Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

12 órája, ftomi28 írta:

 

Szia,

 

X14XE is leszabályoz 6000-nél? 5 éve van nálam de még nem próbáltam :)

Hétvégén Horvátországban mentem vele 1 nap több mint 1000 km-ert 4 személlyel csomagokkal 6.6 fogyasztással :) Csak pont ott romlott el az ablakemelő amiről fentebb írtam. Vennem kell másik szerkezetet mert eltörött az egyik kar :( 

Az X14XE 6500-nál szabályoz. Tapasztaltam... :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1,6-os 8 szelepes van, 74kW. Lehet vele előzni szépen, 70-80-nál mehet vissza harmadikba aztán hadd menjen. Érdekes, hogy 4500-ig egyenletesen gyorsul, utána viszont ránt egy nagyot, ha jól emlékszem, valahol ott adja le a max teljesítményt. 

Emelkedőnél a visszaváltással nincs baj, nem sajnálom a 4. fokozatot, csak pl 130-nál forog kb 3500-at, ott gond nélkül megy felfelé.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, joecockroach írta:

Nekem 1,6-os 8 szelepes van, 74kW. Lehet vele előzni szépen, 70-80-nál mehet vissza harmadikba aztán hadd menjen. Érdekes, hogy 4500-ig egyenletesen gyorsul, utána viszont ránt egy nagyot, ha jól emlékszem, valahol ott adja le a max teljesítményt. 

Emelkedőnél a visszaváltással nincs baj, nem sajnálom a 4. fokozatot, csak pl 130-nál forog kb 3500-at, ott gond nélkül megy felfelé.

4-be 3500at forog 130-nál? Biztos? Nekem közel 4000-at forog 5-be.

 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, HaPetya írta:

...ha 2600 for/perc-nél van a nyomatékcsúcs, akkor az azt jelenti, hogy abban a fordulatszám tartományban van a "körülményekhez" képest legjobban feltöltve a henger. Alatta és felette romlik a töltési foka henger, vagyis csökken a nyomaték is. ...

 

 

Ez azt jelenti, hogy ott a legjobb a hatásfok? Ha igen, akkor a legnyomatékosabb tartományban üzemeltetve a legjobb a fogyasztás?

 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, daykiller írta:

Olyan szó meg nem is létezik, hogy motrot. Tehát motr sincs. :)

SZR-t hagyni is kell, hogy nyomatékból dolgozzon, előzésnél meg a lóerőket kell használni. Négyest ritkán kapcsolok én is, bár az is igaz, hogy körforgóban is hármasban van és abból kilépve is abban marad. Függ a körforgó kerületétől és hogy hol lépek ki rajta. Ha egyből jobbra, akkor harmadik és megoldja a motor 1200-as fordulaton is a gyorsulást harmadikban, úgy 30kmh-ról. Ettől függetlenül szereti a pörgetést, mivel benzines, de hálisten a nyolcszelepesek nyomatékos motorok. Kivéve a hengerenkéntiek. Kérdeztem is erről autószerelőnek is tanult kollégámat, hogy miért van. Tudott rá logikus választ adni. A dual-ram rendszer is ezért van. Bár a kedvencem még mindig az, hogy kettesben kipörgetem 4500-ig, klíma lekapcsol és egyből ötödik. Nem pofázik vissza. :)

Helyes a meglátásod,nálam ez onnan ered,hogy még süldő koromban a tévében az esti híradóban volt egy bűnügyi hír.Rég volt,de a sztori az volt,hogy két csibész csinált valami balhét nem emlékszem,de talán kiraboltak egy takarékszövetkezetet?A jómadarak motorral menekültek egy erdő széléig,a rend őrei meg autóval üldözték őket.Az eset kapcsán nyilatkozott a két rendőr.A pontosság igénye nélkül,ezért nem is idézőjelezem:Üldöztük a két elkövetőt a közeli erdőig,ahol hátrahagyták a motrot és gyalog menekültek be az erdőbe. :-)

Ezen akkor olyan jót röhögtem,hogy majdnem kiestem a fotelből és azóta tízből kilencszer így is mondom. :-)

Elnézést,hogy kicsit nem idevágó téma,de talán belefért az egyéb csevegés kategóriába ez a szösszenet.  :-)

Link to comment
Megosztás:

8 órája, joecockroach írta:

Nekem 1,6-os 8 szelepes van, 74kW. Lehet vele előzni szépen, 70-80-nál mehet vissza harmadikba aztán hadd menjen. Érdekes, hogy 4500-ig egyenletesen gyorsul, utána viszont ránt egy nagyot, ha jól emlékszem, valahol ott adja le a max teljesítményt. 

Emelkedőnél a visszaváltással nincs baj, nem sajnálom a 4. fokozatot, csak pl 130-nál forog kb 3500-at, ott gond nélkül megy felfelé.

Hát igen, az 1.6 SE az egyik legjobban sikerült opel motor. A többit nem tudom, de az f15 cr-es váltóval nagyon jó összhangban van a motor karakterisztikája, szereti ha tapossák. A kis astrát meg elég jól viszi. Nem tépi le a fejet, de a mai akár autópályás forgalomban is simán megállja a helyét. CSerébe faék technika. Én nagyon szeretem. Tele is vagyunk azóta SE-kkel. :D

Link to comment
Megosztás:

Nos nem pont eff, de mivel nagyban hasonló ezért szerintem bátran büszkélkedhetek itt is, hogy tegnapelőtt értünk haza egy 9 napos európai körutazásról, amely során 4628km-t tettünk meg a (teljesség igénye nélkül, kb sorrendben) Szécsény -> Nürnberg -> Antwerpen -> Amsterdam -> Scheveningen -> Párizs -> Monaco -> Ventimiglia -> Klagenfurt -> Budapest távon. Az öreg C16NZ zokszó nélkül teljesítette a távot, a géptetőt kétszer nyitottam fel, kb félúton olajszintet nézni, illetve később ablakmosót tölteni. Bírta a német pályán a 180-nal veretést, bírta a 34°C-ot, kényelmesen tartotta a 120-140-es tempót szinte minden helyzetben. Az út kb 80%-át LPG-vel tettem meg, 7,9-8,4l-es fogyasztással, + 3 deci olaj is fogyott útközben. 26 éves létére becsületesen tette a dolgát :)
 

IMG_1578_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, ftamas78 írta:

4-be 3500at forog 130-nál? Biztos? Nekem közel 4000-at forog 5-be.

 

Nem, félreérthetően fogalmaztam, 5.ben forog annyit 130nál. Szerintem negyedikben 130nál 4500-5000-t forog, de majd holnap megfigyelem. :D

 

UPDATE: Megnéztem, 4/130 - 4200rpm, 5/130 - 3200 rpm

Módosítva : joecockroach
kiegészítés
Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

Hát igen, az 1.6 SE az egyik legjobban sikerült opel motor. A többit nem tudom, de az f15 cr-es váltóval nagyon jó összhangban van a motor karakterisztikája, szereti ha tapossák. A kis astrát meg elég jól viszi. Nem tépi le a fejet, de a mai akár autópályás forgalomban is simán megállja a helyét. CSerébe faék technika. Én nagyon szeretem. Tele is vagyunk azóta SE-kkel. :D

Az enyémen f13 W394 jelölésű váltó van, jó hosszú, de tökéletesen illik a motorhoz szerintem. 23 éves technika, de teszi a dolgát. :)

Link to comment
Megosztás:

15 órája, ftamas78 írta:

Ez azt jelenti, hogy ott a legjobb a hatásfok? Ha igen, akkor a legnyomatékosabb tartományban üzemeltetve a legjobb a fogyasztás?

 

Ezt nem lehet ilyen sarkosan kijelenteni. Az indikált hatásfok értéke kb. ott a legmagasabb, ahol a nyomatékcsúcs van. A többié nem.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 07. 31. at 9:10, huan írta:

Sziasztok!

A kalaptartó emelő-gumi-t kb. 6 havonta cserélnem kell, mert elszakadnak, elöregednek, nem tudom, de elég idegesítő, hogy 1 évet sem bírnak ki.

Mit rakjak helyette, hogy ne kelljen állandóan cserélni?

nem tudom, nekem mar vagy 4eve van benne, es meg semmi baja

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 07. 31. at 9:10, huan írta:

Sziasztok!

A kalaptartó emelő-gumi-t kb. 6 havonta cserélnem kell, mert elszakadnak, elöregednek, nem tudom, de elég idegesítő, hogy 1 évet sem bírnak ki.

Mit rakjak helyette, hogy ne kelljen állandóan cserélni?

RcQA791.jpg

Én fekete redőnygurtniból csináltam... nagyon sirály lett! :)

 

Link to comment
Megosztás:

Mostanában el akartam adni az autót, mert nagyon vágytam egy B Vectrára. De egyrészt elvitték az először kiszemeltet, másrészt nem találtam megfelelőt (felszereltség, motorizáltság, stb). Arról nem is beszélve, hogy a múlt héten vennem kellett egy új akkumulátort, ma meg egy pár kutyacsontot.

y3m1VRkBHIXnF7a-ZyxrXMBCh9FrKsDsfYT3f2_1

y3mNK9LD1IYa8y5MULCYycE4RC_VFZPyeIOxPWeX

y3m-_ESSsHbMJghVqg7DjbNC9HX-kuUFhWIdgiRs

y3mcwzZ7gw5Ieu8m4NaSTNvpAC7EFxmvygQ3J4KW

y3mG5LHCuIZfzNROyUsQ6GtRJtg-jQWi26FcYVsr

y3mCl6Q5Frru1BID7H9aMdpLhnzzP-XUudpDXi5m

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, hening írta:

Mostanában el akartam adni az autót, mert nagyon vágytam egy B Vectrára. De egyrészt elvitték az először kiszemeltet, másrészt nem találtam megfelelőt (felszereltség, motorizáltság, stb). Arról nem is beszélve, hogy a múlt héten vennem kellett egy új akkumulátort, ma meg egy pár kutyacsontot.

 

 

 

 

 

 

 

Nekem is kopog valami elől főleg terhelés váltáskor, de nem jövök rá mi az....a bal oldalt néztem ott minden a helyén.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.