Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Mélykék!

Okítás következik. :)

Szal a termosztát az csak a vizet zárja, a hengerfej magasságában,

ahol is a melegvíz akaródzik kijönni, miután elérte a 92-93 fokot.

A ventillátort már egy a hűtő oldalán leledző hőkapcsoló vezérli, ami

akkor kapcsol, ha a menetszél nem képes lehűteni a motor felől

áramló melegvizet (amikor nyitva van a termosztát), és kezd forrósodni

a hűtő.

Rossz termosztát jele:

1. Hidegebb időben (pl. mostanában reggel) nem melegszik fel 90 fokig

a víz, hanem valamivel vagy sokkal alatta marad. Ilyenkor mindig nyitva

van a termosztát.

2. Felmegy a vízhőfok a csillagos égig, és ha nem veszed észre, leég

a hengerfejtömítés, extrémebb esetben besül a motor. Ilyenkor zárva

van a termosztát.

A normális hőmérséklet Astráknál (illetve amit mutat a műszer, mert

a vízkövesedés miatt csal is a gomba): 90-99fok. Ha már elhagyta a

100-at, és emelkedik folyamatosan, akkor érdemes aggódni.

Link to comment
Megosztás:

Van az astrában visszajelző lámpa, ha meleg a víz, nem?

Hány fokig bírja a motor?

Nem mintha bajom lenne vele (dugóban is csak néha kell bekapcsolnia a ventillátornak, és hamar felmászik üzemmelegre), pusztán félek, hogy egyszer elb@szódik vmi és nem veszem észre.

Épp így tartok az olajnyomás lámpától.

A "túlmeleg a víz" lámpa és az "elállt az olajnyomás" lámpát szeretném villogó ledre cserélni, hogy ha véletlenül elszáll, ne főzzem meg a motort, hanem vegyem is észre. Mert nem hinném, hogy egyből észreveszem, ha túl meleg/nincs olaj. Akkor pedig minden sec számít.

Van villogó led, és cserélhető, ugye? Hány fokig bírja ki a motor?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

"Van az astrában visszajelző lámpa, ha meleg a víz, nem?"

nincs. az omega B ben van csak. ott pirosan világit.

"Hány fokig bírja a motor? "

sokáig. amig nincs pirosban, addig jó.

az olajnyomás nem szokott csak ugy kigyulladni, tőccsé bele olajat, meg vizet aztán gyerünk.

:twisted:

Link to comment
Megosztás:

Van az astrában visszajelző lámpa, ha meleg a víz, nem?

Hány fokig bírja a motor?

Nem mintha bajom lenne vele (dugóban is csak néha kell bekapcsolnia a ventillátornak, és hamar felmászik üzemmelegre), pusztán félek, hogy egyszer elb@szódik vmi és nem veszem észre.

Épp így tartok az olajnyomás lámpától.

A "túlmeleg a víz" lámpa és az "elállt az olajnyomás" lámpát szeretném villogó ledre cserélni, hogy ha véletlenül elszáll, ne főzzem meg a motort, hanem vegyem is észre. Mert nem hinném, hogy egyből észreveszem, ha túl meleg/nincs olaj. Akkor pedig minden sec számít.

Van villogó led, és cserélhető, ugye? Hány fokig bírja ki a motor?

Köszi

Vizhofok mutato van szerintem, lampa nincs.

Nekem mikor 95on van mutato akkor kapcsol kis fordulaton a venti, ha meg 100nal akkor eleg durvan megy. Szal ha 100nal nem hallasz semmit akkor baj lehet :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor át kell ülnöm B omegába :)

Újabban tartok attól, hogy eláll valami a hűtőrendszerben, én meg önfeledten autókázva és kátyúkat figyelgetve nem szúrom ki, hogy az a hangyapöcsnyi vízhőfok mutató egy tized körrel feljebb áll...

Az olajnyomást még csak-csak kiszúrnám...

De úgysem lesz ilyen probléma, kopkopkop.

Link to comment
Megosztás:

aha Laci4 ......értem szal anyóséknál jártál....csak gondoltam rákérdezek....köx

:D

Háát majdnem. örültem volna ha úgy lenne...de sajna nem egészen. mégse úgy alakult :) dehát ilyen az élet.. :) No meg akkor se anyós lenne.. mert mint irtam a leányzó szüleinek rokonai.. :) tehát egy generációval feljebb :o 8)

Link to comment
Megosztás:

MA 23ora küröl Jol segbe löttek egy vakuval egy 50es tablanal 105 el ..

aki tud segiteni ne szégeljen szolni

ha este volt és hátulrol tuti nem vagy felismerhető a képen

tudod a szokásos: nemtudod ki vezette a verdát, nem vagy köteles családtagot a sittre küldeni blabla

itt van csomo info: traffipax.info/

Link to comment
Megosztás:

ÍÍÍíííí..az cink... eddig még megúsztam... sajna én nem tok segitséget.. :)

Tényleg! Teljesen más! Ma jártam a pólusnál lévö..hmm.. :roll: ömv? kútnál. állt ott egy sotét Gsi. elsö szélvédön opelclubos matricával.Hátul meg NOS felirattal, no meg ami nagyon tettszett, amolyan M3as bömös kopoltyúval az oldalán... Jól nézett ki..viszont szegény, kapott egy pofont ahogy láttam.. :) Elöl.

Innen vkié? Megvan a rendszám betü része is, csak lenthagytam a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg! Teljesen más! Ma jártam a pólusnál lévö..hmm.. :roll: ömv? kútnál. állt ott egy sotét Gsi. elsö szélvédön opelclubos matricával.Hátul meg NOS felirattal, no meg ami nagyon tettszett, amolyan M3as bömös kopoltyúval az oldalán... Jól nézett ki..viszont szegény, kapott egy pofont ahogy láttam.. :) Elöl.

Innen vkié? Megvan a rendszám betü része is, csak lenthagytam a kocsiban.

nem a Pizo verdája volt??

Link to comment
Megosztás:

Mélykék!

Elolvastam, teljesen okés. Én is erről beszéltem itt az előbb,

de hogy Neked is összeálljon a kép, elmagyarázom figyelmesen. :)

Szal a BOV csakis azt a feladatrészt végzi, hogy a turbóról leveszi a

torlónyomást, hogy ne lassuljon. Ez lehet passzív is (mint a Kurgyis

Gabi turbós Mantájában), vagy olyan, amit elektronika vezérel.

És lehet olyan is, hogy a szabadba, vagy a kipufogóba vezeti ki a

nyomást.

Namármost. Pl. a WRC-kben a komplex ALS rendszer vezérli ezt a

BOV szelepet is. Világos? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.