epk947 Elküldve November4, 2018 Megoszt Elküldve November4, 2018 On 2018. 11. 01. at 22:11, tuskes írta: Azta!! Most lesokkoltál! Veled tuti nem versenyeznék " ki tud többet költeni az autójára " játékban. Elismerésem, mert biztos nagyon szép, és baromi jó autód van! Miért sok ez az összeg 13 év alatt? Vettem a kocsit 13 évesen, használom 13 év óta és nem akarom eladni. Csupán az a különbség köztem és az átlag autós között, hogy mások ennyi pénzt ennyi idő alatt nem 1 autóra költenek el, hanem kb. 3 - 4 autóra.... Mert az emberek megveszik az autót legyen az új vagy használt, lehasználják, nem költenek rá, (mert "bukna" rajta) majd vesznek egy másikat, drágábbat, lehasználják, nem költenek rá, (mert "bukna" rajta) majd vesznek egy másikat, drágábbat..... és így tovább! Aki nem tudná, az autó előállítása több energiát emészt fel, mint amennyi energiát az átlagos autó az életpályája során elfogyaszt. No én ezt a tételt akarom megcáfolni, ezért nem cserélgetem az autókat, hanem karbantartom. Igaz nincs benne tuning motor, meg tuning váltó, meg még tuning optikai elem sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November5, 2018 Megoszt Elküldve November5, 2018 8 órája, epk947 írta: Miért sok ez az összeg 13 év alatt? Vettem a kocsit 13 évesen, használom 13 év óta és nem akarom eladni. Csupán az a különbség köztem és az átlag autós között, hogy mások ennyi pénzt ennyi idő alatt nem 1 autóra költenek el, hanem kb. 3 - 4 autóra.... Mert az emberek megveszik az autót legyen az új vagy használt, lehasználják, nem költenek rá, (mert "bukna" rajta) majd vesznek egy másikat, drágábbat, lehasználják, nem költenek rá, (mert "bukna" rajta) majd vesznek egy másikat, drágábbat..... és így tovább! Aki nem tudná, az autó előállítása több energiát emészt fel, mint amennyi energiát az átlagos autó az életpályája során elfogyaszt. No én ezt a tételt akarom megcáfolni, ezért nem cserélgetem az autókat, hanem karbantartom. Igaz nincs benne tuning motor, meg tuning váltó, meg még tuning optikai elem sem. Na igen, meg az autó cserénél alapból rájön az átírás költsége, és azért valamennyit arra is költeni kell vásárlás után normál esetben olaj, szűrők, vezérlés csere. Vagy hiszel a szervizkönyvnek, amit vagy 3 ismerősöm ki tud tölteni utólag is. A feleségem is mondogatja hogy cseréljük le, ( max velem együtt)mert mennyit mérgelődök ezzel . Mondtam neki hogy képzeld akkor milyen mérges lennék, ha vennénk egy másikat az romlana el ( mert semmi sem tart örökké) én meg futkoznák a szerelőhöz, hogy még mindíg nincs kéz, hát majd megnézzük azt, próbálja meg, ha nem lesz jó hozza vissza cserélünk rajta mást( közben füzetek mint a katonatiszt) ...amúgy alapból nem az autó miatt szoktam mérgelődni, csak még mindíg az udvarom szerelek, így nagy mértékben függök az időjárástól, plusz a nehézkes alkatrész ellátás miatt. Vagy nem azt adják-küldik amit kértem, vagy olyan silány a minőség hogy gyalázatos. Most éppen normális benzincsövet keresek, ami egy alap dolog, de ezek szerint mégsem. A 24 éves gyáriak jobb állapotban vannak, mint a pár éve cseréltek. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November5, 2018 Megoszt Elküldve November5, 2018 On 2018. 10. 27. at 14:53, Stevy írta: Majd írd meg milyen volt a mannol. Gondolkodtam én is rajta, csak kicsit fura fél órát járatni üresjáratba Szia! Hát a tapasztalatom hogy valószínűleg nem sokat ér. Vagy az van hogy kifelé Németbe rendesen kiégettem. Vissza indulás elött használtam fel. Visszafelé viszont erősen meg voltunk pakolva, így lehet ezért nem éreztem különbséget. Ráadásul az első kipudob odavan, így az is visszafojthat. Sajnálom, ez nem épp segítség neked. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November6, 2018 Megoszt Elküldve November6, 2018 On 2018. 11. 04. at 23:33, epk947 írta: Miért sok ez az összeg 13 év alatt? Vettem a kocsit 13 évesen, használom 13 év óta és nem akarom eladni. Csupán az a különbség köztem és az átlag autós között, hogy mások ennyi pénzt ennyi idő alatt nem 1 autóra költenek el, hanem kb. 3 - 4 autóra.... Mert az emberek megveszik az autót legyen az új vagy használt, lehasználják, nem költenek rá, (mert "bukna" rajta) majd vesznek egy másikat, drágábbat, lehasználják, nem költenek rá, (mert "bukna" rajta) majd vesznek egy másikat, drágábbat..... és így tovább! Aki nem tudná, az autó előállítása több energiát emészt fel, mint amennyi energiát az átlagos autó az életpályája során elfogyaszt. No én ezt a tételt akarom megcáfolni, ezért nem cserélgetem az autókat, hanem karbantartom. Igaz nincs benne tuning motor, meg tuning váltó, meg még tuning optikai elem sem. Igaz, így lebontva nem vészes. Ha számolgatnék, tervezgetnék, meg a spontán jött dolgok.... valószínű nálam is kényelmesen elérné ezt az összeget. Én még pehelysúlyú Opeles vagyok, nincs nagy múltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November6, 2018 Megoszt Elküldve November6, 2018 (edited) Vasárnap éjjel megérkeztünk egy ismét nagyobb, 2300 km.-es útról. Nemrégi nyaralási körutunk, végül nem egész 3500 km.-re sikeredett, óttókámmal minden rendben volt, talán csak azzal nem volt probléma. Volt hogy hálóként funkcionált, mert éjjel nem tudtunk a szállásra becsekkolni, de legalább barátkoztunk menyéttel, akinek legalább annyira tetszett az autóm, mint nekem. Most kimentem németbe segíteni összerakni párom nagybáttyának a 90-es 1,7d transporterét. Nemrég mikor itt voltak, elvittem a 2 db hengerfejét gépműhelybe, amiből egyet meg tudtak menteni. A mostani utazás csak ezért volt. A műtét sikeres volt, bár adódtak nehézségek, de ELI ( merthogy így hívják a T2-est ) szinte pöccre indult. Lesznek még vele dolgok, de nekem csak 8 napom volt, ebből 2 a családé, úgyhogy a 6 nap alatt csináltuk meg amit tudtunk. A szerelésről, és az autóról videót csináltam, ezt nem tudom megosztani, túl nagy. Nagy kedvence a családnak, ami sajnos jó ideje nem ment, éppen ezért nagy öröm volt, mikor korábban bedobtam az ötletet, hogy hozzánk látogatóba hozzák a hengerfejeket is, mert megcsináltatjuk. Ott nincs már ilyen műhely, már nem foglalkoznak ilyennel. Vegyél utángyártottat, ami valameddig jó lesz. Nagyon ritka aki még foglalkozik régi autók alketrész felújításával, és általában horror áron. Viszont a szomszéd garázsban, találkoztam utólsó este, mikor már épp pakoltunk, és indultunk volna haza ( ott ) egy igazi ritkasággal. Nem túl tuti fotók, de gondoltam megosztom veletek. Igen, ez egy 1973-as évjáratú Opel Commodore. Még nincs teljesen kész, az automata váltóhoz hiányzik egy kis motor az injektorházra, ezt leszámítva már csak 1-2 apróság. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=771IMG_0750.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=931IMG_0751.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=278IMG_0752.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=586IMG_0753.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=142IMG_0754.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=641IMG_0755.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=719IMG_0756.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=831IMG_0757.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=899IMG_0758.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=311IMG_0759.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=549IMG_0760.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=469IMG_0761.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=348IMG_0762.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=683IMG_0763.jpg Módosítva November6, 2018 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve November7, 2018 Megoszt Elküldve November7, 2018 Ezek elég szép szekerek voltak. Kár, hogy már igen kevés van belőle. Nekem még a Kadett C a nagy kedvenc, de abból is alig van már olyan amivel érdemes lenne foglalkozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November7, 2018 Megoszt Elküldve November7, 2018 3 órája, Stevy írta: Ezek elég szép szekerek voltak. Kár, hogy már igen kevés van belőle. Nekem még a Kadett C a nagy kedvenc, de abból is alig van már olyan amivel érdemes lenne foglalkozni. Hát itthon nehezebb. Egyre inkább látom, venni inkább németből kell autót, vagy motort bele. Más a kínálat, az árak is, és az állapot sem mindegy. Kadett C más kissé, nekem tömzsi, ettől függetlenül elég szép. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 Sziasztok! Olyat hogy olajnyomás mérés csinált már valaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 Perszehogy. Mi a kérdés? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 2 perce, wookie írta: Perszehogy. Mi a kérdés? Hát, igazábol ez lett volna. Arra lennék kíváncsi, nekem mit mérnénk. Azért még a hidrotőkés csattogásom zavar kissé, erre keresném a megoldást. Mindenem új, alkatrészhiba nincs gyanusan. Hát csak ezért kérdem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 Helló Urak! Kicsit off kérdés, 2003 2.2 benzines signumban hogy lehet a hibát kivillogtatni? Gáz-fék.gyújtás kombora nem reagál ez ügyben! Mást meg sajnos nem találtam leírást! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 1 óra, tuskes írta: Hát, igazábol ez lett volna. Arra lennék kíváncsi, nekem mit mérnénk. Azért még a hidrotőkés csattogásom zavar kissé, erre keresném a megoldást. Mindenem új, alkatrészhiba nincs gyanusan. Hát csak ezért kérdem.... Olajnyomás-kapcsoló helyére kell betekerni. Alapjáraton 2 bar nyomásnak kell lennie és maximum 5bar fordulaton, ha jól emlékszem. Nyomásszabályzó kb ott engedi le a felesleget az olajteknőbe. X16SZR-rel az a baj, hogy a mérést az olajszivattyúnál méred, tehát ott hiába lehet jó a nyomás, ha a tőkéknél viszont nem megfelelő. Újabb motoroknál már a hengerfejben van a nyomásgomba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 45 perce, free0228 írta: Helló Urak! Kicsit off kérdés, 2003 2.2 benzines signumban hogy lehet a hibát kivillogtatni? Gáz-fék.gyújtás kombora nem reagál ez ügyben! Mást meg sajnos nem találtam leírást! Pedig úgy kéne. A gázpedált tövig benyomod? És ha jól tudom, a szervizlámpa villogja a kódokat, nem a check engine. Legalábbis az én Z20LET-em ott szokta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 3 órája, daykiller írta: Pedig úgy kéne. A gázpedált tövig benyomod? És ha jól tudom, a szervizlámpa villogja a kódokat, nem a check engine. Legalábbis az én Z20LET-em ott szokta. Ez sajnos a rosszabbik fajtából való, z22yh ismertebb nevén, 2.2 direct! Igen , úgy csináltam de semmi! Nah majd ráfeszülök újra, vagy megprobálom gépre rakatni, mert jelenleg nem járóképes! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November12, 2018 Megoszt Elküldve November12, 2018 6 órája, daykiller írta: Olajnyomás-kapcsoló helyére kell betekerni. Alapjáraton 2 bar nyomásnak kell lennie és maximum 5bar fordulaton, ha jól emlékszem. Nyomásszabályzó kb ott engedi le a felesleget az olajteknőbe. X16SZR-rel az a baj, hogy a mérést az olajszivattyúnál méred, tehát ott hiába lehet jó a nyomás, ha a tőkéknél viszont nem megfelelő. Újabb motoroknál már a hengerfejben van a nyomásgomba. Köszönöm az infót! Akkor most ismét elakadás.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 8 órája, tuskes írta: Köszönöm az infót! Akkor most ismét elakadás.... Ettől függetlenül még lehet méretni, vagy 20 évig itt mértek lent ez is értékelhető adat. A szívócső egy tömítéssel csatlakozik az olajpumpára ez lett cserélve-ellenőrizve? Akár szívhat itt levegőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 1 óra, zotya975 írta: Ettől függetlenül még lehet méretni, vagy 20 évig itt mértek lent ez is értékelhető adat. A szívócső egy tömítéssel csatlakozik az olajpumpára ez lett cserélve-ellenőrizve? Akár szívhat itt levegőt. Hát majd Pénteken lesz találkám szerelőve, párom autóját viszem állapotmérésre. Majd akkor rákérdezek az olajnyomás mérésre. Én nem néztem a tömítést, ahhoz a részhez nem igazán fértem hozzá, ezért is cseréltettem vezérlést szevízben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 22 perce, tuskes írta: Hát majd Pénteken lesz találkám szerelőve, párom autóját viszem állapotmérésre. Majd akkor rákérdezek az olajnyomás mérésre. Én nem néztem a tömítést, ahhoz a részhez nem igazán fértem hozzá, ezért is cseréltettem vezérlést szevízben. Ehhez igazából csak a karter leszedése után férni hozzá, nem igazán hallottam olyanról hogy valakinek gondja lett volna vele, de ha már nincs semmi más ok, érdemes megnézni. Az olajpumpa csatlakozásánál van egy tömítés a szívócső talpa alatt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 1 perc, zotya975 írta: Ehhez igazából csak a karter leszedése után férni hozzá, nem igazán hallottam olyanról hogy valakinek gondja lett volna vele, de ha már nincs semmi más ok, érdemes megnézni. Az olajpumpa csatlakozásánál van egy tömítés a szívócső talpa alatt. Ja, hogy erre gondolsz.... Ok ok. Jövő héten lesz leszedve egyébként is az olajteknő, mert szivárog az olaj ott. Akkor megnézetem, ill. kicseréltetem. Ugyan garázsom van már, de aknásat nem sikerült bérelnem sajna, úgyhogy ezek a dolgok továbbra is szervízesek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 1 perc, tuskes írta: Ja, hogy erre gondolsz.... Ok ok. Jövő héten lesz leszedve egyébként is az olajteknő, mert szivárog az olaj ott. Akkor megnézetem, ill. kicseréltetem. Ugyan garázsom van már, de aknásat nem sikerült bérelnem sajna, úgyhogy ezek a dolgok továbbra is szervízesek. Én is lassan befejezem az udvari szerelést. Barkácsoltam még egy szíjfeszítőt azt fel akarom tenni, aztán a tervezett munkáknak tavaszig vége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 2 órája, zotya975 írta: a tervezett munkáknak tavaszig vége. A kulcsszó, a tervezett volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 (edited) 4 órája, zotya975 írta: Én is lassan befejezem az udvari szerelést. Barkácsoltam még egy szíjfeszítőt azt fel akarom tenni, aztán a tervezett munkáknak tavaszig vége. Szia Zoli . Egy kis segítséget szeretnék kérni. Ugye most neked lekerült a központi injektoros szívó csöved . Azzal kapcsolatban kérdezném, hogy amikor fel volt szerelve akkor a tűzfal felé áll két darab cső csonk. Az egyikre megy a MAP szenzor csöve a másikra meg szelepfedél vékonyabb kartergáz csöve. Na már most arra lenék evvel a két cső csonkkal kapcsoltadban, hogy milyen átmérővel csatlakoznak a szívó ágba, avagy nincs e valamelyikben egy fúvóka vagy szűkítés? Ez azért érdekelne mert mint tudjuk a 8 szelepes változatnál a pillangó szelep elé, és utána is be vannak kötve a szelepfedél karter gáz kivezetései, és ez valahogy nem oké . Mert a pillangó szelep utániban mindenképp kéne hogy legyen szűkítés vagy egy PVC szelep ami szabályozza vagy legalábbis mérsékli a kartergáz szívócsőbe való beömlését. Főleg alapjáraton és motorféknél működik ez PCV szelep nagy hatékonysággal, és nem utolsónak a fogyasztást is csökkenti. Szóval nagyon megköszönném ha ezt megnéznéd nekem, nem sürgős, rá ér , majd ha időd engedi. Előre is Köszönöm. Módosítva November13, 2018 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 (edited) 6 órája, zotya975 írta: Ehhez igazából csak a karter leszedése után férni hozzá, nem igazán hallottam olyanról hogy valakinek gondja lett volna vele, de ha már nincs semmi más ok, érdemes megnézni. Az olajpumpa csatlakozásánál van egy tömítés a szívócső talpa alatt. Múltkor szétszedtem az enyémet pont e tömítés miatt (15x20x2,5 Viton !!) , nem volt baj vele de, kicseréltem . Próbakép a szívó csövet felraktam tömítés nélkül is , és megfújtam az olajszivattyú fele hogy nem e ereszt , hát nem eresztet de a fejemre fojt az összes csapágyakban marad olaj . Na mindegy nem is ezért írok (csak más ne hogy megcsinálja ) hanem csak azt figyeltem meg hogy a felszívó kosár az kész agy rém. A felülről belemenő 16-os cső nem csak a felső részéig van beledugva (rézzel hegesztve)hanem a tetejétől még túl lóg lefele vagy 10-15milimétert. Mintha az tartaná a szűrő szitát a szívás irányába. Na nem is az a gond vele hanem a mosdókagylós kísérleteim során kiderült, hogy mindig marad benne egy lég buborék a beeresztet szívócső vége és a szívó kosár teteje között . Szóval ilyet még nem láttam. Hogy lehetne ezt le légteleníteni ? Uí. Bocs fiuk, hogy mindig agyalok már kicsit restellem is magamat, de egyszerűen nem bírom az ilyeneket szó nélkül hagyni. Vagy tévednék, nem tudom. Módosítva November13, 2018 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 1 órával ezelőtt, nyemi írta: Múltkor szétszedtem az enyémet pont e tömítés miatt (15x20x2,5 Viton !!) , nem volt baj vele de, kicseréltem . Próbakép a szívó csövet felraktam tömítés nélkül is , és megfújtam az olajszivattyú fele hogy nem e ereszt , hát nem eresztet de a fejemre fojt az összes csapágyakban marad olaj . Na mindegy nem is ezért írok (csak más ne hogy megcsinálja ) hanem csak azt figyeltem meg hogy a felszívó kosár az kész agy rém. A felülről belemenő 16-os cső nem csak a felső részéig van beledugva (rézzel hegesztve)hanem a tetejétől még túl lóg lefele vagy 10-15milimétert. Mintha az tartaná a szűrő szitát a szívás irányába. Na nem is az a gond vele hanem a mosdókagylós kísérleteim során kiderült, hogy mindig marad benne egy lég buborék a beeresztet szívócső vége és a szívó kosár teteje között . Szóval ilyet még nem láttam. Hogy lehetne ezt le légteleníteni ? Uí. Bocs fiuk, hogy mindig agyalok már kicsit restellem is magamat, de egyszerűen nem bírom az ilyeneket szó nélkül hagyni. Vagy tévednék, nem tudom. Mondjuk 1es lyukat fursz rá felülről? Akkor felulrol is belefolyik az olaj nem? Ha akkor galiba lenne azert ezek a 20+os motorok már letérdeltek volna régen Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve November13, 2018 Megoszt Elküldve November13, 2018 (edited) 55 perce, aholy írta: Mondjuk 1es lyukat fursz rá felülről? Akkor felulrol is belefolyik az olaj nem? Ha akkor galiba lenne azert ezek a 20+os motorok már letérdeltek volna régen Nem, nem, ilyen erővel le lehetne vágni az egész szívó kosarat egy szűrőt eszkábálni a végére és kész. De ez nem megoldás. Inkább lánggal lemelegíteni az egész szívó kosarat majd hosszába bevágni a csövet a hegesztés vonaláig , majd vissza hegeszteni a kosarat. Ez így korrekt lenne szerintem mert a kosár mindenképp kell a menet közben hullámzó olaj miatt. Nagy gond nincs ott avval a levegő buborékkal míg meg van az olajszint , de még nyomozok hátha még valami funkciója is van hogy ott van. Valami légköri nyomásváltozás korrekcióra gondolnék esetleg, jobb ötletem még nincs . Apropó: valaki nem tudja hogy az olajszivattyún felülről levő, belső kulcs nyílású hernyó csavar mire való? Tán onnan lehetne a szivattyún keresztül le légteleníteni a rendszert? Módosítva November13, 2018 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts