opel16v Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Mélykék! Okítás következik. :) Szal a termosztát az csak a vizet zárja, a hengerfej magasságában, ahol is a melegvíz akaródzik kijönni, miután elérte a 92-93 fokot. A ventillátort már egy a hűtő oldalán leledző hőkapcsoló vezérli, ami akkor kapcsol, ha a menetszél nem képes lehűteni a motor felől áramló melegvizet (amikor nyitva van a termosztát), és kezd forrósodni a hűtő. Rossz termosztát jele: 1. Hidegebb időben (pl. mostanában reggel) nem melegszik fel 90 fokig a víz, hanem valamivel vagy sokkal alatta marad. Ilyenkor mindig nyitva van a termosztát. 2. Felmegy a vízhőfok a csillagos égig, és ha nem veszed észre, leég a hengerfejtömítés, extrémebb esetben besül a motor. Ilyenkor zárva van a termosztát. A normális hőmérséklet Astráknál (illetve amit mutat a műszer, mert a vízkövesedés miatt csal is a gomba): 90-99fok. Ha már elhagyta a 100-at, és emelkedik folyamatosan, akkor érdemes aggódni.
mélykék76 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 ....Okítás következik. :).... Ha ventit elhagyjuk, akkor nem is írtam nagy hülyeséget :wink: Mármint magamhoz képest :)
mélykék76 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Az a fontos, hogy a szándék megvolt! :) ÓÓÓ a jószándékkal és a lelkesedéssel nem szokott probléma lenni, csak néha nem tudom visszafogni magamat és technikai kérdésekben is megnyilatkozom :)
opel16v Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Ja, egyébként megnéztem: Blow-Off-Valve (BOV), azaz lefúvószelep, ami dolgozik a turbónál, mint jómunkásember. ALS, azaz Anti Lag System, ami az egész folyamatot vezérli. Asszem ezzel le is tisztáztuk a fogalmi különbségeket. 8)
mélykék76 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Ja, egyébként megnéztem: Blow-Off-Valve (BOV), azaz lefúvószelep, ami dolgozik a turbónál, mint jómunkásember. ALS, azaz Anti Lag System, ami az egész folyamatot vezérli. Asszem ezzel le is tisztáztuk a fogalmi különbségeket. 8) Nézd meg Bazs írását tán, utánna nyilatkozz :)
Lacee Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 köszke a tanácsot ujfennt....100 fölé nem kuszik a dolog szoval talán még kihuzza egy darabig...
Guest Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Van az astrában visszajelző lámpa, ha meleg a víz, nem? Hány fokig bírja a motor? Nem mintha bajom lenne vele (dugóban is csak néha kell bekapcsolnia a ventillátornak, és hamar felmászik üzemmelegre), pusztán félek, hogy egyszer elb@szódik vmi és nem veszem észre. Épp így tartok az olajnyomás lámpától. A "túlmeleg a víz" lámpa és az "elállt az olajnyomás" lámpát szeretném villogó ledre cserélni, hogy ha véletlenül elszáll, ne főzzem meg a motort, hanem vegyem is észre. Mert nem hinném, hogy egyből észreveszem, ha túl meleg/nincs olaj. Akkor pedig minden sec számít. Van villogó led, és cserélhető, ugye? Hány fokig bírja ki a motor? Köszi
uhuhu Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 "Van az astrában visszajelző lámpa, ha meleg a víz, nem?" nincs. az omega B ben van csak. ott pirosan világit. "Hány fokig bírja a motor? " sokáig. amig nincs pirosban, addig jó. az olajnyomás nem szokott csak ugy kigyulladni, tőccsé bele olajat, meg vizet aztán gyerünk. :twisted:
GH Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Van az astrában visszajelző lámpa, ha meleg a víz, nem? Hány fokig bírja a motor? Nem mintha bajom lenne vele (dugóban is csak néha kell bekapcsolnia a ventillátornak, és hamar felmászik üzemmelegre), pusztán félek, hogy egyszer elb@szódik vmi és nem veszem észre. Épp így tartok az olajnyomás lámpától. A "túlmeleg a víz" lámpa és az "elállt az olajnyomás" lámpát szeretném villogó ledre cserélni, hogy ha véletlenül elszáll, ne főzzem meg a motort, hanem vegyem is észre. Mert nem hinném, hogy egyből észreveszem, ha túl meleg/nincs olaj. Akkor pedig minden sec számít. Van villogó led, és cserélhető, ugye? Hány fokig bírja ki a motor? Köszi Vizhofok mutato van szerintem, lampa nincs. Nekem mikor 95on van mutato akkor kapcsol kis fordulaton a venti, ha meg 100nal akkor eleg durvan megy. Szal ha 100nal nem hallasz semmit akkor baj lehet :)
Guest Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Akkor át kell ülnöm B omegába :) Újabban tartok attól, hogy eláll valami a hűtőrendszerben, én meg önfeledten autókázva és kátyúkat figyelgetve nem szúrom ki, hogy az a hangyapöcsnyi vízhőfok mutató egy tized körrel feljebb áll... Az olajnyomást még csak-csak kiszúrnám... De úgysem lesz ilyen probléma, kopkopkop.
Laci4 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 aha Laci4 ......értem szal anyóséknál jártál....csak gondoltam rákérdezek....köx :D Háát majdnem. örültem volna ha úgy lenne...de sajna nem egészen. mégse úgy alakult :) dehát ilyen az élet.. :) No meg akkor se anyós lenne.. mert mint irtam a leányzó szüleinek rokonai.. :) tehát egy generációval feljebb :o 8)
mélykék76 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 ....Mit írt Bazs? Hunvan?.... Te figyi ! Nem látsz némi különbséget ezen mondat színe :arrow: "Nézd meg Bazs írását tán, utánna nyilatkozz :)" és a többi között ? De csak a te kedvedért : klikk a világoskék szövegrészre, mert az bizony egy "rejtett" hivatkozás :)
Sonique Gsi 16V Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 MA 23ora küröl Jol segbe löttek egy vakuval egy 50es tablanal 105 el .. már érdeklödtem hogy elintézzem .. de itt is keresek hatha az én kontaktom nem jön össze ... aki tud segiteni ne szégeljen szolni
redline Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 MA 23ora küröl Jol segbe löttek egy vakuval egy 50es tablanal 105 el .. aki tud segiteni ne szégeljen szolni ha este volt és hátulrol tuti nem vagy felismerhető a képen tudod a szokásos: nemtudod ki vezette a verdát, nem vagy köteles családtagot a sittre küldeni blabla itt van csomo info: traffipax.info/
Sonique Gsi 16V Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Yaya ezt vágom ... hogy felismerhetö vagyok e rajta az 100% hogy nem folian keresztül hatulrol :)) csak épp nem akarom reckirozni hogy be vonjak a forgalmit
Laci4 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 ÍÍÍíííí..az cink... eddig még megúsztam... sajna én nem tok segitséget.. :) Tényleg! Teljesen más! Ma jártam a pólusnál lévö..hmm.. :roll: ömv? kútnál. állt ott egy sotét Gsi. elsö szélvédön opelclubos matricával.Hátul meg NOS felirattal, no meg ami nagyon tettszett, amolyan M3as bömös kopoltyúval az oldalán... Jól nézett ki..viszont szegény, kapott egy pofont ahogy láttam.. :) Elöl. Innen vkié? Megvan a rendszám betü része is, csak lenthagytam a kocsiban.
Laci4 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Ez a nem tom ki vezette müködik? Valaki játszott már meg ilyet? Illetve itt is megkérdezném. Nincs vkinek 1db kidobásra itélt astra elsö lengöje? Bövebben futómünél.....
redline Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Tényleg! Teljesen más! Ma jártam a pólusnál lévö..hmm.. :roll: ömv? kútnál. állt ott egy sotét Gsi. elsö szélvédön opelclubos matricával.Hátul meg NOS felirattal, no meg ami nagyon tettszett, amolyan M3as bömös kopoltyúval az oldalán... Jól nézett ki..viszont szegény, kapott egy pofont ahogy láttam.. :) Elöl. Innen vkié? Megvan a rendszám betü része is, csak lenthagytam a kocsiban. nem a Pizo verdája volt??
opel16v Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Mélykék! Elolvastam, teljesen okés. Én is erről beszéltem itt az előbb, de hogy Neked is összeálljon a kép, elmagyarázom figyelmesen. :) Szal a BOV csakis azt a feladatrészt végzi, hogy a turbóról leveszi a torlónyomást, hogy ne lassuljon. Ez lehet passzív is (mint a Kurgyis Gabi turbós Mantájában), vagy olyan, amit elektronika vezérel. És lehet olyan is, hogy a szabadba, vagy a kipufogóba vezeti ki a nyomást. Namármost. Pl. a WRC-kben a komplex ALS rendszer vezérli ezt a BOV szelepet is. Világos? :)
mélykék76 Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 ....Én is erről beszéltem.... Ühüm :) Korábban azt mondtad, hogy a BOV és az ALS egy és ugyanaz :) De mint hosszas, ismét nem idézett okfejtésedből is kiderült nem erről van szó :wink:
opel16v Elküldve Május11, 2004 Elküldve Május11, 2004 Igen, elismerem, ALS kifejezéssel illettem a BOV-ot is, nézd el Nekem. :oops:
Recommended Posts