aholy Elküldve Január6, 2017 Megoszt Elküldve Január6, 2017 1 órával ezelőtt, pszilaj írta: Vagy szerezni egy régebbi autóból immo nélküli vezérlőt és kicserélni... B vekiből még létezett immo nélküli? A motor abbol van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január6, 2017 Megoszt Elküldve Január6, 2017 22 perce, zotya975 írta: Ha simán cserélem immo nélküli vezérlőre az úgy elég is? szerintem igen. Mert a vezérlőben van tárolva a chip kódja, amit a az olvasótól(karika) kapott kóddal összehasonlít. Ha egyezik indít, ha nem egyezik nem indít. Viszont ha a vezérlő nem is kér kódot, akkor az olvasó nem is olvas... :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január6, 2017 Megoszt Elküldve Január6, 2017 7 perce, pszilaj írta: szerintem igen. Mert a vezérlőben van tárolva a chip kódja, amit a az olvasótól(karika) kapott kóddal összehasonlít. Ha egyezik indít, ha nem egyezik nem indít. Viszont ha a vezérlő nem is kér kódot, akkor az olvasó nem is olvas... :D Ja nyilván, jó tudni, kösz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 (edited) Azért ma elég érdekesen indult -18 °C-ban. A szervoszivattyú is keservesen nyekergett, meg kicsit traktor hangja is volt, de fél perc múlva szépen járt...meg kellett vagy 15 km, mire felment normálisan a hőmérséklete..pedig 5km után már nem volt a kék tartományban. Módosítva Január8, 2017 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 28 perce, pszilaj írta: Azért ma elég érdekesen indult -18 °C-ban. A szervoszivattyú is keservesen nyekergett, meg kicsit traktor hangja is volt, de fél perc múlva szépen járt...meg kellett vagy 15 km, mire felment normálisan a hőmérséklete..pedig 5km után már nem volt a kék tartományban. Most akarok majd menni a Praktikerbe, tegnap reggel amikor indultam melóból haza -11 fokban már elég gyalázatosan indult ha még kettőt kellett volna fordulnia főtengelynek már nem kapja el. Mondjuk vittem magammal hosszabbítót meg töltőt, a portafülkéből kértem volna áramot, fél óra alatt már nyom bele annyit. Nem tudom mit játszom igazából az akkucserével, tökmindegy mikor veszek most vagy nyáron. Még nem tudom milyen lesz, volt aki ettől óva intett, de lehet mégiscsak: http://akkumulatorbank.hu/1/index.php?page=detail&id=EA770 De azért még megmérem befér-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 27 perce, zotya975 írta: Most akarok majd menni a Praktikerbe, tegnap reggel amikor indultam melóból haza -11 fokban már elég gyalázatosan indult ha még kettőt kellett volna fordulnia főtengelynek már nem kapja el. Mondjuk vittem magammal hosszabbítót meg töltőt, a portafülkéből kértem volna áramot, fél óra alatt már nyom bele annyit. Nem tudom mit játszom igazából az akkucserével, tökmindegy mikor veszek most vagy nyáron. Még nem tudom milyen lesz, volt aki ettől óva intett, de lehet mégiscsak: http://akkumulatorbank.hu/1/index.php?page=detail&id=EA770 De azért még megmérem befér-e. A méret miatt nem javasolták, vagy a márka miatt? Nekem is kell vennem valami ilyesmit, ez meg jóáron van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 (edited) 39 perce, zotya975 írta: Most akarok majd menni a Praktikerbe, tegnap reggel amikor indultam melóból haza -11 fokban már elég gyalázatosan indult ha még kettőt kellett volna fordulnia főtengelynek már nem kapja el. Mondjuk vittem magammal hosszabbítót meg töltőt, a portafülkéből kértem volna áramot, fél óra alatt már nyom bele annyit. Nem tudom mit játszom igazából az akkucserével, tökmindegy mikor veszek most vagy nyáron. Még nem tudom milyen lesz, volt aki ettől óva intett, de lehet mégiscsak: http://akkumulatorbank.hu/1/index.php?page=detail&id=EA770 De azért még megmérem befér-e. Az enyémben egy Starline van, kb 2-3 éve, 60 Ah-s. webshop ára a tüzes boltban 16141 forint... Módosítva Január8, 2017 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 1 órával ezelőtt, aholy írta: A méret miatt nem javasolták, vagy a márka miatt? Nekem is kell vennem valami ilyesmit, ez meg jóáron van. A márka, de én makacs vagyok, meg ugye bele lehet nyúlni bármilyennél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hegeduszsolt Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 Sziasztok. Ha már itt tartunk nekem is kell akksit vennem,de tavasszal akarom normálisan megcsinálni a zenét a kocsiban (x14nz) és szeretnék nagyobb akksit is. Szerintetek mekkorával rakhatok bele nagyobbat,most 45 Ah-s van benne. A válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 1 perc, hegeduszsolt írta: Sziasztok. Ha már itt tartunk nekem is kell akksit vennem,de tavasszal akarom normálisan megcsinálni a zenét a kocsiban (x14nz) és szeretnék nagyobb akksit is. Szerintetek mekkorával rakhatok bele nagyobbat,most 45 Ah-s van benne. A válaszokat előre is köszönöm. Amekkora fizikailag belefér akkora belemehet. A 72Ah-ás belefér. De ha várható hogy egyéb módon is fagyasztod az áramot, ( ugye zene) akkor el kéne gondolkodni egy nagyobb generátor beszerelésén is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hegeduszsolt Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 Igen ez nekem is eszembe jutott,de most vettem egy komplett szervó szettet amibe belealkudtam a generátort is egy elég jól felszerelt autóból,aminek vélhetően nagyobb volt az energiaigénye mint az enyémé,úgyhogy szerintem azzal a generátorral nem lesz gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 2 órája, hegeduszsolt írta: Igen ez nekem is eszembe jutott,de most vettem egy komplett szervó szettet amibe belealkudtam a generátort is egy elég jól felszerelt autóból,aminek vélhetően nagyobb volt az energiaigénye mint az enyémé,úgyhogy szerintem azzal a generátorral nem lesz gond. Többnyire rá van írva, meg kell nézni mekkora. Általában a tárcsa felőli részére . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pingvin Elküldve Január8, 2017 Megoszt Elküldve Január8, 2017 13 órája, zotya975 írta: Most akarok majd menni a Praktikerbe, tegnap reggel amikor indultam melóból haza -11 fokban már elég gyalázatosan indult ha még kettőt kellett volna fordulnia főtengelynek már nem kapja el. Mondjuk vittem magammal hosszabbítót meg töltőt, a portafülkéből kértem volna áramot, fél óra alatt már nyom bele annyit. Nem tudom mit játszom igazából az akkucserével, tökmindegy mikor veszek most vagy nyáron. Még nem tudom milyen lesz, volt aki ettől óva intett, de lehet mégiscsak: http://akkumulatorbank.hu/1/index.php?page=detail&id=EA770 De azért még megmérem befér-e. Szia Zotya! Nekem ilyen van benne több mint 2 éve, méretben pontosan, hogy belefér. Eddig nem volt vele bajom, a madaras tacskóban vettem, ott a helyszínen beraktam a parkolóban, azóta töltőt nem látott, és kivéve sem volt. Nem dícsérem, csak a tapasztalatom osztom meg. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csapi Elküldve Január9, 2017 Megoszt Elküldve Január9, 2017 Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem. 92-es Astra GSi-be szeretnék napfénytetőt üzemeltető motort szerelni. A tolótető eddig a tekerőkaros mechanikus változata volt/van. Bontottan vettem motort meg panelt kapcsolóval, de a vezetékelést nem igazán értem. Ha esetleg valaki el tudná magyarázni nekem köznyelven, képpel illusztrálva, hogy honnan melyik szál hova megy, az nagyon jó volna. A kocsiba találtam a középső világítás kábelein kívűl még 2 szál vezetéket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január9, 2017 Megoszt Elküldve Január9, 2017 Hát ez jó szét lett baszva. Ennek alapvetően egy pluszt kell adni, meg egy testet, semmi más nem jön lentről. CSak a motor és a kapcsoló közt fut több kábel, de az ugye alapból bonthatatlan a motor felől.... ez így no comment... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2017 Megoszt Elküldve Január10, 2017 A kartergáz halmazállapota -12 fokban:szilárd. Ha valaki azt tapasztalja hogy különösebb ok nélkül elkezdi kinyomni az olajos párát a szelepfedélnél egyéb helyeken, nézze át a karter-szelepfedél, és a szelepfedél injektorház közti csöveket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Január10, 2017 Megoszt Elküldve Január10, 2017 On 2017. 01. 08. at 9:52 AM, zotya975 said: Most akarok majd menni a Praktikerbe, tegnap reggel amikor indultam melóból haza -11 fokban már elég gyalázatosan indult ha még kettőt kellett volna fordulnia főtengelynek már nem kapja el. Mondjuk vittem magammal hosszabbítót meg töltőt, a portafülkéből kértem volna áramot, fél óra alatt már nyom bele annyit. Nem tudom mit játszom igazából az akkucserével, tökmindegy mikor veszek most vagy nyáron. Még nem tudom milyen lesz, volt aki ettől óva intett, de lehet mégiscsak: http://akkumulatorbank.hu/1/index.php?page=detail&id=EA770 De azért még megmérem befér-e. On 2017. 01. 08. at 11:10 PM, Pingvin said: Szia Zotya! Nekem ilyen van benne több mint 2 éve, méretben pontosan, hogy belefér. Eddig nem volt vele bajom, a madaras tacskóban vettem, ott a helyszínen beraktam a parkolóban, azóta töltőt nem látott, és kivéve sem volt. Nem dícsérem, csak a tapasztalatom osztom meg. Jó nagyot raktok bele, ezzel már villanyautótok lesz Vagy dizelbe ilyen nagy kell? Én a 45-ös helyett tettem 53-sat de ez már ágyúval verébre ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január10, 2017 Megoszt Elküldve Január10, 2017 (edited) Sziasztok! Nincs valakinek egy fűtőventillátor KAPCSOLÓja elfekvőben, ami útban van és egy tábla csokiért/sörért megválna tőle? Nem a tekerője kellene, hanem maga a szelektor...házi kókányoláshoz... Módosítva Január10, 2017 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január10, 2017 Megoszt Elküldve Január10, 2017 9 perce, ftomi28 írta: Jó nagyot raktok bele, ezzel már villanyautótok lesz Vagy dizelbe ilyen nagy kell? Én a 45-ös helyett tettem 53-sat de ez már ágyúval verébre ? Dieselbe eleve nagyobbat ír elő a gyár. Nekem a Fitt2006-os autóadatbázis asszem vagy 57-es vagy 63 Ah-t ír elő. Szerintem nem árt ha nagyobb. A generátort nem terheli meg, de van egy jó kis tartalék ha valamiért csejjegtetni kell... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2017 Megoszt Elküldve Január10, 2017 15 perce, ftomi28 írta: Jó nagyot raktok bele, ezzel már villanyautótok lesz Vagy dizelbe ilyen nagy kell? Én a 45-ös helyett tettem 53-sat de ez már ágyúval verébre ? Van egy kis megalomániám akku téren, egy időben tényleg szükségem volt ekkorára, mert sokat jártam pár kilométerre nagy hidegekben a generátor szinte nem is töltötte vissza, és hálózati töltésre sem volt lehetőség. Akkor jól jött a nagy akku, aztán valahogy maradt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Január10, 2017 Megoszt Elküldve Január10, 2017 2 hours ago, pszilaj said: Dieselbe eleve nagyobbat ír elő a gyár. Nekem a Fitt2006-os autóadatbázis asszem vagy 57-es vagy 63 Ah-t ír elő. Szerintem nem árt ha nagyobb. A generátort nem terheli meg, de van egy jó kis tartalék ha valamiért csejjegtetni kell... Nem terheli az a generátort, pedig sokan azt gondolják, hogy igen. Ugyanannyit kell utántölteni egy nagyobb akkumulátorba is mint egy kisebbet mert az autó összes fogyasztása attól nem változik. De egyébként teszteltem, klíma, ködlámpa, világítás, ablakfűtés, ventillátor max fordulaton, nyáron a nagy melegbe amikor is járt mindkét hűtőventi így jött le a generátornól 100A de a fentiek a legritkábban vannak egyszerre bekapcsolva. (Ablakfűtés, klíma, ködlámpa ) így marad áram a töltésre. Egyébként 120A-es a generátorom gyárilag tehát elméletileg még így is volt tartalék. De lényeg, hogy hiába nagyobb az akksi nem kell többet tölteni mert azt kell visszatölteni amennyit az autó töltés nélkül (álló motornál) lemerít belőle. (elméletileg) az pedig nem lesz több azért mert nagyobb az akksi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január10, 2017 Megoszt Elküldve Január10, 2017 5 órája, ftomi28 írta: Nem terheli az a generátort, pedig sokan azt gondolják, hogy igen. Ugyanannyit kell utántölteni egy nagyobb akkumulátorba is mint egy kisebbet mert az autó összes fogyasztása attól nem változik. De egyébként teszteltem, klíma, ködlámpa, világítás, ablakfűtés, ventillátor max fordulaton, nyáron a nagy melegbe amikor is járt mindkét hűtőventi így jött le a generátornól 100A de a fentiek a legritkábban vannak egyszerre bekapcsolva. (Ablakfűtés, klíma, ködlámpa ) így marad áram a töltésre. Egyébként 120A-es a generátorom gyárilag tehát elméletileg még így is volt tartalék. De lényeg, hogy hiába nagyobb az akksi nem kell többet tölteni mert azt kell visszatölteni amennyit az autó töltés nélkül (álló motornál) lemerít belőle. (elméletileg) az pedig nem lesz több azért mert nagyobb az akksi. Ez egy teljesen feltöltött akksinál igaz, de a nagyobb akksit úgy kell elképzelni mint ha az alap lenne egy egy személyes kád, a nagyobb meg egy kétszemélyes, de neked ugyanakkora vödröd van telehordani azt. Mellesleg 120-as generátorral nem nehéz tölteni a nagy akksit, de az átlag korabeli opelek 55-ös, a szervósok meg jellemzően 70A-s generátorral futnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január11, 2017 Megoszt Elküldve Január11, 2017 12 órája, wookie írta: Ez egy teljesen feltöltött akksinál igaz, de a nagyobb akksit úgy kell elképzelni mint ha az alap lenne egy egy személyes kád, a nagyobb meg egy kétszemélyes, de neked ugyanakkora vödröd van telehordani azt. Mellesleg 120-as generátorral nem nehéz tölteni a nagy akksit, de az átlag korabeli opelek 55-ös, a szervósok meg jellemzően 70A-s generátorral futnak. Az igaz, de ha veszel mindegyikből egy vödör vizet( önindító indításkor) akkor ugyanannyit kell visszatölteni csak nagyobb kádban több marad. . Nekem is 70Amperos van, sőt a dieselen is akkora volt. Amúgy most a -12-14-ben is indít 2-3 nap állás után, azt gondolom ezt a telet még kihúzza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Razor01 Elküldve Január11, 2017 Megoszt Elküldve Január11, 2017 16 órája, wookie írta: Ez egy teljesen feltöltött akksinál igaz, de a nagyobb akksit úgy kell elképzelni mint ha az alap lenne egy egy személyes kád, a nagyobb meg egy kétszemélyes, de neked ugyanakkora vödröd van telehordani azt. Mellesleg 120-as generátorral nem nehéz tölteni a nagy akksit, de az átlag korabeli opelek 55-ös, a szervósok meg jellemzően 70A-s generátorral futnak. Véleményem szerint ez így nem teljesen jó megközelítés. Időben valóban tovább tart feltölteni, de az akku nem fogja "mind" az 55Ampert felvenni (erősen fortyogna). Max kb 20A venne fel egy lemerült, de indítóképes nagyobb akku is. Ezt is csak rövid ideig, ahogy nő rajta a fesz úgy csökken a felvett áram. Tehát 20A megy az akkuba, 35A marad minden másra. 10A kell a világításra. 25A-ral még mindig gazdálkodhatunk. Ebből kijön a fűtőmotor+rádió és a motorvezérlés. Szerintem ezek alapján nem okoz gondot egy nagyobb akksi. Persze lehet rossz a gondolatmenetem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Január11, 2017 Megoszt Elküldve Január11, 2017 20 hours ago, wookie said: Ez egy teljesen feltöltött akksinál igaz, de a nagyobb akksit úgy kell elképzelni mint ha az alap lenne egy egy személyes kád, a nagyobb meg egy kétszemélyes, de neked ugyanakkora vödröd van telehordani azt. Mellesleg 120-as generátorral nem nehéz tölteni a nagy akksit, de az átlag korabeli opelek 55-ös, a szervósok meg jellemzően 70A-s generátorral futnak. Ja ok, nem tudtam, hogy ennyivel kisebb generátorosak. Enyémbe 120-as van és ha az autótípusra rákeresek akkor a Bárdi például 70A-eset ad. (nem a gyári van az enyémbe cserélve volt) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts