Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Minden gyertyát ki kell tekerni, a legegyszerűbb indításgátlás pedig bármelyik motornál, a gyújtáselosztó felöl a szívósorra csavarozott nagy szürke fekete kétpólusú csati, egy fekete és egy piros kábellel, széthúzása, ez ugyanis az ECU tápja. Nem kell hozzá bontani semmit, és egy mozdulat széthúzni. 

villanycsati.jpg

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

3 perce, wookie írta:

Minden gyertyát ki kell tekerni, a legegyszerűbb indításgátlás pedig bármelyik motornál, a gyújtáselosztó felöl a szívósorra csavarozott nagy szürke fekete kétpólusú csati, egy fekete és egy piros kábellel, széthúzása, ez ugyanis az ECU tápja. Nem kell hozzá bontani semmit, és egy mozdulat széthúzni. 

villanycsati.jpg

Így már kerek a történet, köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Találtam egy komplett hengerfejet, a meglévő vez. tengely, és ház problémámra. El tudnék menni megnézni és megvenni. Elvileg X16szr kódú, mint az enyém. Hogy látom hogy DIS kockás-e? Illetve mit kellene még megvizsgánom mielött megveszem? Akár a tengely bütykök vizsgálata, esetleg mérése? Nyilván viszek tolómérőt, de a butykök " íveit " nem tudom hogy kellene mérnem..

Erről lenne szó: https://weproxy.eu/__at.php?_proxurl=aHR0cHM6Ly9hdXRvLmpvZm9nYXMuaHUvcGVzdC9PcGVsX0FzdHJhX0dfMV82X2Jlbnppbl9oZW5nZXJmZWpfWDE2U1pSXzc4ODAwMjc2Lmh0bQ%3D%3D

Link to comment
Megosztás:

32 perce, tuskes írta:

Sziasztok! 

Találtam egy komplett hengerfejet, a meglévő vez. tengely, és ház problémámra. El tudnék menni megnézni és megvenni. Elvileg X16szr kódú, mint az enyém. Hogy látom hogy DIS kockás-e? Illetve mit kellene még megvizsgánom mielött megveszem? Akár a tengely bütykök vizsgálata, esetleg mérése? Nyilván viszek tolómérőt, de a butykök " íveit " nem tudom hogy kellene mérnem..

Erről lenne szó: https://weproxy.eu/__at.php?_proxurl=aHR0cHM6Ly9hdXRvLmpvZm9nYXMuaHUvcGVzdC9PcGVsX0FzdHJhX0dfMV82X2Jlbnppbl9oZW5nZXJmZWpfWDE2U1pSXzc4ODAwMjc2Lmh0bQ%3D%3D

Mindegyik X16SZR DIS kockás. Úgy látom, hogy a himbák és a hidrotőkék hiányoznak a fejből. Egyébként azt hiszem nekem is van egy hengerfejem SZR-re.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, daykiller írta:

Mindegyik X16SZR DIS kockás. Úgy látom, hogy a himbák és a hidrotőkék hiányoznak a fejből. Egyébként azt hiszem nekem is van egy hengerfejem SZR-re.

Köszönöm! Igazából nekem nem a hengerfej kell ebből, hanem a tengely, és a ház kombó. Az enyémen az hibás, nyomja ki az olajat a vezérműszírra is, illetve a tengelyemen néhány butyök be van maródva, előző tulajának köszönhetően. Itt grátisz lenne a hf, a szívótorok. Új tőkéim, ér remélem még hibátlan állapotú emelőim is vannak. 

Link to comment
Megosztás:

55 perce, tuskes írta:

Köszönöm! Igazából nekem nem a hengerfej kell ebből, hanem a tengely, és a ház kombó. Az enyémen az hibás, nyomja ki az olajat a vezérműszírra is, illetve a tengelyemen néhány butyök be van maródva, előző tulajának köszönhetően. Itt grátisz lenne a hf, a szívótorok. Új tőkéim, ér remélem még hibátlan állapotú emelőim is vannak. 

A bütyköket szemre is látod, mert a legszélén nem éri a himba, ott még teljes az anyag, ahhoz tudsz viszonyítani. Ha nincs nagy lépcső akkor még nem kopott el nagyon. Milyen tőkét vettél és mennyiért?

2863884-20180628-hBRnNL.jpg

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

A bütyköket szemre is látod, mert a legszélén nem éri a himba, ott még teljes az anyag, ahhoz tudsz viszonyítani. Ha nincs nagy lépcső akkor még nem kopott el nagyon. Milyen tőkét vettél és mennyiért?

2863884-20180628-hBRnNL.jpg

INA tőkéket és himbákat vettem, emlékeim szerint 2000 /db volt. zsu-ban 

Link to comment
Megosztás:

59 perce, tuskes írta:

INA tőkéket és himbákat vettem, emlékeim szerint 2000 /db volt. zsu-ban 

Kösz, én is tőlük veszek többnyire mindent, kivéve ami sürgős, azért beugrok, unix-bárdi..stb valahová.  Már a sokadik mosás után is csattog valamelyik a vezérlés felől, bár lehet a hengerfejben van eltömődve egy járat, és a cserével megoldódik, de azért benne van a pakliban hogy tőkét is kell cserélnem.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, zotya975 írta:

Kösz, én is tőlük veszek többnyire mindent, kivéve ami sürgős, azért beugrok, unix-bárdi..stb valahová.  Már a sokadik mosás után is csattog valamelyik a vezérlés felől, bár lehet a hengerfejben van eltömődve egy járat, és a cserével megoldódik, de azért benne van a pakliban hogy tőkét is kell cserélnem.

Szívesen. Én is náluk vásárolok, itt gyakorlatilag szinte rögtön, de max pár óra alatt szinte mindent beszereznek. Árban ugyanazok a cuccok, nem tudom hogy csinálják, de sokszor sokkal kedvezőbb. A tőkéknek is megvan az élettartamuk, gondolom egészségesen persze használattól függően érdemes cserélni, végülis nem annyira horror ára van. Most megyek a hengerfejért épp az imént beszéltem az emberrel. Örülnék ha a tengelyt és a házat jó állapotban találnám... :) 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Szívesen. Én is náluk vásárolok, itt gyakorlatilag szinte rögtön, de max pár óra alatt szinte mindent beszereznek. Árban ugyanazok a cuccok, nem tudom hogy csinálják, de sokszor sokkal kedvezőbb. A tőkéknek is megvan az élettartamuk, gondolom egészségesen persze használattól függően érdemes cserélni, végülis nem annyira horror ára van. Most megyek a hengerfejért épp az imént beszéltem az emberrel. Örülnék ha a tengelyt és a házat jó állapotban találnám... :) 

A másik pozitívum a zsu-nál hogy szállítanak Pick-pack pontra is, mivel mindketten műszakban dolgozunk, elég nehéz kiszámítani hogy mikor van itthon valaki, ha jön a futár, így meg jön az SMS+Email hogy megjött a csomag, és bármikor oda tudok lépni érte, ráadásul útba esik munkába menet. 

Link to comment
Megosztás:

26 perce, zotya975 írta:

A másik pozitívum a zsu-nál hogy szállítanak Pick-pack pontra is, mivel mindketten műszakban dolgozunk, elég nehéz kiszámítani hogy mikor van itthon valaki, ha jön a futár, így meg jön az SMS+Email hogy megjött a csomag, és bármikor oda tudok lépni érte, ráadásul útba esik munkába menet. 

Nekem mondjuk mázlim van, kb. 4 percre vannak tőlem. :) Idő közben elmentem és megvettem a sráctól a vez. tengely házat, tengellyel, tőkékkel, himbákkal, hengerfejjel, szelepekell, rugók stb. szívócsonk, komplett cucc. Ez volt 15 ropi. A tengely és a ház érdekelt igazán, nekem azok a sz...ok. Szemre hibátlan állapotúak, a tengely bütykein egyáltalán nem láttam semmi kopást, a bütykök széléhez viszonyítva, kézzel sem volt érezhető. Ez eddig nagyon jó hír, mert ha a hf.-et nem is tudom használni, szemre az nem annyira jó állapotú, a többi bőven megérte. Annyi, hogy ez G Astrában volt, és a gyújtás felfogatásnál láttam egy köztes darabot, amit úgy itéltem meg, onnan csavarral lebontható, úgy már felmehet az én DIS kockám. Nyilván egy komoly takarítás, olajjáratok stb ráfér bőven. 

Link to comment
Megosztás:

50 perce, tuskes írta:

Nekem mondjuk mázlim van, kb. 4 percre vannak tőlem. :) Idő közben elmentem és megvettem a sráctól a vez. tengely házat, tengellyel, tőkékkel, himbákkal, hengerfejjel, szelepekell, rugók stb. szívócsonk, komplett cucc. Ez volt 15 ropi. A tengely és a ház érdekelt igazán, nekem azok a sz...ok. Szemre hibátlan állapotúak, a tengely bütykein egyáltalán nem láttam semmi kopást, a bütykök széléhez viszonyítva, kézzel sem volt érezhető. Ez eddig nagyon jó hír, mert ha a hf.-et nem is tudom használni, szemre az nem annyira jó állapotú, a többi bőven megérte. Annyi, hogy ez G Astrában volt, és a gyújtás felfogatásnál láttam egy köztes darabot, amit úgy itéltem meg, onnan csavarral lebontható, úgy már felmehet az én DIS kockám. Nyilván egy komoly takarítás, olajjáratok stb ráfér bőven. 

Nekem a vezérlés csere óta, az ékszíj visít induláskor 1-2 másodpercig, csak az a baj hogy nem tudok már spanolni rajta a feszítőszem végénél van a csavar, de látszik is hogy be van esve a szíj a tárcsa aljára. Igazából a tárcsa kopott meg nem a szíj, de azért még megpróbálok valamit kezdeni vele. 

Link to comment
Megosztás:

7 perce, zotya975 írta:

Nekem a vezérlés csere óta, az ékszíj visít induláskor 1-2 másodpercig, csak az a baj hogy nem tudok már spanolni rajta a feszítőszem végénél van a csavar, de látszik is hogy be van esve a szíj a tárcsa aljára. Igazából a tárcsa kopott meg nem a szíj, de azért még megpróbálok valamit kezdeni vele. 

Nincs elfekvőben másik tárcsád? Illetve bontó? Nem hiszem hogy olyan drága lenne... 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Nincs elfekvőben másik tárcsád? Illetve bontó? Nem hiszem hogy olyan drága lenne... 

Az a baj hogy ezen a Delco Remyn olyan tárcsa van ami két félből van összerakva, nem is tudom igazán hogy a sima egybe tárcsa felmegy-e a helyére. Ez a szíj 9.5-re kopott de találtam egy újat ( a csomagtartóban volt tartaléknak) azzal még jó. 

2864565-20180629-6zwhE3.jpg

2864562-20180629-RWG01t.jpg

Végül is ha fél-dél milit elköszörülnék a tárcsarészek belső domború felületéből, akkor kompenzálnám a kopást, és megint kint futna a szíj, itt ugye látszik hogy be van esve ott koptatta fényesre a tárcsát. Csak ahhoz tök síkban kell köszörülni, mert ha nem, akkor ütni fog és azért eszi a szíjat. Ha durvára csiszolom itt a felületet akkor is jobb lesz de csak amig megint fényesre nem kopik.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

Az a baj hogy ezen a Delco Remyn olyan tárcsa van ami két félből van összerakva, nem is tudom igazán hogy a sima egybe tárcsa felmegy-e a helyére. Ez a szíj 9.5-re kopott de találtam egy újat ( a csomagtartóban volt tartaléknak) azzal még jó. 

2864565-20180629-6zwhE3.jpg

2864562-20180629-RWG01t.jpg

Végül is ha fél-dél milit elköszörülnék a tárcsarészek belső domború felületéből, akkor kompenzálnám a kopást, és megint kint futna a szíj, itt ugye látszik hogy be van esve ott koptatta fényesre a tárcsát. Csak ahhoz tök síkban kell köszörülni, mert ha nem, akkor ütni fog és azért eszi a szíjat. Ha durvára csiszolom itt a felületet akkor is jobb lesz de csak amig megint fényesre nem kopik.

Esztergélyos szépen pontosan meg tudná csinálni, és szerintem 1-2000-ből max kijönne. Persze ha az anyag bírja, de szeintem megvan bőven az anyagvastagság hozzá.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Esztergélyos szépen pontosan meg tudná csinálni, és szerintem 1-2000-ből max kijönne. Persze ha az anyag bírja, de szeintem megvan bőven az anyagvastagság hozzá.

Most néztem egy webáruházat ahol van több tárcsa is, de nem írja milyen generátorhoz passzol, rá kéne kérdezni: https://www.autosboltgesztely.hu/termekek/elektronika-gyujtas/generator-alkatreszek/opel-generator-ekszijtarcsa-136364/ Ugye az a probléma az esztergályossal, hogy amig csinálja addig nincs autó, mert csak ez az egy tárcsám van. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 06. 28. at 12:41, ihbastra írta:

A környék összes bontóját átnéztem eredménytelenűl. Utángyártottat nem kapok sehol. 

Én Unixba hozattam még tavaly. Elsőre azt mondta áá ilyen nincs aztán egy másik csávó tudta a cikkszámot is fejből és simán hoztak. ~1500ft-ért.

Link to comment
Megosztás:

Milyen árban szoktak gátrepedést hegeszteni? Van két gátnál is hajszálvékony repedés,  amire a gépműhely nyomáspróba után adott egy 70 ezres ajánlatot (hegsztés, sikolás, szelepszár szimering csere)! Az a baj, hogy amiket eddig találtam a neten, vagy láttam élőben, illetve képről, mind repedt volt legalább egy gátnál! Illetve az 17dr hengerfej eltér-e az x17dtl-től?

Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Most néztem egy webáruházat ahol van több tárcsa is, de nem írja milyen generátorhoz passzol, rá kéne kérdezni: https://www.autosboltgesztely.hu/termekek/elektronika-gyujtas/generator-alkatreszek/opel-generator-ekszijtarcsa-136364/ Ugye az a probléma az esztergályossal, hogy amig csinálja addig nincs autó, mert csak ez az egy tárcsám van. 

Értem, de az szerintem max 1 óra. Odagurulsz az autóval, leszedem a tárcsát, megcsinálja, majd visszarakod. Megvan 3 óra alatt. 

Más: 

A vez. tengely járatait hogy tudom biztosan és hatékonyan kitisztítani? Kompresszorom nincs. Max amivel a kereket fújom, de az ugye elég gyöszös.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Értem, de az szerintem max 1 óra. Odagurulsz az autóval, leszedem a tárcsát, megcsinálja, majd visszarakod. Megvan 3 óra alatt. 

Más: 

A vez. tengely járatait hogy tudom biztosan és hatékonyan kitisztítani? Kompresszorom nincs. Max amivel a kereket fújom, de az ugye elég gyöszös.

Hát igazából egy esztergályost sem ismerek, meg a generátor szíjtárcsa csavarját csak úgy tudom leszedni, hogy szétszedem és egy nagy satuba befogom a forgórészt. Még a légkulcs sem szedte le amúgy mert túl könnyen elpörgött, próbáltam ronggyal megfogni a ventit, de úgy sem tudtunk ellentartani. 

2865909-20180701-4zVQbM.jpg

Én féktisztítóval fújkáltam a tengely járatait, tűvel piszkáltam a lyukakat a bötyköknél, elég jól kihozta a dzsuvát, meg sima lábpumpával fújtam ki. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 07. 01. at 13:04, zotya975 írta:

Hát igazából egy esztergályost sem ismerek, meg a generátor szíjtárcsa csavarját csak úgy tudom leszedni, hogy szétszedem és egy nagy satuba befogom a forgórészt. Még a légkulcs sem szedte le amúgy mert túl könnyen elpörgött, próbáltam ronggyal megfogni a ventit, de úgy sem tudtunk ellentartani. 

2865909-20180701-4zVQbM.jpg

Én féktisztítóval fújkáltam a tengely járatait, tűvel piszkáltam a lyukakat a bötyköknél, elég jól kihozta a dzsuvát, meg sima lábpumpával fújtam ki. 

Esetleg egy donor generátor addig? De gondolom ezt az utat is végigjártad már. :( 

A tippet köszönöm! Van lábpumpám is, de lehet az lesz, hogy az autós kompresszor végébe a nagyon vékony fúvókát fogatom be. Jól megnyomom féktisztítóval, és sorban egyessével ledugózva vagy valahogy elzárva a lukakat kifúlyatom. Meglátom, de már kissé szorít az idő, így lassan túl kell legyek rajta. 20.-n. indulunk, addig pedig még 1 hét, amit szintén nem leszek itthon, nem tudok szerelni. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.