Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

....más:

a kérdésem, hogy a parasztvakító kompjuter ennél a CD-s változatnál vajh tiltja-e a túlpörgetést? Csak azért kérdem, mert még szépen szüttyög a motor, de azért nem érzem benne azt a gyári 126 LE-t (jó, mondjuk 11 éves gépnél legyen csak 110, de azt se..   :(....

Ha a BC-re gondolsz, akkor engem kifejezetten szorakoztat a látványa :D:D

16 szelepes motor megen pörgetni kell, hogy lépjen :wink:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a törődő válaszokat! Akkor Monroe nem vesz, ö ö, de mi az a BC, Stvn? Ja, a 16v-t pörgetni kell, ami nem szimpi.. 1előre bánom (meg nem is), hogy nem a 8szelepes 1,6 100 LE-set vettem meg. Csak ugyanennyiért az hervadtabb kasznival volt, a másikban meg nem volt se légkondi, se légzsák, se semmi, csak a jó motor. Na mindegy. Vmit vmiért. Szóval körbenézve egy 11 éves 100 LE-s 8v-s gépért még mindig elkérik a 8-900 ezret.. viszont olcsóbb a generál :(

ymel

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a törődő válaszokat! Akkor Monroe nem vesz, ö ö, de mi az a BC, Stvn? Ja, a 16v-t pörgetni kell, ami nem szimpi..  1előre bánom (meg nem is), hogy nem a 8szelepes 1,6 100 LE-set vettem meg. Csak ugyanennyiért az hervadtabb kasznival volt, a másikban meg nem volt se légkondi, se légzsák, se semmi, csak a jó motor. Na mindegy. Vmit vmiért. Szóval körbenézve egy 11 éves 100 LE-s 8v-s gépért még mindig elkérik a 8-900 ezret.. viszont olcsóbb a generál :(

ymel

Board Computer :wink:

Nagyon ritka az a motor, ami a kocsidban van, ellenben ölég jól felszereltek :D

Azért annyira nem kell tolni neki, hogy generál legyen a vége :wink:

ui: jahhh a Bilstein is jóv márka, esetleg Kayaba

helyedbe arra törekednék, hogy ne olajos, henem gázos lengéscsillapítót zsákmányoljak a kocsiba

Link to comment
Megosztás:

aha, BC, már vágom!

a gázosról aszondja opelszerelő bácsi, hogy túl kemények itthonra a vacak utakra és jobban megsínyli a futómű, a kaszni (szétrázódik). De azt is mondta, hogy az opel eredeti is gázos, ami viszont nem annyira kemény, ő is azt tett magának az 1.4 SE-be.

köszi.

ymel

Link to comment
Megosztás:

aha, BC, már vágom!  

a gázosról aszondja opelszerelő bácsi, hogy túl kemények itthonra a vacak utakra és jobban megsínyli a futómű, a kaszni (szétrázódik). De azt is mondta, hogy az opel eredeti is gázos, ami viszont nem annyira kemény, ő is azt tett magának az 1.4 SE-be.  

köszi.

ymel

Gyárilag csak az elsők gázosak nem ?

Link to comment
Megosztás:

aha, BC, már vágom!

a gázosról aszondja opelszerelő bácsi, hogy túl kemények itthonra a vacak utakra és jobban megsínyli a futómű, a kaszni (szétrázódik). De azt is mondta, hogy az opel eredeti is gázos, ami viszont nem annyira kemény, ő is azt tett magának az 1.4 SE-be.

köszi.

ymel

a multkor beszélgettünk erről az eredmény meg az lett,hogy japán autóban túlnyomó részt kayaba,a gyári besz, a német,meg nyugati jobb márkákban,inkább boge,és bár az enyémben is monroe van, annyira nem szar,csak műanyag cuccok vannak benne/tömítés,meg dugattyú,stb/ ezért mehet el talán hamarabb.egyébként a gázos is olajos.....

Link to comment
Megosztás:

Van egy öreg fém benzinkannám, amit a garázsban találtam, de nemtudom mi volt benne (persze nagy valószínüséggel benzin :(, de kitudja milyen, meg mennyi kosz van benne), ezért alaposan átakarom mosni, mielőtt benzint töltök bele. A kérdésem az, hogy mivel mossam ki? Ha vízzel átmosom, majd megvárom még teljesen megszárad, az jó, vagy mivel kell?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Van egy öreg fém benzinkannám, amit a garázsban találtam, de nemtudom mi volt benne (persze nagy valószínüséggel benzin :(, de kitudja milyen, meg mennyi kosz van benne), ezért alaposan átakarom mosni, mielőtt benzint töltök bele. A kérdésem az, hogy mivel mossam ki? Ha vízzel átmosom, majd megvárom még teljesen megszárad, az jó, vagy mivel kell?

Köszi.

Ha rozsdás belül akkor semmivel :D

Ha piszkosnak látod akkor egy kis benzinnel átöblítheted :D , vagy brigivel.

A víz is jó csak szárítsd ki utána.

Link to comment
Megosztás:

Ha rozsdás belül akkor semmivel :D

Ha piszkosnak látod akkor egy kis benzinnel átöblítheted :D , vagy brigivel.

A víz is jó csak szárítsd ki utána.

Én is próbáltam vízzel egyszer de nyáron napra téve 3 nap alatt sem száradt ki teljesen. Kicsi a lyuk nem szellőzik.

Azóta ha ilyen van akkor én is egy kis (1-2dl) benzint használok.

Viszont ha rozsdás akkor mindíg lehet számitani koszra azaz rozsdadarabokra. Ezért én tettem agy finom szűrőt a gégecsöves tötikébe, hogy ne a benzinszűrőnek kelljen összegyüjtenie.

Link to comment
Megosztás:

Én is próbáltam vízzel egyszer de nyáron napra téve 3 nap alatt sem száradt ki teljesen. Kicsi a lyuk nem szellőzik.

Azóta ha ilyen van akkor én is egy kis (1-2dl) benzint használok.

Viszont ha rozsdás akkor mindíg lehet számitani koszra azaz rozsdadarabokra. Ezért én tettem agy finom szűrőt a gégecsöves tötikébe, hogy ne a benzinszűrőnek kelljen összegyüjtenie.

Inkább akkor benzinnel fogom én is. Nemhiszem, hogy rozsdás, de azért majd rakok én is egy szűrőt a betöltőre, biztos ami biztos.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Megkérdeztem a cali topikban is, de kíváncsi vagyok rátok is!

Tehát:

Lecserélem a szekeret egy calibrára (lakáshitel miatt kell a lé).

Az lenne a kérdés, hogy melyiket ajánljátok: 2.0 8v vagy 16v és ugye mire figyeljek!

Gondolom bc legyen meg ilyenek, de melyiknek mi a hibálya?

Nem vágom a calikat :(

Előre is kösz, és ha rosz helynek ergó off-nak tituláljátok, akkor please tekjátok át az általatok jónak tartott helyre a vakert!

Link to comment
Megosztás:

Na sziasztok!

Nemrég vettem az autót, 1-2 apró javítás miatti állás után most lett némi tapasztalatom róla (2-3 rövid autópályázás + előváros után)

Az első, ami elhagyta a számat, hogy ez a '94-es évi csúcsmodell összességében az elvárásaimhoz képest egy fostalicska.

Mindamellett, hogy a kontroll után a szerelő (2 szerelő is!) diagnózisa egy nagyon jó állapotú, erős motorú vasról szólt, ami ráadásul CD fölszereltségű.

Miért fostalicska ez a modell szvsz?

16valve - töröljék ki a seggüket vele, már bocsánat: nem húz alulról, és zabálja a benyát.

Valószínűleg nem városi/elővárosi használatra találták ki. Egy kb 12 km-es távnál - ha ennyit autózom csak mindig, pl. mhely és lakóhely között - a fogyasztás állandóan 10egészvalahány lesz a kompjuter szerint, pedig igazán nem tolom neki.

A kormányzása is olyan lomhás érzet, pedig szervó is rendben, a gumik az alufelnin pöpecek.

Eszméletlen ostoba helyen van az elektromos ablaklehúzó (az elektromos tükör miatt megtalálták a lehető legrosszabb másik lehetőséget a gombnak)

konklúzió:

Legközelebb jobban odafigyelek, mit vásárolok. Tehát az autó kifogástalan, azt hozza, amire tervezték, csak nekem nem jön be. Soha nem ugrom bele többé 16 szelepes motorú kocsivásárlásba, s a kilátások egyébként is inkább a benzinmotor halálát jósolják :D

Ugyan mondták, hogy az egyhatos 8 szelepes megbízható, olcsóbban szerelhető és jó fogyasztású moci, de a 75 lóerőt keveslem.

Állítólag létezik - csak ritka - 1,8 8 szelepes is. Arról van valakinek tapasztalata?

Direkt egy jól felszerelt autóra hajtottam, de most inkább úgy látom, hogy elsősorban dinamikus és jó fogyasztású legyen, ne pedig parasztvakító cuccokkal összehajigálva. Szóval én voltam az a vakuló :(

1.6 Si 100LE kéne :D csak ezt se gyártják már.

Link to comment
Megosztás:

Hát ezesetben el kell adni, és venni egy olyat, ami megfelel az elvárásaidnak, de 1M alatt nincsenek csodák.Mellesleg a Z-s motorkódú Opelek, már az alsó tartományban is kellően nyomatékosak, és takarékosabbak, mint C-s, v. X-es motorkódú társaik.Szal akkor szánj rá több pénzt.

Link to comment
Megosztás:

jaja, igazad van! 1ébként 1 milla alatt is bőven van dinamukus és takarékosabb gép - akár diesel is, csak a fölszereltség lesz fapad. Dehát valamit valamiért. De miért..

Egyébként az én X16XEl-emnek is megvan a titka.Ha normálisa, alacsony fogyi mellett akarok városban közlekedni, akkor 2600-2700rpm-nél szépen elváltogatok, aztán jólvan.Haladok is dinamikusan, meg nem is zabálja le a gatyám.Ha viszont elkap a dilaj, akkor biz. előfordul, hogy 3.-ban megfussuk a 100km/h-t! :( Akkor valszeg fogyaszt is, de megy is mint állat!Rpm kb. 4800-5000 :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

ymel!

Vehetsz egy kis 1.4 Hondát is, az nem fog sokat fogyasztani, viszont jóval gyengébb lesz, és sokszor annyiba kerül a javítása. Kb. ilyen kompromisszumot lehet találni a dolgokban. Egyébként én csináltam már 6,5 fogyit a 2000-es omegámmal, de ugyanezzel tudtam már kihozni 14-es átlagot is. Szal erősen jobblábfüggő a fogyasztás. :(

A dízel esetében két zsákbamacska van egy használt autónál: a turbó és az adagoló. Ha ezek tönkremennek (márpedig esélyes), akkor sokszázezer forintos javítási költségre számíthatsz... Továbbá azok sem fogyasztanak lényegesen kevesebbet, gyengébbek (ne a legújjabbakat nézd, mert azokra nincs pénzed), és nem is olcsóbb sokkal a gázolaj...

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem városi/elővárosi használatra találták ki. Egy kb 12 km-es távnál - ha ennyit autózom csak mindig, pl. mhely és lakóhely között - a fogyasztás állandóan 10egészvalahány lesz a kompjuter szerint, pedig igazán nem tolom neki.

Mennyi ido (km) is kell a motornak amig felmelegszik? Esetleg hasznalod a klimat is (ha van). Tehat ilyen korulmenyek kozott nekem nem tunik olyan soknak rovid tavon es varosban a 10 liter. Es a vezetesi stiluson kivul meg szamtalan tenyezo befolyasolja a fogyasztast: pl. tul hamar nyito termosztat, hibas lambdaszonda, stb. Szamtalan olyan hiba lehet, amivel az auto meg jol megy, semmi kulonoset nem eszlesz, csak eppen a vartnal tobbet fogyaszt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.