Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

A tegnapi nappal a műszaki vizsga 2 évre letudva!  :hiya:

Mondhatnám, hogy csont nélkül, de így nem igaz.

Neeem, nem a Co érték, nem a fék, nem a gumi állapota, nem a lengéscsillapító, nem az alváz rohadása, nem a kipufogó kifújás, nem ezek voltak a hibák.

Hanem a két helyzetjelző elől....    Ledesre cseréltem kb. 3 éve, mert untam, hogy tök elfeketedik az üvege, alig látszik ha világít, és már két éve is levizsgázott vele.

Most kifogásolták, mert a hatóság a fotón utólag felismeri, hogy ledes és őket pedig megfenyítik, vagy kizárják a vizsga jogosultságból.

No, erre kapásból kicseréltem őket izzószálasra és akkor már jó lett.  DE EZUTÁN MÁR NEM IS KÉSZÍTETTEK FOTÓT A KOCSIMRÓL!!!! Szóval kamu volt az indok...

Ellentételként azonban javukra "legyen mondva", hogy a vizsgadíj csak 18.500 Ft volt, holott már 2 éve is 20 ezer volt a legolcsóbb a környékünkön, de volt ahol 24 ezer. (Korábban az államinál 16.500-ért is meg lehetett úszni.) 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, epk947 írta:

A tegnapi nappal a műszaki vizsga 2 évre letudva!  :hiya:

Mondhatnám, hogy csont nélkül, de így nem igaz.

Neeem, nem a Co érték, nem a fék, nem a gumi állapota, nem a lengéscsillapító, nem az alváz rohadása, nem a kipufogó kifújás, nem ezek voltak a hibák.

Hanem a két helyzetjelző elől....    Ledesre cseréltem kb. 3 éve, mert untam, hogy tök elfeketedik az üvege, alig látszik ha világít, és már két éve is levizsgázott vele.

Most kifogásolták, mert a hatóság a fotón utólag felismeri, hogy ledes és őket pedig megfenyítik, vagy kizárják a vizsga jogosultságból.

No, erre kapásból kicseréltem őket izzószálasra és akkor már jó lett.  DE EZUTÁN MÁR NEM IS KÉSZÍTETTEK FOTÓT A KOCSIMRÓL!!!! Szóval kamu volt az indok...

Ellentételként azonban javukra "legyen mondva", hogy a vizsgadíj csak 18.500 Ft volt, holott már 2 éve is 20 ezer volt a legolcsóbb a környékünkön, de volt ahol 24 ezer. (Korábban az államinál 16.500-ért is meg lehetett úszni.) 

Gratula! Erről a ledesről csak annyit, hogy én is visszacserélem a helyzetjelzőket, hogy ne legyen kötekedési alap, de a rendszámtábla megvilágításban nem. Mivel nálunk felemelik az autót és nem aknából vizsgálják pont az ipse szemébe világít a ledsor és mégsem szóltak érte még soha, ami nem azt jelenti hogy nem is fognak. Lehet hideg volt a reggeli kávé és ezért nem volt jó kedve. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 24. at 19:42, epk947 írta:

Akkor kár belé a lé!!! :laugh:

Ha autópályán rálépsz a gázra és nyomod neki, magától is kiég!

Én minden nyugati utam után megújulva éreztem az autómat.

Hát hamár megvettem, elhasználom. Nem szoktam taposni neki, minek egyen 8 litert? Azzal a 30 percel amennyivel korábban érkezek, nem vagyok előrébb, és nem gyilkolom az autót. Öreg is, sok benne a km. én így gondolom. Persze helyenként azért odalépek, de nem több 100 km.-en. :) 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 26. at 9:55, epk947 írta:

A tegnapi nappal a műszaki vizsga 2 évre letudva!  :hiya:

Mondhatnám, hogy csont nélkül, de így nem igaz.

Neeem, nem a Co érték, nem a fék, nem a gumi állapota, nem a lengéscsillapító, nem az alváz rohadása, nem a kipufogó kifújás, nem ezek voltak a hibák.

Hanem a két helyzetjelző elől....    Ledesre cseréltem kb. 3 éve, mert untam, hogy tök elfeketedik az üvege, alig látszik ha világít, és már két éve is levizsgázott vele.

Most kifogásolták, mert a hatóság a fotón utólag felismeri, hogy ledes és őket pedig megfenyítik, vagy kizárják a vizsga jogosultságból.

No, erre kapásból kicseréltem őket izzószálasra és akkor már jó lett.  DE EZUTÁN MÁR NEM IS KÉSZÍTETTEK FOTÓT A KOCSIMRÓL!!!! Szóval kamu volt az indok...

Ellentételként azonban javukra "legyen mondva", hogy a vizsgadíj csak 18.500 Ft volt, holott már 2 éve is 20 ezer volt a legolcsóbb a környékünkön, de volt ahol 24 ezer. (Korábban az államinál 16.500-ért is meg lehetett úszni.) 

Hát én már nem számolom az autóval járó költségeket, semmi értelmét nem látom. Valahol 4 - 600 000 között fonalat vesztettem. De mivel nemrég voltam spontán műszakin, így nagyjából dereng hogy kb. 18 000-ből úsztam meg. Szóval szerintem jó boltod volt, max a plusz munka az izzók cseréjével. Idefelé jövet Németbe, megállított a hatóság pályán. :) Az volt, hogy pusztán a láthatóság, és az észrevehetőség kedvéért, tettem fel nappali menetfényt. Ezzel nem lett volna baj, csak kék színű volt. Én butaságom, 20 eurónyi koronába fájt, plusz kb 3 óra munkába. Elvagdatlam a vezetékeket miután megbüntiztek, ezzel kukázva az egész munkámat, plusz a lámpákra kidobott pénzt. :) :-)

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

7 órája, tuskes írta:

Hát én már nem számolom az autóval járó költségeket, semmi értelmét nem látom. Valahol 4 - 600 000 között fonalat vesztettem. De mivel nemrég voltam spontán műszakin, így nagyjából dereng hogy kb. 18 000-ből úsztam meg. Szóval szerintem jó boltod volt, max a plusz munka az izzók cseréjével. Idefelé jövet Németbe, megállított a hatóság pályán. :) Az volt, hogy pusztán a láthatóság, és az észrevehetőség kedvéért, tettem fel nappali menetfényt. Ezzel nem lett volna baj, csak kék színű volt. Én butaságom, 20 eurónyi koronába fájt, plusz kb 3 óra munkába. Elvagdatlam a vezetékeket miután megbüntiztek, ezzel kukázva az egész munkámat, plusz a lámpákra kidobott pénzt. :) :-)

20+ éves autókra minek menetfény? Az szvsz. tökre nem illik rá. Fel kell kapcsolni a tompítottat, akkor legalább hátul is világít, és onnan is látszik hogy közlekedik a jármű. Aki meg lusta kapcsolgatni az tegye be a gyári menetfény relét. :D Meg ha már felteszi az ember, akkor legalább olyat ami szabályos. Saját magadat szivattad meg... 

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Lehet úgy ellenőrizni a nyomaték kulcsot hogy erőkarXerő ( forgatónyomaték) szorzatával számolok? Tehát pölö 25Nm-re beállítva akkor kattan le, ha a forgáspontól 1 méterre a vízszintes kulcsra 2.5 Kilós súlyt ( 25N) akasztok? Vagy ez nem így működik? Nem vagyok egészen biztos hogy jól állítom be ( amúgy is 28Nm-nél kezdődik, de ez még nem aggaszt) mert a forgórész nullája vagy jóval az adott érték előtt van vagy már eltakarja azt. Délután majd lövök képet, mert lehet így leírva zavaros. 

Link to comment
Megosztás:

31 perce, Stevy írta:

Valaki járt már úgy, hogy motorháztető bowden kiakadt, vagy szétszakadt ? Ilyenkor, hogy lehet felnyitni, hogy egyáltalán kiderüljön mi a gond ?

Hát ha szerencséd van, és a karnál szakadt el, akkor fogóval meg tudod húzni közben valaki rátehénkedik a motorháztetőre hogy könnyebben kiakadjon a  rugó. Ehhez ugye le kell venni a lábtér burkolatot, hogy meglásd ott van-e a gond. Ha itt minden rendben az már neccesebb.  Ez utóbbi esetben szerintem le kell bontani a hűtőrácsot és ott talán csavarhúzóvel félre lehet nyomni a rugós beakadó biszbaszt. Ha klímahűtő van akkor nem tudom az mennyire van útban. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Lehet úgy ellenőrizni a nyomaték kulcsot hogy erőkarXerő ( forgatónyomaték) szorzatával számolok? Tehát pölö 25Nm-re beállítva akkor kattan le, ha a forgáspontól 1 méterre a vízszintes kulcsra 2.5 Kilós súlyt ( 25N) akasztok? Vagy ez nem így működik? Nem vagyok egészen biztos hogy jól állítom be ( amúgy is 28Nm-nél kezdődik, de ez még nem aggaszt) mert a forgórész nullája vagy jóval az adott érték előtt van vagy már eltakarja azt. Délután majd lövök képet, mert lehet így leírva zavaros. 

Állítólag a fizikát nem lehet megb.szni, ugyhogy szerintem is igy kene mukodnie a dolognak. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Stevy írta:

Valaki járt már úgy, hogy motorháztető bowden kiakadt, vagy szétszakadt ? Ilyenkor, hogy lehet felnyitni, hogy egyáltalán kiderüljön mi a gond ?

A1 vectránál ugye lekaptam a hűtőrácsot, aztán benyúlva simán, de csavarozott maszknál ez nemigen megy roncsolás nélkül. Vagy alulról felnyúlni a hűtőnél.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, wookie írta:

20+ éves autókra minek menetfény? Az szvsz. tökre nem illik rá. Fel kell kapcsolni a tompítottat, akkor legalább hátul is világít, és onnan is látszik hogy közlekedik a jármű. Aki meg lusta kapcsolgatni az tegye be a gyári menetfény relét. :D Meg ha már felteszi az ember, akkor legalább olyat ami szabályos. Saját magadat szivattad meg... 

Pont amiért írtam, azért tettem fel. Tompítottat pedig a városi totyorgás és energiafogyasztás kombó kedvéért nem használom. ( városban, nappal ) Ez ideális megoldásnak tűnt. Ennyi. Engem lássanak, az volt fontos. Igen, magam szivattam meg, ezt el is imertem, a bejegyzést nem is azért tettem hogy reklámozzam a hülyeségem. Ma már mi szabályos, mi szabálytalan? Hmmm. Gondolná az ember, amit legálisan lehet vásárolni, azt legálisan lehet használni is. Nem? Ne vitázzunk rajta, inkább tanulság legyen a bejegyzés......

Link to comment
Megosztás:

7 órája, wookie írta:

A1 vectránál ugye lekaptam a hűtőrácsot, aztán benyúlva simán, de csavarozott maszknál ez nemigen megy roncsolás nélkül. Vagy alulról felnyúlni a hűtőnél.

 

6 órája, Stevy írta:

Én is arra gondoltam, hogyha felér a kezem felnyúlok. Majd másikon megnézem, pontosan hova is kellene, aztán úgy azért egyszerűbb lesz. :goofy:

Az a baj hogy a hűtő rá van állítva az alsó akármire fent meg a zárhíd mögött jön fel. Szerintem onnan nem lehet támadni, mert csak a hűtő mögötti teret éred el a motor felől, neked meg előtte-felette kellene odaférni.  De ha lejönne a rács ott már hozzá lehet férni. 

2960228-20181031-O95eD0.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 30. at 0:15, tuskes írta:

Hát én már nem számolom az autóval járó költségeket, semmi értelmét nem látom. Valahol 4 - 600 000 között fonalat vesztettem. De mivel nemrég voltam spontán műszakin, így nagyjából dereng hogy kb. 18 000-ből úsztam meg. Szóval szerintem jó boltod volt, max a plusz munka az izzók cseréjével. Idefelé jövet Németbe, megállított a hatóság pályán. :) Az volt, hogy pusztán a láthatóság, és az észrevehetőség kedvéért, tettem fel nappali menetfényt. Ezzel nem lett volna baj, csak kék színű volt. Én butaságom, 20 eurónyi koronába fájt, plusz kb 3 óra munkába. Elvagdatlam a vezetékeket miután megbüntiztek, ezzel kukázva az egész munkámat, plusz a lámpákra kidobott pénzt. :) :-)

Én nem számolom a költségeket, hanem könyvelem. Például pontosan tudom, hogy a ma 26 éves autóm, ami nálam a 14. évét tapossa 2015-ben vételár + karbantartás címen nekem 3.125.022 forintomba került.... Azóta persze már jóval többe, csak még nem összesítettem. Azt már most tudom, hogy csak idén eddig karbantartás, javítás címén 320 ezret  költöttem rá....  Mit kapnék most ennyi pénzért? Egy 60 lóerős tök alap modellt, újat. Nem kéne!

De a kocsi baromi jól megy.

Tegnap elvittem a kocsit futómű beállításra, mert előtte kapott két új Sachs lengéscsillapítót előre. Azt mondta a szerelő, (aki a múlt héten vizsgáztatta) hogy 15 éve van a szakmában, de ennyire jó állapotú öreg autót még nem látott (ami mindennapos használatban van).

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Dénes81 írta:

Sziasztok! Külföldön élek, és autót szeretnék venni. Egy 2003-as 190 000-et futott benzines Signum 1.8 cvt automata váltóssal szemezek. Utóbbbitól tartok egy kicsit, mármint az automatâtól. 

Ellátnátok pár jótanáccsal? 

Köszönöm 

Az autómaták nagyon kényelmesek, és nem hiszem hogy most már sokkal problémásabbak lennének mint a kézi váltósok. Nyilván van-lesz szerelő vagy márkaszervíz ahová hordani fogod, vásárlás előtt el kell vinni oda állapotfelmérésre.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, epk947 írta:

Én nem számolom a költségeket, hanem könyvelem. Például pontosan tudom, hogy a ma 26 éves autóm, ami nálam a 14. évét tapossa 2015-ben vételár + karbantartás címen nekem 3.125.022 forintomba került.... Azóta persze már jóval többe, csak még nem összesítettem. Azt már most tudom, hogy csak idén eddig karbantartás, javítás címén 320 ezret  költöttem rá....  Mit kapnék most ennyi pénzért? Egy 60 lóerős tök alap modellt, újat. Nem kéne!

De a kocsi baromi jól megy.

Tegnap elvittem a kocsit futómű beállításra, mert előtte kapott két új Sachs lengéscsillapítót előre. Azt mondta a szerelő, (aki a múlt héten vizsgáztatta) hogy 15 éve van a szakmában, de ennyire jó állapotú öreg autót még nem látott (ami mindennapos használatban van).

Azta!! :ohmy: Most lesokkoltál! Veled tuti nem versenyeznék " ki tud többet költeni az autójára " játékban. Elismerésem, mert biztos nagyon szép, és baromi jó autód van! 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 11. 01. at 12:08, Dénes81 írta:

Sziasztok! Külföldön élek, és autót szeretnék venni. Egy 2003-as 190 000-et futott benzines Signum 1.8 cvt automata váltóssal szemezek. Utóbbbitól tartok egy kicsit, mármint az automatâtól. 

Ellátnátok pár jótanáccsal? 

Köszönöm 

Szia!

A motorral nem lesz baj, ha eddig jó gazdája volt. Az 1.8-asokat nem sikerült sosem elcsesznie az Opelnek (lásd 2.2 benzin), a típushibái pedig mindegyik 16szelepesnél jelen van (főtengely- és vezérműtengely jeladó, szelepszár szimeringek, szelepfedéltömítés). Mivel 2003-as, ezért vélhetően még a gyengébb, Z18XE van benne. A VT20E típusú CVT váltó viszont tudtommal nem hibátlan. Szokott vele gond lenni. Tanácsolom, hogy olvass utána külföldi fórumokon, mert ameriakai autókba is rakták ezt a váltótípust. Én mindenképp tartózkodnék az automata váltótól. 2005 végétől például már nem is lehetett kapni automata váltóval az 1.8-as motorral.. Igaz, abban már az erősebb, 106kW-os 1.8 liter került (Z18XER).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.