Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
5 perce, aholy írta:

Amikor már 4en ültünk az 1.4ben, már menni se akarózott neki, de megállni se nagyon akart a gyári fékekkel :-)

Akkor nem lehet egy élményautó ez a páncélozott sem...

 

Most reklámozták a tv-ben hogy Putyin bácsi páncélautója 500akárhány lóerős... Abban már lehet van némi dinamizmus....

Hát ja se nem megy se nem áll meg, de akkor is eléri a max sebességet csak sokkal hosszabb út kell neki. 

Elküldve (edited)
On 2017. 01. 24. at 9:03, Bundee írta:

Vasárnapi Opel minitali tomi-official és tuskes cartársakkal :cool:


daykiller: ha majd valamikor opcomozol mostanság, a BLM értéket nézd már meg pls, mert tuskes-nek 128-ról lemegy egészen 100-ig, gyanús hogy valami benzinnyomás probléma van, mert minden más nagyjából jó. Hibakód (már) nincs, ellenben a szonda kicsit kormos.

121-128 között mozog a motor terhelésétől függően. Néha belenyalt 131-be. Hidegen stabil 122. Lambdaszabályzástól kezdve változott. Ez még a másik motorral tanult adok szerint volt. Ezután utasítottam az ECU-t, hogy tanuljon mindent újra, de ezt már nem figyeltem laptoppal, mikor mentem megnézni szerelőhöz, hogy miért van sor6 2.5 dízel hangja a motornak.

Módosítva : daykiller
Elküldve

Este jövök haza melóból, nyomattam az ablakmosót, ami persze nem jött. Megtört a cső a mociháztető zsanérnál, összetoldottam, de minden nyitásnál szétcsúszik a toldás, ki kéne cserélni, de majd nyáron. Félreálltam, összedugtam a csövet közben meg ugye szipákoltam a motortérbe került téli folyadékot. Megyek tovább valaki villogat. Megint félreálltam megnéztem a fényszórókat mindegyik jó, miatökömet akartez? Az utca végén két fószer áll az úton az egyik köröz lámpával...aszongya szeszesitalt ittam-e? Nem. Megfújom a szondát? Meg. Fújom, az meg sípol......ablakmosót nem nyomatta véletlenül? De. Akkor szálljak ki menjek a kocsi mögé és fújjak még egyszer. Fújok, már nem sípol, további jó utat. Most már tényleg meg kell csinálnom ezt a csövet mert a jogsim bánja.....:hehe:

  • Like 2
Elküldve
1 órával ezelőtt, zsolt5566 írta:

üdv sedán f astra csomagtartó mind két oldalt valahol beázik az oszlop aljánál latom a csepegést.hol tud befolyni a viz.

A lámpánál például. Már ha a csomitartó legsarkánál látod a nyomát.

Elküldve
6 órája, zsolt5566 írta:

Nem hanem a  csomagtartó rugó fellet láttom csepeni,majdnem ahogy a kalaptartó alja van belülröl.

Akkor kábé a csomagtér ajtó magasságában? A gumikéder milyen állapotban van? 

Elküldve (edited)

Zakatol a zsír új motor. De csak ha alapjáraton jár, illetve forog. A zakatolás nem erősödik, csak gyorsabb lesz a motor fordulattól függően. Motorféknél viszont elkussol a motor. Ez mitől lehet? Hidegen nagyon erős a hangja, melegen már nem, de hallani. Holnap reggel megpróbálom felvenni a hangot.

Módosítva : daykiller
Elküldve
11 perce, daykiller írta:

Zakatol a zsír új motor. De csak ha alapjáraton jár, illetve forog. A zakatolás nem erősödik, csak gyorsabb lesz a motor fordulattól függően. Motorféknél viszont elkussol a motor. Ez mitől lehet? Hidegen nagyon erős a hangja, melegen már nem, de hallani. Holnap reggel megpróbálom felvenni a hangot.

Köss le róla mindent ami nem szükséges...generátor, klíma szervó...hátha az egyik zajong.

Elküldve
24 perce, daykiller írta:

Zakatol a zsír új motor. De csak ha alapjáraton jár, illetve forog. A zakatolás nem erősödik, csak gyorsabb lesz a motor fordulattól függően. Motorféknél viszont elkussol a motor. Ez mitől lehet? Hidegen nagyon erős a hangja, melegen már nem, de hallani. Holnap reggel megpróbálom felvenni a hangot.

Én nagyon kíváncsi vagyok a hangjára, már csak azért is mert egyszer hasonlóképp jártam egy motorpiszkálás után. Kb. két napig vert a para, hogy valamit beleejtettünk és most épp beépül valahova, mire kiderült, hogy csak valamit benéztünk a kuplung összerakásnál.

(Mondjuk az melegen is ugyanolyan volt.)

Mai napig nem tudjuk, hogy mit, mert az egyik este elegendő mennyiségű idegnyugtató-gondolkodó gyógysör elfogyasztása után, hirtelen felindulásból kikaptuk a kuplungtárcsát és konstatáltuk, hogy semmi elváltozás nincs rajta, (ellenben rajtunk viszont volt addigra a sörök miatt).

Másnap visszaraktuk, és eltűnt a zakatolás.

Lehet itt is csak valami sallang fogott zajt, ahogy Zotya is írta.

Elküldve
34 perce, zotya975 írta:

Köss le róla mindent ami nem szükséges...generátor, klíma szervó...hátha az egyik zajong.

 

8 perce, Pingvin írta:

Én nagyon kíváncsi vagyok a hangjára, már csak azért is mert egyszer hasonlóképp jártam egy motorpiszkálás után. Kb. két napig vert a para, hogy valamit beleejtettünk és most épp beépül valahova, mire kiderült, hogy csak valamit benéztünk a kuplung összerakásnál.

(Mondjuk az melegen is ugyanolyan volt.)

Mai napig nem tudjuk, hogy mit, mert az egyik este elegendő mennyiségű idegnyugtató-gondolkodó gyógysör elfogyasztása után, hirtelen felindulásból kikaptuk a kuplungtárcsát és konstatáltuk, hogy semmi elváltozás nincs rajta, (ellenben rajtunk viszont volt addigra a sörök miatt).

Másnap visszaraktuk, és eltűnt a zakatolás.

Lehet itt is csak valami sallang fogott zajt, ahogy Zotya is írta.

Csak nekem az a fura, hogy motorféknél elmúlik. Ahogy gázt adok zakatol ismét. Megváltoznak az erők a motorban és a váltóban ez oké. Ezért nem gondolok arra, hogy a klíma, szervo vagy a generátor zakatolna ennyire.

Elküldve
11 perce, daykiller írta:

 

Csak nekem az a fura, hogy motorféknél elmúlik. Ahogy gázt adok zakatol ismét. Megváltoznak az erők a motorban és a váltóban ez oké. Ezért nem gondolok arra, hogy a klíma, szervo vagy a generátor zakatolna ennyire.

Hülye kérdés:A motortartó bakok rendben vannak?

Elküldve
1 órával ezelőtt, daykiller írta:

 

Csak nekem az a fura, hogy motorféknél elmúlik. Ahogy gázt adok zakatol ismét. Megváltoznak az erők a motorban és a váltóban ez oké. Ezért nem gondolok arra, hogy a klíma, szervo vagy a generátor zakatolna ennyire.

Ha a váltónál-difinél sérül egy fog oldala, az hallatszik, de ha motorfékezel, akkor a kerék hajtja a motort és a fogak másik oldala viszi át az erőt. Rükiben próbáltad már? Vagy pölö egy féltengely csuklóban ha sérül a csillag vagy a golyótartó. 

Elküldve
1 perc, zotya975 írta:

Ha a váltónál-difinél sérül egy fog oldala, az hallatszik, de ha motorfékezel, akkor a kerék hajtja a motort és a fogak másik oldala viszi át az erőt. Rükiben próbáltad már? Vagy pölö egy féltengely csuklóban ha sérül a csillag vagy a golyótartó. 

Egy helyben állva is zakatol a motor üresben.

Elküldve
1 perc, daykiller írta:

Egy helyben állva is zakatol a motor üresben.

Nézd meg jelen van-e a vezérlés. Vedd le a szelepfedelet, nézd meg minden egyben a helyén van-e...valahol el kell indulni.

Elküldve
Just now, zotya975 írta:

Nézd meg jelen van-e a vezérlés. Vedd le a szelepfedelet, nézd meg minden egyben a helyén van-e...valahol el kell indulni.

Pénteken visszavittem, akkor megnéztük. Tőkék tartják a nyomást, olaj van mindenhol, az olaj nem fémdarabos. A kipufogócsonk is meg lett nézve, mielőtt felkerült, repedés nem volt rajta akkor. A motornak amúgy van ereje rendesen, a gyújtási szög is normális értéken van. Sőt, szerintem erősebb is, mint a régi motor. Ma kicsit megnéztem, hogy mit tud nyomatékból. :-) Nem is gondolkodik most a sebességváltások után, hanem egyből van erő. Ma meg is lepődtem, hogy egy emelkedőn harmadikban azonnal gyorsult, nem gondolkodott. A régit ki kellett pörgetni nagyon, hogy a harmadik ne legyen neki erőlködős, gondolkodós.

Elküldve
2 perce, daykiller írta:

Pénteken visszavittem, akkor megnéztük. Tőkék tartják a nyomást, olaj van mindenhol, az olaj nem fémdarabos. A kipufogócsonk is meg lett nézve, mielőtt felkerült, repedés nem volt rajta akkor. A motornak amúgy van ereje rendesen, a gyújtási szög is normális értéken van. Sőt, szerintem erősebb is, mint a régi motor. Ma kicsit megnéztem, hogy mit tud nyomatékból. :-) Nem is gondolkodik most a sebességváltások után, hanem egyből van erő. Ma meg is lepődtem, hogy egy emelkedőn harmadikban azonnal gyorsult, nem gondolkodott. A régit ki kellett pörgetni nagyon, hogy a harmadik ne legyen neki erőlködős, gondolkodós.

Jó, de a hang akkor is van valamitől, és nem hiszem hogy normális jelenség. 

Elküldve (edited)
3 órája, daykiller írta:

Zakatol a zsír új motor. De csak ha alapjáraton jár, illetve forog. A zakatolás nem erősödik, csak gyorsabb lesz a motor fordulattól függően. Motorféknél viszont elkussol a motor. Ez mitől lehet? Hidegen nagyon erős a hangja, melegen már nem, de hallani. Holnap reggel megpróbálom felvenni a hangot.

Lehet még hajtórúd csapágy is. Azt, akkor gyorsan orvosolni kell.

Zárójelben jegyzem meg, láttam már olyat, hogy a szeleprátét kiesett a himba és a szelep közül. Annak is szép zakatolós volt, már a hatalmas szelephézag miatt is.

Módosítva : HaPetya
Elküldve (edited)
5 perce, HaPetya írta:

Lehet még hajtórúd csapágy is. Azt, akkor gyorsan orvosolni kell.

Én is ezen vagyok, nehogy tönkremenjen valami. Viszont nézegettem jó sok youtube videót erről a motorról és azért elég soknak van hasonló hangja. Talán ez áll hozzá a legközelebb, amit hallok az utastérből is:

 

Ez meg a régi, még bontatlan motor hangja, mielőtt bedöglött. Ebben is ezt a zakatoló hangot hallani:

De majd csinálok videót reggel, az a tuti.

Módosítva : daykiller
Elküldve

Videóról nehéz megmondani. Tűzkarika rendben van? Nem lehet kopogásos égés? Az magyarázná hogy motorféknél miért kussol. Vagy esetleg a tankszellőztetésnél valami? asszem ez már szeleppel kapcsolja. Pont tegnap hallgattam egy új opelt és brutál hangosan kótogott rajta a szelep. 

Elküldve
3 órája, daykiller írta:

Én is ezen vagyok, nehogy tönkremenjen valami. Viszont nézegettem jó sok youtube videót erről a motorról és azért elég soknak van hasonló hangja. Talán ez áll hozzá a legközelebb, amit hallok az utastérből is:

 

Ez meg a régi, még bontatlan motor hangja, mielőtt bedöglött. Ebben is ezt a zakatoló hangot hallani:

De majd csinálok videót reggel, az a tuti.

Ha van diagod,akkor dugd rá,ott látod a pontos fordulatszámot,valahogy mérd meg a zakatolás frekvenciáját,ebből kiderülhet,hogy honnan jön a zaj.

Nekem ez segített ,amikor mindenki ,aki látta azt mondta,hogy hajtókarcsapágyas a motorom.A vezérműtengely pl. félfordulattal jár a motorhoz képest.Nálam kb 850 es fordulaton járt a motor,a koppanás másodpercenként kb 8-szor volt hallható,ebből lejött,hogy az egyik tőke ,illetve himba csinálta.hihetetlenül hangzik tudom,de nem tőkehangja volt,hanem pontosan kivert csapágyhang...Ha tényleg hajtókarcsapágy lett volna ,akkor kb másodpercenként 16 szor kellett volna csattannia,ez szűkítette le a hibakeresést.

Elküldve

Sziasztok!

Már múltkor beszéltük itt a km/h mutató remegését...ugye cseréltem spirált (gyári GM), váltóban a kihajtás meg a két műanyag fogaskerék teljesen éppek....az óracsoportot felküldtem javításra pestre , de azt mondta a i, hogy próbapadon teljesen hibátlan... Akkor mi a tököm lehet a hibája??? :O :O  Ma poénból visszaraktam a sima óráját ami nem fordulatszám mérős és láss csodát az tökéletesen működik...nem remeg....

Próbáltam szétszedni a rossz órát de nem tudom, leszedni a mutatót....valaki itt azt mondta csak simán nyuljak alá villával és feszítsem ....naa az nem müködik már hajlott az egész de nem mozdult....mi a trükkje? :)

Elküldve
33 perce, C5oNtkov4c5 írta:

Sziasztok!

Már múltkor beszéltük itt a km/h mutató remegését...ugye cseréltem spirált (gyári GM), váltóban a kihajtás meg a két műanyag fogaskerék teljesen éppek....az óracsoportot felküldtem javításra pestre , de azt mondta a i, hogy próbapadon teljesen hibátlan... Akkor mi a tököm lehet a hibája??? :O :O  Ma poénból visszaraktam a sima óráját ami nem fordulatszám mérős és láss csodát az tökéletesen működik...nem remeg....

Próbáltam szétszedni a rossz órát de nem tudom, leszedni a mutatót....valaki itt azt mondta csak simán nyuljak alá villával és feszítsem ....naa az nem müködik már hajlott az egész de nem mozdult....mi a trükkje? :)

Igazából nincs trükkje, villával feszítve le szokott jönni.

2462191-20170208-uFqtRx.jpg

Kép: Öcsibácsi.

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Igazából nincs trükkje, villával feszítve le szokott jönni.

2462191-20170208-uFqtRx.jpg

Kép: Öcsibácsi.

Pont ugyan így csináltam, de semmi.....nem mertem tovább feszíteni azt hittem eltörik mert hajlott az egész..... :(

Elküldve
23 perce, C5oNtkov4c5 írta:

Pont ugyan így csináltam, de semmi.....nem mertem tovább feszíteni azt hittem eltörik mert hajlott az egész..... :(

Igazából át lehet tenni csak a kilométer órát is a régi műszeregységből, mert ugye azt írtad az jó volt. Ha azonos márka akkor sima liba ( de általában nem) ha VDO-Delco váltás van akkor kicsit faragni kell mert valamelyik szögletesebb hátul. Meg még az is előny ha az útjeladó ugyanolyan a kettőben az óra hátuljában. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.