Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
7 perce, Szabadij írta:

Leginkább az a gáz,hogy f astánál kb. 2 perc meggyőződni,hogy van e benne pollenszűrő,vagy nincs,a csere sem kerül sokkal több időbe!

Ez a légkondi nélküliekre igaz, légkondis fűtésboxokat nem ismerem,azoknál talán bonyisabb,de egy szerviznek nem jelenthet gondot,ha mégis,akkor Mekk Elek rulez...Le kell verni a cégért!

nem mondanám bonyolultabbnak :3

Elküldve
11 perce, Szabadij írta:

Leginkább az a gáz,hogy f astánál kb. 2 perc meggyőződni,hogy van e benne pollenszűrő,vagy nincs,a csere sem kerül sokkal több időbe!

Ez a légkondi nélküliekre igaz, légkondis fűtésboxokat nem ismerem,azoknál talán bonyisabb,de egy szerviznek nem jelenthet gondot,ha mégis,akkor Mekk Elek rulez...Le kell verni a cégért!

Nem szeretnek foglalkozni a szerelők az apró, sok hasznot nem hozó de időigényes munkákkal.   Azt mondod párásodik az autó, megnézi a pollenszűrőt, lábteret, keresgeti a beázás helyét...csurom víz a lábtér, kibontja a radiátort ..stb..aztán lehet csak beborított valaki egy flakon vízet. Egyszerűbb azt mondani hogy párásodás opel betegség aztán elhajtani a nyűgös kuncsaftot a náthásba. A márkaszervíz lehet megkeresi neked csak olyan óradíjjal dolgozik hogy a végén lemész hídba. Mennyivel egyszerűbb egy újabb kocsira rádugni a "Kompútert" kiírja mi a baja, kicserélik az 50 ezres érzékelőt, elkérnek a munkáért  egy 10-est 10 perc volt és mindenki boldog. Odamegy valaki egy ( enyhe túlzással ) pár 100 ezres autóval, nem fogja rákölteni a kocsi értékének a felét a javításra ezzel mindenki tisztában van, inkább nem foglalkoznak vele.

Elküldve
43 perce, Szabadij írta:

Leginkább az a gáz,hogy f astánál kb. 2 perc meggyőződni,hogy van e benne pollenszűrő,vagy nincs,a csere sem kerül sokkal több időbe!

Ez a légkondi nélküliekre igaz, légkondis fűtésboxokat nem ismerem,azoknál talán bonyisabb,de egy szerviznek nem jelenthet gondot,ha mégis,akkor Mekk Elek rulez...Le kell verni a cégért!

2 perc, ha tudod hol keresd.

Pollenszűrő cserénél az idő 90%-a a megtalálásra megy el.

Elküldve
13 perce, zotya975 írta:

Nem szeretnek foglalkozni a szerelők az apró, sok hasznot nem hozó de időigényes munkákkal.   Azt mondod párásodik az autó, megnézi a pollenszűrőt, lábteret, keresgeti a beázás helyét...csurom víz a lábtér, kibontja a radiátort ..stb..aztán lehet csak beborított valaki egy flakon vízet. Egyszerűbb azt mondani hogy párásodás opel betegség aztán elhajtani a nyűgös kuncsaftot a náthásba. A márkaszervíz lehet megkeresi neked csak olyan óradíjjal dolgozik hogy a végén lemész hídba. Mennyivel egyszerűbb egy újabb kocsira rádugni a "Kompútert" kiírja mi a baja, kicserélik az 50 ezres érzékelőt, elkérnek a munkáért  egy 10-est 10 perc volt és mindenki boldog. Odamegy valaki egy ( enyhe túlzással ) pár 100 ezres autóval, nem fogja rákölteni a kocsi értékének a felét a javításra ezzel mindenki tisztában van, inkább nem foglalkoznak vele.

Igen ez így van,de nem általános,van sok szaki aki akinek a kis munka is munka és ha a kuncsaft elégedett,akkor visszajáró vendég lesz.Az is igaz,hogy sokaknak egy légszűrőcsere vagy gyertyacsere sem menne,ezért a szervizre vannak utalva,őket könnyen lehúzzák.

A legszerencsésebb,ha egy korosabb autót olyan ember tart fenn ,aki nem rémül meg,ha néha fel kell pattintani a motorháztetőt.

Amikor olaj ,olajszűrő,légszűrő csere történik,akkor a pollenszűrő nem tétel,sem munkában sem pénzben.

Ha nem kellene kétévente műszakira vinni az autókat,akkor meg lehetne nézni,hogy egyáltalán ki költene javításokra,sok autón normális fék sem lenne...Ma a fogyasztói társadalomban nem cél egy autó gazdaságos javíthatósága hosszútávon.

Eleve a környezetvédelemmel,biztonsággal kapcsolatos alkatrészeket államilag kellene támogatni,vagy vételárukat alacsonyan tartani,mert pont ezek lehetetlenítik el egy autó forgalomban tartását.milyen már ez,hogy egy katalizátor,egy egr szelep meg egy lambdaszonda kitesz egy használható korosabb autó árát ,ha eredetit veszel...

  • Like 1
Elküldve

Na de akkor miért lehetetlenül el egy öreg autó ésszerű, gazdaságos javíthatósága? Ha olcsóbb lenne az alkatrész és nem többszörösen túlárazott akkor több is fogyna belőle és abból is ugyanúgy vagy még jobban meg tudna élni a gyártó vagy nem? Ha nem lenne ekkora árkülönbözet a gyári és az utángyártott elemek között akkor sokkal többen választanák a gyári alkatrészt mint a fillérekkel olcsóbb gagyi utángyártottat, de mivel ez nem így van, a nagy túlárazottság szinte generálja a sokkal olcsóbb gagyi alkatrészek megjelenését és forgalmát. A gyártónak ez jó?

Elküldve
On 2016. 05. 16. at 13:25, Szabadij írta:

Igen ez így van,de nem általános,van sok szaki aki akinek a kis munka is munka és ha a kuncsaft elégedett,akkor visszajáró vendég lesz.Az is igaz,hogy sokaknak egy légszűrőcsere vagy gyertyacsere sem menne,ezért a szervizre vannak utalva,őket könnyen lehúzzák.

A legszerencsésebb,ha egy korosabb autót olyan ember tart fenn ,aki nem rémül meg,ha néha fel kell pattintani a motorháztetőt.

Amikor olaj ,olajszűrő,légszűrő csere történik,akkor a pollenszűrő nem tétel,sem munkában sem pénzben.

Ha nem kellene kétévente műszakira vinni az autókat,akkor meg lehetne nézni,hogy egyáltalán ki költene javításokra,sok autón normális fék sem lenne...Ma a fogyasztói társadalomban nem cél egy autó gazdaságos javíthatósága hosszútávon.

Eleve a környezetvédelemmel,biztonsággal kapcsolatos alkatrészeket államilag kellene támogatni,vagy vételárukat alacsonyan tartani,mert pont ezek lehetetlenítik el egy autó forgalomban tartását.milyen már ez,hogy egy katalizátor,egy egr szelep meg egy lambdaszonda kitesz egy használható korosabb autó árát ,ha eredetit veszel...

Szerintem pedig általános, ritkább a lelkiismeretes szerelő. Általában az elhivatott szerelők azok akik segítőkészek, olyanok akik rajonganak egy márkáért vagy típusért ami neked is van vagy annak a szerelőnek is van vagy volt valamikor és emiatt szívesebben, lelkiismeretesebben foglalkoznak a te autóddal mint más típussal még akkor is ha több munka. Az ilyen szerelőre számíthatsz, de akinek soha nem volt Opelje és nem is lesz vagy volt de mindig is utálta, na az nem lesz soha a te szerelőd.

Elküldve
16 órája, Astra F Caravan írta:

Na de akkor miért lehetetlenül el egy öreg autó ésszerű, gazdaságos javíthatósága? Ha olcsóbb lenne az alkatrész és nem többszörösen túlárazott akkor több is fogyna belőle és abból is ugyanúgy vagy még jobban meg tudna élni a gyártó vagy nem? Ha nem lenne ekkora árkülönbözet a gyári és az utángyártott elemek között akkor sokkal többen választanák a gyári alkatrészt mint a fillérekkel olcsóbb gagyi utángyártottat, de mivel ez nem így van, a nagy túlárazottság szinte generálja a sokkal olcsóbb gagyi alkatrészek megjelenését és forgalmát. A gyártónak ez jó?

A drágább alkatrészt is el ehet adni, mert a szerelő sok embenrt rá tud dumálni hogy "inkább erre cserélem és nem lesz vele többet gond", meg "ha már bontva van kicseréljük még ezt is meg azt is jobb az óvatosság." És Pista bácsi hálásan perkál a "milyen rendes ember" szerelőnek.:-) Amúgy a régebbi autót csak akkor drága fenntartani ha a saját értékéhez nézed mennyit költesz rá. De ha már azt is belekalkulálod mennyibe kerülne ha lecserélnéd X évente és persze azokat is karban kell tartani bár van az " ebbe csak tankolni kell" kategória egy darabig.

Elküldve

Srácok,

Nincs valakinek elfekvőbe egy antenna kábele? Az a bizonyos kábel érdekelne, aminek az egyik vége a fejegységbe megy és a másik vége pedig az A-oszlopnál megy végig a vezető oldali lábtérig. Ott a csatlakozás, ahogy a képen is látszik. Ez ez olyan jó 50 cm körüli kábel. A felső csatlakozós érdekelne. /Opel Astra F '98-as évjárat/

Előre is köszi. :D

Antenna_k_bel_k_p_www.kepfeltoltes.hu_.j

Elküldve

wookie, de ez gyári! Az enyém '98-as F-es Astra. Nem tudom pontosan, hogy melyik évjáratban milyen van, ezért is írtam le, hogy milyen kéne.

Pl. valamelyik Corsa-ban is ugyanilyen van, csak éppen fordítva van bekötve.

Ilyen a kábelek vége:

 Iso_adapter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Sziasztok!

Mi lehet az oka annak hogy menet közben néha-néha pillanatokra leáll a motor!

Ez ilyen rángatás formájában jelentkezik!

Mit tudok ill. mit kellene csinálnom vele?

C14SE '93 motornál ???

Elküldve
1 óra, wookie írta:

Pár opelt már szétbontottam, de ilyet eddig még egyikben sem láttam. Azok mind ilyenek voltak:

 

Az enyémben is...3 perce volt a kezemben....

1 órával ezelőtt, Zolcsy82 írta:

Sziasztok!

Mi lehet az oka annak hogy menet közben néha-néha pillanatokra leáll a motor!

Ez ilyen rángatás formájában jelentkezik!

Mit tudok ill. mit kellene csinálnom vele?

C14SE '93 motornál ???

Sokminden...halódó benzinpumpa, relé, gyujtásgond, kontakthiba egy csatinál..hibakód nincs?

Elküldve

Nemtud valaki egy olyan műhelyt Bp-n ahol van alkatrészmosó? Csak felkellene tenni azt a műanyag szelepfedelet, de otthoni körülmények közt nem jol tisztítható. A fazbukon meg állandóan belebotlok az NCH alkatrészmosós hirdetésbe :confused:

Elküldve
1 órával ezelőtt, Bundee írta:

Nemtud valaki egy olyan műhelyt Bp-n ahol van alkatrészmosó? Csak felkellene tenni azt a műanyag szelepfedelet, de otthoni körülmények közt nem jol tisztítható. A fazbukon meg állandóan belebotlok az NCH alkatrészmosós hirdetésbe :confused:

Nincs otthon mosogató?:-)

2236079-20160526-bOuv6i.jpg

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Nincs otthon mosogató?:-)

Asszonypajtás biztos nem állná meg röhögés nélkül :-)

A helyzet az, hogy a műanyag deknit nemlehet így szétszedni, ennek pedig a belseje koxos retkes. Szóval vagy valami nagyhatású tisztítószer kellene, vagy diószórásféleség ami kihozza a belsejéből is a vitamint.

A ~2 hónapja feltett, menetrögzítőzött stb. parafánál már most látom hogy folyni fog.

Elküldve
Just now, Bundee írta:

Asszonypajtás biztos nem állná meg röhögés nélkül :-)

A helyzet az, hogy a műanyag deknit nemlehet így szétszedni, ennek pedig a belseje koxos retkes. Szóval vagy valami nagyhatású tisztítószer kellene, vagy diószórásféleség ami kihozza a belsejéből is a vitamint.

A ~2 hónapja feltett, menetrögzítőzött stb. parafánál már most látom hogy folyni fog.

Nekem a CBA-s konyhai zsíroldó vált be a legjobban, jobban mint a brigéciol. Szelepfedél tömítés..ne is mond még egyik sem húzta 2 évnél tovább. Pont tegnap kentem be a szivárgásnál oldószeres lemosás után hőálló pasztával. Ideiglenes megoldás de nem tudtam már nézni hogy szivárog. Mintha maga a parafa megdagadna és átszivárogna rajta az olaj.

Elküldve
1 perc, zotya975 írta:

Nekem a CBA-s konyhai zsíroldó vált be a legjobban, jobban mint a brigéciol. Szelepfedél tömítés..ne is mond még egyik sem húzta 2 évnél tovább. Pont tegnap kentem be a szivárgásnál oldószeres lemosás után hőálló pasztával. Ideiglenes megoldás de nem tudtam már nézni hogy szivárog. Mintha maga a parafa megdagadna és átszivárogna rajta az olaj.

Na majd teszek egy próbát vele. 

Igen, pedig tényleg ésszel lettek meghúzva a csavarok és végig a hűtő felőli oldalon látom hogy kezd szivárogni. Előtte fémtisztára pucoltam a felületeket. De ha nem sikerül a műanyagot megpucolni, olajalló sziloval ráragasztom a fenébe :D

Elküldve
4 perce, Bundee írta:

Na majd teszek egy próbát vele. 

Igen, pedig tényleg ésszel lettek meghúzva a csavarok és végig a hűtő felőli oldalon látom hogy kezd szivárogni. Előtte fémtisztára pucoltam a felületeket. De ha nem sikerül a műanyagot megpucolni, olajalló sziloval ráragasztom a fenébe :D

Menetrögzítő paszta sem árt a 8Nm-ert úgyís csak kábé lehet meghúzni nem sok kulcs tud ilyen keveset. Aztán ha túlhúzod az sem jó, meg ki is szokott nekem rázkódni. A fix ráragasztás lesz nekem is a következő.

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Menetrögzítő paszta sem árt a 8Nm-ert úgyís csak kábé lehet meghúzni nem sok kulcs tud ilyen keveset. Aztán ha túlhúzod az sem jó, meg ki is szokott nekem rázkódni. A fix ráragasztás lesz nekem is a következő.

Lett menetrögzítőzve is :(

Elküldve (edited)

Nem nagyképűsködni akarok, de nekem azóta se csorog az olaj a szelepfedéltől, amióta meg lett javítva a hengerfej (meg úgy a fél motor, de ez mellékes). Ez immáron öt éve volt.

Módosítva : daykiller
Elküldve

Tegnap hazafelé menet elkezdtem kótogást hallani a bal futómű felől.

Otthon kicsit megrugdostam a kereket, de arra nem kótogott. Viszont felnyitott motorháztetőnél láttam, hogy ha megrúgom a kereket, akkor a motor oldal irányban szépen "lötyög"... :(

Lehet cserélni a motortartó bakkokat. Bár itt az ideje, húszévesen...

Fizu után meg lesz az aktuális szerelgetős hétvége... :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.