Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

A kérdés annak szól, aki már beépítette a tempomatot. Hova a bánatba tette a kuplung pedál kapcsolót??? Az enyémen nincs helye (mondjuk ezen nem is csodálkozom). Amit kibontottam egy G-ből azon 3 vezeték van. A rajz szerint meg csak 2 kell. Viszont így nem engedi át a jelet sehogy sem. Jól gondolom, hogy a 3.-at testre kell tenni?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, ocsi.horvath írta:
On 2016. 06. 02. at 8:14, Pingvin írta:

Szia daykiller

Kb menyit költöttél a klimára és mik lettek kicserélve mert nekem se jo a klimám de nagyon fontolgatom a javitását.kb 3 éve nem megy nekem.vélemény?:)

Megéri beleinvesztálni?

Elég sokat költöttem. Tavaly új klímahűtőt kapott és kétszer vettem szárítószűrőt. Idén meg csőhálózat csere, új o-gyűrűs tömítésekkel, aztán végül már csak a kompresszor volt a gyenge pont, de abból volt tartalék bontott, ami lezárva állt a garázsban.

Szerintem megéri beleinvesztálni, mert 5 éven át nem lesz rá gondod, ha minden klappol. Szerintem a most leszedett kompresszort fel is újítom, aztán lezárom és elcsomagolom, hogy ne száradjon ki. Igaz, kb 1 órás művelet a felújítás, ha meg van hozzá minden szerszám, tehát nem kötelező most. Egyelőre még gyanakodva megyek le az autóhoz, hogy lehet már nem indul be, de a klímás srác azt mondta, hogy jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

2257902-20160624-kRHLvz.jpg

Nálam ugyanúgy ott van a lyuk a kapcsolónak mint a fékpedál felett a konzolon. Vagy pedálsort cserélsz vagy kiveszed, belefúrod-reszeled és visszarakod, mert ott nem nagyon van hely mókolni. De ha nem nagy meló kiszedni cserélhetünk, mert nekem nem kell tempomat.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

29 perce, zotya975 írta:

 

Nálam ugyanúgy ott van a lyuk a kapcsolónak mint a fékpedál felett a konzolon. Vagy pedálsort cserélsz vagy kiveszed, belefúrod-reszeled és visszarakod, mert ott nem nagyon van hely mókolni. De ha nem nagy meló kiszedni cserélhetünk, mert nekem nem kell tempomat.

Én nem tudom, vagy nem látom rendesen, de az enyém mintha nem ilyen lenne. Mondjuk nem tudom, miért módosították volna...már ha megtették.Amúgy ilyen a cucc:

large.576d579e9b08f_WP_20160624_17_49_07

Link to comment
Megosztás:

1 óra, hening írta:

Nem. Csak a kuplung és fékpedál kapcsoló. A többi B Omi.

Fékpedál kapcsoló felesleges volt, mert csak rá kell kötni a kapcsoló utáni vezetékre. A négy érintkezős csak dízelhez kell. A kuplungkapcsolónak meg van helye, legalábbis szokott, csak a lovasát kell felrakni. Amúgy hátulról van rögzítve és ha nincs nyomva a kuplungpedál, akkor ad át a kapcsoló, tehát zár. Rajz szerint nyitóérintkezős megoldás. A rugó feletti részhez kell nyomódnia, mivel ha benyomod, az eltávolodik a kapcsolótól. De láttam már sufnituning megoldást, hogy előlről, a pedál felőled lévő részén volt a kapcsoló és a rugó alatti részen volt egy lovasa, ami megnyomta a kapcsolót. Ha nincs kialakítva hely a kuplungpedálban, akkor van a mókolás, vagy szerzel B Veki vagy B omi kuplungpedált. Tudtommal passzentosak.

Amúgy nálam is vár még a tempomat beépítése, csak mivel utángyártott az indexkar, ezért eleve nem is tudom használni F Astrában. Hiányzik egy érintkező, ezért nincs tompított fény. Ugye B Vekiben és B omiban már nem az indexkaron keresztül megy a tompított fénye, csak a reflektort kapcsolja külön. F Astrában még átváltja ugye. Mindegy. Kapcsolók amúgy nekem is kellenek. Meg ki kell találnom, hogy hova rögzítem a vezérlőt.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

24 perce, daykiller írta:

Fékpedál kapcsoló felesleges volt, mert csak rá kell kötni a kapcsoló utáni vezetékre. A négy érintkezős csak dízelhez kell. A kuplungkapcsolónak meg van helye, legalábbis szokott, csak a lovasát kell felrakni. Amúgy hátulról van rögzítve és ha nincs nyomva a kuplungpedál, akkor ad át a kapcsoló, tehát zár. Rajz szerint nyitóérintkezős megoldás. A rugó feletti részhez kell nyomódnia, mivel ha benyomod, az eltávolodik a kapcsolótól. De láttam már sufnituning megoldást, hogy előlről, a pedál felőled lévő részén volt a kapcsoló és a rugó alatti részen volt egy lovasa, ami megnyomta a kapcsolót. Ha nincs kialakítva hely a kuplungpedálban, akkor van a mókolás, vagy szerzel B Veki vagy B omi kuplungpedált. Tudtommal passzentosak.

Amúgy nálam is vár még a tempomat beépítése, csak mivel utángyártott az indexkar, ezért eleve nem is tudom használni F Astrában. Hiányzik egy érintkező, ezért nincs tompított fény. Ugye B Vekiben és B omiban már nem az indexkaron keresztül megy a tompított fénye, csak a reflektort kapcsolja külön. F Astrában még átváltja ugye. Mindegy. Kapcsolók amúgy nekem is kellenek. Meg ki kell találnom, hogy hova rögzítem a vezérlőt.

Azmiaz?

Azt tudom, hogy nyitóérintkezős.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, hening írta:

A kérdés annak szól, aki már beépítette a tempomatot. Hova a bánatba tette a kuplung pedál kapcsolót??? Az enyémen nincs helye (mondjuk ezen nem is csodálkozom). Amit kibontottam egy G-ből azon 3 vezeték van. A rajz szerint meg csak 2 kell. Viszont így nem engedi át a jelet sehogy sem. Jól gondolom, hogy a 3.-at testre kell tenni?

Tettem oda egy mikrokapcsolót egy kis lemezkére, a fékpedálét meg bereléztem. Azóta már van kapcsoló, de mivel működik nem piszkálom. :)

Amúgy a helye ott van/lenne, ami Zotya képén van.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is kapott egy mikrokapcsolót és netovább. Teljesen jól elvolt vele, még el nem pusztult az elektronika mert vizet látott. Azóta kiszedtem a dobozt, majd ha lesz másik legózok vele.

Amennyi birka van a magyar pályákon ide nem kell tempomat, jó ha 10 percet tudtam használni néha.

Link to comment
Megosztás:

A tempomat "oldása" többnyire az engedélyező jel megszűnésével történik. Egyszerűbb rendszereken végigvezetik a ménkűt a 3 kapcsolón (kormány, fék, kuplung), ha valamelyiken szakad az áramkör, az elektronika oldja a benne lévő elektromágnest ami a húzómotoron tartja a sebességszabályozó bowdnent. Amikor ezen figyelő szálon szakad a villám, akkor az oldással egyidőben az elektronika elindítja a szabályzó motort a 0 gáz irányába is ameddig az végállásba nem ér. Az új program indítása csak akkor lehetséges amikor a szabályzó motor végálláskapcsolója bont egy másik áramkört a végállásba érkezése miatt, addig nincs is ebben a fázisban sebességjel figyelés. A bowden cibáló motor másik végállása a teljes gáz, azt is figyeli az elektronika, ott már igényességétől függően dönt, hogy járatja parketta terhelésen a mocit, vagy picit visszább szabályozva próbál sebességet tartani, vagy leold. Komolyabb rendszerekben a padlógáz üzemmód figyeli a motor paramétereit is és az alapján dönt, nem enged teljes terhelést a motornak, meghagyva azzal a vészhelyzeti erőtartalékot, egy esetlegesen meredek forgalmi szituhoz.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, zotya975 írta:

 

Nálam ugyanúgy ott van a lyuk a kapcsolónak mint a fékpedál felett a konzolon. Vagy pedálsort cserélsz vagy kiveszed, belefúrod-reszeled és visszarakod, mert ott nem nagyon van hely mókolni. De ha nem nagy meló kiszedni cserélhetünk, mert nekem nem kell tempomat.

Nah, megnéztem a pedált. Teljesen más. 

large.576e58a6eee9d_WP_20160625_11_56_15

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 23. at 21:56, Pingvin írta:

Sziasztok!

Számomra furcsa hiba megoldásában kérném a segítségetek.

Univerzális elektromos ablakemelő van az autóban már egy ideje. (Ilyet tudtam akkoriban szerezni, azóta vettem egy gyári szettet, csak még nem volt ideje bekerülni.)

Beszerelés óta minden ablak nagy vonalakban jól működik, kivéve az anyós oldalit. (Nem is bánnám a hibát ha a kedves mama ülne ott, de most ez az accony helye)

Ez ablakemelő felhúzáskor nagyon erőlködött, már az elejétől, gondoltam döglődik a motor, berakom a gyárit.

Miután lekötöttem az ablakot, és megmozgattam szerkezet nélkül, akkor tapasztaltam, hogy rendesen szorul, ha feltolom akkor alig lehet lehúzni, fel is alig megy, még akkor sem esik visszább ha becsapom az ajtót.

Télen jobb volt, ha hűvösebb van hallani a motoron, hogy nem annyira szenved.

Cserélhető az a gumi amiben fut az ablak? Mitől dagad me ennyire, vagy mit lehet ezzel kezdeni esetleg? Tapasztaltatok már ilyet? 

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Megoldódott az ablakgumi kérdése, lehet másnak is segítség ha így járna.

 

Egy öreg barátom adta a tippet nálam bevált. 

Befújtam PTFE sprayvel, felhúztam az ablakot és bezártam a garázsba, ott minden szellőzést betömtem. Ma este 9 után 53 fok volt még bent, viszont az ablakkéder beidomult a helyére, könnyen jár az ablak. Most mentem vele egy kört, megvártam még lehül, most is jó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 perce, wookie írta:

Valakinek nincs véletlen nem kiszakadt, kirepedt pordvédő gumija a gyári talpasra? Még nincsenek kikopva, és gyáriak, nem lóg, csak a gumi szakadt ki, nem dobnám ki őket ha nem muszáj.

Megnézem, de sztem csak kormány gömb van...ha megtalálom egyáltalán. Nem egyforma?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.