Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz: meg tudja mondani valaki (vagy le tudja mérni, ha van a keze ügyében), hogy az F Astra kiegyenlítőtartályának az alsó csőcsonkja mekkora átmérőjű? Ki kellene cserélnem a gumicsövet, ami rá megy, mert valószínűleg az idők folyamán megkeményedett, hiába húzom meg a bilincset akárhogy, mindig ereszt egy kicsit. Előre is köszi!

 

Elküldve
2 hours ago, FPepe írta:

Lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz: meg tudja mondani valaki (vagy le tudja mérni, ha van a keze ügyében), hogy az F Astra kiegyenlítőtartályának az alsó csőcsonkja mekkora átmérőjű? Ki kellene cserélnem a gumicsövet, ami rá megy, mert valószínűleg az idők folyamán megkeményedett, hiába húzom meg a bilincset akárhogy, mindig ereszt egy kicsit. Előre is köszi!

 

18mm.:)

Elküldve
4 hours ago, FPepe írta:

Köszi, lett volna egy fogadásom, hogy Te leszel az! :icon13:

Ha kértél volna, biztos tudott volna lépet is mutatni róla :-):-)

Elküldve
2 hours ago, aholy írta:

Ha kértél volna, biztos tudott volna lépet is mutatni róla :-):-)

Tudtam volna mert egy repedt tartály csonkját mértem le az este amit még nem dobtam ki.:hehe:

Elküldve
10 hours ago, zotya975 írta:

Tudtam volna mert egy repedt tartály csonkját mértem le az este amit még nem dobtam ki.:hehe:

Úgy néz ki, ez nem lesz egyszerű, 18-as átmérőjű vízcsövet még univerzálisban se nagyon találtam, gondolom gyári oda valót meg már nem lehet kapni :(

Elküldve
9 hours ago, zotya975 írta:

Igen, kösz, Cromaxnál meg is rendeltem. Ma egyébként kapott egy új akkut is, a régi 8 vagy 9 éves volt, megszolgálta már az idejét. Ennek örömére úgy kellett hazavontatni 1.5km-ről (először, mióta nálam van), mert leállt. Kiderült, hogy az akkucsere közben lemozdítottam a gyújtásmodul csatiját :confused: Kb. egy hete össze-vissza ingadozik az alapjárat, mindent átnéztem, szerintem csak szimplán sikerült valami vacak üzemanyagot tankolnom legutóbb. Különben minden rendben :-)

 

7 hours ago, marton.csaba2 írta:

T Fpepe!

"... gumicső ..."

HOSE,HEADER TANK TO CONNECTING TUBE
GM alkatrész szám: 90411253
Opel katalógus szám: 13 37 112

Bármelyik Opel szalonban rendelhető.
Vagy csergo.hu, mullerautowebshop.hu, opelalkatresz.com, opelcentrum.hu, opeleseknek, cromax.hu.

A Cromaxban 3.308,- Ft az ára.

 


 

 

Elküldve
13 minutes ago, FPepe írta:

Igen, kösz, Cromaxnál meg is rendeltem. Ma egyébként kapott egy új akkut is, a régi 8 vagy 9 éves volt, megszolgálta már az idejét. Ennek örömére úgy kellett hazavontatni 1.5km-ről (először, mióta nálam van), mert leállt. Kiderült, hogy az akkucsere közben lemozdítottam a gyújtásmodul csatiját :confused: Kb. egy hete össze-vissza ingadozik az alapjárat, mindent átnéztem, szerintem csak szimplán sikerült valami vacak üzemanyagot tankolnom legutóbb. Különben minden rendben :-)

 

 

Csak egy tipp, nem reklám vagy valami hasonló: Én a Kovács alkatrésztől szoktam rendelni, sokkal olcsóbb mint a Cromax, és szinte mindenük van ami csak kell az autóhoz (https://alkatreszek.hu/). Én pl. múlt héten vettem tőlük szervószivattyút. Tárolásba, szállításba, árakba semmibe nem tudok bele kötni, szépen levakítva beolajozva érkezett.

Remélem tudtam segíteni :)

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Valakinek esetleg nincs meg az X17DTL kiskönyve? Az enyémnek már nem volt meg, interneten se találom sehol, de viszont olvasgatni jó lenne csak úgy kíváncsiságból. Ha valaki megtalálta internetes formában azt nagyon megköszönném :)

Elküldve

Hali!

Van valakinek bevált módszere a kuplung benyomásakor jelentkező jellegzetes Opeles nyekergés megszűntetésére? Kezd bosszantó lenni :D Nyáron megfújkodtam teflon sprével, de sokat nem értem el vele. Illetve mostanában nem ugrik ki a kormányzárba miután kiveszem a kulcsot. Lehet azzal valamit kezdeni? Mostanában használták párszor a pótkulccsal a kocsit, lehet az tett be neki?

Elküldve
40 minutes ago, Bundee írta:

Hali!

Van valakinek bevált módszere a kuplung benyomásakor jelentkező jellegzetes Opeles nyekergés megszűntetésére? Kezd bosszantó lenni :D Nyáron megfújkodtam teflon sprével, de sokat nem értem el vele. Illetve mostanában nem ugrik ki a kormányzárba miután kiveszem a kulcsot. Lehet azzal valamit kezdeni? Mostanában használták párszor a pótkulccsal a kocsit, lehet az tett be neki?

Teljesen ki kell venni a kuplung pedált, mert a tengelye kúpos, és amikor össze van szorulva nem igazán jut be oda semmi. Meg kell zsírozni és mehet vissza.

2072220-20151220-ufIApA.jpg

A kormányzárnál meg általában kosztól ragad be a nyelv, mivel letörő fejű csavar fogja fel a helyére, kicsit copós lebontani, hogy ki lehessen takarítani és új zsírral összerakni. Ha nem annyira fontos a működése akkor szerintem hagyd.

2072221-20151220-eRhH7J.jpg

Elküldve
1 hour ago, zotya975 írta:

Teljesen ki kell venni a kuplung pedált, mert a tengelye kúpos, és amikor össze van szorulva nem igazán jut be oda semmi. Meg kell zsírozni és mehet vissza.

A kormányzárnál meg általában kosztól ragad be a nyelv, mivel letörő fejű csavar fogja fel a helyére, kicsit copós lebontani, hogy ki lehessen takarítani és új zsírral összerakni. Ha nem annyira fontos a működése akkor szerintem hagyd.

 

Köszi!

Akkor jól gondoltam hogy nem úszom meg kiszerelés nélkül. Mindegy, legalább felteszem a bowden végére a 7-es anyákat végre. A kormányzár nem létkérdés de eddig működött, mostmeg egyszercsak nem. 

Viszont jó hír, hogy a kék Varta akksival 2hét állás után is egyből röffent a gép ;)

 

Elküldve
1 hour ago, Bundee írta:

Köszi!

Akkor jól gondoltam hogy nem úszom meg kiszerelés nélkül. Mindegy, legalább felteszem a bowden végére a 7-es anyákat végre. A kormányzár nem létkérdés de eddig működött, mostmeg egyszercsak nem. 

Viszont jó hír, hogy a kék Varta akksival 2hét állás után is egyből röffent a gép ;)

 

Hát szerintem ez az utolsó telem ezzel az akkuval ( ha kihúzom tavaszig) etanolt már nem próbálom egy ideje.

Elküldve
6 hours ago, zotya975 írta:

...etanolt már nem próbálom egy ideje.

Amúgy sem való az ezekbe, esetleg nagyobb injektorral. Néha mondjuk szoktam rányomni pár litert, ha esetleg van víz a tankban akkor összeszedje. Anno faterral a Skodába tankoltuk a denszeszt télen emiatt.

Ja amúgy rendeltem íbéj gazdaságos injektort 16 dollárért, valami 2.2-es Buick meg Chevroletbe való. Kíváncsi leszek rá :D 

Elküldve
18 hours ago, Bundee írta:

Hali!

Van valakinek bevált módszere a kuplung benyomásakor jelentkező jellegzetes Opeles nyekergés megszűntetésére? Kezd bosszantó lenni :D Nyáron megfújkodtam teflon sprével, de sokat nem értem el vele. Illetve mostanában nem ugrik ki a kormányzárba miután kiveszem a kulcsot. Lehet azzal valamit kezdeni? Mostanában használták párszor a pótkulccsal a kocsit, lehet az tett be neki?

eltört a rugó ami kitolná a zárbetétet. Nekem már 2x volt.

Elküldve
16 hours ago, zotya975 írta:

Hát szerintem ez az utolsó telem ezzel az akkuval ( ha kihúzom tavaszig) etanolt már nem próbálom egy ideje.

 

9 hours ago, Bundee írta:

Amúgy sem való az ezekbe, esetleg nagyobb injektorral. Néha mondjuk szoktam rányomni pár litert, ha esetleg van víz a tankban akkor összeszedje. Anno faterral a Skodába tankoltuk a denszeszt télen emiatt.

Ja amúgy rendeltem íbéj gazdaságos injektort 16 dollárért, valami 2.2-es Buick meg Chevroletbe való. Kíváncsi leszek rá :D 

Én már régóta csak benzinnel járok. Az áruk már ugyannyi, csak benzinből kevesebbet eszik...

Elküldve
38 minutes ago, pszilaj írta:

 

Én már régóta csak benzinnel járok. Az áruk már ugyannyi, csak benzinből kevesebbet eszik...

Nyáron még tankoltam néha ha eszembe jutott, most amióta hideg van az akku miatt nem. Nem is nagyon néztem az árakat.

Elküldve

Idén januárban kapott új kuplung szerkezetet a kocsi, új kuplung bovdennal. A múlt héten egyik nap észrevettem, hogy erősebb kigyorsításnál (be kellett sorolnom) csúszik a kuplungom. Kettesben, hármasban 2200-as fordulattól, onnan ahol a legnagyobb nyomaték jön elő belőle. Volt, hogy háromból négybe váltásnál is, ha a hármast 120-ig húzattam. Na, hazafelé beugrottam a szerelőmhöz, hogy gond van a kuplunggal, talán szimmeringes lett a motor. Oké, felkészülünk rá!

Aztán pár nap múlva újra figyeltem, hogy mi is van? Kiderült, hogy a csúszás 2200-tól csak 3000-ig áll fenn. Utána már nem csúszik.

50 éves a jogosítványom, de csak ekkor jöttem rá, hogy nem a kuplung csúszik, hanem az út!!!  :-))

  • Like 1
Elküldve
4 hours ago, epk947 írta:

Idén januárban kapott új kuplung szerkezetet a kocsi, új kuplung bovdennal. A múlt héten egyik nap észrevettem, hogy erősebb kigyorsításnál (be kellett sorolnom) csúszik a kuplungom. Kettesben, hármasban 2200-as fordulattól, onnan ahol a legnagyobb nyomaték jön elő belőle. Volt, hogy háromból négybe váltásnál is, ha a hármast 120-ig húzattam. Na, hazafelé beugrottam a szerelőmhöz, hogy gond van a kuplunggal, talán szimmeringes lett a motor. Oké, felkészülünk rá!

Aztán pár nap múlva újra figyeltem, hogy mi is van? Kiderült, hogy a csúszás 2200-tól csak 3000-ig áll fenn. Utána már nem csúszik.

50 éves a jogosítványom, de csak ekkor jöttem rá, hogy nem a kuplung csúszik, hanem az út!!!  :-))

Nem voltam olyanok az időjárás-útviszonyok, hogy ez alapból szóbajöhetett volna? :) Sok a pacid, 60 lónál csak akkor csúszik ha már egyértelműen tél van...:hehe:

Elküldve
On 2015. 12. 20. at 15:44, zotya975 írta:

Teljesen ki kell venni a kuplung pedált, mert a tengelye kúpos, és amikor össze van szorulva nem igazán jut be oda semmi. Meg kell zsírozni és mehet vissza.

2072220-20151220-ufIApA.jpg

Bizony én is szenvedek a nyikorgó pedállal, de sose jutottam el oda, hogy megnézzem, mi a helyzet. Így látva az alkatrészeket egy kis konstrukciós módosításon töröm a fejem.

Kellene egy új csapot esztergálni és arra egy tűgörgős csapágyat szerkeszteni. Az már nem nyekeregne.

 

 

Elküldve (edited)

Te jó Ég!  Most vettem csak észre (véletlenül), hogy tegnap volt 10 éve, hogy beleléptem az OPEL FÓRUMBA!

Ebben az  a szörnyű, hogy akkor már túl voltam a 6. X-en!

Módosítva : epk947
  • Like 3
Elküldve
On 2015. 12. 22. at 15:03, epk947 írta:

Idén januárban kapott új kuplung szerkezetet a kocsi, új kuplung bovdennal. A múlt héten egyik nap észrevettem, hogy erősebb kigyorsításnál (be kellett sorolnom) csúszik a kuplungom. Kettesben, hármasban 2200-as fordulattól, onnan ahol a legnagyobb nyomaték jön elő belőle. Volt, hogy háromból négybe váltásnál is, ha a hármast 120-ig húzattam. Na, hazafelé beugrottam a szerelőmhöz, hogy gond van a kuplunggal, talán szimmeringes lett a motor. Oké, felkészülünk rá!

Aztán pár nap múlva újra figyeltem, hogy mi is van? Kiderült, hogy a csúszás 2200-tól csak 3000-ig áll fenn. Utána már nem csúszik.

50 éves a jogosítványom, de csak ekkor jöttem rá, hogy nem a kuplung csúszik, hanem az út!!!  :-))

Hm. Hát ezzel a problémával már én is küzdök egy ideje. :D Jó is az a kis ne, főleg egy astra bódéban. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.