Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

3 perce, Tiu írta:

Korábban már olvastam. :) Amit kérdeztél, azt úgy látom LPG-hez vezérlő a képeken.

Az a baj, talán túl sok mindent szeretnél egyszerre...

A klíma és a se átalakítás érthető, mert mindkettőhöz vízkört kell bontani. (klímánál a fűtéscsap miatt)

Ettől függetlenül lehet, hogy egyet érdemes megcsinálni úgy, hogy a járulékos dolgokat be lehet kötni egyszerre. (vezetékek, fűtéscsap, középkonzol, klímás motortartó bak)

Sajnos az x14xe motortéri köteg nem lesz jó az se-hez, a klíma magzagokat azt külön kell választani. Amúgy elvileg csak 1 szál megy az ecu-ba a klímától. Másik gubanc a klímával, hogy az elejében az átkötő részt is cserélni kell (hegesztés), hogy a klímaventillátort fel lehessen fogatni, és a tűzfalat is ki kell vágni, mert a kettő nem egyforma. Amúgy gondolom csináltál képeket, mindent úgy kell betenni, ahogy a másikban volt. Csináltak már páran klíma beszerelést itt. (nem én, nekem az plusz súly :-)) Szóval a klímásítás nem 5 perc.

Persze együtt lenne jó megcsinálni, de ez elég időigényes, rá kell szánni az időt. Viszont a kedvedet se veszítsd el, mert ennyivel is több lesz az autóban. Menni fog az. :):icon13:

Sőt ha jól tudom a légelosztó doboz is más ahová be van szerelve a hőcserélő, a radiátor alá-főlé (?) ehhez viszont szerintem ki kell szedni a műszerfalat. Bár ha a radiátor alá van és csak az alsó része más akkor talán nem. Meg a kesztyűtartóba is benyúlik valami hűtőcső elvileg. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Sőt ha jól tudom a légelosztó doboz is más ahová be van szerelve a hőcserélő, a radiátor alá-főlé (?) ehhez viszont szerintem ki kell szedni a műszerfalat. Bár ha a radiátor alá van és csak az alsó része más akkor talán nem. Meg a kesztyűtartóba is benyúlik valami hűtőcső elvileg. 

1 órával ezelőtt, Tiu írta:

Korábban már olvastam. :) Amit kérdeztél, azt úgy látom LPG-hez vezérlő a képeken.

Az a baj, talán túl sok mindent szeretnél egyszerre...

A klíma és a se átalakítás érthető, mert mindkettőhöz vízkört kell bontani. (klímánál a fűtéscsap miatt)

Ettől függetlenül lehet, hogy egyet érdemes megcsinálni úgy, hogy a járulékos dolgokat be lehet kötni egyszerre. (vezetékek, fűtéscsap, középkonzol, klímás motortartó bak)

Sajnos az x14xe motortéri köteg nem lesz jó az se-hez, a klíma magzagokat azt külön kell választani. Amúgy elvileg csak 1 szál megy az ecu-ba a klímától. Másik gubanc a klímával, hogy az elejében az átkötő részt is cserélni kell (hegesztés), hogy a klímaventillátort fel lehessen fogatni, és a tűzfalat is ki kell vágni, mert a kettő nem egyforma. Amúgy gondolom csináltál képeket, mindent úgy kell betenni, ahogy a másikban volt. Csináltak már páran klíma beszerelést itt. (nem én, nekem az plusz súly :-)) Szóval a klímásítás nem 5 perc.

Persze együtt lenne jó megcsinálni, de ez elég időigényes, rá kell szánni az időt. Viszont a kedvedet se veszítsd el, mert ennyivel is több lesz az autóban. Menni fog az. :):icon13:

Lebuktam! :) 

Egy életem egy halálom. :) Úgy vagyok vele, hogy nem akarom többször szétbontani. Egyrészt azért, mert az időigényesebb, másrészt mert most még frissek a tapasztalatok, és a képek a fejemben, mi hogy áll össze. Mivel nem csináltam és nem is láttam még ilyen folyamatot, ezért csak szenvedés árán tanulok, ami nem baj, így kell. ( a szervósítást kihagytad ) :-)

Képet mindig csinálok, teljesen idegen dolognál, pedig mindenről. Plusz mindent cimkézek, ezért is lassúbb a folyamat. https://kepkuldes.com/image/6LiZ9H

https://kepkuldes.com/image/6Li9Tj

Ezek szerint valamit nem vettem észre, mert nekem egyformának tűnik a kábel, és hogy csak a klíma vezetékei vannak pluszban a donorén. Vizuálisan okosabb leszek ha kibontom a műszerfalat, hogy hogyan is van az ecu kapcsolódás. Igen, olvastam hogy a mostani átkötő rész nem jó így. Nem akarom megspórolni a hegesztést, de volt olyan ötlet is, hogy a ponthegesztéseket kifúrom, és visszafelé csavarral rögzítem, mert itt statikai szerep nincs. Ez menne akkus géppel, hegesztéshez valami helyet kéne találnom, garázsban nincs csak világítás. Tűzfalnál még nem tudom milyen a kivágás, ha lehet, egy fém koronafúróval oldom meg, és kap élvédőt a kivágás. Eddig ennyi az ötlet. 

Köszi a biztatást! Hál istennek nem szokásom feladni, max mérgelődni, szerencsére bő a szókincsem. :whistle: 

Zotya. 

Kesztyűtartóba nem láttam semmit, illetve mögötte, pont ma kukkoltam be. De ez szintén holnap kiderül. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

35 perce, tuskes írta:

Lebuktam! :) 

Egy életem egy halálom. :) Úgy vagyok vele, hogy nem akarom többször szétbontani. Egyrészt azért, mert az időigényesebb, másrészt mert most még frissek a tapasztalatok, és a képek a fejemben, mi hogy áll össze. Mivel nem csináltam és nem is láttam még ilyen folyamatot, ezért csak szenvedés árán tanulok, ami nem baj, így kell. ( a szervósítást kihagytad ) :-)

Képet mindig csinálok, teljesen idegen dolognál, pedig mindenről. Plusz mindent cimkézek, ezért is lassúbb a folyamat. https://kepkuldes.com/image/6LiZ9H

https://kepkuldes.com/image/6Li9Tj

Ezek szerint valamit nem vettem észre, mert nekem egyformának tűnik a kábel, és hogy csak a klíma vezetékei vannak pluszban a donorén. Vizuálisan okosabb leszek ha kibontom a műszerfalat, hogy hogyan is van az ecu kapcsolódás. Igen, olvastam hogy a mostani átkötő rész nem jó így. Nem akarom megspórolni a hegesztést, de volt olyan ötlet is, hogy a ponthegesztéseket kifúrom, és visszafelé csavarral rögzítem, mert itt statikai szerep nincs. Ez menne akkus géppel, hegesztéshez valami helyet kéne találnom, garázsban nincs csak világítás. Tűzfalnál még nem tudom milyen a kivágás, ha lehet, egy fém koronafúróval oldom meg, és kap élvédőt a kivágás. Eddig ennyi az ötlet. 

Köszi a biztatást! Hál istennek nem szokásom feladni, max mérgelődni, szerencsére bő a szókincsem. :whistle: 

Zotya. 

Kesztyűtartóba nem láttam semmit, illetve mögötte, pont ma kukkoltam be. De ez szintén holnap kiderül. 

Valahol olvastam-láttam hűthető kesztyűtartót, de ez lehet csak választható opció volt akkor és nem mindegyik klímásnál van. 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, zotya975 írta:

Valahol olvastam-láttam hűthető kesztyűtartót, de ez lehet csak választható opció volt akkor és nem mindegyik klímásnál van. 

Lehet. Kivettem a kesztyűtartót még multkor, abban extra csak a világítás volt. Körülötte sem láttam semmi " gyanusat " 

Apropó. Ha megbontom a klímát, a hűtőközeg miatt kell vajon valamire különösen figyelnem? Ill. olajat is írnak. Nem tudom hogy készüljek rá, a garázs padlója nem lehet dzsuvás, mert elzavarnak a francba. Bár még ott lesz a szevó is.... Az is hogyan fogom? :confused: Vannak kifejezetten olyan kötési pontok ahol ezeket érdemes bontani? 

Holnapra ez a program.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

1 perc, tuskes írta:

Lehet. Kivettem a kesztyűtartót még multkor, abban extra csak a világítás volt. Körülötte sem láttam semmi " gyanusat " 

Apropó. Ha megbontom a klímát, a hűtőközeg miatt kell vajon valamire különösen figyelnem? Ill. olajat is írnak. Nem tudom hogy készüljek rá, a garázs padlója nem lehet dzsuvás, mert elzavarnak a francba. Bár még ott lesz a szevó is.... Az is hogyan fogom? :confused: Vannak kifejezetten olyan kötési pontok ahol ezeket érdemes bontani? 

Holnapra ez a program.

Hát ezt nem tudom, a klímaközeg gáz ami ugye el fog szökni ha valahol megbontod.  Az olaj meg gondolom a kompresszornál van, de még sohasem bontottam klímát. A szervóolajat valahogy le kellene szívni a  tartályból.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Hát ezt nem tudom, a klímaközeg gáz ami ugye el fog szökni ha valahol megbontod.  Az olaj meg gondolom a kompresszornál van, de még sohasem bontottam klímát. A szervóolajat valahogy le kellene szívni a  tartályból.

Majd nem szippantok mélyeket. :) Megpróbálom minél kevesebb helyen bontani, hogy lehetőleg összerakva ne engedjen majd. Nem sok tippem van így vakon tapogatózva, majd a helyzet hozza valahogy. Szervóolajat majd valami legalsó ponton bontva megpróbálom felfogni, és lehet kis kompresszorral átnyomni hogy lehetőleg minél több kifollyon ott. Nincs véletlenül valami fotó arról hogy a műszerfalat hol fogják csavarok? Nem találtam egyértelműt a neten, és jó lenne minél kevesebb copással. Van pesrsze amit látok, és ha jól vettem ki, akkor a fém kerettel együtt jön. Vezetékek kapcsolók már kikötve, a fűtésre kell még rájönnöm azokat a kapcsolókat hogy kell bontani, de meglesz az is. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Majd nem szippantok mélyeket. :) Megpróbálom minél kevesebb helyen bontani, hogy lehetőleg összerakva ne engedjen majd. Nem sok tippem van így vakon tapogatózva, majd a helyzet hozza valahogy. Szervóolajat majd valami legalsó ponton bontva megpróbálom felfogni, és lehet kis kompresszorral átnyomni hogy lehetőleg minél több kifollyon ott. Nincs véletlenül valami fotó arról hogy a műszerfalat hol fogják csavarok? Nem találtam egyértelműt a neten, és jó lenne minél kevesebb copással. Van pesrsze amit látok, és ha jól vettem ki, akkor a fém kerettel együtt jön. Vezetékek kapcsolók már kikötve, a fűtésre kell még rájönnöm azokat a kapcsolókat hogy kell bontani, de meglesz az is. 

Jó a meglátás, hogy a lehető legkevesebb helyen bontani. Szervot a szivattyúnál a bilincset le és a tartálynál a másikat. Elvileg utána a kormányművel együtt kijön, de ha nem akar, akkor a kormányműnél kell oldani még egy csatlakozást. Kompresszor helyett inkább kormányt tekerd oda-vissza és ha kivetted könnyen össze tudod kötni újra, akkor nem folyik amíg be nem szereled a másikba. A kormánymű nem fog jönni könnyen, mert ragasztva van a 4 csavarja és ráadásul elég hosszú csavarok vannak benne, de oda-vissza hajtva engedi majd magát. Klímát ha bontod, azt dugózd le, ne kapjon sok levegőt, míg nincs újra összerakva. Még a 6PK-s szíj befűzését nézd meg, mert szerintem be kell majd fűznöd akkor, amikor rakod be a motortartó bakot a másikba, különben szedheted szét újra.

A motortéri köteg teljesen más. Még ha úgy látod is ugyanazok az érzékelők is vannak (de pl. az xe-nél elektromos a tankszellőztetés is), az ecu bekötési pontjai teljesen máshogy vannak. Át lehetne pinezni :blink:, de sok a hibalehetőség. Sokkal egyszerűbb az se köteget berakni, azon jók a csatlakozási pontok is, de majd meglátod.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Tiu írta:

Jó a meglátás, hogy a lehető legkevesebb helyen bontani. Szervot a szivattyúnál a bilincset le és a tartálynál a másikat. Elvileg utána a kormányművel együtt kijön, de ha nem akar, akkor a kormányműnél kell oldani még egy csatlakozást. Kompresszor helyett inkább kormányt tekerd oda-vissza és ha kivetted könnyen össze tudod kötni újra, akkor nem folyik amíg be nem szereled a másikba. A kormánymű nem fog jönni könnyen, mert ragasztva van a 4 csavarja és ráadásul elég hosszú csavarok vannak benne, de oda-vissza hajtva engedi majd magát. Klímát ha bontod, azt dugózd le, ne kapjon sok levegőt, míg nincs újra összerakva. Még a 6PK-s szíj befűzését nézd meg, mert szerintem be kell majd fűznöd akkor, amikor rakod be a motortartó bakot a másikba, különben szedheted szét újra.

A motortéri köteg teljesen más. Még ha úgy látod is ugyanazok az érzékelők is vannak (de pl. az xe-nél elektromos a tankszellőztetés is), az ecu bekötési pontjai teljesen máshogy vannak. Át lehetne pinezni :blink:, de sok a hibalehetőség. Sokkal egyszerűbb az se köteget berakni, azon jók a csatlakozási pontok is, de majd meglátod.

Szervó bontás ok. értem. Megpróbálom megemelni az autó elejét kibakolva, úgy könyebb lessz tekergetni a kormányt. Ezek szerint mikor véglegesre beépítem, menetrögzítőzni nem árt a csavarokat. Van elég erős akkus csavarozóm, bár a mindet vivő nagy akkut nem hoztam haza feltölteni, de van plusz 2 kisebb. 

Klíma dugózás ok. Szíj bekötését fotózom, és a konzol valamint klímakompresszor-szervómotor beépítés elött új szíjat veszek, egyértelműen azzal rakom majd össze. Motortartót csak akkor, mikor már minden elő van készítve véglegesre. Úgy tervezem, hogy a beépítés minden egy nagy lélegzetvételre. Hengerfej - klíma - szervó. 

Kábelek összegezve: 3 típusú autóból tevődik össze. Van ugye a meglévő x16szr. Ez fog kapni egy c16se fejet, hozzá motorvezérlőtől ( szemböl bal oldal ) kábelköteget. Ez ugye intézi a befecskendezést, és a hozzá tartozó néhány dolgot, ahogy mondod is.  

Amire én gondoltam hogy átmegy komplett x14xe a donoré, ennek az a motortéri kábelkötege, ami lámpákra, azok magasságállító motorjára,  indexekre, ködlámpára, ellentétje utastérben, az ablakemelő, elektromos ablak, kp. zárak, stb. és, hasonló finomságokra futó csatikkal. Ezt elvileg visszaköthetem gond nélkül az szr-be, mert párban vannak. Ezek nek a csatlakozási pontja van vezető ülés lábtérnél, itt: https://kepkuldes.com/image/6LNVbm

https://kepkuldes.com/image/6LNaye Persze kicst bonyolítja a dolgot, hogy van riasztóm, bár ezt nem tudom még hogy van kötve.

És akkor marad a klíma kivele, amit szét kell bontanom az x14xe kötegéből.

Tehát a motorvezérlőtől motortérbe futó kábelkorbács, és a km/h mellett bemenő kábelkorbács ( amin a klíma csatijai is vannak ) kivételével az egész minden cserés. 

Én így gondoltam, csak lehet nem jól fogalmaztam.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

16 órája, tuskes írta:

Majd nem szippantok mélyeket. :) Megpróbálom minél kevesebb helyen bontani, hogy lehetőleg összerakva ne engedjen majd. Nem sok tippem van így vakon tapogatózva, majd a helyzet hozza valahogy. Szervóolajat majd valami legalsó ponton bontva megpróbálom felfogni, és lehet kis kompresszorral átnyomni hogy lehetőleg minél több kifollyon ott. Nincs véletlenül valami fotó arról hogy a műszerfalat hol fogják csavarok? Nem találtam egyértelműt a neten, és jó lenne minél kevesebb copással. Van pesrsze amit látok, és ha jól vettem ki, akkor a fém kerettel együtt jön. Vezetékek kapcsolók már kikötve, a fűtésre kell még rájönnöm azokat a kapcsolókat hogy kell bontani, de meglesz az is. 

Nincs sajna fotóm a műszerfal csavarokról, a motortérben a tűzfal  vannak, az utastérben is , meg két oldalról az ajtó mögött is vannak takaró kupak alatt. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Nincs sajna fotóm a műszerfal csavarokról, a motortérben a tűzfal  vannak, az utastérben is , meg két oldalról az ajtó mögött is vannak takaró kupak alatt. 

Hát nem tudom! Eddig azt olvastam hogy ez valami brutális copós. 10 perc alatt kinnt volt. A fűtés box már más story, azon épp most agyalok. Gyanusan a kics 6-os csavarokat ki, azután elemeire szedni, egyben nem jön, hiába mozog. Azt gondoltam lehúzható a radiátorról, de nem. 

Folyt. köv.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, tuskes írta:

Hát nem tudom! Eddig azt olvastam hogy ez valami brutális copós. 10 perc alatt kinnt volt. A fűtés box már más story, azon épp most agyalok. Gyanusan a kics 6-os csavarokat ki, azután elemeire szedni, egyben nem jön, hiába mozog. Azt gondoltam lehúzható a radiátorról, de nem. 

Folyt. köv.

Én csak az alsó részét vettem ki, mert csak azt kellett cserélni a hátsó lábtér fűtéshez, az nem volt olyan vészes. Van-volt egy olyan ötletem hogy feketére cserélem a műszerfalat, ezért akarom majd kivenni. Egyszer kitaláltam hogy kékre cseréltem ( nagyon ritka de olyan) már fel is vettem a kapcsolatot az eladóval, de aztán semmi nem lett belőle. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

A fűtésboxot összvissz 5 csavar fogja, meg a fűtőradiátor ill. klíma csövei. A 4 csavar fent az esőtálcában ahol a fűtőmotor van, meg a pollenszűrő, egy meg lent a fűtéscsövek mellett a tűzfalon a motortér felől.

Igen, valahogy sejtettem hogy van ott még valami. Éppen ezért most a szevóval szenvedek. Ugyanis ha akna nélkül el akarom érni azt a csavart, ahhoz elsőként a kormánygépet, elötte a nyomtávrudat kellene valahogy leszednem. Nyomtávrúdból azonban pont a vezető felőli csavarják nem tudom megindítani sehogy. Ha megindulna, nagyon értékelném, ez miatt megakadt a dolog.

Szerk. Mára feladtam, Kedden viszem a nyomaték kulcsot annak hosszú a szára. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

22 órája, tuskes írta:

Szervó bontás ok. értem. Megpróbálom megemelni az autó elejét kibakolva, úgy könyebb lessz tekergetni a kormányt. Ezek szerint mikor véglegesre beépítem, menetrögzítőzni nem árt a csavarokat. Van elég erős akkus csavarozóm, bár a mindet vivő nagy akkut nem hoztam haza feltölteni, de van plusz 2 kisebb. 

Klíma dugózás ok. Szíj bekötését fotózom, és a konzol valamint klímakompresszor-szervómotor beépítés elött új szíjat veszek, egyértelműen azzal rakom majd össze. Motortartót csak akkor, mikor már minden elő van készítve véglegesre. Úgy tervezem, hogy a beépítés minden egy nagy lélegzetvételre. Hengerfej - klíma - szervó. 

Kábelek összegezve: 3 típusú autóból tevődik össze. Van ugye a meglévő x16szr. Ez fog kapni egy c16se fejet, hozzá motorvezérlőtől ( szemböl bal oldal ) kábelköteget. Ez ugye intézi a befecskendezést, és a hozzá tartozó néhány dolgot, ahogy mondod is.  

Amire én gondoltam hogy átmegy komplett x14xe a donoré, ennek az a motortéri kábelkötege, ami lámpákra, azok magasságállító motorjára,  indexekre, ködlámpára, ellentétje utastérben, az ablakemelő, elektromos ablak, kp. zárak, stb. és, hasonló finomságokra futó csatikkal. Ezt elvileg visszaköthetem gond nélkül az szr-be, mert párban vannak. Ezek nek a csatlakozási pontja van vezető ülés lábtérnél, itt: https://kepkuldes.com/image/6LNVbm

https://kepkuldes.com/image/6LNaye Persze kicst bonyolítja a dolgot, hogy van riasztóm, bár ezt nem tudom még hogy van kötve.

És akkor marad a klíma kivele, amit szét kell bontanom az x14xe kötegéből.

Tehát a motorvezérlőtől motortérbe futó kábelkorbács, és a km/h mellett bemenő kábelkorbács ( amin a klíma csatijai is vannak ) kivételével az egész minden cserés. 

Én így gondoltam, csak lehet nem jól fogalmaztam.

Igen, a menetrögzítőzés nem árt. A kormánymű csavarok kivétele inkább türelem, mint erő kérdése. Van ami könnyen kijön, van ami nehezebben. Általában mindennel így van, van ami egyikünknek könnyebben megy, másnak más megy könnyebben.

Kábeleket össze kell legozni, de azok amúgy is külön futnak, némely átkötés kivételével. Ennyi a lényeg amit írtál. Minden köteget külön kell kezelni és ha azok egyenként jól vannak összekötve (csatik meghatározzák, hogy mit mivel lehet összekötni), akkor az egésznek is jónak kell lennie. Nyilván akku bekötés előtt még 2x végig kell nézni mindent.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tuskes írta:

Ugyanitt: ha valakinek kell egy X14XE váltóval mindennel ( kivéve az agr, önindító ) kiszedi, segítek, viheti. Szíj szakadt, nem néztem bele. 

Még meggondolom, hogy az xe ecu (immoval) kellene-e, mert az x14xe corsa többet fogyaszt, mint az se astra. Megvan már minden, hogy se ecu-t kapjon, de egy ecu-csere hamarabb megvan, mint a kábelezés. :) Kérdés, hogy jobb lenne-e másik ecu-val.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Stevy írta:

 

A képen látható cső melyik lenne a cromaxnál ?

 

(Ma tele tankoltam, aztán arra lettem figyelmes mikor itthon megálltam, hogy mi ez benzin szag ? Alá néztem, és csöpögött, úgyhogy egyenlőre ez a paraszt megoldás lett...)

Próbáld itt megkeresni a képen, majd a cikkszám alapján ráguglizni, úgy jobban be lehet határolni. Ha nincs a képen a cső vagy a száma lépjél visszább a menüben, több rajz is van. https://opel.7zap.com/hu/car/t92/g/0/1-1/ én a fényképed alapján a 10-es számú 90200528-re tippelek. Ami például ez: https://opeleseknek.hu/opel-astra-f-tankbetolto-cso-uzemanyag-beonto-0806117-gm-90200528 Egy másik boltban: https://www.bfsbolt.hu/opel-astra-f-1992-2002-ig-tankbeonto-cso-uzemanyagcso-benzincso-0806117-90200528-806117-9854

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Stevy írta:

Köszönöm. 10.-es lesz szerintem is. 

Egyéb: végdob meddig húzza még, ha valami elszabadult benne és néha zörög ?

Elég sokáig, ha nem kezdi el fojtani a motor és nem zavar. Belülről rohad kifelé, ha hang nélkül teszi ezt akkor egyszer csak árlyukad( és akkor veszed csak észre) , de akkor már vége van, lehet foltozni de időhúzás. 

3079996-20190226-YEnBRr.jpg

Link to comment
Megosztás:

24 perce, Stevy írta:

Jól sejtettem, akkor az még marad :-)   (Csak alapjáraton zörög, meg bent nem is hallani, úgyhogy nem zavaró.)

Nekem is zörög, de még csak akkor ha leveszem és megrázom, ilyenkor ki szoktam rázni belőle a leveles rozsdát ami a hangot adja, de úgyis képződik helyette. Kifúrtam a dob alsó sarkát hogy ne gyűljön benne a kondenzvíz. van olyan dob amin rajta van ez a lyuk gyárilag, úgy gondolom talán kicsit később fog elrohadni. Csak egy kicsi mellék hangja van neki mert ugye itt is kipufog, most ez vagy zavar valakit vagy nem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 24. at 22:27, Tiu írta:

Igen, a menetrögzítőzés nem árt. A kormánymű csavarok kivétele inkább türelem, mint erő kérdése. Van ami könnyen kijön, van ami nehezebben. Általában mindennel így van, van ami egyikünknek könnyebben megy, másnak más megy könnyebben.

Kábeleket össze kell legozni, de azok amúgy is külön futnak, némely átkötés kivételével. Ennyi a lényeg amit írtál. Minden köteget külön kell kezelni és ha azok egyenként jól vannak összekötve (csatik meghatározzák, hogy mit mivel lehet összekötni), akkor az egésznek is jónak kell lennie. Nyilván akku bekötés előtt még 2x végig kell nézni mindent.

Ma sokat haladtam. Kijött a fűtésbox, a kormányrúd kormánygéppel miegymással, a szervó, és a klíma teljes rendszere. Bár utóbbit 100% hogy nem úgy ildomos bontani mint én, vagy csak más ha emelve van az autó, vagy van akna, és segítség, vagy épp NINCS bennt a motor-váltó. Kicsit megküzdöttem vele. Hazahoztam a kábelkorbácsok egy részét, van 2-3 pont ahol vágtam ezt javítom forrasztom, és a csomiajtóét, aminek cserélem azt a szakaszát, ahol csukódik az ajtó. Úgy döntöttem ez az ajtó át lesz szerlve, mert jobb állapotú a mostaninál. Így kiszedve átnézve hála istennek azt látom, 1-2 pont kivételével nem piszkálták meg a kábeleket, szóval használható. Van azonban néhány csati, ami pl. üresen hevert itt ott eldugva. Van-e jelentőségük nem tudom, de arra gondolok a kötegek későbbi bővíthetőségre vannak kialakítvan, akár ülésfűtés, miegymás, vagy nem tudom. Gondolom, mert pl. 2 csati közvetlenül a vezető és anyósülés elötti szőnyeg alá volt dugva. Másik kettő a váltókulissza tövébe. 

Összesen 3 kábelkorbácsot szeretnék felhasználni az 1.4XE-ből. Az utastéri világítás, központi zár stb. tehát a teljes beltér. A műszerfalé, és a motortérben az, ami a világításra, indexekre stb.-re megy. Az SE  motorvezérlőtől pedig az SE fejig megkapja a sajátját. Gyakorlatilag 100%-os átvezetékelés, a mostani állapotról az utolsó cm-ig. Beépítés elött, amit tudok rá csatlakoztatni azt rádugom, még kinnt a placcon, így ellenőrzőm minden rendben működik-e. Voltak még érthetetlen kötések a motortérben, de azokat ha jól láttam, akkor a gázosítás miatt csinálták, azok a pontok ki is maradnak, mert vagy az ECU-tól érkezőn vannak, vagy csak minimális átfedés volt, amit szét tudtam választani. 

Azt hiszem, holnaptól az előkészületeken van a hangsúly, így hogy a bontással nagyjából végeztem. Többit csak akkor, ha lesz helyem, mert most minden fullon van. Viszem a hengerfejet sikoltatni, ( elötte csekkolom milyen hf. tömítéshez jutok hozzá ) rendezem a kábeleket, az egyik ködös egy lába törött azt javítom, és utánanézek a klímának, hogy hová milyen új tömítést kell, és tudok venni. A többi eddig fejben összerakva rendben lesz. Ha mégsem, arról úgyis tundi fogtok :-) 

Néhány kép a jelenlegi állapotról de elötte egy kis poénkodó, amit elküldtem üzenetben munka közben: :hehe: Szöveg, és kép, sorban: --- https://kepkuldes.com/image/6xHKZ5 --- Kéket vagy a zöldet vágam? Szerintem a zöldet! Várj! Nem inkább a kéket....? Jó, legyen a kék. Várj várj! Az előbb még a zöldet akartad! :unsure: --- https://kepkuldes.com/image/6xH94e  --- Csak a zöldet kellett volna. :laugh: --- Hoztad a macskát?!!!!  :hehe: --- Ja ja 

https://kepkuldes.com/image/6xHkf4

https://kepkuldes.com/image/6xHlEL

https://kepkuldes.com/image/6xWWXF

https://kepkuldes.com/image/6xWKod

https://kepkuldes.com/image/6xW1E2

https://kepkuldes.com/image/6xWJll

https://kepkuldes.com/image/6xWxF7

https://kepkuldes.com/image/6xWPRQ

https://kepkuldes.com/image/6xWwhR

https://kepkuldes.com/image/6xWyPZ

https://kepkuldes.com/image/6xWEcV

https://kepkuldes.com/image/6xWRzm

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Ma sokat haladtam. Kijött a fűtésbox, a kormányrúd kormánygéppel miegymással, a szervó, és a klíma teljes rendszere. Bár utóbbit 100% hogy nem úgy ildomos bontani mint én, vagy csak más ha emelve van az autó, vagy van akna, és segítség, vagy épp NINCS bennt a motor-váltó. Kicsit megküzdöttem vele. Hazahoztam a kábelkorbácsok egy részét, van 2-3 pont ahol vágtam ezt javítom forrasztom, és a csomiajtóét, aminek cserélem azt a szakaszát, ahol csukódik az ajtó. Úgy döntöttem ez az ajtó át lesz szerlve, mert jobb állapotú a mostaninál. Így kiszedve átnézve hála istennek azt látom, 1-2 pont kivételével nem piszkálták meg a kábeleket, szóval használható. Van azonban néhány csati, ami pl. üresen hevert itt ott eldugva. Van-e jelentőségük nem tudom, de arra gondolok a kötegek későbbi bővíthetőségre vannak kialakítvan, akár ülésfűtés, miegymás, vagy nem tudom. Gondolom, mert pl. 2 csati közvetlenül a vezető és anyósülés elötti szőnyeg alá volt dugva. Másik kettő a váltókulissza tövébe. 

Összesen 3 kábelkorbácsot szeretnék felhasználni az 1.4XE-ből. Az utastéri világítás, központi zár stb. tehát a teljes beltér. A műszerfalé, és a motortérben az, ami a világításra, indexekre stb.-re megy. Az SE  motorvezérlőtől pedig az SE fejig megkapja a sajátját. Gyakorlatilag 100%-os átvezetékelés, a mostani állapotról az utolsó cm-ig. Beépítés elött, amit tudok rá csatlakoztatni azt rádugom, még kinnt a placcon, így ellenőrzőm minden rendben működik-e. Voltak még érthetetlen kötések a motortérben, de azokat ha jól láttam, akkor a gázosítás miatt csinálták, azok a pontok ki is maradnak, mert vagy az ECU-tól érkezőn vannak, vagy csak minimális átfedés volt, amit szét tudtam választani. 

Azt hiszem, holnaptól az előkészületeken van a hangsúly, így hogy a bontással nagyjából végeztem. Többit csak akkor, ha lesz helyem, mert most minden fullon van. Viszem a hengerfejet sikoltatni, ( elötte csekkolom milyen hf. tömítéshez jutok hozzá ) rendezem a kábeleket, az egyik ködös egy lába törött azt javítom, és utánanézek a klímának, hogy hová milyen új tömítést kell, és tudok venni. A többi eddig fejben összerakva rendben lesz. Ha mégsem, arról úgyis tundi fogtok :-) 

Néhány kép a jelenlegi állapotról de elötte egy kis poénkodó, amit elküldtem üzenetben munka közben: :hehe: Szöveg, és kép, sorban: --- https://kepkuldes.com/image/6xHKZ5 --- Kéket vagy a zöldet vágam? Szerintem a zöldet! Várj! Nem inkább a kéket....? Jó, legyen a kék. Várj várj! Az előbb még a zöldet akartad! :unsure: --- https://kepkuldes.com/image/6xH94e  --- Csak a zöldet kellett volna. :laugh: --- Hoztad a macskát?!!!!  :hehe: --- Ja ja 

https://kepkuldes.com/image/6xHkf4

https://kepkuldes.com/image/6xHlEL

https://kepkuldes.com/image/6xWWXF

https://kepkuldes.com/image/6xWKod

https://kepkuldes.com/image/6xW1E2

https://kepkuldes.com/image/6xWJll

https://kepkuldes.com/image/6xWxF7

https://kepkuldes.com/image/6xWPRQ

https://kepkuldes.com/image/6xWwhR

https://kepkuldes.com/image/6xWyPZ

https://kepkuldes.com/image/6xWEcV

https://kepkuldes.com/image/6xWRzm

 

 

 

Szerintem nem sokan csináltak még ekkora és ennyi átalakítást egyszerre.:icon13: Ülésfűtésnek, hátsó kapaszkodós világításnak szoktak eldugva lenni csatijai, lehet hogy azokkal találkoztál, ha színeket mondasz akkor a könyvben meg tudom nézni. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Szerintem nem sokan csináltak még ekkora és ennyi átalakítást egyszerre.:icon13: Ülésfűtésnek, hátsó kapaszkodós világításnak szoktak eldugva lenni csatijai, lehet hogy azokkal találkoztál, ha színeket mondasz akkor a könyvben meg tudom nézni. 

Köszönöm, bár már látom, ezzel keményen megdolgozok, de legalább rendben lesz! 

Ez és egy másik ugyanilyen az első üléseknél, szőnyeg alatt, gyanusan az ülésfűtés. https://kepkuldes.com/image/6xmuJm Barna és fekete-sárga vezetékek.

Erre nincs tippem, a váltólulissza elé volt behajtva a szőnyeg alá. https://kepkuldes.com/image/6xmBV4

Ez pedig kérdés lenne, mert itt látható hogy kókányolva van az eredeti vezeték. Mi ez? Van hozzá egy bizti is, 15 amperes, és egy csati, 8 aktív bekötött lábbal. Ez a motrovezérlő mellett-alatt volt a donorban. https://kepkuldes.com/image/6xm4zc  

Csak apró szösszenet. Nem találtam rá leírást. A visszapillantókba utólag szabad beszerelni indexet? Mert akkor egyúttal míg kinnt a kábelköteg, forrasztok bele 2-2 szál vezetéket, ha később esetleg raknék bele. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.