Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
On 2003. 12. 03. at 10:27, gsi.tamás írta:
7 perce, kasztiimre írta:

Sziasztok!

Asrta F Sedan-om van és keresek hozzá egy alkatrészt, aminek nem tudom a nevét. A csomagtartó jobb oldalán van egy szellőző rács a kárpit alatt, amit a lökhárító takar kívülről. A pára kiszellőztetésére hivatott. Ennek mi a neve, hogyan keressem?

Köszi: Imi

 

Neten én sem találok, de pölö cromaxban robbantott ábra alapján meg tudod mutatni mi kell neked.

Elküldve

Rajzot én is találtam, azt gondolom ez alapján már menni fog. Viszont a csomagtér két oldalán alul, a kerékjárat mögött van két kondenzvíz elvezető furat. Ebbe gyárilag volt gumidugó?

 

Elküldve
5 órája, zotya975 írta:

Neten én sem találok, de pölö cromaxban robbantott ábra alapján meg tudod mutatni mi kell neked.

Szia!

Ha tudod, oszd meg velem mégis csak a rajzot, az istenér sem találom. Pedig melóhelyen megvolt. Köszi előre is.

Elküldve
19 órája, kasztiimre írta:

Szia!

Ha tudod, oszd meg velem mégis csak a rajzot, az istenér sem találom. Pedig melóhelyen megvolt. Köszi előre is.

Nekem sincs meg a robbantott ábra, a cromaxban volt a srácnak, én meg csak simán ráböktem arra az alkatrészre ami nekem kellett.

Elküldve

Srácok,

Tudnátok nekem tanácsot adni? A hétvége folyamán letört az antennám. Elektromos volt. Most szeretnék rá venni másikat. Azt mondták, hogy ez a teleszkópos antenna, ami nekem volt nagyon drága. Olyan 10.000 Ft körüli összeg kb. Tanácsolták, hogy miért nem veszek rá sport antennát, olyan picit, ami fix. Mondjuk annyiból jobb lenne, hogy télen nem fagyna be. Csak pontosan nem tudom, hogy mit kell nézni és milyen jó rá. Nektek milyen van és milyet vegyek rá? Egyébként ferdehátú az autó. :-D 

Elküldve
2 órája, Andrew.87 írta:

Srácok,

Tudnátok nekem tanácsot adni? A hétvége folyamán letört az antennám. Elektromos volt. Most szeretnék rá venni másikat. Azt mondták, hogy ez a teleszkópos antenna, ami nekem volt nagyon drága. Olyan 10.000 Ft körüli összeg kb. Tanácsolták, hogy miért nem veszek rá sport antennát, olyan picit, ami fix. Mondjuk annyiból jobb lenne, hogy télen nem fagyna be. Csak pontosan nem tudom, hogy mit kell nézni és milyen jó rá. Nektek milyen van és milyet vegyek rá? Egyébként ferdehátú az autó. :-D 

Nem tudom hogy a tiéd olyan-e, de van olyan motoros antenna, amibe meg lehet venni a szárat és/vagy a műanyag "fogaslécet". 

Elküldve
4 órája, zotya975 írta:

Nekem sincs meg a robbantott ábra, a cromaxban volt a srácnak, én meg csak simán ráböktem arra az alkatrészre ami nekem kellett.

Köszi itt is!

Elküldve

Nem is olyan rég "panaszkodtam", hogy a vízhőfok sokszor lemegy a 90 fokos jelzés alá a műszer szerint és akkor az új hűtőre fogtam, hogy sokkal jobb a hatásfoka. Nos, mint kiderült nem ez volt a gond. :-)

Ma kivételesen zenehallgatás nélkül közlekedtem az autóval és furcsa, csobogó hangot hallottam a középkonzolból, mikor jobban megpörgettem. Ó mondom itt valami nem kerek. Megállok, tartály kinyit, óriási szusszanás, és tök üres a kiegyenlítő. Töltöttem rá tömény fagyállót és mellé vizet, de úgy nyelte, mint kacsa a nokedlit. Tehát légteleníthettem is egyből az egészet. Bele ment fél liter fagyálló és 1 liter víz.

Azóta furcsamód szépen a 90-es jelzés felett van a mutató. :)

Viszont úgy tűnik néznem kell a vízszintet, mert valahol elfolyik.

Elküldve
13 perce, daykiller írta:

Nem is olyan rég "panaszkodtam", hogy a vízhőfok sokszor lemegy a 90 fokos jelzés alá a műszer szerint és akkor az új hűtőre fogtam, hogy sokkal jobb a hatásfoka. Nos, mint kiderült nem ez volt a gond. :-)

Ma kivételesen zenehallgatás nélkül közlekedtem az autóval és furcsa, csobogó hangot hallottam a középkonzolból, mikor jobban megpörgettem. Ó mondom itt valami nem kerek. Megállok, tartály kinyit, óriási szusszanás, és tök üres a kiegyenlítő. Töltöttem rá tömény fagyállót és mellé vizet, de úgy nyelte, mint kacsa a nokedlit. Tehát légteleníthettem is egyből az egészet. Bele ment fél liter fagyálló és 1 liter víz.

Azóta furcsamód szépen a 90-es jelzés felett van a mutató. :)

Viszont úgy tűnik néznem kell a vízszintet, mert valahol elfolyik.

Szégyeld magad, ha nem nyitogatod hetente a motorháztetőt....:brooding::-) Mi van a BC-vel, nincs szintjelzős kupakod?

Elküldve
20 perce, zotya975 írta:

Szégyeld magad, ha nem nyitogatod hetente a motorháztetőt....:brooding::-) Mi van a BC-vel, nincs szintjelzős kupakod?

Nincs, pedig ott a csati gyárilag. :D

Elküldve (edited)
7 perce, daykiller írta:

Nincs, pedig ott a csati gyárilag. :D

Kupakot nem egyszerű szerezni, pedig nekem is jó lenne. Miután sikerült elfolyatni a vizet és megfőzni a mocit a céges traktoron, betegesen félek ettől. BC-nélkül is jó lenne egy ilyen kupak egy sima visszajelzővel.

A horror árú opelbe való helyett ez nem lenne jó? http://bolthely.hu/autokun/id/00153_Napellenzo_tarto_patent_Daewoo_Nexia

Módosítva : zotya975
Elküldve
2 órája, daykiller írta:

Nincs, pedig ott a csati gyárilag. :D

Na én is ezért kötöttem be a BC-re a kupakot! :S Nekem végül egy szétrepedt cső volt ami elnyomta, de csak menet közben. Egyébként nekem is csobog valami középről, de most nem fogy a víz, és jó a hőmérsékletem is. Egyébként ha találsz astra f visszajelzős kupakot ami nem jó, egy egyszerű trükkel javítható, csak annak a költsége kb 4000 ft, viszont lesz egy vacsi új úszós kuapkod! :D

Elküldve
36 perce, hetyke írta:

Na én is ezért kötöttem be a BC-re a kupakot! :S Nekem végül egy szétrepedt cső volt ami elnyomta, de csak menet közben. Egyébként nekem is csobog valami középről, de most nem fogy a víz, és jó a hőmérsékletem is. Egyébként ha találsz astra f visszajelzős kupakot ami nem jó, egy egyszerű trükkel javítható, csak annak a költsége kb 4000 ft, viszont lesz egy vacsi új úszós kuapkod! :D

Nekem van olyan kupakom amelynél szétmállott az úszó azaz rossz. Sőt, volt több is, de kidobtam. Itt is olvastam már régen több megoldást (parafa, hungarocell, purhab ...stb.) de egyik megoldás sem bizonyult tartósnak aki megvalósította, idővel mindegyik telítődött vízzel vagy szétmállott vagy nem bírta a hűtővíz hőfokát hosszú távon. Elárulod te milyen megoldást alkalmazol?

Elküldve
2 órája, zotya975 írta:

Kupakot nem egyszerű szerezni, pedig nekem is jó lenne. Miután sikerült elfolyatni a vizet és megfőzni a mocit a céges traktoron, betegesen félek ettől. BC-nélkül is jó lenne egy ilyen kupak egy sima visszajelzővel.

A horror árú opelbe való helyett ez nem lenne jó? http://bolthely.hu/autokun/id/00153_Napellenzo_tarto_patent_Daewoo_Nexia

Hát, látszólag ugyanaz csak gyanúsan olcsó. Valaki rendeljen egyet és ossza meg jó-e.

Elküldve

Aliexpressről vettem BC-s kupakot 12$-ért igaz az Vectrára meg valami Roverre való, egész mélyen belenyúlik a tartályba. Astrához is volt úgy emlékszem.

Elküldve

Róóóbi, igen találtam is olyat. Valószínű jövő héten utána is nézek. Köszi. :-)

Elküldve

Hali!

 

Nincs meg valakinek az Így csináld javitási kézikönyv elektronikus változata?

Eltünt a gépemből, letölteni meg nem tudom ismét, nem találom a neten.

Előre is köszönöm.

Elküldve
20 órája, daykiller írta:

Nem is olyan rég "panaszkodtam", hogy a vízhőfok sokszor lemegy a 90 fokos jelzés alá a műszer szerint és akkor az új hűtőre fogtam, hogy sokkal jobb a hatásfoka. Nos, mint kiderült nem ez volt a gond. :-)

Ma kivételesen zenehallgatás nélkül közlekedtem az autóval és furcsa, csobogó hangot hallottam a középkonzolból, mikor jobban megpörgettem. Ó mondom itt valami nem kerek. Megállok, tartály kinyit, óriási szusszanás, és tök üres a kiegyenlítő. Töltöttem rá tömény fagyállót és mellé vizet, de úgy nyelte, mint kacsa a nokedlit. Tehát légteleníthettem is egyből az egészet. Bele ment fél liter fagyálló és 1 liter víz.

Azóta furcsamód szépen a 90-es jelzés felett van a mutató. :)

Viszont úgy tűnik néznem kell a vízszintet, mert valahol elfolyik.

Akkor nem pont túl melegednie kellet volna, a rossz keringés miatt? 

Elküldve
6 perce, bandika írta:

Akkor nem pont túl melegednie kellet volna, a rossz keringés miatt? 

Szerintem még pont annyi víz volt benne, hogy a hűtés amúgy jó volt. Főleg amennyit mentem így az autóval, már rég be kellett volna sülnie a motornak. Két hónapot állt egy helyben, tehát vagy akkor folyt el, vagy közben valami megsérült, pl mikor ki lett véve a leömlő javítás céljából. Mondjuk a váltó tetején láttam vizet. Oknyomozás elindult. :)

  • Like 1
Elküldve
58 perce, daykiller írta:

Szerintem még pont annyi víz volt benne, hogy a hűtés amúgy jó volt. Főleg amennyit mentem így az autóval, már rég be kellett volna sülnie a motornak. Két hónapot állt egy helyben, tehát vagy akkor folyt el, vagy közben valami megsérült, pl mikor ki lett véve a leömlő javítás céljából. Mondjuk a váltó tetején láttam vizet. Oknyomozás elindult. :)

Oda eljuthat akár a kiegyenlítő csövén lecsorogva is. Jó lenne már autót szerelni, de még hideg van... bár járt a szám hogy kiveszem a váltót vagy a motort, de lehet mégis az ablakon keresztül cserélek kuplungot és kinyomócsapágyat. Olyat olvastam valahol hogy a 3 kapocs helyett amivel összefogatom a tárcsát-szerkezetet, lehet használni 3 darab pölö tescós 13-as villáskulcsot levágva a fejét. Sőt talán aki írta itt is fórumozik. Csak azt nem tudom hogy a nyeles tengely szimeringet ki tudom-e ott cserélni mert ereszt. Hát mindegy majd meglátom ha nem, akkor leveszem vagy csak leengedem a váltót. A hosszabbik féltengelyt nem akarom kihúzni, mert ott új a szimering és kirántáskor megsérülhet. De talán így is lebillen annyira hogy hozzáférjek.

Elküldve
1 óra, bandika írta:

Akkor nem pont túl melegednie kellet volna, a rossz keringés miatt? 

Olyankor nem mindig éri el a víz a jeladót teljesen. Én jártam úgy hogy erősebb balos kanyarban lement a hőfok, közben meg alig volt víz a tartályban.

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Oda eljuthat akár a kiegyenlítő csövén lecsorogva is. Jó lenne már autót szerelni, de még hideg van... bár járt a szám hogy kiveszem a váltót vagy a motort, de lehet mégis az ablakon keresztül cserélek kuplungot és kinyomócsapágyat. Olyat olvastam valahol hogy a 3 kapocs helyett amivel összefogatom a tárcsát-szerkezetet, lehet használni 3 darab pölö tescós 13-as villáskulcsot levágva a fejét. Sőt talán aki írta itt is fórumozik. Csak azt nem tudom hogy a nyeles tengely szimeringet ki tudom-e ott cserélni mert ereszt. Hát mindegy majd meglátom ha nem, akkor leveszem vagy csak leengedem a váltót. A hosszabbik féltengelyt nem akarom kihúzni, mert ott új a szimering és kirántáskor megsérülhet. De talán így is lebillen annyira hogy hozzáférjek.

Főtengely szimeringet, meg kuplungot kéne már lassan nekem is cserélni, lendkereket is ki lehet szedni így, bár azt nem értem hogy a tárcsa hogy jön ki mikor a nyelestengely benne marad. Annak idején kétütemű warjunál kuplungot cseréltem, motorkivétellel, ezt az ablakos témát nehezen tudom elképzelni, hogy elég hely marad-e.

Elküldve
2 perce, bandika írta:

Főtengely szimeringet, meg kuplungot kéne már lassan nekem is cserélni, lendkereket is ki lehet szedni így, bár azt nem értem hogy a tárcsa hogy jön ki mikor a nyelestengely benne marad. Annak idején kétütemű warjunál kuplungot cseréltem, motorkivétellel, ezt az ablakos témát nehezen tudom elképzelni, hogy elég hely marad-e.

Úgy hogy a nyeles tengelyt kihúzod oldalt a váltó ablaknál. Akkor nincs itt ez a vége, és lefelé kijön a tárcsa-szerkezet.

2148586-20160227-knjsQa.jpg

Elküldve
3 perce, zotya975 írta:

Úgy hogy a nyeles tengelyt kihúzod oldalt a váltó ablaknál. Akkor nincs itt ez a vége, és lefelé kijön a tárcsa-szerkezet.

2148586-20160227-knjsQa.jpg

Oké, de ez nem a váltóból jön ki a másik vége, mert a Warjunál úgy volt, azt nem kellet bántani, bocs a buta kérdésért csak még ezt nem szedtem szét csak fogom.És a lendkereket ki tudom venni?

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.