Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

3 órája, wookie írta:

Ha lufisra akarsz cserélni akkor a gyújtás kapcsolót egyáltalán nem kell bántani, mert a. Lufis meg a sima nem egyforma, az megy át a kormanyoszloppal. Csak ami az oszlopot a tartokerethez fogja, ott van egy ilyen csavar, de én azt vizpumpa fogóval ki is. Meg vissza is tekertem simán. 

 

Egyébként én mindig belegondolok, hogy szeretném-e azt, hogy egy ennyi idős légzsák az arcomba durranjon... 

Oh! Értem. Erre nem is gondoltam. Akkor marad a 2 kulcsos megoldás.... Lufival kapcsolatban. Értem hogy ennyi idős, de alapból ha van az autóban, azt sem szereli ki az ember ha már túl öreg. Eddig lekopogom soha nem volt balesetem, 1 kisebb becsúszást leszámítva, és gondolom ezután sem lesz szükség lufira. Nem próbálnám ki, de gondolom csak jobb egy öregbe belefejelni gond esetén, mint a kormányba, vagy épp símán "leszakad" a feje az embernek. 

Ma megjött a kipucsonk és a leömlőcső. 

https://kepkuldes.com/image/6uh8L7

https://kepkuldes.com/image/6uh2Gg

https://kepkuldes.com/image/6uhaQ5

Utóbbi foglalkozós, kell rá vágni egy másik véget, mert ez szétrohadt, de erről tudtam, nem is kértek pénzt érte. Igy komplett 6000 volt, azt gondolom korrekt.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

42 perce, tuskes írta:

Oh! Értem. Erre nem is gondoltam. Akkor marad a 2 kulcsos megoldás.... Lufival kapcsolatban. Értem hogy ennyi idős, de alapból ha van az autóban, azt sem szereli ki az ember ha már túl öreg. Eddig lekopogom soha nem volt balesetem, 1 kisebb becsúszást leszámítva, és gondolom ezután sem lesz szükség lufira. Nem próbálnám ki, de gondolom csak jobb egy öregbe belefejelni gond esetén, mint a kormányba, vagy épp símán "leszakad" a feje az embernek. 

Ma megjött a kipucsonk és a leömlőcső. 

https://kepkuldes.com/image/6uh8L7

https://kepkuldes.com/image/6uh2Gg

https://kepkuldes.com/image/6uhaQ5

Utóbbi foglalkozós, kell rá vágni egy másik véget, mert ez szétrohadt, de erről tudtam, nem is kértek pénzt érte. Igy komplett 6000 volt, azt gondolom korrekt.

A kormányoszlop, és a kormányszerkezet összekötésénél van egy hardy tárcsa ott sima hatlapfejű, és külső torx csavarok vannak azzal nem lesz gond. 

Link to comment
Megosztás:

59 perce, zotya975 írta:

A kormányoszlop, és a kormányszerkezet összekötésénél van egy hardy tárcsa ott sima hatlapfejű, és külső torx csavarok vannak azzal nem lesz gond. 

A lábtérnél mondod? Ott kukkoltam már, valami hasonló kombó rémlik. Hétvégén talán lesz időm bütykölni, remélem sokat haladok majd. Szervósításról is lementettem egy leírást innen, majd csekkolom a szíjtárcsákat is, mi hogyan lesz van. Ahogy kivettem, igazából a kocsi alatt matatni, és amiért ajánlott az akna, az a szivattyú konzolos tartóbakja miatt van. Ha ezt meg tudom akna nélkül is oldani, ( gondolom nem probléma csak nagyobb copi ) Akkor nyert ügyem van. Lehet be kéne ruházni egy akkus felxre, mert a garázsban nincs áramvételi lehetőség. :icon7: Ha valamit vágni kell, akkor megáll az élet. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, tuskes írta:

A lábtérnél mondod? Ott kukkoltam már, valami hasonló kombó rémlik. Hétvégén talán lesz időm bütykölni, remélem sokat haladok majd. Szervósításról is lementettem egy leírást innen, majd csekkolom a szíjtárcsákat is, mi hogyan lesz van. Ahogy kivettem, igazából a kocsi alatt matatni, és amiért ajánlott az akna, az a szivattyú konzolos tartóbakja miatt van. Ha ezt meg tudom akna nélkül is oldani, ( gondolom nem probléma csak nagyobb copi ) Akkor nyert ügyem van. Lehet be kéne ruházni egy akkus felxre, mert a garázsban nincs áramvételi lehetőség. :icon7: Ha valamit vágni kell, akkor megáll az élet. 

Igen a lábtérnél. A felső csavar sima hatlap az alsó külső torx. De neked elég a felsőt kitekerni, nekem az alsót kellett, mert a hardy tárcsa nem fért ki a kormányművel, ugye én azt vettem ki. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Igen a lábtérnél. A felső csavar sima hatlap az alsó külső torx. De neked elég a felsőt kitekerni, nekem az alsót kellett, mert a hardy tárcsa nem fért ki a kormányművel, ugye én azt vettem ki. 

Hát ha komplett cserélem, akkor szigorúan csak amennyi szükséges lesz. :) Leosontam a garázsba :whistle:, elvittem a leömlőt és a csonkot. Ha már ott voltam, megmértem a hengerfej magasságát, és megcsináltam az ígért fotókat. 

https://kepkuldes.com/image/6uSwCj

https://kepkuldes.com/image/6uSGNV

https://kepkuldes.com/image/6uSX5t

https://kepkuldes.com/image/6uS824

https://kepkuldes.com/image/6uSVxN

Magasság: 

https://kepkuldes.com/image/6uS7bd

https://kepkuldes.com/image/6uSMyy

Pontosan 96mm. Kiindulásnak jó lesz. Síkoltatás elött megnézem milyen tömítést kapok egyátalán hozzá. 

Még össze kell legóznom hogy a szervósítás miatt mit kell szereznem. A generátort úgy ahogy van átrakom, azzal levan a gond. Többi ékszíjtárcsát is gondolom át tudom tenni ( remélem ) a vez. tengelyre kell szerezzek egy hosszbordás tárcsát. Vízpumpát viszont cserélnem kell, mert az nem lesz jó, és azt nem építem át a donorból. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Hát ha komplett cserélem, akkor szigorúan csak amennyi szükséges lesz. :) Leosontam a garázsba :whistle:, elvittem a leömlőt és a csonkot. Ha már ott voltam, megmértem a hengerfej magasságát, és megcsináltam az ígért fotókat. 

https://kepkuldes.com/image/6uSwCj

https://kepkuldes.com/image/6uSGNV

https://kepkuldes.com/image/6uSX5t

https://kepkuldes.com/image/6uS824

https://kepkuldes.com/image/6uSVxN

Magasság: 

https://kepkuldes.com/image/6uS7bd

https://kepkuldes.com/image/6uSMyy

Pontosan 96mm. Kiindulásnak jó lesz. Síkoltatás elött megnézem milyen tömítést kapok egyátalán hozzá. 

Még össze kell legóznom hogy a szervósítás miatt mit kell szereznem. A generátort úgy ahogy van átrakom, azzal levan a gond. Többi ékszíjtárcsát is gondolom át tudom tenni ( remélem ) a vez. tengelyre kell szerezzek egy hosszbordás tárcsát. Vízpumpát viszont cserélnem kell, mert az nem lesz jó, és azt nem építem át a donorból. 

A könyv szerint az alsó határ 95,9 ami nem tudom mi miatt van, de ugye alapból 3 tizedet szoktak leszedni belőle. Én 6 tizedet írtam rá, de nekem is csak 3 -at szedtek le, és így lett 95.7-ha jól rémlik. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Oh! Értem. Erre nem is gondoltam. Akkor marad a 2 kulcsos megoldás.... Lufival kapcsolatban. Értem hogy ennyi idős, de alapból ha van az autóban, azt sem szereli ki az ember ha már túl öreg. Eddig lekopogom soha nem volt balesetem, 1 kisebb becsúszást leszámítva, és gondolom ezután sem lesz szükség lufira. Nem próbálnám ki, de gondolom csak jobb egy öregbe belefejelni gond esetén, mint a kormányba, vagy épp símán "leszakad" a feje az embernek. 

Ma megjött a kipucsonk és a leömlőcső. 

https://kepkuldes.com/image/6uh8L7

https://kepkuldes.com/image/6uh2Gg

https://kepkuldes.com/image/6uhaQ5

Utóbbi foglalkozós, kell rá vágni egy másik véget, mert ez szétrohadt, de erről tudtam, nem is kértek pénzt érte. Igy komplett 6000 volt, azt gondolom korrekt.

Hát én most erősen elgondolkodtam hogy a bíbort visszabutítom, mert van itthon egy állítható magasságú sima oszlopom. :) De aztán ki tudja.
Miért kéne két kulcs? A zárcilinder egyforma, az átrakható egyikből a másikba.

Jut eszembe, találtál SE köteget? Nálunk most van a bontóban egy 1.4 astra, ha gondolod rákérdek az árára. Postázzuk is.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

Hát én most erősen elgondolkodtam hogy a bíbort visszabutítom, mert van itthon egy állítható magasságú sima oszlopom. :) De aztán ki tudja.
Miért kéne két kulcs? A zárcilinder egyforma, az átrakható egyikből a másikba.

Jut eszembe, találtál SE köteget? Nálunk most van a bontóban egy 1.4 astra, ha gondolod rákérdek az árára. Postázzuk is.

Nekem teljesen megfelelő a kormányállása, nem gerjedek az állíthatóra. :) A 2 kulcsos megoldást azért gondoltam, mert halvány fogalmam sincs arról hogy a betét miként cserélhető. Ezzel most újat mondtál... Elvileg holnap kiszereli a srác a kábelköteget a vezérlőhöz, azt kompletten 2500-ért + posta adja. Szerintem korrekt, és remélem rendben is lesz a dolog. Várom a hétvégét, akkor okosabb leszek mit hogyan tudok majd átpakolni. Most az ékszíjtárcsák vannak képben, hogy azokat összehozzam a donorból, és a megfelelőt megtalálni pl. a vez. tengelyre. Nem tudom vizuálisan hogy áll össze a rendszer, vízpumpa feszítő kapcsán, majd ha kézben lesznek kiszerelve a dolgok, okosabb leszek. 1-2 hét és szerintem meglesz a műtét. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

A könyv szerint az alsó határ 95,9 ami nem tudom mi miatt van, de ugye alapból 3 tizedet szoktak leszedni belőle. Én 6 tizedet írtam rá, de nekem is csak 3 -at szedtek le, és így lett 95.7-ha jól rémlik. 

Jó lenne nekem is puskáznom abból a könyvből, az enyém sajnos nem ír ilyenről. Gondolkodtam rajta, megpróbálok valahonnan venni egyet, hátha kapok.

Kimatekolom majd hogy hogyan-miként-mekkorára sikoltassam, a korábbi írásokból. Tényleg az lesz az első, hogy utánajárok milyen vastag hf. tömítést tudok egyáltalán beszerezni. Azt hiszem most nem csak sikoltatom, de a szelepeket is becsiszoltatom, hogy tuti jók legyenek. Az megint dilemma lesz, hogy az SE fejben lévő szelepemelőket, korongokat, hidrotőkéket cseréljem-e, mert azok még gyanusan az eredetiek. Enyém meg mindenből 1 éves, ráadásul a szelepemelők, régihez képest könnyítettek, ami gondolom nagyon nem mindegy. Te cseréltél lambda szondát? Mert más a motorvezérlő, és a kipuf. csonk is. Nem tudom kell-e más értékű bele ilyenkor, bár laikusan azt mondanám nem. 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, tuskes írta:

Jó lenne nekem is puskáznom abból a könyvből, az enyém sajnos nem ír ilyenről. Gondolkodtam rajta, megpróbálok valahonnan venni egyet, hátha kapok.

Kimatekolom majd hogy hogyan-miként-mekkorára sikoltassam, a korábbi írásokból. Tényleg az lesz az első, hogy utánajárok milyen vastag hf. tömítést tudok egyáltalán beszerezni. Azt hiszem most nem csak sikoltatom, de a szelepeket is becsiszoltatom, hogy tuti jók legyenek. Az megint dilemma lesz, hogy az SE fejben lévő szelepemelőket, korongokat, hidrotőkéket cseréljem-e, mert azok még gyanusan az eredetiek. Enyém meg mindenből 1 éves, ráadásul a szelepemelők, régihez képest könnyítettek, ami gondolom nagyon nem mindegy. Te cseréltél lambda szondát? Mert más a motorvezérlő, és a kipuf. csonk is. Nem tudom kell-e más értékű bele ilyenkor, bár laikusan azt mondanám nem. 

Én visszaraktam mindent a régi hengerfejből, és már abban ki volt cserélve a himba könnyítettre. Kicsit zajos volt pár 10( vagy talán pár 1000) kilométerig, de most már csendesebb lett, gondolom össze kellett kopnia. A szonda egyforma abból nincs más, csak az más fajta ami már fűtött. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 20. at 22:04, wookie írta:

Jut eszembe, találtál SE köteget? Nálunk most van a bontóban egy 1.4 astra, ha gondolod rákérdek az árára. Postázzuk is.

Ma kibontva, már postán leadva. Elvileg ez kell nekem: 

https://videa.hu/videok/jarmuvek/ecu-kabel-1-Y.GBOm1dcPguiwieK

https://videa.hu/videok/jarmuvek/ecu-kabel-2-Q7.c3dL8L1MaYsR6t

Ma átvettem a motorvezérlőt, a víz és levegőcsöveket. Teljes a lista. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

59 perce, zotya975 írta:

Én visszaraktam mindent a régi hengerfejből, és már abban ki volt cserélve a himba könnyítettre. Kicsit zajos volt pár 10( vagy talán pár 1000) kilométerig, de most már csendesebb lett, gondolom össze kellett kopnia. A szonda egyforma abból nincs más, csak az más fajta ami már fűtött. 

Gondolom a lényeg hogy a himbák párjukban a a kupakkal legyenek cserélve. Szonda 1 vezetékes van abban amit vettem ha jól rémlik. Majd megnézem.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Gondolom a lényeg hogy a himbák párjukban a a kupakkal legyenek cserélve. Szonda 1 vezetékes van abban amit vettem ha jól rémlik. Majd megnézem.

Elvileg igen, az a lényeg. De mivel másik tengely és más szelepek is kerültek a himba-kupak páros mellé, igazából már nem volt neki jelentősége. Plusz összekevertem a tökéket is, ami szintén nem a hozzávaló hengerfejbe és fészekbe kerültek. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Elvileg igen, az a lényeg. De mivel másik tengely és más szelepek is kerültek a himba-kupak páros mellé, igazából már nem volt neki jelentősége. Plusz összekevertem a tökéket is, ami szintén nem a hozzávaló hengerfejbe és fészekbe kerültek. 

Mobilról nem megy a kereső, mindig hibát ír, már lassan 1 órája próbálok rájönni az első lököst hogy lehet leszedni? Itt állok díszmagyaban, felszerszámozva, és nincs meleg a garázsban. :icon7: És aknám sincs. ( taposó sem ) :) 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

11 perce, tuskes írta:

Mobilról nem megy a kereső, mindig hibát ír, már lassan 1 órája próbálok rájönni az első lököst hogy lehet leszedni? Itt állok díszmagyaban, felszerszámozva, és nincs meleg a garázsban. :icon7: És aknám sincs. ( taposó sem ) :) 

Kerékjáratokból 2-2 csavar a műanyag betét mögött, 8-as kulcs, szemből két csavar , a rendszámtábla szélétől 5-5 cm re kb,13-as kulcs kell hozzá!

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 09. at 22:02, Stevy írta:

JSZP-t használtátok már, most hogy ingyenes lett ? Sajátomra mondom rá nézek, hát jól is sejtettem, hogy mikor vettem átb*sztak egy ~90 ezret vissza volt tekerve. Bár ettől függetlenül, hogy volt egy motor felújítás is, így se bántam meg.:-)

Megnéztem ma az f-et, ami 15 éve nálam van. Mocsok óratekerő vagyok a diagram szerint, 305e után 126e majd 354e km van beírva. :D

Mondjuk a fényképen 326e van :), eszerint előfordul elírás is, mindig érdemes nézni a képeket is.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Tiu írta:

Megnéztem ma az f-et, ami 15 éve nálam van. Mocsok óratekerő vagyok a diagram szerint, 305e után 126e majd 354e km van beírva. :D

Mondjuk a fényképen 326e van :), eszerint előfordul elírás is, mindig érdemes nézni a képeket is.

Persze, ilyenek előfordulnak, de azért elég nagy segítség.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, free0228 írta:

Kerékjáratokból 2-2 csavar a műanyag betét mögött, 8-as kulcs, szemből két csavar , a rendszámtábla szélétől 5-5 cm re kb,13-as kulcs kell hozzá!

 

Köszönöm! Ezek megvannak, kép: https://kepkuldes.com/image/6JwuaN de valami mégsem tuti. Video: https://videa.hu/videok/jarmuvek/img_1119.mov-c3ZN!bWj5aHTKaqR4 

Video végénél, bár nem látszik, ott, és a másik oldalon volt 1-1 csavar, azokat is kiszedtem. Megpróbáltam kicsit megrángatni, de mikor már éreztem hogy törne, hagytam. Ködlámpák csavarjai is kiszedve, mert gondoltam lehet ott is van átkötés a lökössel. Nem láttam még szétszedve ilyet, így fogalmam sincs mi-mivel van kapcsolatban. Eltörni nem akarom, ez gyári ködlámpás, ez fog az enyémre menni, ami vásárlás óta törött. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint nyertem egy klímát is? Másik oldalról nincs képem, de gyanusan a klímakompresszor. Ilyen ( gugliról ) https://bontoplaza.hu/pic.php?t=p&id=1A3560FF-2D24-4647-8DE9-DA54C4EFA63B&s=original 

https://kepkuldes.com/image/6JTSN0

https://kepkuldes.com/image/6JTxZq

https://kepkuldes.com/image/6JTBwA

Ez sem volt egyszerű. Tegnap kijött a komplett utastéri kábel. 1-2 ponton kénytelen voltam vágni, mert nem jött másképp mint pl. a tankajtó elektromos zár, ez a bal hátsó ülés mellett nem fért át a lemez kivágásán. De minden cimkézve van, és jó állapotú.

https://kepkuldes.com/image/6JTD8F

https://videa.hu/videok/jarmuvek/img_1107.mov-Tmj9xIZTRr!UpYCYh 

Motorvezérlő és a csövek is megjöttek: 

https://kepkuldes.com/image/6Jm0IA

https://kepkuldes.com/image/6JmHWF

https://kepkuldes.com/image/6JmeXf

https://kepkuldes.com/image/6JmKuy

Cikkszám miatt: https://kepkuldes.com/image/6JmZo3

Végül a bizonyíték arra, hogy az autó tényleg járt " dojcslandiában " :-) https://kepkuldes.com/image/6JTp4t 

https://kepkuldes.com/image/6JT7u0

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Köszönöm! Ezek megvannak, de valami mégsem tuti. Video: https://videa.hu/videok/jarmuvek/img_1119.mov-c3ZN!bWj5aHTKaqR4 

Video végénél, bár nem látszik, ott, és a másik oldalon volt 1-1 csavar, azokat is kiszedtem. Megpróbáltam kicsit megrángatni, de mikor már éreztem hogy törne, hagytam. Ködlámpák csavarjai is kiszedve, mert gondoltam lehet ott is van átkötés a lökössel. Nem láttam még szétszedve ilyet, így fogalmam sincs mi-mivel van kapcsolatban. Eltörni nem akarom, ez gyári ködlámpás, ez fog az enyémre menni, ami vásárlás óta törött. 

Pedig más nem tartja! Ezen a képen látszik az oldalt lévő két csavarhely, meg az átmenő nagy csavar középen! A ködösök csak a lökösre van csavarozva! Esetleg szemből probáld meg határozottan meghúzni!   

 

Képtalálat a következÅre: âopel astra f elsÅ lökháritóâ

Módosítva : free0228
Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Ezek szerint nyertem egy klímát is? Másik oldalról nincs képem, de gyanusan a klímakompresszor. Ilyen ( gugliról ) https://bontoplaza.hu/pic.php?t=p&id=1A3560FF-2D24-4647-8DE9-DA54C4EFA63B&s=original 

https://kepkuldes.com/image/6JTSN0

https://kepkuldes.com/image/6JTxZq

https://kepkuldes.com/image/6JTBwA

Ez sem volt egyszerű. Tegnap kijött a komplett utastéri kábel. 1-2 ponton kénytelen voltam vágni, mert nem jött másképp mint pl. a tankajtó elektromos zár, ez a bal hátsó ülés mellett nem fért át a lemez kivágásán. De minden cimkézve van, és jó állapotú.

https://kepkuldes.com/image/6JTD8F

https://videa.hu/videok/jarmuvek/img_1107.mov-Tmj9xIZTRr!UpYCYh 

Motorvezérlő és a csövek is megjöttek: 

https://kepkuldes.com/image/6Jm0IA

https://kepkuldes.com/image/6JmHWF

https://kepkuldes.com/image/6JmeXf

https://kepkuldes.com/image/6JmKuy

Cikkszám miatt: https://kepkuldes.com/image/6JmZo3

Végül a bizonyíték arra, hogy az autó tényleg járt " dojcslandiában " :-) https://kepkuldes.com/image/6JTp4t 

https://kepkuldes.com/image/6JT7u0

Akkor kezdődik a móka. :-) Lehetne már jó idő, én is csinálnák valamit. Van a pincében egy BC-is meg egy tempomat is. 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, free0228 írta:

Pedig más nem tartja! Ezen a képen látszik az oldalt lévő két csavarhely, meg az átmenő nagy csavar középen! A ködösök csak a lökösre van csavarozva! Esetleg szemből probáld meg határozottan meghúzni!   

 

Képtalálat a következÅre: âopel astra f elsÅ lökháritóâ

Valami mintha a az íveknél fogná, de semmit nem láttam, pedig vagy fél órát kerestem. Ezeket a pontokat kicsavartam. Nem tudom... Próbáltam képeket keresni guglin, hogy néz ki közelebbről, persze nem találtam. Még patent vagy hasonló fogja a csavarokon túl?

17 órája, zotya975 írta:

Akkor kezdődik a móka. :-) Lehetne már jó idő, én is csinálnák valamit. Van a pincében egy BC-is meg egy tempomat is. 

Hát lassan kezdődik, csak dolgoznom is kellene, de annyira haladni akarok ezzel hogy igazából jelenleg ez foglalkoztat leginkább. Most még lemegyek, kiszedem amit tudok. Jó lenne a klímát, és a szervót, ha túl vagyok a lökös leszedésén. Ami kicsit zavar, az hogy gázosították a kocsit, és azt is ki kellene majd szednem, mert nekem mondjuk nem lell, de a tartály jó lehet kompresszornak, vagy még nem tudom. De ha kell valakinek, szívesen odaadom az egész rendszert, csak szerelje ki. Megvan róla a bizonylat is, szóval nem házibarkács. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

4 perce, tuskes írta:

Valami mintha a az íveknél fogná, de semmit nem láttam, pedig vagy fél órát kerestem. Ezeket a pontokat kicsavartam. Nem tudom... Próbáltam képeket keresni guglin, hogy néz ki közelebbről, persze nem találtam. Még patent vagy hasonló fogja a csavarokon túl?

Hát lassan kezdődik, csak dolgoznom is kellene, de annyira haladni akarok ezzel hogy igazából jelenleg ez foglalkoztat leginkább. Most még lemegyek, kiszedem amit tudok. Jó lenne a klímát, és a szervót, ha túl vagyok a lökös leszedésén. Ami kicsit zavar, az hogy gázosították a kocsit, és mivel nem ismerem a klíma és a szervó rendszerét, nem kéne a gázt megbontanom, talán nem lenne szerencsés. Pedig azt is ki kellene majd szednem, mert nekem mondjuk nem lell, de a tartáj jó lehet kompresszornak, vagy még nem tudom. De ha kell valakinek, szívesen odaadom az egész rendszert, csak szerelje ki. Megvan róla a bizonylat is, szóval nem házibarkács. 

Most néztem meg a szivárgó szimeringet, még tartható az állapot, úgy hogy 2-3 naponta letörlöm a burkolatról a lefolyó olajat. Nyáron úgyis akarok venni új tőkéket, akkor majd cserélem ezt is. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 02. 22. at 16:22, zotya975 írta:

Most néztem meg a szivárgó szimeringet, még tartható az állapot, úgy hogy 2-3 naponta letörlöm a burkolatról a lefolyó olajat. Nyáron úgyis akarok venni új tőkéket, akkor majd cserélem ezt is. 

Akkor úgy néz ki szerencséd van. 

Végre sikerült a lököst leszedni, de volt még 4 csavar elöl! Majd dobok fel videót róla, hátha segít valakinek. Most hogy ne unatkozzak, a motortéri kábelköteget bontom, mert itt megy a klímához is. Még nem tudom milyen meglepi lesz, de a tyúkbelekkel már tele a hócipőm. És ez még csak a bontás! Egyre inkább gondolkodok alternatíván. :confused:

Frissítés:

Idő közben rájöttem, hogy pl. ez a lufinak a része, tehát át kell pakolnom. Megy egy csatlakozás a kesztyűtartó felé is, így bővithető lesz. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=192Ke_769_pernyo_779_foto.png

Ez pedig a gázosítás része lehet szerintem, így csak a villamos csatlakozásokat bontottam, a csövezést nem, mert pl. van még a tartályban gáz. 

 https://kepkuldes.com/image/6J7gjq

https://kepkuldes.com/image/6J7XKd 

Ezzel van kábelesen összekötve: https://kepkuldes.com/image/6LLYWB Tegnap még annyira kesze-kusza volt minden, és annyira zsúfolt, hogy benéztem. Ennek semmi köze a fékrásegítőhöz, csak nem láttam rendesen. Szóval ezt sem piszkálom, vezetékek lekötve, féredobálva. Igazából ez része annak a kötegnek, ami a motorvezérlőhöz megy, de az már részemről úgy marad, nem bontom ki. Egy kábelkorbácsot kell még bontanom, ami a km/h spirál mellett megy az utastérbe, onnan a műszerfalba, mert van rajta 2 csatlakozó, ami a klímának kell. Ezt leszámítva ugyanaz mint ami benne van, dehát ez van.... Holnap bontom a műszerfalat, akkor már reményeim szerint látni fogom a klímát hol tudom leg-egyszerűbben szétbontani. Mondjuk nem tudom mire számítsak ha megoldok egy cső kötést. :confused:

Az ígért lökös videó a felfogatásról: https://videa.hu/videok/jarmuvek/lokos-felfogatasi-pontok.mov-8AG8RWYLulk7WpI.f

 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

20 órája, tuskes írta:

Akkor úgy néz ki szerencséd van. 

Végre sikerült a lököst leszedni, de volt még 4 csavar elöl! Majd dobok fel videót róla, hátha segít valakinek. Most hogy ne unatkozzak, a motortéri kábelköteget bontom, mert itt megy a klímához is. Még nem tudom milyen meglepi lesz, de a tyúkbelekkel már tele a hócipőm. És ez még csak a bontás! Egyre inkább gondolkodok alternatíván. :confused:

Frissítés:

Megmondom őszintén, most eléggé el vagyok anyátlanodva.

Továbbiakat töröltem, ne legyen rosz példa, nemsokára javítom. :) 

 https://kepkuldes.com/image/6J7gjq

https://kepkuldes.com/image/6J7XKd 

Az ígért lökös videó a felfogatásról: https://videa.hu/videok/jarmuvek/lokos-felfogatasi-pontok.mov-8AG8RWYLulk7WpI.f

 

Korábban már olvastam. :) Amit kérdeztél, azt úgy látom LPG-hez vezérlő a képeken.

Az a baj, talán túl sok mindent szeretnél egyszerre...

A klíma és a se átalakítás érthető, mert mindkettőhöz vízkört kell bontani. (klímánál a fűtéscsap miatt)

Ettől függetlenül lehet, hogy egyet érdemes megcsinálni úgy, hogy a járulékos dolgokat be lehet kötni egyszerre. (vezetékek, fűtéscsap, középkonzol, klímás motortartó bak)

Sajnos az x14xe motortéri köteg nem lesz jó az se-hez, a klíma magzagokat azt külön kell választani. Amúgy elvileg csak 1 szál megy az ecu-ba a klímától. Másik gubanc a klímával, hogy az elejében az átkötő részt is cserélni kell (hegesztés), hogy a klímaventillátort fel lehessen fogatni, és a tűzfalat is ki kell vágni, mert a kettő nem egyforma. Amúgy gondolom csináltál képeket, mindent úgy kell betenni, ahogy a másikban volt. Csináltak már páran klíma beszerelést itt. (nem én, nekem az plusz súly :-)) Szóval a klímásítás nem 5 perc.

Persze együtt lenne jó megcsinálni, de ez elég időigényes, rá kell szánni az időt. Viszont a kedvedet se veszítsd el, mert ennyivel is több lesz az autóban. Menni fog az. :):icon13:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.