Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Év végén. :lol:

Akkor karácsonyra kérek egy példányt a fa alá Gabi bácsi,jó? :mrgreen:

De aztán nehogy benyaspecifikus legyen,dizilbe köll! :wink:

Elküldve

Ugyanehhez a komputerhez lesz majd opció, szal a dízelekbe is beszerelhető, de nem lesznek a fordulatszámos funkciók használhatóak (aktuális ill. max fordszám, váltásjelzés).

Elküldve

Opel16v: nem sikerült még a fordulatszámjelet a generátorról előállítani?

Ha lenne 1 plusz generátorom (ami nincs beépítve a kocsiba) megpróbálnám kitalálni. A benyásoknál a gyújtásról jövő jel fordulatonként hány impulzust ad?

Elküldve

Nekem elég lenne a dízeleknél használatos fordszámjelről két infó: impulzusszélesség, frekvenciatartomány. :lol:

Mivel nincs dízelem, ezeket még lemérni sem tudom...

Elküldve

Ivannorbi!

"Mikor, és miért?!

Csak nem rally?"

Most nem. :lol:

Elvileg lesz egy hétvégés Opeles bulis hétvége, amilyen már 5 alkalommal

is volt az előző évek során. :)

Ha már 100% az időpont, akkor úgyis felteszem a talis topicba. :(

Elküldve
Ivannorbi!

"Mikor, és miért?!

Csak nem rally?"

Most nem. :lol:

Elvileg lesz egy hétvégés Opeles bulis hétvége, amilyen már 5 alkalommal

is volt az előző évek során. :)

Ha már 100% az időpont, akkor úgyis felteszem a talis topicba. :(

Ennek hol lehet utánanézni?

Valami mantás oldal?

Egyébként én nem nagyon látok Mantákat itt Pécsen! :roll:

Elküldve
269,9ft a gaz oil bmeg!!!!!!!!!

Akkor olcsóbban veszem a benzint! Itt Fehérváron 266,9 a 95-ös a SHELL kútnál.

Ja és vasárnap még 264-ért tankoltam a soroksári Auchan kútnál. Most nem tudom ott mennyi azóta nem jártam ott.

Elküldve

"Ennek hol lehet utánanézni?

Valami mantás oldal? "

Nincs hirdetve sehol, majd én itt felrakom a találkozós topicba, ha már konkrét lesz az időpont és a program. :lol:

Pedig van egy-két Manta arrafelé, csak kevesen használják mindennaposan. :)

  • 2 weeks later...
Elküldve

1 litr gaz oilban 85 ft az adó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :smt067 :smt068 :butthead:

Elküldve

Mar biztos volt szo rola de hirtelen nem talalom, a fordulatszammeros muszerek kozul melyiket kell beszerezzek c14se-hez? Ami 5500-tol vagy 6500-tol van piros skalazva?

Van valami szamkod is asszem ennel mire kell figyelni, hogy jo legyen?

Elküldve
Mar biztos volt szo rola de hirtelen nem talalom, a fordulatszammeros muszerek kozul melyiket kell beszerezzek c14se-hez? Ami 5500-tol vagy 6500-tol van piros skalazva?

Van valami szamkod is asszem ennel mire kell figyelni, hogy jo legyen?

Az 5500-as neked nemjó, mert az diesel...

A kilométeróra alján lévő W számnak kéne egyeznie a mostaniddal, de nem biztos, hogy sikerül ilyet találnod...

Elküldve
Mar biztos volt szo rola de hirtelen nem talalom, a fordulatszammeros muszerek kozul melyiket kell beszerezzek c14se-hez? Ami 5500-tol vagy 6500-tol van piros skalazva?

Van valami szamkod is asszem ennel mire kell figyelni, hogy jo legyen?

Én a 6500-asra szavazok, mivel a max. teljesítményét 6000 fölött adja le az a motor. :wink:

Egyébként nekünk a 16v-s 6000-től vonalas, 6500-tól teljes piros skála van.

A számkódos kérdésedre nem tudok válaszolni.

Elküldve

Sziasztok!

Számkód a Km-óránál van, és az áttételt jelenti amitől függ, hogy jól fog e mérni az órád. Mert ott fordulatszámból (sebességváltó, stb. ahonnan veszed a jelet) generálod a sebesség értéket.

Fordulatszámmérőnél én úgy tudom nincs ilyen szám, mivel ez adott, 1ford/perc, így is úgy is 1ford/perc lesz.

Ha nem jól tudom javítsatok ki!

Üdv!

Elküldve

Üdv!

Nagy "gáz", ha az 1,6-os 8 szelepes f astrámba 40 liter 91-es benzint tankoltam?

Okoz-e ez valami problémát a kocsiban, vagy kompenzálható-e a probléma, ha egyátalán probléma-e, hogy 98-st tankolok rá?

Elküldve

Ez mar velem is elofordult bar en 98ast tankoltam veletlenul 95 helyett ;) meg is bantam mert jo draga vot es mas kulonbseg nem is volt :lol:

Elküldve
O.K. azt tudom, hogy ha nagyobb oktánszámút tankolsz, az csak jobb a motornak, de ha kissebbet.......

Tankolj rá 98-ast (vagy még inkább 99-est - ezek a különféle prémiumbenzinek) és mindenképpen állítsd át a kódoló dugaszt a motortérben :!: :!: :!:

Erről a kezelési könyvben találsz leírást.

Ugyanis ezen a motoron nincs kopogás-érzékelő még és a 95-öshöz való előgyújtási szöggel könnyen elérheted 91-es benya esetén a kopogási határt. A kopogás (más néven öngyulladás - amikor a gyújtószikra megérkezése előtt berobban a benzin-levegő keverék a hengerben) nagyon káros tud lenni a motorra. Úgyhogy nagyon gyorsan kódold át !!!

A kopogást egyébként onnan lehet felismerni, hogy főleg terhelten (pl. hegymenet) meleg motornál ütemesen csilingelő fémes hangot hallasz a motortérből...

Elküldve

Az X14XE könyvében benne van, hogy 3 tankolásonként egy tank 91es is mehet bele. :wink:

De az oktánállítót tényleg fordítsd át...

Elküldve
Az X14XE könyvében benne van, hogy 3 tankolásonként egy tank 91es is mehet bele. :wink:

De az oktánállítót tényleg fordítsd át...

De Vazze az X14XE-nek VAN kopogásérzékelője :idea: :idea: :idea:

Az 1.6-os 8 szelepeseknek meg tudtommal nincsen, kivéve az X16SZ -t...

Mondjuk egy motorkód sokat segített volna... :roll:

Elküldve
O.K. azt tudom, hogy ha nagyobb oktánszámút tankolsz, az csak jobb a motornak, de ha kissebbet.......

Tegyél hozzá egyszerűen egy oktánszámjavító adalékot. Benzinkútaknál lehet kapni pár száz Ft-ért. :wink:

De ha átállítod a kóddugaszt, akkor semmi probléma nem lehet, bár az meg 92-es oktánszámhoz van állítva.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.