joecockroach Elküldve Március19, 2019 Elküldve Március19, 2019 Néha érdemes a motortérbe benézni csak úgy. Vagy két éve észrevettem, hogy eltűnt az egyik csavarja az alapjárati motornak. Pótoltam. A hétvégén észrevettem hgoy most mindkét csavar kilazult. Kaptak menetrögzítőt, remélem nem lesz több gond vele.
zotya975 Elküldve Március20, 2019 Elküldve Március20, 2019 11 órája, joecockroach írta: Néha érdemes a motortérbe benézni csak úgy. Vagy két éve észrevettem, hogy eltűnt az egyik csavarja az alapjárati motornak. Pótoltam. A hétvégén észrevettem hgoy most mindkét csavar kilazult. Kaptak menetrögzítőt, remélem nem lesz több gond vele. Jaja azok szeretnek kirázkódni. De alapból nézegetem a motorteret szinte minden másnap, nekem ez a fóbiám ( is. ) 1
wookie Elküldve Március20, 2019 Elküldve Március20, 2019 Az alapjáratit nekem évek óta csak egy fogja az seben, mert a. Másik belerohadt és leszakadt a feje.
tuskes Elküldve Március23, 2019 Elküldve Március23, 2019 Sziasztok! Utólagos tetőablakban érdemes gondolkodni? Ha igen, van-e valami buktatója? Ahogy néztem a szomszédét, neki a tetőlemez eleve úgy van kiképezve, peremesre. Nyilván ha utólag teszek be, akkor úgy nem tudnám.
Tiu Elküldve Március23, 2019 Elküldve Március23, 2019 10 órája, tuskes írta: Sziasztok! Utólagos tetőablakban érdemes gondolkodni? Ha igen, van-e valami buktatója? Ahogy néztem a szomszédét, neki a tetőlemez eleve úgy van kiképezve, peremesre. Nyilván ha utólag teszek be, akkor úgy nem tudnám. Azt úgy szokták ha jót akarnak, hogy egy donorból a tetőt átrakják. (oszlopoknál elvág, felhegeszt)
tuskes Elküldve Március23, 2019 Elküldve Március23, 2019 (edited) 44 perce, Tiu írta: Azt úgy szokták ha jót akarnak, hogy egy donorból a tetőt átrakják. (oszlopoknál elvág, felhegeszt) Köszönöm! Akkor ezt azt hiszem kihagyom. Legalábbis addig biztos, míg nem jön el a teljes lakatolás, és újrafényezés ideje. Más: Elkészült az SE fej, mehetek érte. Azt hiszem jövőhéten valamelyik nap, legalább a fej cserére szakítok, 2-3 órát. Hajtókar csavarokat és a csapágyakat csak Májusra tudta vállalni a szerelőm, akna híján rá vagyok utalva. Sajna egyetlen olyan garázs sincs kiadó itt a környéken, ami aknás. Modjuk jelenleg semmilyen. Még esetleg a szervót át tudnám rakni, de akkor ugye motortartó bak csere is lenne. Már nem emlékszem, és nem mostanában voltam a garázsban, hogy a klíma motorját feltétlenül kellene-e most azzal együtt felraknom, vagy nem. Az ékszíjazás miatt ha minden igaz, nem mindegy. Az 1.4 xe-ről a szíjtárcsák vajon stimmelhetnek belső átmérőre? Generátokrt komplett átrakom, az nem gond. Viszont van vez. tengely, főtengely, feszítő is. Módosítva Március23, 2019 : tuskes
joecockroach Elküldve Március24, 2019 Elküldve Március24, 2019 On 2019. 03. 23. at 11:17, tuskes írta: Sziasztok! Utólagos tetőablakban érdemes gondolkodni? Ha igen, van-e valami buktatója? Ahogy néztem a szomszédét, neki a tetőlemez eleve úgy van kiképezve, peremesre. Nyilván ha utólag teszek be, akkor úgy nem tudnám. Szia! Nekem tetőablakos, és elmondhatom hogy kb egy hétig volt érdekes. Szerintem nem érdemes emiatt barkácsolni.
tuskes Elküldve Március24, 2019 Elküldve Március24, 2019 2 órája, joecockroach írta: Szia! Nekem tetőablakos, és elmondhatom hogy kb egy hétig volt érdekes. Szerintem nem érdemes emiatt barkácsolni. Szia! Hát, tőled is köszönöm az infót. Akkor gyanus később sem lesz.
Stevy Elküldve Március25, 2019 Elküldve Március25, 2019 10 órája, tuskes írta: Szia! Hát, tőled is köszönöm az infót. Akkor gyanus később sem lesz. Nekem is van, de kb. első évben használtam nyáron, aztán azóta csak egyszer akkor nyitottam ki mikor csöpögött egy nagy eső után....
tuskes Elküldve Március25, 2019 Elküldve Március25, 2019 (edited) 2 órája, Stevy írta: Nekem is van, de kb. első évben használtam nyáron, aztán azóta csak egyszer akkor nyitottam ki mikor csöpögött egy nagy eső után.... Érdekes az emberi agy. Ilyenkor azért még próbálnám magam azön győzködni, hogy én biztosan többet használnám.... De egy komplett tetőcserét azt nem ér meg. Majd ha valami nagyon komoly tervem lesz az autóval, és úgy döntök teljesen szétszedem alapoktól felújítom, na majd akkor lehet. Mondjuk ahoz kellene lottóznom. Módosítva Március25, 2019 : tuskes
Stevy Elküldve Március25, 2019 Elküldve Március25, 2019 2 órája, tuskes írta: egy komplett tetőcserét azt nem ér meg.... Haveromék otthon vágták bele a lyukat, meg enyémbe is szerintem belevágták. Nem egyszerű mutatvány, de meg lehet csinálni. (viszont az biztos, hogy nem éri meg a vesződséget )
zotya975 Elküldve Március25, 2019 Elküldve Március25, 2019 4 órája, tuskes írta: Érdekes az emberi agy. Ilyenkor azért még próbálnám magam azön győzködni, hogy én biztosan többet használnám.... De egy komplett tetőcserét azt nem ér meg. Majd ha valami nagyon komoly tervem lesz az autóval, és úgy döntök teljesen szétszedem alapoktól felújítom, na majd akkor lehet. Mondjuk ahoz kellene lottóznom. Öcsém sedánjában van , állandóan azt nézegetem.
wookie Elküldve Március25, 2019 Elküldve Március25, 2019 (edited) On 2019. 03. 23. at 21:25, Tiu írta: Azt úgy szokták ha jót akarnak, hogy egy donorból a tetőt átrakják. (oszlopoknál elvág, felhegeszt) Neeeem, neeem, azt úgy nem szabad. Olyan autóba tuti nem ülnék bele amin így cseréltek tetőt, vagy bármely elemet. Azt úgy szokás hogy a tetőlemez a ponthegesztéseknél lefúr, és átrak. Haver is megcsinálta magának a vectrán. On 2019. 03. 23. at 11:17, tuskes írta: Sziasztok! Utólagos tetőablakban érdemes gondolkodni? Ha igen, van-e valami buktatója? Ahogy néztem a szomszédét, neki a tetőlemez eleve úgy van kiképezve, peremesre. Nyilván ha utólag teszek be, akkor úgy nem tudnám. Ahogy fent is írtam, tetőlemez cserével gyári hegesztések mentén. Ehhez persze szélvédő(k ) ki, de ekkora munkánál már az elenyésző. Az utólag lemezbe vágósakat nem ajánlom, az soha nem lesz jó, meg nem is tudnak annyit mint a gyári. Én imádom, télen nyáron nyitva van, 18 éve az első vectránk tetőablakos, azóta az összes autónk az, ami véletlenül nem, ahhoz is megvan már a gyári tetőablak lemezzel. Ezerszer inkább ez, mint egy klíma. Ha még sokáig tervezed megtartani az autót, akkor javaslom hogy vágj bele nyugodtan. De csak ha van egy jó, és megbízható kasznisod. Módosítva Március25, 2019 : wookie
Tiu Elküldve Március25, 2019 Elküldve Március25, 2019 12 perce, wookie írta: Neeeem, neeem, azt úgy nem szabad. Olyan autóba tuti nem ülnék bele amin így cseréltek tetőt, vagy bármely elemet. Azt úgy szokás hogy a tetőlemez a ponthegesztéseknél lefúr, és átrak. Haver is megcsinálta magának a vectrán. Így van.
tuskes Elküldve Március26, 2019 Elküldve Március26, 2019 20 órája, Stevy írta: Haveromék otthon vágták bele a lyukat, meg enyémbe is szerintem belevágták. Nem egyszerű mutatvány, de meg lehet csinálni. (viszont az biztos, hogy nem éri meg a vesződséget ) Hát ahogy olvasom az nem tuti megoldás. Eredendően volt ezzel fenntartásom, pont ezért tettem fel a kérdést. 19 órája, zotya975 írta: Öcsém sedánjában van , állandóan azt nézegetem. Ezzel most annyira nem könnyítetted meg a dolgom Zotya! 14 órája, wookie írta: Neeeem, neeem, azt úgy nem szabad. Olyan autóba tuti nem ülnék bele amin így cseréltek tetőt, vagy bármely elemet. Azt úgy szokás hogy a tetőlemez a ponthegesztéseknél lefúr, és átrak. Haver is megcsinálta magának a vectrán. Ahogy fent is írtam, tetőlemez cserével gyári hegesztések mentén. Ehhez persze szélvédő(k ) ki, de ekkora munkánál már az elenyésző. Az utólag lemezbe vágósakat nem ajánlom, az soha nem lesz jó, meg nem is tudnak annyit mint a gyári. Én imádom, télen nyáron nyitva van, 18 éve az első vectránk tetőablakos, azóta az összes autónk az, ami véletlenül nem, ahhoz is megvan már a gyári tetőablak lemezzel. Ezerszer inkább ez, mint egy klíma. Ha még sokáig tervezed megtartani az autót, akkor javaslom hogy vágj bele nyugodtan. De csak ha van egy jó, és megbízható kasznisod. Az autót nem tervezem eladni, ennyi munka és ráköltött pénzt követően biztos nem. Ezért is merült fel a tetőablak gondolata, mert előbb-utóbb motorcsere, elötte kasztnizás lesz, ami rohadtul nem kis munka, és szintén költség. A tetőn lévő kereszttartók ponthegesztései így is elengedtek már itt-ott, kényszerűségből, ideiglenes megoldásként lefóliáztam, kifújtam purhabbal, hogy legyen tartása. Nem akartam hegeszteni, egyrészt mert nagy bonntással jár, tetőt minimum fényezni kellett volna, stb. Tehát ahoz mindenképp hozzá kell nyúlnom elöbb utóbb.
zotya975 Elküldve Március26, 2019 Elküldve Március26, 2019 4 órája, tuskes írta: Hát ahogy olvasom az nem tuti megoldás. Eredendően volt ezzel fenntartásom, pont ezért tettem fel a kérdést. Ezzel most annyira nem könnyítetted meg a dolgom Zotya! Az autót nem tervezem eladni, ennyi munka és ráköltött pénzt követően biztos nem. Ezért is merült fel a tetőablak gondolata, mert előbb-utóbb motorcsere, elötte kasztnizás lesz, ami rohadtul nem kis munka, és szintén költség. A tetőn lévő kereszttartók ponthegesztései így is elengedtek már itt-ott, kényszerűségből, ideiglenes megoldásként lefóliáztam, kifújtam purhabbal, hogy legyen tartása. Nem akartam hegeszteni, egyrészt mert nagy bonntással jár, tetőt minimum fényezni kellett volna, stb. Tehát ahoz mindenképp hozzá kell nyúlnom elöbb utóbb. Lehet nem jó oldalról közelítem meg a kérdést, de én a saját tetőbe belevágást valahogy jobb megoldásnak tartom. Ha jól tudom a tetősín alatti korcnál kellene szétfurkálni a ponthegesztéseket, aztán behegeszteni a másikat, tömíteni, ha színeltérés van a tetőt fényezni, plusz oké hogy a szélvédők ki, de az sem tuti hogy az kijön sérülés mentesen és mivel sohasem csináltam még ilyet a beragasztás minősége is kérdéses. A gumikéder sem két fillér hátsót nem is tudtam például venni, mert nincs, ( vagy legalábbis nehéz beszerezni) használtat kaptam barátomtól. Ehhez képest énszerintem ( de lehet rosszul gondolom) belevágni a tetőbe nem akkora munka és kevesebb a buktató, elmarad a furkálás, hegesztés, tömítés, fényezés szélvédőzés. Amúgy szerintem qrva jó dolog, legalábbis nekem rohadtul tetszik.
wookie Elküldve Március26, 2019 Elküldve Március26, 2019 1 óra, zotya975 írta: Lehet nem jó oldalról közelítem meg a kérdést, de én a saját tetőbe belevágást valahogy jobb megoldásnak tartom. Ha jól tudom a tetősín alatti korcnál kellene szétfurkálni a ponthegesztéseket, aztán behegeszteni a másikat, tömíteni, ha színeltérés van a tetőt fényezni, plusz oké hogy a szélvédők ki, de az sem tuti hogy az kijön sérülés mentesen és mivel sohasem csináltam még ilyet a beragasztás minősége is kérdéses. A gumikéder sem két fillér hátsót nem is tudtam például venni, mert nincs, ( vagy legalábbis nehéz beszerezni) használtat kaptam barátomtól. Ehhez képest énszerintem ( de lehet rosszul gondolom) belevágni a tetőbe nem akkora munka és kevesebb a buktató, elmarad a furkálás, hegesztés, tömítés, fényezés szélvédőzés. Amúgy szerintem qrva jó dolog, legalábbis nekem rohadtul tetszik. A gyárit nem tudod belevagni, az utólagos meg sosem fog rendesen zárni.
zotya975 Elküldve Március26, 2019 Elküldve Március26, 2019 52 perce, wookie írta: A gyárit nem tudod belevagni, az utólagos meg sosem fog rendesen zárni. Jó, igazából közelről még nem jártam körbe a témát, csak elmélkedem.
Stevy Elküldve Március27, 2019 Elküldve Március27, 2019 Nekem zár rendesen, csak ugye ez nem olyan ami be is billen, hanem csak felfelé lehet megdönteni. Még ha fényezve van se szórakoznék vele. (így, hogy már van tudom, hogy nem ér annyit bár azért ilyen teli üveges napfénytetőt azért elviselnék )
zotya975 Elküldve Március27, 2019 Elküldve Március27, 2019 8 órája, Stevy írta: Nekem zár rendesen, csak ugye ez nem olyan ami be is billen, hanem csak felfelé lehet megdönteni. Még ha fényezve van se szórakoznék vele. (így, hogy már van tudom, hogy nem ér annyit bár azért ilyen teli üveges napfénytetőt azért elviselnék ) Pözsó nemtommilyennel jártam egy kis ideig, abban szinte az egész tető elhúzódott hátra és csak üveg maradt. Tetszett nagyon.
wookie Elküldve Március27, 2019 Elküldve Március27, 2019 Remélem nem haragszotok meg, ha ide is beteszem: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/vectra_a/opel_vectra_a_1_6_gl-14185232
tuskes Elküldve Március27, 2019 Elküldve Március27, 2019 1 óra, wookie írta: Remélem nem haragszotok meg, ha ide is beteszem: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/vectra_a/opel_vectra_a_1_6_gl-14185232 Király a hirdetés! Mondjuk ha megengeded, én javasolnék belső fotókat, így nem olyan kerek a bemutatás.
wookie Elküldve Március28, 2019 Elküldve Március28, 2019 6 órája, tuskes írta: Király a hirdetés! Mondjuk ha megengeded, én javasolnék belső fotókat, így nem olyan kerek a bemutatás. 6 képet enged a hahu.
Róóóbi Elküldve Március28, 2019 Elküldve Március28, 2019 8 órája, wookie írta: Remélem nem haragszotok meg, ha ide is beteszem: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/vectra_a/opel_vectra_a_1_6_gl-14185232 B.ziwààgen Még kellett volna egy kép a műszerfal alatti gólyafészekről lánykorában az egyik behúzott helyett, valami terapeuta megvette volna
tuskes Elküldve Március29, 2019 Elküldve Március29, 2019 Sziasztok! Tegnap átszereltem nyári szettre. Szélesebb gumik, ET szám sem 49, szóval a téli után sokkal nehézkesebb parkolásnál, vagy kanyarodáskor indulva tekerni a kormányt. Egy szó mint száz, azt hiszem a szervót csak be kellene pakolnom. A feladattal csak annyi a probléma illetve kérdés, hogy a klíma rendszere egyértelműen elötte, azután a szervó csövei. A kompresszort is fel kellene raknom a szíj miatt. Kérdésem, hogy nem csinálok-e kárt benne, ha a klíma nincs befejezve, csak úgy “ üresben “ forog? Persze ezekhez át kell tennem a vez. tengely és főtengely szíjtárcsát is, ha a generátort komplett átrakom. Így lenne kerek a történet. HF cserénél már csak a vez. tengelyen kellene ismét átraknom. Remélem érthetően fogalmaztam.
Recommended Posts