Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Tegnap kipróbáltam egy 1,6SE Caravan-t, hát nekem elég meggyőző volt. Beleszerettem :D

Mondjuk ez egy '94-es volt amit én néztem az meg '92-es de gondolom sok különbség nem lesz. ;)

Hát a sima 1,4-hez hasonlítani se lehet az biztos :)

És megveszed?Extrák?
Link to comment
Megosztás:

És megveszed?Extrák?

Ez egy ismerősé volt, nem tudtam hogy az övébe is ilyen motot pöfög :D Csak tegnap találkoztam vele este és mondtam neki hogy én is egy ilyet akarok csak 1,6SI-t.Azt mondja ez is az :P Mondta ha gondolom mehetünk egy kört, én meg nem mondtam nemet.Nagyon jó,szép,és csodás hangja van mikor tolja az ember :) Lehet nem úszom meg kis fogysztással ha ilyet veszek. A másikat meg hétvégén nézem meg ha addig el nem kel ;) Mivel nem tudok szabit kivenni ;)

Meg most azt nem tudom hogy inkább vegyek meg egy 92eset(500-600e) és marad pénz az esetleges javításokra vagy vegyek egy 94eset ( 700-800e) és akkor nem sok pénz marad

Link to comment
Megosztás:

Meg most azt nem tudom hogy inkább vegyek meg egy 92eset(500-600e) és marad pénz az esetleges javításokra vagy vegyek egy 94eset ( 700-800e) és akkor nem sok pénz marad

Nézd inkább azt melyik milyen állapotban van. Egyébként gondolom egy-két dolgot csak le kell cserélni mindkettőn... Vezérműszíj, görgők, olaj, stb... Ha nem akarod a szerencsére bízni hogy meddig bírja, vagy ha tutira jók. :)

Egyébként úgy tudom 94 10. hó környékén volt egy kis update. Pl fehér indexbúra...

Ez jelenthet némi optikai előnyt.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként úgy tudom 94 10. hó környékén volt egy kis update. Pl fehér indexbúra...

Ez jelenthet némi optikai előnyt.

Hivatalosan '94 szeptemberben volt facelifting. Változott:

- hűtőmaszk, onnantól volt a ma már gyakoribb középen üres design, a korábbiak hűtőmaszkja rácsos

- a más hűtőmaszkhoz más a lámpa belső íve, erre figyelni kell lámapvásárlásnál is!

- gömbölyűbb tükrök, ha jól tudom

- tudomásom szerint onanntól vannak X-es motorkódú erőforrások benne

- valamikor változott a kormány is, de ezt nem tudom, hogy ekkor történt-e?

Ennyi jutott eszembe hirtelen :)

Link to comment
Megosztás:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hi...creenwidth=1152

Ebbe van ABS is légzsák is(ami nem hátrány) közel is lenne viszont sok km van benne,bár lehet azért vetek rá egy pillantást :) Hisz a másikba se biztos hogy annyi van :D

Na igen... sohase a km óra állására alapozz, alapból ne higgyél annak. A kopottságokat kell megnézni (a már említetteket: kormány, pedálok, váltógomb, ülés mennyire stabil, ajtók, stb). Ezek többet elárulnak, mint a km óra állása, persze azt is megkell nézni, hogy tudjál mihez viszonyítani. De ha az órában van mondjuk ~80e km, de a kormány tükörsima, akkor tuti hogy valami nem stimmel, vagy a tulaj szanaszét maszírozta a kormányt egyenes úton is ;)

Közben megnéztem a mikulás ótót ;), ez hihető, ennyi idős autónál kb reális lehet, talán egy pöttyet sok, de ha jó, és nincs széthajtva a motor, akkor még bőven jó lehet. Az én verdám '93-mas, 168e km-rel vettem, de németből jött be 2003-ban, úgyhogy nemtudom, mennyit tekergettek vissza, de 1 év használat után úgy vettem észre, hogy nemnagyon tekerték vissza, a motor "extra" jó, kopottságok is megfelelőek. Viszont kereskedő hozta be kintről, úgyhogy biztosra nem tudhatom, de hát jó minden, úgyhogy nem is foglalkozom vele... (én egyébként nem kereskedőtől vettem, 2003-2004 között unokatesóm használta, ő vette kereskedőnél, de legalább azt tudom, hogy az 1 év alatt uccsótesóm (csaj) nem bűvészkedett vele...).

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kipróbáltam egy 1,6SE Caravan-t, hát nekem elég meggyőző volt. Beleszerettem :D

Mondjuk ez egy '94-es volt amit én néztem az meg '92-es de gondolom sok különbség nem lesz. ;)

Hát a sima 1,4-hez hasonlítani se lehet az biztos :)

Ha egy 20i Caravánt próbálnál ki az még meggyőzőbb lenne! Adója nem több, a fogyasztás meg főleg lábfüggő. A 92es vagy 94es évjáratnál sokkal többet számít a látható és láthatatlan állapot. Ha lehet érd el az eladónál, hogy egy diagnosztikára kapható legyen. Megéríííííííííí! Saját példám: beleszerettem a F. Uno turbóba, másfél évig vártam a szemre megfelelő példányra. Megvolt! Elvittem diagnosztikára 10000ért, de kiderült, hogy 105 paci helyett csak 67 volt. Jó, hogy megmérettem meg, hogy nem vettem meg! Ezek után most a 20i Caravánommal nagyon elégedett vagyok!

Használt autó vételnél én úgy kalkulálok, hogy a járulékos költség = 5 éves vételár + 30%, 10 éves vételár + 100%. Ezután kapsz egy 3 éves kocsi állapotának és megbízhatóságának megfelelő autót. Ezt én több tízéves tapasztalat alapján mondom. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha egy 20i Caravánt próbálnál ki az még meggyőzőbb lenne! Adója nem több, a fogyasztás meg főleg lábfüggő. A 92es vagy 94es évjáratnál sokkal többet számít a látható és láthatatlan állapot. Ha lehet érd el az eladónál, hogy egy diagnosztikára kapható legyen. Megéríííííííííí! Saját példám: beleszerettem a F. Uno turbóba, másfél évig vártam a szemre megfelelő példányra. Megvolt! Elvittem diagnosztikára 10000ért, de kiderült, hogy 105 paci helyett csak 67 volt. Jó, hogy megmérettem meg, hogy nem vettem meg! Ezek után most a 20i Caravánommal nagyon elégedett vagyok!

Használt autó vételnél én úgy kalkulálok, hogy a járulékos költség = 5 éves vételár + 30%, 10 éves vételár + 100%. Ezután kapsz egy 3 éves kocsi állapotának és megbízhatóságának megfelelő autót. Ezt én több tízéves tapasztalat alapján mondom. :)

Nekem még van is uno turbóm :-) Meg persze astrám is.

Link to comment
Megosztás:

Na igen... sohase a km óra állására alapozz, alapból ne higgyél annak. A kopottságokat kell megnézni (a már említetteket: kormány, pedálok, váltógomb, ülés mennyire stabil, ajtók, stb). Ezek többet elárulnak, mint a km óra állása, persze azt is megkell nézni, hogy tudjál mihez viszonyítani. De ha az órában van mondjuk ~80e km, de a kormány tükörsima, akkor tuti hogy valami nem stimmel, vagy a tulaj szanaszét maszírozta a kormányt egyenes úton is :)

nézd meg az kis Astrámat.....77-78e km van bennne...és tényleg annyi!

a kormány ugyan kopott mert egy cali kormány van benne, de pl az ülések nincsennek, pedálok nincsennek, ajtó nem lóg ilyesmi

Link to comment
Megosztás:

gyurmázás ? :D :) ;) ;)

Silver: az a kocsi, amit a hasznaltauto.hu-ról belinkeltél így külsőleg jól néz ki (már ami látszik belőle), ha vigyáztak rá, még vagy 100e-t elmehet generálig sztem. Mérni kéne kompressziót, abból sokminden kiderülhet ;) Maghallgatod a hangját, ha nem csörög-zörög összevissza az már jó jel (vagy jó adalék :P ).

Sztem a legjobb választás valamelyik Si motoros gép (1.4Si vagy 1.6Si), ezeknek a legjobb a teljesítmény/hengerűrtartalom aránya, és a fajlagos fogyasztása. Ha úgy alakul, én is eljátszom az Si-vé alakítást ;)

Link to comment
Megosztás:

A spuriról én is csak jót tudok mondani, bár kicsit tövvet teszek a benyához, mint amit a flakonon ajánlanak, de a fogyi spurival nyáron hosszútáv + kisvárosok 5 lityi esetleg 5,2 100-on, spuri nélkül pedig oan 6 körül mozog ugyanazon az útszakaszon, ugyanazzal a tempóval és teherrel, ugyanolyan benyával, szóval elég jó, + mintha minimálisan jobban is gyorsulna előzéseknél.

Ez az Ecotek meg foglalkoztat, de ezidőtájt inkább majd a köv. autóban próbálom ki.

Kár, pedig poén lenne ha kihoznál egy 4,5-es fogyit... :)

Link to comment
Megosztás:

A spuriról én is csak jót tudok mondani, bár kicsit tövvet teszek a benyához, mint amit a flakonon ajánlanak, de a fogyi spurival nyáron hosszútáv + kisvárosok 5 lityi esetleg 5,2 100-on, spuri nélkül pedig oan 6 körül mozog ugyanazon az útszakaszon, ugyanazzal a tempóval és teherrel, ugyanolyan benyával, szóval elég jó, + mintha minimálisan jobban is gyorsulna előzéseknél.

Ez az Ecotek meg foglalkoztat, de ezidőtájt inkább majd a köv. autóban próbálom ki.

Na Na , nagy kerekek kis moci, te mindig lejtőn lefelé jársz? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.