Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

1 óra, aholy írta:

Üdv!

Valaki nem tud hazai beszerzési forrást ilyen szelepre? üzemanyag hídon van, nyomás ellenőrző szelep a neve. Fossa a benzint...

Elvileg ez a gyári száma :  90448751 , egyelőre csergőnél, unix, bárdinál néztem, és egyiknél sem találtam.

 

köszi!

 

A Csergőtől eddig minden ritka dolgot be tudtam szerezni. Próbáld meg telefonon, vagy személyesen rákérdezni, mert lehet hogy az oldalukon nincs, de amúgy van náluk. 

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A Csergőtől eddig minden ritka dolgot be tudtam szerezni. Próbáld meg telefonon, vagy személyesen rákérdezni, mert lehet hogy az oldalukon nincs, de amúgy van náluk. 

parasztba megoldottam :)  4es vagy 5ös csavar pont jó a szelep helyere :evilgrin:

de azért köszi a tippet :icon13:

Módosítva : aholy
  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

Jut eszembe!:omg:Maradt az SE-ből egy komplett injektor híd, ha nem találsz újat, postázom.

 

 

Koszi, de kozben rajottem, hogy nem is cserelheto ezen a hidon... van otthon 2 masik hid, azokon cserelheto, de az meg nem jo erre a szivocsonkra.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! 

 

Most megy az astra f cc 2001 1.6 8v műszakira,  előtte állapot felmérésre vittük és ezeket kell majd javítani rajta.

Rendszám világítás 

Kormánymű (feljavítás 40k)

Első lengőkar hátsó szilentek

Első féktárcsák 

Jobb első kerékcsapágy 

Hátsófék 

Erre mondta a szerelő,  hogy kb 100-120k lesz a javítás. Ez reális? 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Kukcaman írta:

Sziasztok! 

 

Most megy az astra f cc 2001 1.6 8v műszakira,  előtte állapot felmérésre vittük és ezeket kell majd javítani rajta.

Rendszám világítás 

Kormánymű (feljavítás 40k)

Első lengőkar hátsó szilentek

Első féktárcsák 

Jobb első kerékcsapágy 

Hátsófék 

Erre mondta a szerelő,  hogy kb 100-120k lesz a javítás. Ez reális? 

Ha ebben benne van az anyagköltség és a munkadíj, akkor jó ár. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kukcaman írta:

Igen, benne van a munkadíj és az anyagköltség is. Köszi a választ :) 

Karosszéria kb mennyibe kerülhet?

Tanksapka körül és a jobb hátsó köszöb.

Hát ezt passzolom, tankbeöntő  javítólemezt 2 ezerért vettem pár éve, a küszöb lemez ára sem vészes, de hogy menyiért csinálják azt nem tudom. 

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 05. 24. at 15:31, zotya975 írta:

Hát ezt passzolom, tankbeöntő  javítólemezt 2 ezerért vettem pár éve, a küszöb lemez ára sem vészes, de hogy menyiért csinálják azt nem tudom. 

Köszi :) 
Tegnap meglett a javítás+műszaki. 92K-ra jött ki a végösszeg. Kormányművet nem kellett feljavítani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tetőkárpit-ügyben van kérdésem. Végigolvastam a fórumon e témában fellelhető összes hozzászólást. Tényleg. Mert nem szeretném elcseszni. Elméletben már kb. mindent tudok a tetőkárpit javításról (nem atomfizika), kiszedtem a tetőbélést, már kb. kinéztem hozzá az új kárpitot is. Nem szánok rá az eredetihez hasonló szivacsos anyagot - hogyisne, hogy újabb 25 év múlva az is szétmálljon, és cserélhessem újra -, hanem csak egy egyszerű, és viszonylag olcsó filcszerű anyagot. Annak van egy kis vastagsága is, egy kicsit bolyhos is, úgyhogy jó lesz az, nem az angol királyi családot fogom utaztatni benne. Azonban itt jön a képbe a ragasztó kérdése. Az világos, hogy valami legalább 80 fokig hőálló ragasztó kell bele, különben a mostanában várható forró szupernyarakon egykettőre a nyakamban lesz az egész. No de milyen ragasztót, és mennyiért? Néztem ilyen 400 ml-es spray-ket (hőállóakat), hát csillagászati árakon vannak (5000 ft egy ilyen szar? anyám, add el a házat!), ráadásul ugye annyi talán nem is lenne elég hozzá. Tényleg, mennyi ragasztót eszik meg ez a művelet? Most már nem is sprayben gondolkodom (képzelődöm), hanem valami dobozos ragasztóban, amit ecsettel lehet felkenni. No de milyen lenne jó hozzá, ami megúszható pár ezresből? Tud valaki valami építő jellegűt mondani erre?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, az igazi kilroy írta:

Tetőkárpit-ügyben van kérdésem. Végigolvastam a fórumon e témában fellelhető összes hozzászólást. Tényleg. Mert nem szeretném elcseszni. Elméletben már kb. mindent tudok a tetőkárpit javításról (nem atomfizika), kiszedtem a tetőbélést, már kb. kinéztem hozzá az új kárpitot is. Nem szánok rá az eredetihez hasonló szivacsos anyagot - hogyisne, hogy újabb 25 év múlva az is szétmálljon, és cserélhessem újra -, hanem csak egy egyszerű, és viszonylag olcsó filcszerű anyagot. Annak van egy kis vastagsága is, egy kicsit bolyhos is, úgyhogy jó lesz az, nem az angol királyi családot fogom utaztatni benne. Azonban itt jön a képbe a ragasztó kérdése. Az világos, hogy valami legalább 80 fokig hőálló ragasztó kell bele, különben a mostanában várható forró szupernyarakon egykettőre a nyakamban lesz az egész. No de milyen ragasztót, és mennyiért? Néztem ilyen 400 ml-es spray-ket (hőállóakat), hát csillagászati árakon vannak (5000 ft egy ilyen szar? anyám, add el a házat!), ráadásul ugye annyi talán nem is lenne elég hozzá. Tényleg, mennyi ragasztót eszik meg ez a művelet? Most már nem is sprayben gondolkodom (képzelődöm), hanem valami dobozos ragasztóban, amit ecsettel lehet felkenni. No de milyen lenne jó hozzá, ami megúszható pár ezresből? Tud valaki valami építő jellegűt mondani erre?

Én ugyan nem jártam sikerrel kétszer sem, de szerintem nem a ragasztóval volt baj hanem a kárpitanyaggal, mert én műbőrt használtam, az a melegben zsugorodott és elvált a hordozótól. Első alkalommal pálmatexet használtam, aztán meg direkt kárpitragasztót mindegyik esetben 8-10 ezer körül volt a két doboz-flakon ami elég volt a caravan ( kombi) ragasztásához. Szóval sajna nem olcsó. 

http://481P9010354.jpg

http://789P9040354.jpg

A pálmatexel tovább bírta olyan 3-4 évig tök jó volt aztán elkezdett leválni a flakonos ragasztó már az első nyáron lógott. Nekem ingyen volt a műbőr, ezért kísérleteztem vele. Mivel kb 20 ezer forint után ( plusz kétszeri kiszerelés, munka) sem volt jó, gyanítom jobban jártam volna ha elviszem kárpitoshoz. 

Módosítva : zotya975
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Én ugyan nem jártam sikerrel kétszer sem, de szerintem nem a ragasztóval volt baj hanem a kárpitanyaggal, mert én műbőrt használtam, az a melegben zsugorodott és elvált a hordozótól. Első alkalommal pálmatexet használtam, aztán meg direkt kárpitragasztót mindegyik esetben 8-10 ezer körül volt a két doboz-flakon ami elég volt a caravan ( kombi) ragasztásához. Szóval sajna nem olcsó. 

A pálmatexel tovább bírta olyan 3-4 évig tök jó volt aztán elkezdett leválni a flakonos ragasztó már az első nyáron lógott. Nekem ingyen volt a műbőr, ezért kísérleteztem vele. Mivel kb 20 ezer forint után ( plusz kétszeri kiszerelés, munka) sem volt jó, gyanítom jobban jártam volna ha elviszem kárpitoshoz. 

Hát kösz, ez nem túl biztató. Drága is, meg ugye a művelet achilles-sarka maga a ragasztás. Ahhoz meg sok tapasztalat kéne, hogy mennyi ragasztót, hogyan- s miként... Mindenesetre megpróbálom magam, az biztos, hogy nem viszem kárpitoshoz - szeretem magam megoldani a problémákat, meg hát ugye a pénzmag...

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 09. at 7:50, az igazi kilroy írta:

Hát kösz, ez nem túl biztató. Drága is, meg ugye a művelet achilles-sarka maga a ragasztás. Ahhoz meg sok tapasztalat kéne, hogy mennyi ragasztót, hogyan- s miként... Mindenesetre megpróbálom magam, az biztos, hogy nem viszem kárpitoshoz - szeretem magam megoldani a problémákat, meg hát ugye a pénzmag...

Ha 1 rétegű kárpit anyagot használsz, akkor jóformán csak az ívek besimítására figyelj nagyon, hogy ne gyűrődjön, szépen feszüljön ki. Szerintem a spray jobban adagolható, könyebb a megfelelő réteget felvinni, mint ecsetelni. Ragasztót viszont ahogy Zotya írta, nem úszók meg fillérekből. Én is kárpitosnál vettem direkt erre való ragasztót, és teljesen jól bírja, nekem sehol nem engedett el. Ha több rétegű a kárpit anyaga mint pl. nekem, és szivacs van a közepében, akkor viszont rohadtul figyelni kell hogy mekkora erővel nyomod rá mikor simítod a felületre, mert pillanatok alatt “átázik” és sajnos úgy is marad a kárpit. Az pedig látványban nem épp pozitív. Jártam így is. Mostanra már egész jól belehöttem, az ajtókon is áthúztam. Az mondjuk elég szívás! 

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Gyors technikai kérdésem lenne. Hétvégén volt kis időm, és az aktívszén szűrőt kibeleztem, mert teljesen széthullott. Minimális alapjárat ingadozásom van, pedig tiszta minden, ezt leszámítva. Namost szétvágtam, kiürítettem, össze ragasztottam, és visszaraktam. Üresen. Kérdés az lenne, befolyásol-e valamit ha nem pótlom legalább szivaccsal vagy valamivel a szenet? 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

5 órája, tuskes írta:

Üdv Urak!

Gyors technikai kérdésem lenne. Hétvégén volt kis időm, és az aktívszén szűrőt kibeleztem, mert teljesen széthullott. Minimális alapjárat ingadozásom van, pedig tiszta minden, ezt leszámítva. Namost szétvágtam, kiürítettem, össze ragasztottam, és visszaraktam. Üresen. Kérdés az lenne, befolyásol-e valamit ha nem pótlom legalább szivaccsal vagy valamivel a szenet? 

Ez érdekes, én is vettem nemrég szenet hogy pótoljam, valamelyik hétvégén én is szétvágom. Kíváncsi leszek... 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Róóóbi írta:

Nem, apróra tört akváriumba való szén, de még jobban megaprítom vagy összemorzsolom. Meg bezsákolom valami benzinálló motyóba. Ha nem sikerül, kap egy univerzális benzinszűrőt a csőbe. 

Amit kiszórtam belőle, azt nem dobtam el, szóval ha szükséges a tank szellőztetéshez, akkor hasonló módon vissza tudnám rakni én is. De egyenlőre nem írta még senki, hogy mennyire fontos bele. Mondjuk a tervezők valamiért kitalálták......

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Amit kiszórtam belőle, azt nem dobtam el, szóval ha szükséges a tank szellőztetéshez, akkor hasonló módon vissza tudnám rakni én is. De egyenlőre nem írta még senki, hogy mennyire fontos bele. Mondjuk a tervezők valamiért kitalálták......

Környezetvédelmi okokból nem lehet szűrés nélkül kiengedni a benzingőzt a levegőbe, mondjuk ha megetetjük a motorral, akkor igazából én sem értem hogy mit szűrne a szén. :blink: Ugye a bödönbe 3 cső van bekötve egy jön a tank felől, egy megy a motor felé az "ufó"-ba és egy le van csapva a kerékjáratba kábé az ablakmosó tartály alá. Ugye mivel az "ufó" vákumra van kötve kétszeresen, mert a fékrásegítőtől kapja a működtető vákumot az injektor alá meg szívja a tankból a gőzt logikus hogy a kerékjárat mögé lógatott gumicsöcsből kapja a tank a levegő utánpótlást ahogy ürül ki belőle a benzin. Szóval hogy mit szűr a szén igazából passz. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 08. at 20:28, az igazi kilroy írta:

Tetőkárpit-ügyben van kérdésem. Végigolvastam a fórumon e témában fellelhető összes hozzászólást. Tényleg. Mert nem szeretném elcseszni. Elméletben már kb. mindent tudok a tetőkárpit javításról (nem atomfizika), kiszedtem a tetőbélést, már kb. kinéztem hozzá az új kárpitot is. Nem szánok rá az eredetihez hasonló szivacsos anyagot - hogyisne, hogy újabb 25 év múlva az is szétmálljon, és cserélhessem újra -, hanem csak egy egyszerű, és viszonylag olcsó filcszerű anyagot. Annak van egy kis vastagsága is, egy kicsit bolyhos is, úgyhogy jó lesz az, nem az angol királyi családot fogom utaztatni benne. Azonban itt jön a képbe a ragasztó kérdése. Az világos, hogy valami legalább 80 fokig hőálló ragasztó kell bele, különben a mostanában várható forró szupernyarakon egykettőre a nyakamban lesz az egész. No de milyen ragasztót, és mennyiért? Néztem ilyen 400 ml-es spray-ket (hőállóakat), hát csillagászati árakon vannak (5000 ft egy ilyen szar? anyám, add el a házat!), ráadásul ugye annyi talán nem is lenne elég hozzá. Tényleg, mennyi ragasztót eszik meg ez a művelet? Most már nem is sprayben gondolkodom (képzelődöm), hanem valami dobozos ragasztóban, amit ecsettel lehet felkenni. No de milyen lenne jó hozzá, ami megúszható pár ezresből? Tud valaki valami építő jellegűt mondani erre?

Kb 5-6 éve csinálta meg nekem egy kárpitos a kombi tetőkárpitomat, szivacsos szövettel, amit én vettem hozzá! Egy tizes munkadíjat kért, a ragasztót ő szerezte hozzá, ami dobozos pálmatex volt! Azt mondta kb másfél dobozzal ment el rá! Kétszer elázott azóta, mert a tetőlemez illesztésnél beáztam!  A kocsi télen nyáron kint áll, csillag garázsban, de a kárpitnak semmi baja azóta sem! 2 éve rászántam magam, megcsináltam párom sedanját, szintén pálmataxel,1 800ml doboz elég volt hozzá! Kb 15 volt a szövet meg a ragasztó! Szintén csillag garázsban a kocsi és hibátlan a kárpit!

Módosítva : free0228
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 12. at 17:26, zotya975 írta:

Környezetvédelmi okokból nem lehet szűrés nélkül kiengedni a benzingőzt a levegőbe, mondjuk ha megetetjük a motorral, akkor igazából én sem értem hogy mit szűrne a szén. :blink: Ugye a bödönbe 3 cső van bekötve egy jön a tank felől, egy megy a motor felé az "ufó"-ba és egy le van csapva a kerékjáratba kábé az ablakmosó tartály alá. Ugye mivel az "ufó" vákumra van kötve kétszeresen, mert a fékrásegítőtől kapja a működtető vákumot az injektor alá meg szívja a tankból a gőzt logikus hogy a kerékjárat mögé lógatott gumicsöcsből kapja a tank a levegő utánpótlást ahogy ürül ki belőle a benzin. Szóval hogy mit szűr a szén igazából passz. 

Köszönöm Zotya! Egyetértek valójában, mert a rendszert nézve én sem látok semmi különlegeset. Mondjuk nekem UFO szelep nincs, csak MAP szenzor. De. Ennek szerintem max annyihoz van köze, hogy a tank a nyomástól nem pukkan, vagy épp a vákumtól nem roppan be. Ahogy a neve is mondja, a tank szellőztetését hivatott ellátni. Szerintem!!! csak szerintem, ennek az üzemanyag valós ellátásához nem túl sok köze van. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

 

On 2020. 06. 12. at 0:23, tuskes írta:

Üdv Urak!

Gyors technikai kérdésem lenne. Hétvégén volt kis időm, és az aktívszén szűrőt kibeleztem, mert teljesen széthullott. Minimális alapjárat ingadozásom van, pedig tiszta minden, ezt leszámítva. Namost szétvágtam, kiürítettem, össze ragasztottam, és visszaraktam. Üresen. Kérdés az lenne, befolyásol-e valamit ha nem pótlom legalább szivaccsal vagy valamivel a szenet? 

Szia . Alapjáratban nem kéne hogy beleszóljon (fojtószelep alap állásától függ mert ufó szelep alapjáraton teljesen nyitva van) , de gyorsításkor plusz levegő miatt el fog szegényedni a keverék. 

Link:

 

Mert a  ported vákuum  furatánál nagy szívás van gyorsításnál.  Én is már  rendbe raktam a rendszert:)

Íme a vákuumok alakulása  fojtószelep nyitásának megfelelően.

v-kuumok.jpg

C14NZ-X14NZ központi injektoros motornál a három fajta vákuumhoz csatlakozások és rendeltetésük:

Venturi: Ide csatlakozik a szelepfedél vastag kartergáz csöve és itt található a meleg levegő   vezérlő bimetálos termosztátja (a injektor házfedélben).

Még a beépített  benzin nyomás szabályzó szelep  rugós oldala is ide csatlakozik (vákuum benzin nyomás korrekció) ezért a furat tisztaságára ügyelni kell.

017-647.jpg

Ported: Ide csak a csatlakozik a benzingőz beeresztés  1,6mm furaton keresztül. Az aktívszenes szűrő avagy  benzingőz tároló! és az vezérelt ufó szelepen át. (lásd linkelt hozzászólást).

Manifold:Ide csatlakozik  a legtöbb minden és itt szívhat fals levegőt a rendszer ha valami rossz.

Fékrásegítő a visszacsapó szelepen keresztül .

Az ufó szelep vezérlése, hogy csak alapjáraton (a túlnyomást) és gyorsításkor (ilyenkor szívja) engedje be a benzingőzt a Ported vákuumnál.

A belső-külső fűtés levegő vezérlő.

A bimetálos termosztát vezérlése és a munka szelepének működése.

A szelepfedél karter gáz cső (a vékony) egy 1,7mm furaton keresztül.

És végül a MAP szenzor is ide csatlakozik.

Módosítva : nyemi
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 17. at 10:19, nyemi írta:

 

Szia . Alapjáratban nem kéne hogy beleszóljon (fojtószelep alap állásától függ mert ufó szelep alapjáraton teljesen nyitva van) , de gyorsításkor plusz levegő miatt el fog szegényedni a keverék. 

Link:

 

Mert a  ported vákuum  furatánál nagy szívás van gyorsításnál.  Én is már  rendbe raktam a rendszert:)

Íme a vákuumok alakulása  fojtószelep nyitásának megfelelően.

v-kuumok.jpg

C14NZ-X14NZ központi injektoros motornál a három fajta vákuumhoz csatlakozások és rendeltetésük:

Venturi: Ide csatlakozik a szelepfedél vastag kartergáz csöve és itt található a meleg levegő   vezérlő bimetálos termosztátja (a injektor házfedélben).

Még a beépített  benzin nyomás szabályzó szelep  rugós oldala is ide csatlakozik (vákuum benzin nyomás korrekció) ezért a furat tisztaságára ügyelni kell.

017-647.jpg

Ported: Ide csak a csatlakozik a benzingőz beeresztés  1,6mm furaton keresztül. Az aktívszenes szűrő avagy  benzingőz tároló! és az vezérelt ufó szelepen át. (lásd linkelt hozzászólást).

Manifold:Ide csatlakozik  a legtöbb minden és itt szívhat fals levegőt a rendszer ha valami rossz.

Fékrásegítő a visszacsapó szelepen keresztül .

Az ufó szelep vezérlése, hogy csak alapjáraton (a túlnyomást) és gyorsításkor (ilyenkor szívja) engedje be a benzingőzt a Ported vákuumnál.

A belső-külső fűtés levegő vezérlő.

A bimetálos termosztát vezérlése és a munka szelepének működése.

A szelepfedél karter gáz cső (a vékony) egy 1,7mm furaton keresztül.

És végül a MAP szenzor is ide csatlakozik.

Köszönöm Nyemi a választ. Nekem egy X16SZR-ről átépített C16SE dübörög :whistle: a géptető alatt, így néhány pont nem érint. Nincs UFO szelepem sem, továbbá egyértelműen nincs a vezérlő bimetálos termosztátja sem. Fals levegőt csöveknél biztosan!! nem szív, ezt garantáltan sokszorosan ellenőriztem, ami szükséges volt, csöveket cseréltem. Alapjárati patika tiszta, pillangó ház szintén. Elég értetlenül állok a dolog elött, már ami az alapjárat ingadozást jelenti. Gondolkozom rajta, hogy alapjárati moci csere lesz, még utánanézek milyet lenne érdemes. Illetve volt valaki írása korábban, ( talán pont a tiéd ) miszerint cserélve lett a gyári pillangószelep állító poti. Az még érdekelne, de mikor olvastam a beszámolót, akkor sem találtam az adott oldalon linket rendelési lehetőséggel. ( talán Ukrán oldal )  

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.