számolok, hogy átlagosan havi 30-40eFt-ot költenék rá benzinnel együtt.

Ha nem havi 40-50eFtos kiadásról van szó, akkor padló-álló vagyok. :blink:

Te/Ti átlagosan mennyit költötek egy max 1.4-es Astra-ra? ;)

Egyébként elsődlegesen hétvégenkénti, bevásárlássi céllal használnám.

Hahó,

Gábor

Szerintem az astra jó választás,persze akinek más autó szimpatikus az meg azt fogja isteníteni :D

Nekem éves biztosítás 50 ezer, ez hónapra lebontva 4200Ft.

Súlyadó 100 kg -onként 1200ft ennek 13200/év 1300Ft/hó

Évente zöld kártya 6000 500Ft/hó

2 évente műszaki 12000 500Ft/hó

Így ha a műszaki és zöld kártyát is beleszámolom 6500Ft/hó ami fix kiadás.Ha azokat nem akkor 5500Ft/hó.

Ez azért mert van autód ;)

Az egyébet meg sokminden befolyásolja mennyit mész vele havonta.1000 km kerekítve nekem 19-20000Ft

Tehát ennyivel számolhatsz szerintem kb.

Plusz az elromlott alkatrészek. "kötelezö szervíz" 10000km-enként olaj + összes szűrő 10-15.000Ft

Nekem kb ennyibe van ;)

Ha városba közlekedsz többet és nincs tervbe nagyobb mennyiségű árú vagy csomag állandó szállítása,akkor 1,4-es opel astra sztem jó választás.Sógoromé 6,4 litert eszik vegyes használatban.Ennél kevesebbet csak diesel vagy kis cm3-is motor fog enni de annak meg megvan az a hátránya hogy általában a az autó is kicsi.Ha meg nem akkor meg gyenge a motor a aksztni cipeléséhez.

Üdv

Ja és a km órára nem feltétlen kell adni meg is tapasztaltam meg utánna is érdeklődtem kb 6-10000ft-ig annyi km-t raknak a kocsidba amennyit szeretnél ;)

A biztosítás díjat a te saját adataiddal könnyen meg tudod nézni a netrisk.hu oldalon.Kitöltöd 1,4-es motorral,1,6-os motorral,1,7(diesel) motorral és mérlegelsz mennyit is fogod használni és mire a kocsit.

Úgy hallottam, hogy az 1.4 liter feletti motorú autók kötelező járulékainak nagyságában jókora ugrás van az 1.4-hez képest..

Ha ez valóban igaz, akkor maradnék a max. 1.4-esnél.. Ez gondolom erőben alulmarad az 1.7-eshez képest. De fogyasztásban/fenntartásban mekkora lehet a különbség?

Megnéztem a példaként felhozott autót (köszönöm).

Nem tudom, hogy a kombi és a "sima" típusok között milyen a fogyasztási/súly/fenttartási eltérés, de egyenlőre stabilan csak ketten használnánk az autót, ezért úgy gondolom a kombi nem szükséges.

Szia,

Gábor

Én stabilan egyedül vagy max ketten használom. ;)

Sokban nem tér el a fentartás.A biztosítás egyáltalán nem.A súlyadó havi 100ft-al több.Meg esetleg kicsit magasabb a fogyasztása.Viszont amit nem tudsz egy sima autóba bepakolni azt ebbe biztos ;)

Nekem nagyon tetszik a karaván :( Parkolni picit nehezebb vele de hozzá kell szokni

Alátámasztom!

Inkább opel astra vagy corsa :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mert azért egy Caravan-hoz illik erősebb mocit párosítani.

Nincs igazam?

De szerintem is maximálisan persze csak akkor fontos ez ha tényleg tervbe van vele véve árúszállítás vagy hasonló tevékenység.Mivel súlyban 100kg sincs közte ha jól emlékszem ;)

Ha ritkán egy két szállítás van vele és azok is könnyebbek jobbára akkor majdnem mindegy.

De azért azt mondom egyelőre nem bántam meg én se az 1,6 SI-t :blink:

A BERNER féktisztító az márkás? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.