Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
nem, csak ennyire nem meri pörgetni, aztán hamar elvált szerintem! :( :lol: :lol:

Sajna nincs ford. szám mérőm /még/, de évente 1x van ilyen, hogy 1-ben 40, 2-ben 80, 3-ban 120-ig. És nem szabályoz le, még bírná, de ott már a köv. fokozat jobban húz.

Amúgy havonta 1x megy a ford. szám mérőm 3000-3500 főlé, nagypapisan megyek. :lol:

Elküldve

Sziasztok! Légyszi erre irjatok valami okosságot:

Öcsémnek van C16NZ motoros Opel Astra Caravan-ja. Most azt csinálja a gép, hogy hideg motornál mér a sebmérő óra. Amint felmelegszik a motor üzemmelegre és tolatsz akár 1 métert is, onnantól kezdve nem fog mérni az óra. Már volt sebmérő bowden is cserélve, de az sem segitett. Még olyat is észrevettünk, hogy amikor nem mér, és haladsz az autóval, kinyomod a kuplungot, leesik a fordulatszám alapjáraton kb 500-ra, majd visszaáll a normálisra. És mégegy észrevétel: ha bekapcsolt sebességi fokozattal gurulunk az autóval, és nem mér az óra, akkor kigyullad a motorkontroll. Már megemeltük az autót, leszedtük a sebmérő bowdent, bestartoltuk és sebességbe raktuk, nem forgott a bowden meghajtása sem. Mi lehet az oka? A szerelők akikhez elvittük, megmondták kerek perec, hogy nem vállalják, mert le kell szedni a váltót és azt is szét kell csipni, ami meg nagyon szivós munka.

Jah, és a fogyasztása 100km/órás sebességnél 6,2-6,5. Ez jó, vagy rossz?

Elküldve

Az a fogyasztás egy C16NZ-től nagyon szép sztem, az enyém is többet eszik. A motorkontroll lámpa elvileg világíthat amiatt, hogy a sebességmérő nem kap hajtást, mert az ECU tudtommal a kilométerórától kapja a sebességjelet. Villogtassátok ki a hibakódot, és kiderül :wink:

Elküldve
Sziasztok! Légyszi erre irjatok valami okosságot:

Öcsémnek van C16NZ motoros Opel Astra Caravan-ja. Most azt csinálja a gép, hogy hideg motornál mér a sebmérő óra. Amint felmelegszik a motor üzemmelegre és tolatsz akár 1 métert is, onnantól kezdve nem fog mérni az óra. Már volt sebmérő bowden is cserélve, de az sem segitett. Még olyat is észrevettünk, hogy amikor nem mér, és haladsz az autóval, kinyomod a kuplungot, leesik a fordulatszám alapjáraton kb 500-ra, majd visszaáll a normálisra. És mégegy észrevétel: ha bekapcsolt sebességi fokozattal gurulunk az autóval, és nem mér az óra, akkor kigyullad a motorkontroll. Már megemeltük az autót, leszedtük a sebmérő bowdent, bestartoltuk és sebességbe raktuk, nem forgott a bowden meghajtása sem. Mi lehet az oka? A szerelők akikhez elvittük, megmondták kerek perec, hogy nem vállalják, mert le kell szedni a váltót és azt is szét kell csipni, ami meg nagyon szivós munka.

Jah, és a fogyasztása 100km/órás sebességnél 6,2-6,5. Ez jó, vagy rossz?

Ott a válasz , hogy a km.spirál kihajtása haldoklik.. már csak azt kellene tudni,hogy hogy van megoldva a váltóban, de sajnos ezt nem tom

ÉS mint fentebb írták, lehet ezért pilácsol a sárga lámpa is.. mert hallottam,olvastam itt, h bizonyos tipusoknál a km. órában van vmi jeladó.. vagy vmi ilyesmi.. már nem emlékszem pontosan..

Elküldve

Szerintem egy jó szerelő kéne,aki ért a váltóhoz,szétdurni a váltót és ha már lentvan,kuplung és csapágyak cseréjét is megejteni egykörben!

Elküldve

Köszönöm szépen az okosságokat! Valszeg szerelő lessz a vége, mármint ha vállalja valamelyik. De nézni kell a jó oldalát is: ha egyszer eladósorba kerül a járgány, nem lessz rajta annyi ráfutott km :lol: .

Elküldve
"Csak karórával mértük, de az óra szerint annyi!!!!

Azt tudom, hogy csal az Opeleknél az óra, de te írtad, hogy + irányba. "

Pontosan ezért előbb állítod le az órát. :lol:

Kérdezd Tápiószecső kartársat, neki C16NZ moci van ha jól emléxem, és nála bent van a komputer. :)

Egyébként pont tegnap mértem le km táblánál, és a mutató pontosan fordult, az 1 km az tényleg 1 km!!!!!!!!!!!!! Ez engem egy kicsit elbizonytalanít abban, hogy csalna az óra, főleg nem 10%-ot!

Egyébként ha 110-re kellene gyorsítanom, az se tellne 15s-ba! Most nem tudom lemérni, mert örülök, ha haza tudok valahogy gurulni, annyira kevés a benzinem, de majd ha tele lesz a tankom, akkor majd ezt is közzéteszem! :twisted:

De már ha kötözködni akarok, akik kérdezik az autójuk gyorsulását, azok a sima analóg órára kiváncsiak! Nekem az 11s!!!!!!!!!!!

Elküldve

Nem olvastam előzményeket csak egy gyorsat reagálok:

Az én órám is így működik:

-távolságmérés pontos (nem mm-re de elég jó)

-sebesség csal felfele egyszer megmérem pontosan mennyit de kb 6-8%lehet.

Szerintem gyári gumiméretekkel (ill váltóméretekkel) ez így normális.

Elküldve

Egyébként pont tegnap mértem le km táblánál, és a mutató pontosan fordult, az 1 km az tényleg 1 km!!!!!!!!!!!!! Ez engem egy kicsit elbizonytalanít abban, hogy csalna az óra, főleg nem 10%-ot!

Egyébként ha 110-re kellene gyorsítanom, az se tellne 15s-ba! Most nem tudom lemérni, mert örülök, ha haza tudok valahogy gurulni, annyira kevés a benzinem, de majd ha tele lesz a tankom, akkor majd ezt is közzéteszem! :twisted:

De már ha kötözködni akarok, akik kérdezik az autójuk gyorsulását, azok a sima analóg órára kiváncsiak! Nekem az 11s!!!!!!!!!!!

Hi, én egy forgalomtechnikai cégnél dolgozom, mi csinálunk táblákat, helyezünk is ki. Erre a táblás dologra ne adj, van hogy 100-150 m eltérés is van.

Elküldve

"mert hallottam,olvastam itt, h bizonyos tipusoknál a km. órában van vmi jeladó.."

Igen, az összesben F Astra esetében. :) Ha nincs spirál, akkor jelezni

fog a komputer bizonyos út megtétele után... és jön a vészprogram.

Yahher jól mondja, a munkások ott ássák le a táblát, ahol nekik könnyebb... :lol:

Mint már soxor említettem, a gyári analóg sebességmérők tapasztalatom

szerint 6-10%-ot csalnak, a távolságmérő ennél kicsivel kevesebbet szokott csalni (de az is csal).

Elküldve

Én biztos nem szedetném szét a váltót.Akkor már inkább veszek egy bontottat és kicserélem..Főleg ha munkadíjakat és az alkatrészárakat nézzük.Mondjuk én megcsinálom magamnak a cserét,de biztos nem nyúlnék bele.

Elküldve
sziasztok. azt szeretném kérdezni,tud-e valaki gyári CD-s rádiót ASTRA F-hez és mennyiért,vagy elcserélni MC-s rádióra áregyeztetéssel

Én még csak 1 GSI-be láttam egyszer gyárinak tűnő CD-t, de azon kívül csak kazettás magnót láttam F Astrába gyárilag szerelve. Több esélyed lesz, ha boltba veszel egy újat, már nem is olyan drágák, és bíztos jobb, mint amit gyárilag szerelnek bele. Legalábbis korszerűbb, és garanciás!

Elküldve

Srácok, hagy legyen már egy olyan kérésem, hogy tüntessétek fel a tartózkodási helyeteket is. Igy legalább könnyebben le tudnánk bonyolítani egy-egy üzletet, vagy találkozást.

Köszi!

Elküldve
Srácok, hagy legyen már egy olyan kérésem, hogy tüntessétek fel a tartózkodási helyeteket is. Igy legalább könnyebben le tudnánk bonyolítani egy-egy üzletet, vagy találkozást.

Köszi!

Ém már eztet 1X javallottam! :wink:

Elküldve
Nem lehet cd-t rátenni, meg semmilyen külső eszközt sem, max adapterkazival.

Nekem a car300 használatiban azt írja, hogy mobil kihangosítót rá lehet kötni a rádióra (de menjek szakszervízbe ha ezt akarom felszólítással igy nem tudom hova lehet kötni). Az a bemenet nem használható más külső eszközhöz?

Elküldve

Én még csak 1 GSI-be láttam egyszer gyárinak tűnő CD-t, de azon kívül csak kazettás magnót láttam F Astrába gyárilag szerelve. Több esélyed lesz, ha boltba veszel egy újat, már nem is olyan drágák, és bíztos jobb, mint amit gyárilag szerelnek bele. Legalábbis korszerűbb, és garanciás!

Van gyárilag cd-s. Lásd: http://laci4.uw.hu/GSI/10.jpg

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.