mélykék76 Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 ....más: a kérdésem, hogy a parasztvakító kompjuter ennél a CD-s változatnál vajh tiltja-e a túlpörgetést? Csak azért kérdem, mert még szépen szüttyög a motor, de azért nem érzem benne azt a gyári 126 LE-t (jó, mondjuk 11 éves gépnél legyen csak 110, de azt se.. :(.... Ha a BC-re gondolsz, akkor engem kifejezetten szorakoztat a látványa :D:D 16 szelepes motor megen pörgetni kell, hogy lépjen :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ymel Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 Köszönöm a törődő válaszokat! Akkor Monroe nem vesz, ö ö, de mi az a BC, Stvn? Ja, a 16v-t pörgetni kell, ami nem szimpi.. 1előre bánom (meg nem is), hogy nem a 8szelepes 1,6 100 LE-set vettem meg. Csak ugyanennyiért az hervadtabb kasznival volt, a másikban meg nem volt se légkondi, se légzsák, se semmi, csak a jó motor. Na mindegy. Vmit vmiért. Szóval körbenézve egy 11 éves 100 LE-s 8v-s gépért még mindig elkérik a 8-900 ezret.. viszont olcsóbb a generál :( ymel Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 Köszönöm a törődő válaszokat! Akkor Monroe nem vesz, ö ö, de mi az a BC, Stvn? Ja, a 16v-t pörgetni kell, ami nem szimpi.. 1előre bánom (meg nem is), hogy nem a 8szelepes 1,6 100 LE-set vettem meg. Csak ugyanennyiért az hervadtabb kasznival volt, a másikban meg nem volt se légkondi, se légzsák, se semmi, csak a jó motor. Na mindegy. Vmit vmiért. Szóval körbenézve egy 11 éves 100 LE-s 8v-s gépért még mindig elkérik a 8-900 ezret.. viszont olcsóbb a generál :( ymel Board Computer :wink: Nagyon ritka az a motor, ami a kocsidban van, ellenben ölég jól felszereltek :D Azért annyira nem kell tolni neki, hogy generál legyen a vége :wink: ui: jahhh a Bilstein is jóv márka, esetleg Kayaba helyedbe arra törekednék, hogy ne olajos, henem gázos lengéscsillapítót zsákmányoljak a kocsiba Link to comment Megosztás: More sharing options...
ymel Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 aha, BC, már vágom! a gázosról aszondja opelszerelő bácsi, hogy túl kemények itthonra a vacak utakra és jobban megsínyli a futómű, a kaszni (szétrázódik). De azt is mondta, hogy az opel eredeti is gázos, ami viszont nem annyira kemény, ő is azt tett magának az 1.4 SE-be. köszi. ymel Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 aha, BC, már vágom! a gázosról aszondja opelszerelő bácsi, hogy túl kemények itthonra a vacak utakra és jobban megsínyli a futómű, a kaszni (szétrázódik). De azt is mondta, hogy az opel eredeti is gázos, ami viszont nem annyira kemény, ő is azt tett magának az 1.4 SE-be. köszi. ymel Gyárilag csak az elsők gázosak nem ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 Tudtommal az, hogy gázos az nem azt jelenti, hogy keményebb hanem azt, hogy nem csőkken a hatásfoka ha szar úton mész mert nem habosodik fel az olaj benne. Biztosan van gázosban is többféle csillapítással. Ha hülyeséget írtam javítsatok de én így tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 Zsolt! Jól beszélsz, az opelszerelő bácsi mondott hülyeséget... Kíváncsi vagyok, milyen szakmai háttérrel véleményezi a lengéscsillapítók fajtáját és keménységét. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 ide legyetek kedvesek átfáradni egy picit: http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=1016 Link to comment Megosztás: More sharing options...
valoati Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 aha, BC, már vágom! a gázosról aszondja opelszerelő bácsi, hogy túl kemények itthonra a vacak utakra és jobban megsínyli a futómű, a kaszni (szétrázódik). De azt is mondta, hogy az opel eredeti is gázos, ami viszont nem annyira kemény, ő is azt tett magának az 1.4 SE-be. köszi. ymel a multkor beszélgettünk erről az eredmény meg az lett,hogy japán autóban túlnyomó részt kayaba,a gyári besz, a német,meg nyugati jobb márkákban,inkább boge,és bár az enyémben is monroe van, annyira nem szar,csak műanyag cuccok vannak benne/tömítés,meg dugattyú,stb/ ezért mehet el talán hamarabb.egyébként a gázos is olajos..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve Október6, 2005 Megoszt Elküldve Október6, 2005 Van egy öreg fém benzinkannám, amit a garázsban találtam, de nemtudom mi volt benne (persze nagy valószínüséggel benzin :(, de kitudja milyen, meg mennyi kosz van benne), ezért alaposan átakarom mosni, mielőtt benzint töltök bele. A kérdésem az, hogy mivel mossam ki? Ha vízzel átmosom, majd megvárom még teljesen megszárad, az jó, vagy mivel kell? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
loree_gsi16v Elküldve Október6, 2005 Megoszt Elküldve Október6, 2005 Van egy öreg fém benzinkannám, amit a garázsban találtam, de nemtudom mi volt benne (persze nagy valószínüséggel benzin :(, de kitudja milyen, meg mennyi kosz van benne), ezért alaposan átakarom mosni, mielőtt benzint töltök bele. A kérdésem az, hogy mivel mossam ki? Ha vízzel átmosom, majd megvárom még teljesen megszárad, az jó, vagy mivel kell? Köszi. Ha rozsdás belül akkor semmivel :D Ha piszkosnak látod akkor egy kis benzinnel átöblítheted :D , vagy brigivel. A víz is jó csak szárítsd ki utána. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október6, 2005 Megoszt Elküldve Október6, 2005 Ha rozsdás belül akkor semmivel :D Ha piszkosnak látod akkor egy kis benzinnel átöblítheted :D , vagy brigivel. A víz is jó csak szárítsd ki utána. Én is próbáltam vízzel egyszer de nyáron napra téve 3 nap alatt sem száradt ki teljesen. Kicsi a lyuk nem szellőzik. Azóta ha ilyen van akkor én is egy kis (1-2dl) benzint használok. Viszont ha rozsdás akkor mindíg lehet számitani koszra azaz rozsdadarabokra. Ezért én tettem agy finom szűrőt a gégecsöves tötikébe, hogy ne a benzinszűrőnek kelljen összegyüjtenie. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve Október6, 2005 Megoszt Elküldve Október6, 2005 Én is próbáltam vízzel egyszer de nyáron napra téve 3 nap alatt sem száradt ki teljesen. Kicsi a lyuk nem szellőzik. Azóta ha ilyen van akkor én is egy kis (1-2dl) benzint használok. Viszont ha rozsdás akkor mindíg lehet számitani koszra azaz rozsdadarabokra. Ezért én tettem agy finom szűrőt a gégecsöves tötikébe, hogy ne a benzinszűrőnek kelljen összegyüjtenie. Inkább akkor benzinnel fogom én is. Nemhiszem, hogy rozsdás, de azért majd rakok én is egy szűrőt a betöltőre, biztos ami biztos. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Október10, 2005 Megoszt Elküldve Október10, 2005 Hali! Megkérdeztem a cali topikban is, de kíváncsi vagyok rátok is! Tehát: Lecserélem a szekeret egy calibrára (lakáshitel miatt kell a lé). Az lenne a kérdés, hogy melyiket ajánljátok: 2.0 8v vagy 16v és ugye mire figyeljek! Gondolom bc legyen meg ilyenek, de melyiknek mi a hibálya? Nem vágom a calikat :( Előre is kösz, és ha rosz helynek ergó off-nak tituláljátok, akkor please tekjátok át az általatok jónak tartott helyre a vakert! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szantozoli Elküldve Október11, 2005 Megoszt Elküldve Október11, 2005 Szerintetek lehet valahol eredetínek tűnő kulcsot csináltatni a kocsihoz? Mert én egy lapos végű, másolt kulccsal vettem sajna. :x Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október11, 2005 Megoszt Elküldve Október11, 2005 Szerintetek lehet valahol eredetínek tűnő kulcsot csináltatni a kocsihoz? Mert én egy lapos végű, másolt kulccsal vettem sajna. :x Ha immós és megvan hozzá a kód, akkor lehet rendelni. De nem egy olcsó dolog. :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szantozoli Elküldve Október11, 2005 Megoszt Elküldve Október11, 2005 Ha immós és megvan hozzá a kód, akkor lehet rendelni. De nem egy olcsó dolog. :? Nem immobiliseres, csak egy sima kulcs! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október11, 2005 Megoszt Elküldve Október11, 2005 A nem immós gyári kulcs asszem olyan 3000 körül van, az immós meg valamivel 10 felett. De lehet megkopottak az emlékeim... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október11, 2005 Megoszt Elküldve Október11, 2005 Inkább akkor benzinnel fogom én is. Nemhiszem, hogy rozsdás, de azért majd rakok én is egy szűrőt a betöltőre, biztos ami biztos. Köszi. Rozsdás tartályt én ro-55 rozsdaoldóval szedtem ki,aztán trisót neki és tökéletes lesz,nem fogsz hinni a szemednek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ymel Elküldve Október12, 2005 Megoszt Elküldve Október12, 2005 Na sziasztok! Nemrég vettem az autót, 1-2 apró javítás miatti állás után most lett némi tapasztalatom róla (2-3 rövid autópályázás + előváros után) Az első, ami elhagyta a számat, hogy ez a '94-es évi csúcsmodell összességében az elvárásaimhoz képest egy fostalicska. Mindamellett, hogy a kontroll után a szerelő (2 szerelő is!) diagnózisa egy nagyon jó állapotú, erős motorú vasról szólt, ami ráadásul CD fölszereltségű. Miért fostalicska ez a modell szvsz? 16valve - töröljék ki a seggüket vele, már bocsánat: nem húz alulról, és zabálja a benyát. Valószínűleg nem városi/elővárosi használatra találták ki. Egy kb 12 km-es távnál - ha ennyit autózom csak mindig, pl. mhely és lakóhely között - a fogyasztás állandóan 10egészvalahány lesz a kompjuter szerint, pedig igazán nem tolom neki. A kormányzása is olyan lomhás érzet, pedig szervó is rendben, a gumik az alufelnin pöpecek. Eszméletlen ostoba helyen van az elektromos ablaklehúzó (az elektromos tükör miatt megtalálták a lehető legrosszabb másik lehetőséget a gombnak) konklúzió: Legközelebb jobban odafigyelek, mit vásárolok. Tehát az autó kifogástalan, azt hozza, amire tervezték, csak nekem nem jön be. Soha nem ugrom bele többé 16 szelepes motorú kocsivásárlásba, s a kilátások egyébként is inkább a benzinmotor halálát jósolják :D Ugyan mondták, hogy az egyhatos 8 szelepes megbízható, olcsóbban szerelhető és jó fogyasztású moci, de a 75 lóerőt keveslem. Állítólag létezik - csak ritka - 1,8 8 szelepes is. Arról van valakinek tapasztalata? Direkt egy jól felszerelt autóra hajtottam, de most inkább úgy látom, hogy elsősorban dinamikus és jó fogyasztású legyen, ne pedig parasztvakító cuccokkal összehajigálva. Szóval én voltam az a vakuló :( 1.6 Si 100LE kéne :D csak ezt se gyártják már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október12, 2005 Megoszt Elküldve Október12, 2005 Hát ezesetben el kell adni, és venni egy olyat, ami megfelel az elvárásaidnak, de 1M alatt nincsenek csodák.Mellesleg a Z-s motorkódú Opelek, már az alsó tartományban is kellően nyomatékosak, és takarékosabbak, mint C-s, v. X-es motorkódú társaik.Szal akkor szánj rá több pénzt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ymel Elküldve Október12, 2005 Megoszt Elküldve Október12, 2005 jaja, igazad van! 1ébként 1 milla alatt is bőven van dinamukus és takarékosabb gép - akár diesel is, csak a fölszereltség lesz fapad. Dehát valamit valamiért. De miért.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október12, 2005 Megoszt Elküldve Október12, 2005 jaja, igazad van! 1ébként 1 milla alatt is bőven van dinamukus és takarékosabb gép - akár diesel is, csak a fölszereltség lesz fapad. Dehát valamit valamiért. De miért.. Egyébként az én X16XEl-emnek is megvan a titka.Ha normálisa, alacsony fogyi mellett akarok városban közlekedni, akkor 2600-2700rpm-nél szépen elváltogatok, aztán jólvan.Haladok is dinamikusan, meg nem is zabálja le a gatyám.Ha viszont elkap a dilaj, akkor biz. előfordul, hogy 3.-ban megfussuk a 100km/h-t! :( Akkor valszeg fogyaszt is, de megy is mint állat!Rpm kb. 4800-5000 :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október12, 2005 Megoszt Elküldve Október12, 2005 ymel! Vehetsz egy kis 1.4 Hondát is, az nem fog sokat fogyasztani, viszont jóval gyengébb lesz, és sokszor annyiba kerül a javítása. Kb. ilyen kompromisszumot lehet találni a dolgokban. Egyébként én csináltam már 6,5 fogyit a 2000-es omegámmal, de ugyanezzel tudtam már kihozni 14-es átlagot is. Szal erősen jobblábfüggő a fogyasztás. :( A dízel esetében két zsákbamacska van egy használt autónál: a turbó és az adagoló. Ha ezek tönkremennek (márpedig esélyes), akkor sokszázezer forintos javítási költségre számíthatsz... Továbbá azok sem fogyasztanak lényegesen kevesebbet, gyengébbek (ne a legújjabbakat nézd, mert azokra nincs pénzed), és nem is olcsóbb sokkal a gázolaj... Link to comment Megosztás: More sharing options...
2004tiborc Elküldve Október12, 2005 Megoszt Elküldve Október12, 2005 Valószínűleg nem városi/elővárosi használatra találták ki. Egy kb 12 km-es távnál - ha ennyit autózom csak mindig, pl. mhely és lakóhely között - a fogyasztás állandóan 10egészvalahány lesz a kompjuter szerint, pedig igazán nem tolom neki. Mennyi ido (km) is kell a motornak amig felmelegszik? Esetleg hasznalod a klimat is (ha van). Tehat ilyen korulmenyek kozott nekem nem tunik olyan soknak rovid tavon es varosban a 10 liter. Es a vezetesi stiluson kivul meg szamtalan tenyezo befolyasolja a fogyasztast: pl. tul hamar nyito termosztat, hibas lambdaszonda, stb. Szamtalan olyan hiba lehet, amivel az auto meg jol megy, semmi kulonoset nem eszlesz, csak eppen a vartnal tobbet fogyaszt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts