Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

A gyári a bowdent húzogatja,akkor mi a különbség?

Itt egy nem túl professzionális megoldás:http://www.forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=33823

Hengerenkéntinél párhuzamosan van a blokkal a gázkar, központisnál merőlegesen. Tartót kéne gyártani a tempomat motornak. Meg tudtommal a motorblokkon kell lennie a tempomat motornak, nem a tűzfalon.

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint gyári beszállítói ;) Itt kint igaz drágábban mérik, de gyaníthatóan nem hamisítvány.

Akksit viszont találtam kinti webshopban Vartát, betétdíjjal+futárral ugyanannyira jön ki, mint otthon.

Na most akkor ez gyári , gyári beszállító, vagy utángyári? :D

Link to comment
Megosztás:

A Saabban meg itten van:

IMG_0082.jpg

Hengerenkéntinél párhuzamosan van a blokkal a gázkar, központisnál merőlegesen. Tartót kéne gyártani a tempomat motornak. Meg tudtommal a motorblokkon kell lennie a tempomat motornak, nem a tűzfalon.

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Tempomat beszerelésben van valakinek tapasztalata? Központi injektorosra. :D Hengerenkéntinél könnyű. :D

Szójjá! :D kell kép? :) Nálam se tartó, se fül... X16XEL-nél szopósabb mint Nálad! :) Jah és elég érdekesen van felrakva a tempomat, mert nem kasztnin van, és nem motoron! :D

Link to comment
Megosztás:

Jócsak azért gondoltam arra, hogy nem a tűzfalon van, mert mivan ha mozdul a motor, akkor gázt ad vagy elvesz. :D Bár elvileg fix sebességet tart, a beállítottat, tehát ráhúz vagy enged a gázkaron. Ezért kell neki a sebességjel is.

Hetyke, persze hogy jöhet kép. De elképzelni nem tudom, hogy hova rakjam. :D

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint gyári beszállítói ;) Itt kint igaz drágábban mérik, de gyaníthatóan nem hamisítvány.

Akksit viszont találtam kinti webshopban Vartát, betétdíjjal+futárral ugyanannyira jön ki, mint otthon.

Én magyar gyártású akksit szoktam venni, az a legolcsóbb. Az akksi az tipikusan azaz alkatrész nálam aminél nem látom sok értelmét a márkásnak drágának ugyanis egyik sem tud annyival többet mint amennyivel többe kerül. Inkább több értelmét láttam és beruháztam egy jó minőségű elektronikus töltőre amit rá tudok kapcsolni lekötés és kiszerelés nélkül az akksira vagy akár a szivargyújtón keresztül is tudom tölteni a motorháztető felnyitása nélkül. Ezenkívül szulfátlanító és regeneráló funkciókat is tud amivel akár egy halott akksit is fel lehet éleszteni egy ideig (ami nem cellazárlatos), de egy jó akksi élettartamát is elvileg a duplájára emeli ha rendszeresen ezzel töltjük.

Link to comment
Megosztás:

Jócsak azért gondoltam arra, hogy nem a tűzfalon van, mert mivan ha mozdul a motor, akkor gázt ad vagy elvesz. :D Bár elvileg fix sebességet tart, a beállítottat, tehát ráhúz vagy enged a gázkaron. Ezért kell neki a sebességjel is.

Hetyke, persze hogy jöhet kép. De elképzelni nem tudom, hogy hova rakjam. :D

Mivel a bowdent húzogatja, a bowden felfogatása kell, hogy fix helyen legyen a gázkartól. A tempomat motor tulajdonképpen mindegy hol van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én magyar gyártású akksit szoktam venni, az a legolcsóbb. Az akksi az tipikusan azaz alkatrész nálam aminél nem látom sok értelmét a márkásnak drágának ugyanis egyik sem tud annyival többet mint amennyivel többe kerül. Inkább több értelmét láttam és beruháztam egy jó minőségű elektronikus töltőre amit rá tudok kapcsolni lekötés és kiszerelés nélkül az akksira vagy akár a szivargyújtón keresztül is tudom tölteni a motorháztető felnyitása nélkül. Ezenkívül szulfátlanító és regeneráló funkciókat is tud amivel akár egy halott akksit is fel lehet éleszteni egy ideig (ami nem cellazárlatos), de egy jó akksi élettartamát is elvileg a duplájára emeli ha rendszeresen ezzel töltjük.

Hát azértegy noname akksi megdölik 3 év alatt, egy minőségi meg mondjuk kibír 7-10 évet. Szerintem nem mindegy.

(szivargyújtóról meg opelt nem tudsz tölteni, mert csak gyújtáson megy)

Link to comment
Megosztás:

Hát azértegy noname akksi megdölik 3 év alatt, egy minőségi meg mondjuk kibír 7-10 évet. Szerintem nem mindegy.

(szivargyújtóról meg opelt nem tudsz tölteni, mert csak gyújtáson megy)

De melyik akksi? Nem mindegy, de csak azért mert itthon készül és lehet amiatt olcsóbb, az még nem jelenti egyértelműen számomra azt, hogy gagyi. A régi eredeti gyári sárga-szürke Opel márkajelű akku az elment 8-9 évet, de ilyen már nincs gyártásban. A mostani kék GM nem tudom mit bír, de az árából veszek kettő gagyit. A Bosch-nál meg van olyan amelyikből 3 gagyit is meg tudok venni és akkor már ugyan ott vagyok ha 3 évet bír csak. Majd meglátom, eddig 2 éves a magyar akksi, ha jövőre tönkre megy akkor nézek valami mást. Én egyébként +1 azaz 4 évre számítottam, azzal már elégedett lennék ha bírna annyit mert akkor már megérte az árát, 3 évnél viszont nem.

(szivargyújtóról még soha nem próbáltam tölteni, de akkor meg se próbálom, viszont van a töltőhöz szivargyújtó adapter mellékelve)

Link to comment
Megosztás:

Második Perion akksim van 4 év alatt, meguntam már, hogy leteszem néha 1-2 hétre is a kocsit és nem tudom elindítani. Meg cellazárlatos, meg fel kell cipelni a 3. emeletre, meg töltögetni kell, stb.
Amúgy utánanéztem, és az S4-es Bosch elvileg ugyanaz a technológia mint a kék Varta, a Vartát kicsivel olcsóbban lehet itt megkapni. Az ismerősi körömben van több ilyen, mindenki szerint megérte a pénzét.

Én magyar gyártású akksit szoktam venni, az a legolcsóbb. Az akksi az tipikusan azaz alkatrész nálam aminél nem látom sok értelmét a márkásnak drágának ugyanis egyik sem tud annyival többet mint amennyivel többe kerül. Inkább több értelmét láttam és beruháztam egy jó minőségű elektronikus töltőre amit rá tudok kapcsolni lekötés és kiszerelés nélkül az akksira vagy akár a szivargyújtón keresztül is tudom tölteni a motorháztető felnyitása nélkül. Ezenkívül szulfátlanító és regeneráló funkciókat is tud amivel akár egy halott akksit is fel lehet éleszteni egy ideig (ami nem cellazárlatos), de egy jó akksi élettartamát is elvileg a duplájára emeli ha rendszeresen ezzel töltjük.

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

De melyik akksi? Nem mindegy, de csak azért mert itthon készül és lehet amiatt olcsóbb, az még nem jelenti egyértelműen számomra azt, hogy gagyi. A régi eredeti gyári sárga-szürke Opel márkajelű akku az elment 8-9 évet, de ilyen már nincs gyártásban. A mostani kék GM nem tudom mit bír, de az árából veszek kettő gagyit. A Bosch-nál meg van olyan amelyikből 3 gagyit is meg tudok venni és akkor már ugyan ott vagyok ha 3 évet bír csak. Majd meglátom, eddig 2 éves a magyar akksi, ha jövőre tönkre megy akkor nézek valami mást. Én egyébként +1 azaz 4 évre számítottam, azzal már elégedett lennék ha bírna annyit mert akkor már megérte az árát, 3 évnél viszont nem.

(szivargyújtóról még soha nem próbáltam tölteni, de akkor meg se próbálom, viszont van a töltőhöz szivargyújtó adapter mellékelve)

lehet olcsobb, meg "ha" kibír 3-4 évet, de ha mégse és a legsz@rabb pillanatban nem indul az autó?

Link to comment
Megosztás:

Második Perion akksim van 4 év alatt, meguntam már, hogy leteszem néha 1-2 hétre is a kocsit és nem tudom elindítani. Meg cellazárlatos, meg fel kell cipelni a 3. emeletre, meg töltögetni kell, stb.

Amúgy utánanéztem, és az S4-es Bosch elvileg ugyanaz a technológia mint a kék Varta, a Vartát kicsivel olcsóbban lehet itt megkapni. Az ismerősi körömben van több ilyen, mindenki szerint megérte a pénzét.

Bármilyen jó akksit hamar tönkre lehet tenni, ha alacsony töltöttségi fok mellett kap nagyobb terhelést.

Ha még nem volt, akkor én a helyedben megnézném mennyit fogyaszt nyugalmi helyzetben az autó, vagy hogy 1-2 hét után milyen feszültség van az akksiban.

Esetleg a jelenleginél is nagyobb akku is jótékony hatással lehet az élettartamra.

Link to comment
Megosztás:

Második Perion akksim van 4 év alatt, meguntam már, hogy leteszem néha 1-2 hétre is a kocsit és nem tudom elindítani. Meg cellazárlatos, meg fel kell cipelni a 3. emeletre, meg töltögetni kell, stb.

Amúgy utánanéztem, és az S4-es Bosch elvileg ugyanaz a technológia mint a kék Varta, a Vartát kicsivel olcsóbban lehet itt megkapni. Az ismerősi körömben van több ilyen, mindenki szerint megérte a pénzét.

Nekem is volt, hogy havonta 1x mindig lemerült és töltenem kellett minden hónapban. Vettem nagyobb kapacitásút, de az is mindig lemerült. Egyszer sötétben észre vettem, hogy nagyon halványan parázslik a töltésjelzőm, de annyira halványan, hogy elsőre észre se vettem. Kiderült, hogy gyenge volt a töltésem és soha nem töltötte rendesen az akksit, de a generátor jó volt. Autóvillamosságis javította, azt hiszem valamelyik testkábelt kellett cserélni. Ha rendesen töltődik az akku akkor nem szabad 1-2 hét alatt lemerülnie. Eddigi tapasztalatom szerint 1-2 hónap az az állásidő amikor már az autó önfogyasztása és az akku önkisülése lemerítheti.

Link to comment
Megosztás:

Nekem valami noném van bent már az 5.-éve....asszem 17 ezer volt.

Nekem is valami nevenincs márka van, 3 életévnél balesetben kifolyt az összes sav, desztillált vizzel pótoltam plusz aksi töltő, most 5 éves és még mindig jó., 14 ezer volt 2010 -ben

Ezek jó hírek. Én 4 évre számítok, ha ettől több lesz akkor nagyon elégedett leszek. Az enyém 2 éve bruttó 15-16 ezer körül volt 66Ah-s.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.