Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Normál napi használat mellett nincs gond, azonfelül hogy a cellazárlatosság tünetei kezdenek előjönni (ha kicsit megmerül az akksi, hirtelen lemegy 10V körüli értékre a fesz, és ott is marad tartósan, de ettől indítható az autó csak lassan teker).

Első dolgom volt a nyugalmi áramfelvétel mérése,

Nekem is volt, hogy havonta 1x mindig lemerült és töltenem kellett minden hónapban. Vettem nagyobb kapacitásút, de az is mindig lemerült. Egyszer sötétben észre vettem, hogy nagyon halványan parázslik a töltésjelzőm, de annyira halványan, hogy elsőre észre se vettem. Kiderült, hogy gyenge volt a töltésem és soha nem töltötte rendesen az akksit, de a generátor jó volt. Autóvillamosságis javította, azt hiszem valamelyik testkábelt kellett cserélni. Ha rendesen töltődik az akku akkor nem szabad 1-2 hét alatt lemerülnie. Eddigi tapasztalatom szerint 1-2 hónap az az állásidő amikor már az autó önfogyasztása és az akku önkisülése lemerítheti.

Link to comment
Megosztás:

Napi használat mellett nincs gond, azon felül hogy kezdi megint a cellazárlatosság tüneteit produkálni (leesik a fesz 10V körüli értékre és tartósan ott is marad, de ilyenkor még indítható a motor csak lassan teker). Ebből majd csak hidegben lesz gond, ilyenkor még észheztér az akksi. Meg gyakran csikorog a szíj indítás után, de jobban már nem merem feszíteni.

Első dolgom volt 2éve is meg most is nyugalmi áramfelvételt nézni: az órán, rádión, meg riasztón kívül más nem fogyaszt ezek meg néhány mA-rel beérik. Töltésgondom sem volt soha, 13,8-14 körül áll normál használat mellett.

Érdekes dolog ám az akkutéma, anyum Twingójába valami Motrio nevű cucc volt, talán gyárilag és több mint 10évig bírta, napi 2-3 km használat mellett, utcán parkolva. Anno a Stiftbe meg a gyári akksi 2év pár nap után totál behalt. Az is Perion volt mondjuk, bár az akksis fazon szerint valamikori Varta technika.

Bármilyen jó akksit hamar tönkre lehet tenni, ha alacsony töltöttségi fok mellett kap nagyobb terhelést.

Ha még nem volt, akkor én a helyedben megnézném mennyit fogyaszt nyugalmi helyzetben az autó, vagy hogy 1-2 hét után milyen feszültség van az akksiban.

Esetleg a jelenleginél is nagyobb akku is jótékony hatással lehet az élettartamra.

Link to comment
Megosztás:

Ma megjöttek a gyári, színhelyes sárvédők, az OP-COM is. Tempomat beszerelés este fail lett. Legalábbis az indexkart akartam berakni, de nem gyó. Meg a DRL-t is meghozta Peti, bepattint, bizti be és múkoggy. Köszi Wookie. :)

Ja meg megvan a gyári hengerenkénti leömlő versus klímacső rejtély megoldása. Akinek vittem egy óraegységet, hengerenkénti leömlője van a gsiben és klímás. :D

Link to comment
Megosztás:

Második Perion akksim van 4 év alatt, meguntam már, hogy leteszem néha 1-2 hétre is a kocsit és nem tudom elindítani. Meg cellazárlatos, meg fel kell cipelni a 3. emeletre, meg töltögetni kell, stb.

Amúgy utánanéztem, és az S4-es Bosch elvileg ugyanaz a technológia mint a kék Varta, a Vartát kicsivel olcsóbban lehet itt megkapni. Az ismerősi körömben van több ilyen, mindenki szerint megérte a pénzét.

 

Csatlakozom, nekem is az van kb. 8 éve az autóban, még bírja. Igaz, hogy télen a mínuszokban a garázsba beállva mindig csepptöltésre teszem, enélkül reggel már nem biztos, hogy átfordulna a motor. Viszont ilyenkor nyáron kutya baja.

 

Link to comment
Megosztás:

Ma megjöttek a gyári, színhelyes sárvédők, az OP-COM is. Tempomat beszerelés este fail lett. Legalábbis az indexkart akartam berakni, de nem gyó. Meg a DRL-t is meghozta Peti, bepattint, bizti be és múkoggy. Köszi Wookie. :)

Ja meg megvan a gyári hengerenkénti leömlő versus klímacső rejtély megoldása. Akinek vittem egy óraegységet, hengerenkénti leömlője van a gsiben és klímás. :D

 

Nincs mit! :)

 

Na, és milyen az a klímacső? :D Jól körbefotóztad legalább?

Link to comment
Megosztás:

Nincs mit! :)

 

Na, és milyen az a klímacső? :D Jól körbefotóztad legalább?

 

A DRL:

G Astrából van. :)

 

Körbe, igen. Máshogy van a nagynyomású cső. Közelebb van a hűtőhöz. Nekem egyből, nyílegyenesen megy a kompresszorból a hűtőbe a cső, itt meg van benne egy kis törés, illetve a kompresszornál van elfordítva.

xev_klimacso.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na tessék, tegnap akarnék indulni (2 hete lett letéve):



Hajnal 1-kor kolesz parkolóban céges kocsiról bikáz, indít jee :D

 

Nekem is volt, hogy havonta 1x mindig lemerült és töltenem kellett minden hónapban. Vettem nagyobb kapacitásút, de az is mindig lemerült. Egyszer sötétben észre vettem, hogy nagyon halványan parázslik a töltésjelzőm, de annyira halványan, hogy elsőre észre se vettem. Kiderült, hogy gyenge volt a töltésem és soha nem töltötte rendesen az akksit, de a generátor jó volt. Autóvillamosságis javította, azt hiszem valamelyik testkábelt kellett cserélni. Ha rendesen töltődik az akku akkor nem szabad 1-2 hét alatt lemerülnie. Eddigi tapasztalatom szerint 1-2 hónap az az állásidő amikor már az autó önfogyasztása és az akku önkisülése lemerítheti.

 

Link to comment
Megosztás:

Na tessék, tegnap akarnék indulni (2 hete lett letéve):

Hajnal 1-kor kolesz parkolóban céges kocsiról bikáz, indít jee :D

 

Hm....az enyém úgy szokott lenni, hogy ha már 3-4X átfordul ilyen lassan akkor elindul  melegben. Ha nem akar indulni akkor a harmadik átfordulás már félbemarad.

 

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Valaki talán csinált már végig ilyet.

Az autómat szeretném elbontani. Megtartanák magamnak pár fő darabot,(ugyanilyen autót veszek, csak jobb állapotút) motort,meg pár apróságot. Amit tudnék eladnám,a többit leadnám vasba!

Jogilag és anyagilag, hogyan működik ez az egész?

Link to comment
Megosztás:

Valaki talán csinált már végig ilyet.

Az autómat szeretném elbontani. Megtartanák magamnak pár fő darabot,(ugyanilyen autót veszek, csak jobb állapotút) motort,meg pár apróságot. Amit tudnék eladnám,a többit leadnám vasba!

Jogilag és anyagilag, hogyan működik ez az egész?

Már nem lehet magánszemélynak végleg kivonni a forgalomból mint régen, csak hivatalosa bontó tudja ezt megtenni. Ha úgy döntök hogy nem használom már az autót, de nem akarom leadni, akkor is kell például a súlyadót fizetnem rá. Ideiglenesen ki tudom vonni talán fél évre de véglegesen nem. Szerintem vagy egy bontóval lehetne konzultálni, hogy hajlandóak-e úgy kivonni az autót, leadni a rendszámot,úgy hogy ténylegesen nem kapják kézbe a "roncsot", vagy azt szokták csinálni hogy papíron eladják pölö egy Román állampolgátnak az autót, írnak erről egy adásvételit. Így a kocsi eltűnik a magyar hatóságok elől. Egy barátom pont ilyen cipőben jár, odaadta jópár éve a kocsiját az unokaöccsének, aki miután széttjátszotta valami tanyán elbontotta. A súlyadót meg fizette a csávó a semmi után éveken keresztül. Most le akarja zárni a dolgot, de ugye se autó, se rendszám, se forgalmi se semmi. Így nem lehet a hagyományos úton leadni.

Link to comment
Megosztás:

Már nem lehet magánszemélynak végleg kivonni a forgalomból mint régen, csak hivatalosa bontó tudja ezt megtenni. Ha úgy döntök hogy nem használom már az autót, de nem akarom leadni, akkor is kell például a súlyadót fizetnem rá. Ideiglenesen ki tudom vonni talán fél évre de véglegesen nem. Szerintem vagy egy bontóval lehetne konzultálni, hogy hajlandóak-e úgy kivonni az autót, leadni a rendszámot,úgy hogy ténylegesen nem kapják kézbe a "roncsot", vagy azt szokták csinálni hogy papíron eladják pölö egy Román állampolgátnak az autót, írnak erről egy adásvételit. Így a kocsi eltűnik a magyar hatóságok elől. Egy barátom pont ilyen cipőben jár, odaadta jópár éve a kocsiját az unokaöccsének, aki miután széttjátszotta valami tanyán elbontotta. A súlyadót meg fizette a csávó a semmi után éveken keresztül. Most le akarja zárni a dolgot, de ugye se autó, se rendszám, se forgalmi se semmi. Így nem lehet a hagyományos úton leadni.

Értem Zotya a dolgot. :icon1: Köszi, én is erre jutottam.

Viszont nekem a komplett motortér kell,meg pár apróság.Kérdés hogy így is átveszi e a bontó.Bár ez szerintem bontó függő.

Link to comment
Megosztás:

Értem Zotya a dolgot. :icon1: Köszi, én is erre jutottam.

Viszont nekem a komplett motortér kell,meg pár apróság.Kérdés hogy így is átveszi e a bontó.Bár ez szerintem bontó függő.

Szia!

8-9 évvel ezelőtt amikor Apum zsigulija bontóba kényszerült, házhoz jött a bontós,ésonnan vitte el tréleren.

Azt mondta ami kell azt nyugodtan ki szedhetjük belőle.

Nem tudom azóta mennyit változott ilyen téren a dolog,de szerintem kérdezz rá bontóban,hátha megoldható.

Link to comment
Megosztás:

Valaki talán csinált már végig ilyet.

Az autómat szeretném elbontani. Megtartanák magamnak pár fő darabot,(ugyanilyen autót veszek, csak jobb állapotút) motort,meg pár apróságot. Amit tudnék eladnám,a többit leadnám vasba!

Jogilag és anyagilag, hogyan működik ez az egész?

 

A bontók zöme csak a teljes autóért ad pénzt, de ha a kasznit akarod csak leadni, ingyen, vagy pénzért sokan beveszik. De pl. Győrben a "vastelep" /Alcufer/ beveszi súlyra a kocsit. Nem néznek semmit, csak lemérik hány kiló, utána adják a papirokat. Év eleje körül kombi F Astráért 35000-et adtak.

Módosítva : Sztaricsnaja
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A bontók zöme csak a teljes autóért ad pénzt, de ha a kasznit akarod csak leadni, ingyen, vagy pénzért sokan beveszik. De pl. Győrben a "vastelep" /Alcufer/ beveszi súlyra a kocsit. Nem néznek semmit, csak lemérik hány kiló, utána adják a papirokat. Év eleje körül kombi F Astráért 35000-et adtak.

 

Az jó mert Veszprémben is van Alcufer! Ők is kiadják a bontási engedélyt?

Link to comment
Megosztás:

Az jó mert Veszprémben is van Alcufer! Ők is kiadják a bontási engedélyt?

 

Szerintem igen. Hívd fel őket, hogy azon a telephelyen is van-e gépkocsi bontás.

Nálunk úgy ment, hogy előre egyeztetni kellett, mert nem minden nap foglalkoznak autóval.

Odavontattuk, lemérték, majd bevontattuk a telephelyen belülre. Semmit nem néztek az alvázszámon kívül. 

Ott kitöltötték a papírokat majd vissza a mérlegeléshez, ott megkaptuk a pénzt, aztán már lehetett is az okmányirodába menni kivonatni a forgalomból.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap mentem egy kört a városban op-commal, élőadat felvétellel. Visszanézve vannak érdekességek. Körülbelül 3000 1/min fordulatig a lambdaszonda és a kopogásérzékelő összevissza értéket mutat, majd aztán helyreáll minden és arányosan változik az érték, ahogy növekszik a motor fordulatszáma. Tehát volt olyan, hogy lepadlóztam és 0mV-ot írt a lambdára. Kopogásérzékelő is baromságot jelzett, meg ugye 3000-ig dús keverék volt az ECU szerint. Mikor megindult, akkor átváltott szegényre. Lambdaszonda Open Loop pl sosem kapcsolt be. Lepadlóztam, akkor sem. Pedig kéne.

Ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem igen. Hívd fel őket, hogy azon a telephelyen is van-e gépkocsi bontás.

Nálunk úgy ment, hogy előre egyeztetni kellett, mert nem minden nap foglalkoznak autóval.

Odavontattuk, lemérték, majd bevontattuk a telephelyen belülre. Semmit nem néztek az alvázszámon kívül. 

Ott kitöltötték a papírokat majd vissza a mérlegeléshez, ott megkaptuk a pénzt, aztán már lehetett is az okmányirodába menni kivonatni a forgalomból.

A motornak nem kell benne lennie? Motorszám is van a forgalmiba vagy az nem érdekes bontáskor?

Link to comment
Megosztás:

A motornak nem kell benne lennie? Motorszám is van a forgalmiba vagy az nem érdekes bontáskor?

 

Nálunk nem nézték, ki sem nyitották a gépháztetőt. A motor fele volt csak meg.

A mostani kocsimnak H Astra nincs a forgalmiban a motorszáma.

Eredetvizsgánál azt mondták, hogy úgy el van rejtve, hogy nem tudják leolvasni, így csak annyi került be a forgalmiba, hogy Z17DTJ.

Szerintem csak az alvázszám számít. 

Módosítva : Sztaricsnaja
Link to comment
Megosztás:

Azért Opcom helyett/mellett megnézném szkóppal is, lehetséges hogy vagy a kommunikáció hal le, vagy rosszul értékeli ki az Opcom.

Tegnap mentem egy kört a városban op-commal, élőadat felvétellel. Visszanézve vannak érdekességek. Körülbelül 3000 1/min fordulatig a lambdaszonda és a kopogásérzékelő összevissza értéket mutat, majd aztán helyreáll minden és arányosan változik az érték, ahogy növekszik a motor fordulatszáma. Tehát volt olyan, hogy lepadlóztam és 0mV-ot írt a lambdára. Kopogásérzékelő is baromságot jelzett, meg ugye 3000-ig dús keverék volt az ECU szerint. Mikor megindult, akkor átváltott szegényre. Lambdaszonda Open Loop pl sosem kapcsolt be. Lepadlóztam, akkor sem. Pedig kéne.

Ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap mentem egy kört a városban op-commal, élőadat felvétellel. Visszanézve vannak érdekességek. Körülbelül 3000 1/min fordulatig a lambdaszonda és a kopogásérzékelő összevissza értéket mutat, majd aztán helyreáll minden és arányosan változik az érték, ahogy növekszik a motor fordulatszáma. Tehát volt olyan, hogy lepadlóztam és 0mV-ot írt a lambdára. Kopogásérzékelő is baromságot jelzett, meg ugye 3000-ig dús keverék volt az ECU szerint. Mikor megindult, akkor átváltott szegényre. Lambdaszonda Open Loop pl sosem kapcsolt be. Lepadlóztam, akkor sem. Pedig kéne.

Ez mitől lehet?

 

Ingoványos területre tévedtél. :D A kérdés, hogy mit szeretnél az élő adattal? Ha ECU-t programozni, akkor jobban jársz, ha elviszed pl. Subi-hoz, az sem kerül többe, mint próbálkozni. Mondjuk nem szólhatok egy szót sem, mert én sem vittem padra. :icon1:

Op-com-hoz csak annyit, hogy próbáld meg több évjáratra is beállítani, mert vannak eltérések. Esetleg G astrának kinevezni az autót.  ;)  Enyémet pl. fel sem ismeri csak az auto-com, ami ismer két fajta c14se-t, az viszont nem frissít elég gyakran adatot.

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.