Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

8 órája, tuskes írta:

Hát akkor passzolok. Inkább elöl hallani, így a generátornak max 20%-ot adok. Egyszer meglesz mi az.... Sokkal idegesítőbb, hogy az önindítót már rendszeresen püfölni kell hogy tekerjen. Most pl az is hiába. Jön értem a párom, és folyamatosan indítva megkalapálom. 1x már csinált ilyet, sehogy nem akart indulni, csak az utóbbi módszerrel. 

Akkor ott már inkább behúzótekercs csere lesz, ha már Rambo kell hozzá, gondolom a szétszedés/zsírzás már nem hoz eredményt. Leszedni ugyanannyi munka, akkor már menjen bele az új.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Róóóbi írta:

Akkor ott már inkább behúzótekercs csere lesz, ha már Rambo kell hozzá, gondolom a szétszedés/zsírzás már nem hoz eredményt. Leszedni ugyanannyi munka, akkor már menjen bele az új.

Lehet venni új behúzót ha Valeo, csak jól meg kell nézni, mert van ahol csavaros van ahol sarus az indító szál ami a gyujtáskapcsolótól jön. https://www.autosboltgesztely.hu/termekek/elektronika-gyujtas/onindito-alkatreszek/opel-behuzotekercs-132976/

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Róóóbi írta:

Én drágábbnak gondoltam.

Én is, de aztán volt értelme felújítani az önindítót. Sok mindent nem cseréltem csak a tekercset a bronzkeféket meg a kefetartót. A kommutátor nem volt nagyon kopva, onnan csak kikapirgáltam a szénport, mert ha összegyűlik és összezár lassabban forgat és melegszik. 

http://679P8270497.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 28. at 10:31, zotya975 írta:

Nekem szerencsém van, mert gyakorlatilag csak le kel térdelnem az autó mögé, pont a kimenő cső mellett lyukas. De annyi tapasztalatom már van a kipufogókkal hogy ha már kifúj valahol akkor mellette is papírvékony a lemez így nem érdemes foltozni. Elkezdem pöttyözni aztán egyből átégeti. A hajam feláll, amikor megkeresnek ismerősök kifújó csővel vagy dobbal, hogy csak oda kell pöttyinteni egy kicsit aztán jó lesz. Abból általában egy 10X10-es folt lesz meg órákig tartó le és felszerelés.

Dodot 1 éve cseréltem ( hátsó ) az még pár évet kibír. Most ez a tömítés dolog sem egy nagy mutatvány, csak sz..r hozzáférni a csavarokhoz. Műhelyben 15 perc alatt megcsináltatom, ha eljutok oda.  
 

Olajcserénél viszont nem figyeltem oda, hogy leeresztésnél marad valamennyi benne, és rátöltöttem a 3,5 litert. Ma néztem a nívópálcát, max fölött van 1 cm-t legalább. Lehet tudni hogy mennyi az a plusz amit még elbír? Vagy inkább engedjek le belőle? 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Róóóbi írta:

Akkor ott már inkább behúzótekercs csere lesz, ha már Rambo kell hozzá, gondolom a szétszedés/zsírzás már nem hoz eredményt. Leszedni ugyanannyi munka, akkor már menjen bele az új.

Nem szedtem még szét, nem tudom milyen állapotú. Egyelőre ott tartok, hogy hogyan kéne leszerelni a helyéről. Még nem volt dolgom hozzá.Egyelőre ott tartok, hogy hogyan kéne leszerelni a helyéről. Még nem volt dolgom hozzá. Újat venni nem olcsó, egyelőre lebontom, megnézem mi van.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, tuskes írta:

Dodot 1 éve cseréltem ( hátsó ) az még pár évet kibír. Most ez a tömítés dolog sem egy nagy mutatvány, csak sz..r hozzáférni a csavarokhoz. Műhelyben 15 perc alatt megcsináltatom, ha eljutok oda.  
 

Olajcserénél viszont nem figyeltem oda, hogy leeresztésnél marad valamennyi benne, és rátöltöttem a 3,5 litert. Ma néztem a nívópálcát, max fölött van 1 cm-t legalább. Lehet tudni hogy mennyi az a plusz amit még elbír? Vagy inkább engedjek le belőle? 

Hát igazából csak az van mondva hogy túl se legyen töltve. A Totalcar szerint: "Nem érdemes az olajat túltölteni, de ha a max és min jelzés között van 2-3 centiméter, akkor ha egy centivel túlmegyünk a szinten még nem okoz problémát. Ha mégis tapasztalunk valami rendelleneset, füstölést, akkor mindenképpen szívjunk le belőle legalább maximum szintig." 

Szóval elvileg akár maradhat is, mert ez még nem akkora mennyiség. 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, tuskes írta:

Nem szedtem még szét, nem tudom milyen állapotú. Egyelőre ott tartok, hogy hogyan kéne leszerelni a helyéről. Még nem volt dolgom hozzá.Egyelőre ott tartok, hogy hogyan kéne leszerelni a helyéről. Még nem volt dolgom hozzá. Újat venni nem olcsó, egyelőre lebontom, megnézem mi van.

Első körben lehet hogy csak meg kell takarítani benzines-higítós ronggyal a behúzó tekercs réz hengerét, mert ott szokott akadni a kosztól, amit kalapálással lehet időlegesen orvosolni. 

Ugye alapból így áll:

http://326PB010009.jpg

Indítózáskor meg behúz a tekercs és kilöki a fogaskereket miközben elkezd forgatni:

http://850PB010017.jpg

Ott elég kicsi az illesztés, így elég egy kis régi megkeményedett zsír kosszal vegyítve és már el is akad, nem húz be és nem is forgat.

Ennyire nem kell bontani magát a forgórészt nem is kell levenni a takarításkor, elég az alu homlokpajzsot és már hozzáférsz. 

Mókás levenni mert az egyik csavarhoz lentről a másikhoz fentről férni hozzá, ami fontos hogy az akkusaru le legyen véve mert ott elég közel van a kormánymű nyomtávrúdja, ha odacsapódik véletlenül a fix test ( vagy összeér a test és a táp)az szikrázik nagyot. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 29. at 13:51, zotya975 írta:

Hát igazából csak az van mondva hogy túl se legyen töltve. A Totalcar szerint: "Nem érdemes az olajat túltölteni, de ha a max és min jelzés között van 2-3 centiméter, akkor ha egy centivel túlmegyünk a szinten még nem okoz problémát. Ha mégis tapasztalunk valami rendelleneset, füstölést, akkor mindenképpen szívjunk le belőle legalább maximum szintig." 

Szóval elvileg akár maradhat is, mert ez még nem akkora mennyiség. 

Nem füstöl, és nem tapasztalok igazán semmi eltérőt. Azt nem tudom, F Astránál mennyi az a többlet, ahol már a főtengely beleér az olajba? Ezt mindenképp elkerülném, mert ha eléri, akkor ugye “habosodik” az olaj, és nincs megfelelő kenés. Majd figyelem a napokban, és inkább valamennyit leengedek. Mondjuk most 5W40-et kapott. DIS kocka alól szivárgott minimálisan, annak ellenére hogy új tömítőgyűrűt kapott nemrég. De nem ártana lecserélnem a szelepfedél tömítést sem, mert minimálisan ott is enged. Átépítés óta elmentem vele 13000 km-t, anélkül hogy utána kellett volna öntenem olajat. Most kíváncsi vagyok hogy alakul...

On 2019. 12. 29. at 13:58, zotya975 írta:

Első körben lehet hogy csak meg kell takarítani benzines-higítós ronggyal a behúzó tekercs réz hengerét, mert ott szokott akadni a kosztól, amit kalapálással lehet időlegesen orvosolni. 

Ugye alapból így áll:

http://326PB010009.jpg

Indítózáskor meg behúz a tekercs és kilöki a fogaskereket miközben elkezd forgatni:

http://850PB010017.jpg

Ott elég kicsi az illesztés, így elég egy kis régi megkeményedett zsír kosszal vegyítve és már el is akad, nem húz be és nem is forgat.

Ennyire nem kell bontani magát a forgórészt nem is kell levenni a takarításkor, elég az alu homlokpajzsot és már hozzáférsz. 

Mókás levenni mert az egyik csavarhoz lentről a másikhoz fentről férni hozzá, ami fontos hogy az akkusaru le legyen véve mert ott elég közel van a kormánymű nyomtávrúdja, ha odacsapódik véletlenül a fix test ( vagy összeér a test és a táp)az szikrázik nagyot. 

Szuper! Akkor ezt megint nem a garázsban fogom megcsinálni... Ilyen hidegben már biztos hogy nem fetrengek a hideg betonon 1 csavar miatt. Mindig van valami.... :) 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tuskes írta:

Nem füstöl, és nem tapasztalok igazán semmi eltérőt. Azt nem tudom, F Astránál mennyi az a többlet, ahol már a főtengely beleér az olajba? Ezt mindenképp elkerülném, mert ha eléri, akkor ugye “habosodik” az olaj, és nincs megfelelő kenés. Majd figyelem a napokban, és inkább valamennyit leengedek. Mondjuk most 5W40-et kapott. DIS kocka alól szivárgott minimálisan, annak ellenére hogy új tömítőgyűrűt kapott nemrég. De nem ártana lecserélnem a szelepfedél tömítést sem, mert minimálisan ott is enged. Átépítés óta elmentem vele 13000 km-t, anélkül hogy utána kellett volna öntenem olajat. Most kíváncsi vagyok hogy alakul...

Szuper! Akkor ezt megint nem a garázsban fogom megcsinálni... Ilyen hidegben már biztos hogy nem fetrengek a hideg betonon 1 csavar miatt. Mindig van valami.... :) 

Nem tudom mennyi olajnál ér bele a főtengely, ugye amikor van ott olaj akkor fent a karter, ha meg leveszem előtte leeresztem. Lehetne számolgatni térfogatot, de mivel eléggé alaktalan nem lenne pontos. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Egész ünnepek közt az volt a móka, hogy délutánonként beszunyáltam éjszaka meg pislogtam. 

Az öreg kor már csak ezzel jár! :hehe: Valójában én mindig hajnalban fekszek, ill. 2-3-nál előbb nem. Van hogy 5-kor. Van hogy addig dolgozok. Nálam kiszámíthatatlan. Nem normális, de most ez van.....

Link to comment
Megosztás:

23 órája, tuskes írta:

Uraim! Budapesten, esetleg viszonylag közel van olyan fórumtárs akinek van kompresszió mérője? Nagy köszönettel venném, ha lenne rá mód, hogy megmérjük óttómat. 

Nekem van és szívesen segítek! :) Sőt olajnyomást is mérhetünk! Csak sajnos én Székesfehérvár mellett lakom.. :/

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 01. 03. at 1:53, Kispotter írta:

Nekem van és szívesen segítek! :) Sőt olajnyomást is mérhetünk! Csak sajnos én Székesfehérvár mellett lakom.. :/

Köszönöm! Ennek nagyon örülnék! Nem sürgős, csak kíváncsi vagyok. Megkapta korábban az SE fejet, amiből ugye lett méretre köszörültetve, biztos akarok lenni benne, hogy így rendben van a kompresszió, nem vágom tönkre a főtengely, hajtókar csapágyakat. Egyébként pedig elvileg gyári adat szerint 12 mp a 0-100 gyorsulás, amit inkább megfelezek pillanatnyilag, ( na jó, nem mértem, és biztos több ) :-) és azért jó lenne tudnom, adatok szerint mi változott, azon felül, hogy szándékosan elraktam a vez. szíjat, fő, és vez. tengelyen a gyárilag bejelölt helytől. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

2 perce, tuskes írta:

Köszönöm! Ennek nagyon örülnék! Nem sürgős, csak kíváncsi vagyok. Megkapta korábban az SE fejet, amiből ugye lett méretre köszörültetve, biztos akarok lenni benne, hogy így rendben van a kompresszió, nem vágom tönkre a főtengely, hajtókar csapágyakat. Egyébként pedig elvileg gyári adat szerint 12 mp a 0-120 gyorsulás, amit minimum megfelezek pillanatnyilag, és azért jó lenne tudnom, adatok szerint mi változott, azon felül, hogy szándékosan elraktam a vez. szíjat, fő, és vez. tengelyen a gyárilag bejelölt helytől. 

Amúgy mennyinek kellene lenni pontosan gyárilag a kompressziónak? Mert ezekszerint te tudod akkor. :) Nz-nél mennyi? Én mértem hengerfejezés után bőven most nemrég azt hiszem 10,5 volt minden hengerben.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Kispotter írta:

Amúgy mennyinek kellene lenni pontosan gyárilag a kompressziónak? Mert ezekszerint te tudod akkor. :) Nz-nél mennyi? Én mértem hengerfejezés után bőven most nemrég azt hiszem 10,5 volt minden hengerben.

Értéket a nagykönyv sem ír, csak azt hogy nem lehet 1-nél nagyobb eltérés a hengerek között. 

Link to comment
Megosztás:

B.Ú.É.K.

Valaki tudja , hogy miért van az eggyik középső olaj visszafolyó ledugózva? A hengerfejben kb. 3cm mélyen. Ott van kis perem azon csücsül. Hmmm nem tudom kiszedjem-e.

Sehol sincs ilyen írva a miértről . Kifúrják a járatot aztán ledugózzák . Hát bakker nem értem....

Egyébként még előző évben :D beszéltük , hogy a hidrotőkék mérete gyári szám alapján van utángyártva. na én utána jártam beszéltem gyártóval , forgalmazókkal , értékesítőkkel.... ha a külső átmérő 21,4 akkor miért írják , hogy 21,5 ? MÉG A GYÁRTÓ IS ! Hát konkrétan senki se tudja haha na rendeltem FEBI tőkéket amit 21,5 árulnak mire ideért összement :D :D :D 21,4-re. Szóval jó lett bele patent. A szomszédom (autószerelő) meg Inásat rakott bele "haverjának" ami 21,4 a neten én nem mértem és sajna már nem is tudom lemérni, de nem lett jó kisvártatva újra cserélték nem emlékszik mire !!!  Gondoltam megosztom veletek :) üdv. Béke.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.