SZaB Elküldve Október27, 2005 Elküldve Október27, 2005 Anno én is ezt hittem, de nem. Simtec ECU csak az 1.8-as meg 2.0-ásokban van. Az újabb 1.4, 1.6-os Ecotec-ekben is MULTEC van, DE már az új szabvány szerinti 4 számjegyű kódokat villogják, mint a Simtec-ek. Aha a 4 számjegyű kód miatt estem gondolkodóba, de akkor most már legalább ezt is tudom.
warwolf Elküldve Október28, 2005 Elküldve Október28, 2005 Egyébként mi is ez az alapjárati moci, és az alapjárat fenntartásán kívül mi a szerepe?Működési elve? Mert nekem ez a dolog kissé homályos.Mondhatni.
opel16v Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Az alapjárati motor egy léptetőmotor, amely különböző pozícióiban különböző légmennyiséget enged át magán. Ez azért fontos, mert a folytószelep alapjáraton teljesen zárva van, csak itt kap levegőt a motor. Ez szabályozza, hogy mennyit. Csak az alapjárat állításában van szerepe, de ha elromlik, beleszólhat a normál működésbe is (nem tud elégségesen zárni, fals levegőt kap a motor).
SZaB Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Nálam most lett kitakarítva az EGR(AGR) szeleppel egyetemben és tiszta retek volt. Sokkal szebben jár a motor azóta.
warwolf Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Az alapjárati motor egy léptetőmotor, amely különböző pozícióiban különböző légmennyiséget enged át magán. Ez azért fontos, mert a folytószelep alapjáraton teljesen zárva van, csak itt kap levegőt a motor. Ez szabályozza, hogy mennyit. Csak az alapjárat állításában van szerepe, de ha elromlik, beleszólhat a normál működésbe is (nem tud elégségesen zárni, fals levegőt kap a motor). Tehát tul.képpen ez egy szelep?
FPepe Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Tulajdonképpen egy kis (léptető-)motor, ami egy pillangószelepet forgat egy kör alakú házban. Úgy néz ki, mint az a pillangószelep, amit a gázpedállal forgatsz el, csak kisebb. Tulajdonképpen egy (pillangó-)szelep. Ezen a képen látható a nagyobbik pillangószelep, az alapjárati is hasonlóan néz ki, csak kisebb, itt éppen nem látszik (Laci4 utólagos engedelmével :notworthy: ): http://www.kep.tar.hu/laci4/50104710/14308949#2
Laci4 Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Nagyon szívesen! Pont ezért toltam fel ezeket a képeket, ha vkinek kell vmi, vmit szemléltetni mutatni.......
Tápiószecső Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Tulajdonképpen egy kis (léptető-)motor, ami egy pillangószelepet forgat egy kör alakú házban. Úgy néz ki, mint az a pillangószelep, amit a gázpedállal forgatsz el, csak kisebb. Tulajdonképpen egy (pillangó-)szelep. Ezen a képen látható a nagyobbik pillangószelep, az alapjárati is hasonlóan néz ki, csak kisebb, itt éppen nem látszik (Laci4 utólagos engedelmével :notworthy: ):http://www.kep.tar.hu/laci4/50104710/14308949#2 :P Nekem egy kúposvégű tengelyt mozgat ki-be egy furatban.
FPepe Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Az is lehet, amit én írtam, azt mondjuk egy OFF autóban láttam (az enyémet még szerencsére nem kellett szétszednem), de a lényeg ugyanaz...
istván Elküldve Október29, 2005 Elküldve Október29, 2005 Nagyon szívesen! Pont ezért toltam fel ezeket a képeket, ha vkinek kell vmi, vmit szemléltetni mutatni....... Arról a rézlemezkéről, ami a belsőlevegőkeringtető kapcsolóját akasztja, nincs valahol képed? Estleg nem csinálsz egyet?
Tápiószecső Elküldve Október30, 2005 Elküldve Október30, 2005 Ha már alapjárati motor. Tegnap szétszedtem az enyémet. Szerintem ebből a motorból még nem nagyon volt kiszedve. Bár nagyon nem lepődtem meg nagyon mert a pillangószelepen is van rendesen lerakódás, itt viszont fémes részt nem is igazán láttam csak a kokszos lerakódást. Úgyahogy sikerült kitisztítanom mind a furatot mind a tengely végét, majd visszaraktam, és nem akart elindulni az autó. Nem kapott levegőt. :D Kicsit megijedtem hogy elromlott, pedig vigyáztam rá rendesen. Aztán fújtam bele egy kis WD-40-et és kiszerelet állapotban megnéztem hogy működik-e. Akkor szerencsére hátrahúzta a tengelyt, és visszarakva is működött. Igazából nem tudom hogy valami beragadt-e, amit a WD-40 oldott, vagy csak a kiszerelt állapot kellett, hogy legyen elég ideje beállítódni. A lényeg hogy most már jó. :P
Laci4 Elküldve Október30, 2005 Elküldve Október30, 2005 Arról a rézlemezkéről, ami a belsőlevegőkeringtető kapcsolóját akasztja, nincs valahol képed? Estleg nem csinálsz egyet? Arról sajna,vagy szerencsére még nincs képem 8) Egyenlőre nem tervezem a szétszedését....
Balage24 Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 Helló egy kérdés:az Astrán hogyan kell levenni az ajtókárpitot?Nem akarom feszegetni.Köszi
Tóbiás Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 Asszem karosszériánál részletesen le van írva! Azért nagyvonalakban: - ablak tekerő alatti zégerszerűséget kar felől lenyomni - kart lehúzni -4 csavar ajtó aljánál - 2 csav könyöktámasz aljában - 1 csavar elektr.tükörállító vagy helye alatt -kárpit alját kibillenteni (körben patentok),főlfele ajtóélről leemelni.
I_S Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 Emberek! Különösen a motorbuherálókhoz szólok! Haver szétszedte az alapjárati léptetőmotort (feleslegesen mert csont tiszta volt), és összerakáskot kuka lett. Eltörött az egyik kis érzékelő lamella/lemez, így most olyan 800-as az alapjárat és alig megy. Tud esetleg valaki bontottat? 98' 1.2 16v B Corsa, ránézésre tök ugyanaz a motor, mint az 1.2 G astrának. Vagy esetleg új ára? Előre is köszönöm!
Gepard Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 -4 csavar ajtó aljánál Szerintem csak 3 van. :wink:
Tóbiás Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 Szerintem csak 3 van Én 4 re eméxek,igaz enyém gsi és hosszabb az ajtó,lehet h azért.
loree_gsi16v Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 Szerintem csak 3 van. :wink: Igen a 5 ajtósnál, a háromnál 4.
Gepard Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 Igen a 5 ajtósnál, a háromnál 4. Meg a négyajtósnál is 3.
Tóbiás Elküldve November1, 2005 Elküldve November1, 2005 Akkor javísuk így: - ajtó aljánál csavarok - mindet ki kell szedni! :P
Tápiószecső Elküldve November2, 2005 Elküldve November2, 2005 Emberek! Különösen a motorbuherálókhoz szólok! Haver szétszedte az alapjárati léptetőmotort (feleslegesen mert csont tiszta volt), és összerakáskot kuka lett. Eltörött az egyik kis érzékelő lamella/lemez, így most olyan 800-as az alapjárat és alig megy. Tud esetleg valaki bontottat? 98' 1.2 16v B Corsa, ránézésre tök ugyanaz a motor, mint az 1.2 G astrának. Vagy esetleg új ára? Előre is köszönöm! Biztos hogy tönkrement? Új ára 20 körül. Nekem van egy kb. 2 éves használt. X14NZ-ből. Többit PÜ-ben.
I_S Elküldve November2, 2005 Elküldve November2, 2005 Ok! kiderítjük, hogy egyezik e a kettő és összehozzuk! Addig is köszönet érte.
szantozoli Elküldve November2, 2005 Elküldve November2, 2005 A hétvégén egy kellemes meglepetés ért. Egy őz este nekiszaladt a kocsi oldalának, és még csak egy horpadás se keletkezett rajta. Ez nem is kellemes meglepetés igazából, hanem SZERENCSE. Bár igaz hogy nem mentem gyorsan, mert észrevettem hogy ott áll az út túloldalán és egészen lelassítottam (kb 50 km/h), de amikor elhaladtam mellette, a butája nekemjött... Neki is szerencséje volt, mert elszaladt, szóval nem sérülhetett meg nagyon.
Recommended Posts