Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Exian!

Ja,ja valahogy én is így látom:-)

Haver már idén is a MÁV-nál volt és ugyanennyit fizetett ,mint jövőre kell,szóval eddig is olcsó volt,nem most vitték le az árakat a nagy versenyben.

Elküldve

Szerintem itt nincs helye az empátiának. Én nem keresek rosszul az átlaghoz képest, de fontos számomra, hogy ne dobjak ki feleslegesen olyan pénzt, aminek van bőven máshol helye, és amúgy semmi funkcionalitása nincs, csak gazdagítok vele valakit. Mindenképp megyek át az olcsóbb biztosítóhoz, még ha csak 15ezerrel is olcsóbb a két autóm nála évente, mert nekem ez a pénz is fontos. Az meg hogy a biztosító hogy rendezi az esetleges kárt, már nem az én dolgom, ugyanis mindegyik biztosítóra ugyanolyan szabályok vonatkoznak, ugyanolyan működési engedélyük van.

Elküldve

sziasztok!! Lenne egy kérdésem,mert nem vagyok benne biztos,hogy: Az F Astra kombi váltó ugye F14es....????a rövidebb áttétel miatt,nem F13 ha jól tudom....meg ha esetleg van valakinek gyári könyve az megmondhatná nekem, hogy mennyi olajat kell önteni a fent említett váltóba...előre is köszi :lol:

Elküldve
sziasztok!! Lenne egy kérdésem,mert nem vagyok benne biztos,hogy: Az F Astra kombi váltó ugye F14es....????a rövidebb áttétel miatt,nem F13 ha jól tudom....meg ha esetleg van valakinek gyári könyve az megmondhatná nekem, hogy mennyi olajat kell önteni a fent említett váltóba...előre is köszi :lol:
Azt nem találtam,hogy melyik váltó van benne,de a feltöltési mennyiségek:1.4,1.7D,1.6 -mociknál 1.6 lityi,isuzu D,1.8,2.0-mociknál 1.9 lityi! :lol:
Elküldve

Hi!

Egy kérdésem lenne: most, hogy hidegebb időjárás van, a váltóm elkezdett sokkal nehezebben működni, főleg visszaváltásoknál kell többet erőltetni. Gondolom ez a váltóolaj megdermedésétől lehet. Van valami speciális váltóolaj, vagy adalék, ami ezen a helyzeten javít?

Elküldve

Ha már itt vok: Itt a hideg, érdemes-e a hütő egy részét kitakarni, h ne kapja a szelet? Mondjuk karton papírral? :lol:

Hamarabb bemelegedne, és ez az 1.4 az én stílusommal eleve nem hajlamos túlhevülni. :lol:

Elküldve

Én még annó a Ladán csináltam. Induláskor, meg nagy minuszokban jó is volt, csak enyhébb időben ha már bemelegedett a motor mindíg le kellett venni, mert utána meg forrt a vizem.

Gondolom hasonló szituban itt meg a venti menne...

Elküldve

Racce!

Nem hallottam még F14 váltóról, szerintem F13 van benne, vagy ha ecotec, akkor meg F15. Ezekből létezik több féle átttétellel és végkihajtással, ami a váltó teljes típusszámába benne is van.

Fpepe!

Létezik adalék hozzá, de csodára az sem képes. A hideg idő sajna következményekkel jár.

Elküldve
Volna amit nagyon nemtudok:

A váltóban az olajat ki kell cserélni :?:  

Elvileg nem. Csak utántölteni ha fogy. Azért ha nagyon sokat futott már akkor lehet cserélni is.

Ha igen hogy kell kicserélni :?:  

Szerintem nincs is leeresztő csavar. a feltöltő és egyben szintező csavarnál lehet talán leszívni majd feltölteni.

Vagy szétszedéssel :?

Milyen folyadék kell bele+menyi :?:  

Csak opel váltóolaj (van aki szerint a castrol is jó)

~1.6l De a mennyiség le lett írva pár hozzászólással feljebb!

Elküldve
Bocsi....

Még annyi, hogy nem azért nehézkes a váltás (folyadék)?

Főleg 1-ből 2-be.

Valószínű a folyadék miatt mert ilyenkor hidegebb így sűrűbb.

Ez opel betegség, hogy hidegben nehezebb váltani.

Lehet még kopott szinkrongyűrű vagy csapszeg is vagy rosszul beállított rudazat.

Nekem a visszakapcsolások mennek nehezen különösen 3ból 2be

Ha bemelegszik már semmi gond.

Én tettem a váltóba azaz az olajhoz kopás ill. surlódáscsökkentő adalékot így valamivel jobb a helyzet, könnyebben beugrik a fokozatokba de hidegen még mindig elég nehéz váltani. Hiába amíg nem kavarodik fel és melegszik kicsit az olaj addig ilyen. Sajna az astra nem a jó váltójáról híres.

De ettől még nem fogok váltani... mármint autót :lol:

Elküldve

Persze, hogy nem....

Majd rátöltök hátha jön valami változás....

Egyébként meg úgy érzem, hogy egy kicsit kotyog is a rudazat.

meg lehet valahogy húzni? (remélem ez még ebbe a forumba tartozik).

Meg ez is:

Egyszer már szétszedtem (ha a börszoknya és a váltogomb cseréje szétszedésnek nevezhető) és szeretem volda lefaragni a kar hosszából.

De én úgy látom nem lehet mert, nem lenne hely a lukverc felhúzó kantyalunak.

Ez igaz? vagy valahogy mégis csak lehet?

Elküldve
Majd rátöltök hátha jön valami változás....

Vigyázz túltölteni nem szabad mert akkor kinyomja a szimeringen az olajat!

Vízszintes talajon a beöntőfurat aljáig a maximum! Mondjuk a többi úgysem maradna benne amig vissza nem tekered a csavart :lol: Hacsak nem döntötd meg az autót. De ne!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.