Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

3 perce, tuskes írta:

Igen, tudom hogy egyrészt nem mindegy melyik gyártást sikerül kifogni. A Cosworth az eredeti gyártás ahogy olvastam, a későbbi módosított volt hajlamos repedni, ahogy írod. Indításnál melegíteni, leállításnál visszahűteni. Nem vagyok gyorsulgatós típus, persze egyszer egyszer odalépek, dehát az kell. Szerencsémre van Német kontakt, onnan is segítenek. 

Látom te tudod, hogy mit keress, így már nem is fűznék hozzá különösebben semmit, csak hogy legyen szerencséd!

4 perce, tuskes írta:

Nem irigyellek! Még jó hogy van lehetőséged cakk-pakk kicserélni. Jó a rosszban, hogy lesz egy felújított pót motorod ha épp valamikor kelleni fog.

Na ja, így kisblokk még nem szopatott meg. Zsebóra hanggal, könyvbe illő sűrítéssel ilyen kondenzcsíkot húzni hát besz4rás. Ilyet még nem b...ott Európa...

Meg ugye augusztus 20, ilyenkor senki nem dolgozik, erre is éppen van 2 nap, illetve 2 nap munkaideje. A pótmotor meg aztán végképp ráér a raklapon gondolkodni.

Ekkorát még nem csalódtam ebben a motorban, ugyanezt az Astrában az egekig magasztaltam, szelepdeknitől lefelé kvázi ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Róóóbi írta:

Látom te tudod, hogy mit keress, így már nem is fűznék hozzá különösebben semmit, csak hogy legyen szerencséd!

Na ja, így kisblokk még nem szopatott meg. Zsebóra hanggal, könyvbe illő sűrítéssel ilyen kondenzcsíkot húzni hát besz4rás. Ilyet még nem b...ott Európa...

Meg ugye augusztus 20, ilyenkor senki nem dolgozik, erre is éppen van 2 nap, illetve 2 nap munkaideje. A pótmotor meg aztán végképp ráér a raklapon gondolkodni.

Ekkorát még nem csalódtam ebben a motorban, ugyanezt az Astrában az egekig magasztaltam, szelepdeknitől lefelé kvázi ugyanaz.

Köszönöm!

Valami mégis változhatott, mondjuk az anyagok minősége. :confused:

Link to comment
Megosztás:

15 perce, tuskes írta:

Köszönöm!

Valami mégis változhatott, mondjuk az anyagok minősége. :confused:

Ha tippelnem kellene, mivel ez már Z-s motor, konkrétan Z16SE, szerintem ugyanazt a fos lágy gyűrűsort kapta mint az Ecotec motorok. És hiába van jó sűrítése, ha amaz letapad és átengedi az olajat...

Link to comment
Megosztás:

32 perce, Róóóbi írta:

Ha tippelnem kellene, mivel ez már Z-s motor, konkrétan Z16SE, szerintem ugyanazt a fos lágy gyűrűsort kapta mint az Ecotec motorok. És hiába van jó sűrítése, ha amaz letapad és átengedi az olajat...

Lásd beszélgetésünk C20XE blokk gyártási szakaszai.... Fejlesztések nem mindig előnyösek. Mondjuk az Ecotec tényleg nem egy eltalált konstrukció.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, tuskes írta:

Lásd beszélgetésünk C20XE blokk gyártási szakaszai.... Fejlesztések nem mindig előnyösek. Mondjuk az Ecotec tényleg nem egy eltalált konstrukció.

Pedig muszáj tapogatózni erre-arra, aki nem fejleszt az elsüllyed. Ha valami rosszabb lesz az is jó, tanulhatnak a hibából és legközelebb nem arra mennek tovább.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Róóóbi írta:

Ha már ennyire boldogtalan vagyok, de legyen sikerélményem címszóval, gyártottam szeleprugó összenyomót. Még nincs teljesen kész, de már nincs messze tőle.

 

Egyszer még jól jöhet, egy Lincos készlet 5-6 ezer, a nyersanyag a tyúkudvarban hevert...

Teljesen jó, úgysem kell olyan gyakran elvileg. Mondom én aztán vagy 5X használtam.:hehe:

Link to comment
Megosztás:

6 perce, zotya975 írta:

Teljesen jó, úgysem kell olyan gyakran elvileg. Mondom én aztán vagy 5X használtam.:hehe:

Na ugye csak? Ezért dolgoztam előre :-)

Még az este levágtam méretre, egy jó nagy kengyeles gyorsszorító kell rá és kész. Vagy asztalos szorító. Mindegy, kész és használható. 

Link to comment
Megosztás:

18 perce, Róóóbi írta:

Na ugye csak? Ezért dolgoztam előre :-)

Még az este levágtam méretre, egy jó nagy kengyeles gyorsszorító kell rá és kész. Vagy asztalos szorító. Mindegy, kész és használható. 

Én fából raktam össze egyet, plusz megtoldottam egy lánccal, amit be lehetett akasztani az asztal élébe egy csavarba, így nem kellett tartanom. Ugye a szerkezet fixen volt az asztalon a hengerfejet tologattam alatta.

http://573PB050514.jpg

http://474PB050513.jpg

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van arra tipp hogy az elektromos ablakemelőt hogy kell beállítani? Van mikor automatikusan felmegy, és vissza is. Hogy érthető legyek: leállítás előtt hosszabban nyomva a gombokat, automatikusan felmegy teljesen, de van olyan eset, hogy vissza is meg. Gondolom végállás vagy ilyesmi nem jó. Próbáltam hogy gyorsan leveszem a gyújtást ilyenkor, de az nem állítja meg. Ettől függetlenül gújtás nélkül nem működik.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

5 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Van arra tipp hogy az elektromos ablakemelőt hogy kell beállítani? Van mikor automatikusan felmegy, és vissza is. Hogy érthető legyek: leállítás előtt hosszabban nyomva a gombokat, automatikusan felmegy teljesen, de van olyan eset, hogy vissza is meg. Gondolom végállás vagy ilyesmi nem jó. Próbáltam hogy gyorsan leveszem a gyújtást ilyenkor, de az nem állítja meg. Ettől függetlenül gújtás nélkül nem működik.

Köszönöm!

A becsípődés gátló miatt van ez.  Kárpit alatt van két aszem 6os csavar, azzal lehet játszani, sosem sikerült teljesen jól belőnöm... :-)

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, aholy írta:

A becsípődés gátló miatt van ez.  Kárpit alatt van két aszem 6os csavar, azzal lehet játszani, sosem sikerült teljesen jól belőnöm... :-)

 

Én szereltem át manuálról, de valahogy nem rémlik mire gondolsz. A rövid hátsó sín felfogatásnál, vagy a motornál valahol? Bocs, de tényleg lövésem sincs.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, tuskes írta:

Én szereltem át manuálról, de valahogy nem rémlik mire gondolsz. A rövid hátsó sín felfogatásnál, vagy a motornál valahol? Bocs, de tényleg lövésem sincs.

Szerintem erre gondolt:

http://316P9030013.jpg

Nekem is meg kell nézni a Zafirán, mert az egyik hátsó nem megy le teljesen, ugye az astránál egyik sem a kerékív miatt ( bár megbontva az látszik, hogy simán lefuthatna mert elfér) de itt most csak az egyik oldali nem megy le. Tovább az anyósoldalit nem tudom felhúzni a vezetőoldalról, és az egyik hátsót sem lehet hátulról le-felhúzni hiába kapcsolgatom a gyerekzárat. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

Szerintem erre gondolt:

http://316P9030013.jpg

Nekem is meg kell nézni a Zafirán, mert az egyik hátsó nem megy le teljesen, ugye az astránál egyik sem a kerékív miatt ( bár megbontva az látszik, hogy simán lefuthatna mert elfér) de itt most csak az egyik oldali nem megy le. Tovább az anyósoldalit nem tudom felhúzni a vezetőoldalról, és az egyik hátsót sem lehet hátulról le-felhúzni hiába kapcsolgatom a gyerekzárat. 

Arra tippeltem én is a rövid hátsó sím megnevezéssel. Azon már korábban állítgattam, mert nem húzta fel párhuzamosan. Volt egy kis hézag a felső-hátsó sarokban. Meglazítottam ezt a 2 csavart, majd tövig fel, tövig le az ablak néhányszor. Akkor beállt rendesen, és visszahúztam a 2 csavart. 

Lehet ezt meg kellene ismételnem?

Link to comment
Megosztás:

19 perce, tuskes írta:

Arra tippeltem én is a rövid hátsó sím megnevezéssel. Azon már korábban állítgattam, mert nem húzta fel párhuzamosan. Volt egy kis hézag a felső-hátsó sarokban. Meglazítottam ezt a 2 csavart, majd tövig fel, tövig le az ablak néhányszor. Akkor beállt rendesen, és visszahúztam a 2 csavart. 

Lehet ezt meg kellene ismételnem?

Vagy csak simán szorul valahol. A zafirán simán befújtam az üveget megvezető gumi vagy gumiszerű sínt két oldalt és fent szilikonnal, sokkal könnyebben felmegy az ablak. Nekem is van gondom vele, az egyik hátsó nem megy le teljesen ( ennél alapból teljesen lemegy nem úgy mint az F-en) , a vezetőoldalról nem lehet felhúzni az anyósoldalit, és egyik hátsó kapcsoló sem működik, mintha gyerekzárat kapcsoltam volna. Csak még egyszerűen nem volt időm foglalkozni vele. Hogy mi az oka annak hogy nem megy le az üveg azt valószinűleg csak kárpitleszedéssel tudok kideríteni, talán van ott valami amiben megakad. 

Link to comment
Megosztás:

48 perce, zotya975 írta:

Vagy csak simán szorul valahol. A zafirán simán befújtam az üveget megvezető gumi vagy gumiszerű sínt két oldalt és fent szilikonnal, sokkal könnyebben felmegy az ablak. Nekem is van gondom vele, az egyik hátsó nem megy le teljesen ( ennél alapból teljesen lemegy nem úgy mint az F-en) , a vezetőoldalról nem lehet felhúzni az anyósoldalit, és egyik hátsó kapcsoló sem működik, mintha gyerekzárat kapcsoltam volna. Csak még egyszerűen nem volt időm foglalkozni vele. Hogy mi az oka annak hogy nem megy le az üveg azt valószinűleg csak kárpitleszedéssel tudok kideríteni, talán van ott valami amiben megakad. 

Na majd otthon kipróbálom, van a garázsban szilikon spray. Nem szívesen bontogatom már az ajtókárpitot, annyiszor leszedtem már... Kis patentok törnek, készlet fogy, nem is beszélve arról, hogy a vezető oldali keretből már egy darab ki van törve. Leszedéskor keményebb volt a patent, és mindenestől ottmaradt egy kb 3 centis darab.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tuskes írta:

Na majd otthon kipróbálom, van a garázsban szilikon spray. Nem szívesen bontogatom már az ajtókárpitot, annyiszor leszedtem már... Kis patentok törnek, készlet fogy, nem is beszélve arról, hogy a vezető oldali keretből már egy darab ki van törve. Leszedéskor keményebb volt a patent, és mindenestől ottmaradt egy kb 3 centis darab.

Maradt pár kárpitom az F-ből, de most nem tudom milyen színű, szürke az tuti van, de szerintem fekete is. 

Link to comment
Megosztás:

44 perce, zotya975 írta:

Maradt pár kárpitom az F-ből, de most nem tudom milyen színű, szürke az tuti van, de szerintem fekete is. 

Köszönöm Zotya! Én újrahúztam az összes ajtókárpitot, így a szín mindegy, csak a belsejét kell átfaragni. Most lehet tudok venni 4 ajtót, + csomiajtó, kárpitokkal oldalablakokkal jutányos áron a közelünkben, ami színben elvileg azonos az enyémmel. Csomiajtóm ugye rozsdásodik kissé, és a fűtőszál fülét is letörtem. Bal hátsó ajtóm alja rohad, azt nem tudtam menteni a donroból, csak a jobbosat, az viszont hibátlan. Ami szett van a srácnak, az a kárpit szürke műanyag keretes, még lehet a beige szövetem jobban is mutatna azzal. Meglátom összejön-e.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 18. at 20:11, Róóóbi írta:

Engem meg szétbusz az ideg.

Hazajöttünk a kék sz4rral (Meriva Z16SE), mondom kicsit tőkehangja van, bedobom a hengerfejet gépműhelybe,kap új kramancokat h.f. tömítéstől felfelé, de tényleg mindent, könyv szerint összerak, olaj be víz be azt kussol. Aha.

Ma reggel 30km alatt leevett 2 vagy 3 csíknyi olajat a nívóból és füstöl mint a brüsszeli kapcagyár. 

Ezt úgy nem tudom hová tenni. Hogy a gyürűknél eszi-e vagy nem nem tudom, de mind a 4 henger milibarra pontosan 15 barra sűrít. Igaz ettől még az olajlehúzó le lehet tapadva. Henger szép, hónolás kiválóan látszik, válla nincs, dugó nem lóg.

Utolsó tipp: nem Eneost kellett volna beleönteni...

Úgyhogy ennyire vagyok attól, hogy beleszaladjak a Tiszába.

Szia. Én nem hiszem hogy a motort szét kéne szedni ,  ha  a hengerfejhez lett hozzányúlva.

"4 henger milibarra pontosan 15 barra sűrít." Az szerintem nagyon sok , az valószínűleg a hengerbe befolyó olaj miatt. A szívó torokba nem jut be olaj valahonnan (karter gáz cső?).

"Hazajöttünk a kék sz4rral (Meriva Z16SE), mondom kicsit tőkehangja van, bedobom a hengerfejet gépműhelybe,kap új kramancokat h.f. tömítéstől felfelé, de tényleg mindent, könyv szerint összerak, olaj be víz be azt kussol. Aha."  Szelepszár szimeringek esetleg (nem jó méretű ,  vagy silány minőségű, például)?

Módosítva : nyemi
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, nyemi írta:

Szia. Én nem hiszem hogy a motort szét kéne szedni ,  ha  a hengerfejhez lett hozzányúlva.

"4 henger milibarra pontosan 15 barra sűrít." Az szerintem nagyon sok , az valószínűleg a hengerbe befolyó olaj miatt. A szívó torokba nem jut be olaj valahonnan (karter gáz cső?).

"Hazajöttünk a kék sz4rral (Meriva Z16SE), mondom kicsit tőkehangja van, bedobom a hengerfejet gépműhelybe,kap új kramancokat h.f. tömítéstől felfelé, de tényleg mindent, könyv szerint összerak, olaj be víz be azt kussol. Aha."  Szelepszár szimeringek esetleg (nem jó méretű ,  vagy silány minőségű, például)?

Nemsokára (pár hét vagy hó) úgyis szét lesz szedve, másik motort lógattunk bele. Mert ez így nem maradhat, zsírba kell rakni vész-pótmotornak.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 13. at 23:27, Tiu írta:

Eszerint van olyan eset amikor nem fűt, ebből arra lehet következtetni, hogy a fűtéscsap jó. Hidegen elvileg zárnia kell, de szerintem lehet a klímához meleg levegőt is adni.

A kapcsoló elindítja a kompresszort, ha megvan a nyomás és jó a behúzó tekercs, ennél a manuális klímánál többet nem nagyon csinál.

 

On 2019. 08. 14. at 10:02, tuskes írta:

Igen, a csap szerintem is jó, de azért próbaképp lakasztom a bowdent. Jelenleg nincs feltöltve a klíma, mert volt néhány tömítettségi probléma amit orvosoltam, de még mindíg engedi valahol a nyomást. Nem volt időm klíáshoz vinni, pedig kellene ezekben a meleg időkben. Arra viszont nem emlékszem hogy mikor nem volt fűtésem, akkor is meleg lett volna a lábnál, 1-2 napos jelenség volt, hamar megcsináltam. Majd tesztelgetem. 

Volt egy kis időm, levettem anyós oldalon a kis műanyag takató elemet a csövek elől. Mindtkettő rézcső forró volt. Eddig sejtésem szerint a forró víznek nem szabadna eljutnia, csak azt nem látom át, hogy a motortérben mi, és hogyan szabályozza? Hideget ugye forróságban feltöltetlen klímával nem tud előállítani, de jelenleg azzal is megelégednék ha nem nyomná lábra a forró levegőt.  Megjárattam a hideg-meleg állítót, lendületesebben hidegre tekerve hallani is azogy a " zsilip " halkan puffan-elzár. Levettem a bowdent róla, de előrébb így sem lehet nyomni a kis kallantyút. Végállástól-végállásig megy bowdennel is. http://972IMG_2478.jpg

http://487IMG_2479.jpg

http://550IMG_2480.jpg

Pénteken hazafelé a Hungárián ( beállt ) ki kellett szállnom az autóbó, és flakonból locsoltam magamra a hideg vizet, mert majdnem elájultam. Ez így nem annyira kerek.

Szerk.

Írtad Tiu korábban, hogy a klímásnak van egy külön  fűtéscsapja, talán a motortérben? Ez most buta kérdés, de nem tudom. Neten próbálok képek szerint rákeresni, de nem jutok előre. Nem rémlik gogy a fűtésbox, és a klíma részein kívül építettem volna be mást is....

 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

6 órája, tuskes írta:

 

Volt egy kis időm, levettem anyós oldalon a kis műanyag takató elemet a csövek elől. Mindtkettő rézcső forró volt. Eddig sejtésem szerint a forró víznek nem szabadna eljutnia, csak azt nem látom át, hogy a motortérben mi, és hogyan szabályozza? Hideget ugye forróságban feltöltetlen klímával nem tud előállítani, de jelenleg azzal is megelégednék ha nem nyomná lábra a forró levegőt.  Megjárattam a hideg-meleg állítót, lendületesebben hidegre tekerve hallani is azogy a " zsilip " halkan puffan-elzár. Levettem a bowdent róla, de előrébb így sem lehet nyomni a kis kallantyút. Végállástól-végállásig megy bowdennel is. http://

http://

http://

Pénteken hazafelé a Hungárián ( beállt ) ki kellett szállnom az autóbó, és flakonból locsoltam magamra a hideg vizet, mert majdnem elájultam. Ez így nem annyira kere

Szerk.

Írtad Tiu korábban, hogy a klímásnak van egy külön  fűtéscsapja, talán a motortérben? Ez most buta kérdés, de nem tudom. Neten próbálok képek szerint rákeresni, de nem jutok előre. Nem rémlik gogy a fűtésbox, és a klíma részein kívül építettem volna be mást is....

 

B Corsánál a váltó felett van a vákumvezérelt fűtéscsap, itt nem tudom hol lehet. Ha ott nem vált át akkor állandóan megy a forró folyadék a radiátorba. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

B Corsánál a váltó felett van a vákumvezérelt fűtéscsap, itt nem tudom hol lehet. Ha ott nem vált át akkor állandóan megy a forró folyadék a radiátorba. 

Ha valami hasonlónak kellene lennie, akkor jelentem, megközelítőleg sincs ilyen az autóban.  https://images.app.goo.gl/SFGos4UQpGWjNE8M6 

Gáz az, hogy nem is emlékszem rá, hogy a donorban láttam volna. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, tuskes írta:

Ha valami hasonlónak kellene lennie, akkor jelentem, megközelítőleg sincs ilyen az autóban.  https://images.app.goo.gl/SFGos4UQpGWjNE8M6 

Gáz az, hogy nem is emlékszem rá, hogy a donorban láttam volna. 

Igen ilyen volt. Hülye voltam, mert nem rég jártam bontóban és még mindíg ott volt a műhely előtt a klímás caravan, amivel sokáig szemeztem hogy nem kellene-e kibontani belőle a klímát. na abban megnézhettem volna hogyan mennek a csövek. Namost azért nem teljesen tiszta a dolog, mert ugye van manuális és van digitális klíma. HA (!) jól tudom manuálisnál a kompresszor nyomja a hideget amennyit bír és te keversz hozzá, a hideg-meleg választóval meleget, ergo itt a radiátorban állandóan kell hogy legyen meleg hűtőfolyadék. Nekem is ilyen a zafira. Elvileg a digitális olyan hogy elzárod teljesen a hűtőfolyadék útját, és a klímaberendezés saját magát szabályozza, tartja a beállított hőfokot az utastérben.  Vagy a kompresszor teljesítményén állít, vagy ki-be kapcsolgatja, ezt nem tudom. Azért írtam hogy ha, mert nem vagyok benne biztos, és amit szereltem klímás corsa, ahol a fűtéscsap volt a váltó felett, nem tudom maniális vagy digitális volt. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.