Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Én eddig egy-másfél hónapos kieséssel számoltam, de mivel az eredeti terv borult, és szept 19-el lejár a vizsga, télen meg nem fogok még1x autót építeni, beletörődtem hogy tavaszra lesz belőle valami. Most épp nézegetem a 100 rugós autókat, hogy addig is legyen mivel járni. :)

Ha nem találsz mást, és nem ijeszt meg a +200 km távolság, írj rám priviben és beszélek velük.

Elég annyi, hogy eddig még senki sem panaszkodott a munkájukra, és ők is adnak rá, milyen munka megy ki a kezükből. Manapság ritka az ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő vagyok, nem kasznis. Se felszerelésem, se tudásom, és főleg türelmem (meg időm) nincs egy ilyen projectre. Van a három dolog, a pénz/szabadidő/meg nem tom már mi, amiből egy mindig hiányzik. Eddig a pémnz nem volt meg, most az lenne, de most időm nincs ilyenekre.

Amúgy meg de, mert hogy nem a már lefúrt pontra hegesztesz rá, Illetve ugye nem mindegy mivel hegesztesz. Vannak ezek a spéci ponthegesztők, amik összefogják kétoldalról a lemezt.

Szerintem tudjuk mind jól, hogy ezekből már nincs jobb kaszni, kevésbé szar van, de azzal is foglalkozni kell, meg akkor az már nem ez az autó.

Amúgy meglepő módon 100ért mostanság elég jó gépeket kapni, az más kérdés, hogy nem kell vele szépségversenyre menni.

Voltam múltkor megnézni egy rekordot, igaz azt 180ért hirdették, bár annyit nem ér az autó, viszont motor/váltó/futómű az nagyon rendben volt, illetve nagy lyuk a kasznin sem volt, annak ellenére hogy szép nem volt. Mondjuk az meg jó lett volna később az enyémhez donornak, de túl sok használható dolog nem volt benne.

Most találtam pár E kadettet, ami azért jó, mert a kasznin kívül bármi kell hozzá, leveszem a polcról otthon. Igazából azt a pár hónapot csak kibírják ha már műszakit kaptak. (levelezősőn se tolnak át azért mindent)

Igen, amúgy ez sajnos általános probléma, hogy a legtöbb kasznis csak a töréskárt szereti javítani, azt is max 10 éves autón, mert ott nem érhet sok meglepetés. Ilyen idős/ennyire rozsdás vasaknál már leginkább restaurátor műhelyt kell keresni. Mondjuk meg is értem, mert tényleg egy előre be nem látható dolog, bármi lehet még elrohadva pluszban, és az átlag magyarnak aki ilyen autókkal jár, jellemzően nincs lóvéja az ilyen nem várt dolgokra, akinek meg lenne, annak se hiszik el, ezért inkább nem is vállalják.

Jójó értem én...csak én még sosem láttam-hallottam kasztnis ponthegesztővel dolgozni, sőt olyanról sem, hogy komplett elemet fúrnak le, felénk csak foltoznak inkább. De ugye a ponthegesztő sem használható mindíg, mert van hogy egyszerűen nem éri át az elemet. ha mondjuk én pótkerék tartályt akarok cserélni, hát nem tudom kinek van akkora gépe ami oda be tud nyúlni és átfogja a lemezt. De ha találsz ilyet, és hajlandó foglalkozni a kocsival emberi áron....hát legyen szerencséd.

Link to comment
Megosztás:

Hali lenne egy kérdésem hogy miért van az hogy ki gyulad a motor visza jelző lámpa diagnosztika 45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû ezt adta ki a kód olvasás de 1 hete lett kicserélve a lamda szónda valaki mondja már meg hogy mit cseréljek ki mert már nem tudom .Az opelem astra f c14nz motorkódú

Módosítva : gigantika
Link to comment
Megosztás:

Az én kasznisom így dolgozott, de most már nem vállalta el.

Azok a helyek, ahol ilyesmivel dolgoznak, ott kezdődnek, hogy van náluk mérőpad. A vidéki garázsos co hegesztős kasznisok az nem az a szint.

Azon a szinten viszont az árak is ott vannak. Meg lehet csináltatni egy nevesebb márkaszervízben is profi szinten gyári elemekből, de az annyiba fog kerülni, hogy új autót is vehetsz rajta. Külföldön ahol dolgozol ott nem tudod megcsináltatni mondjuk kedvezményes dolgozói áron? Szerintem egy vidéki garázsos is jobban dolgozik odakinn mint nálunk. Igaz, nem nagyon ismerem ezt a területet, de nézegettem egy időben külföldi használt autókat is és azért azt megállapítottam, hogy kint jobb állapotúak az autók mint itthon még ebben a korosztályban is. Ott azért jobban adnak a küllemre, a karbantartásra míg itthon csak az a lényeg, hogy átmenjen az aktuális műszakin a tartósság, a szépség az másodlagos vagy éppen az utolsó.

Link to comment
Megosztás:

Hali lenne egy kérdésem hogy miért van az hogy ki gyulad a motor visza jelző lámpa diagnosztika 45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû ezt adta ki a kód olvasás de 1 hete lett kicserélve a lamda szónda valaki mondja már meg hogy mit cseréljek ki mert már nem tudom .Az opelem astra f c14nz motorkódú

Lehet kár volt lambdát cserélni mert az előző is jó lehetett. Valamiért túldúsít. Én először ellenőriztem volna a kétvezetékes hőmérséklet jeladót milyen ellenállásértékeket ad a motorvezérlőnek adott hőmérsékleteken. Előfordulhat, hogy a vezérlő hidegnek látja a motort és ezért dúsít. Az üzemanyag fogyasztás magasabb a megszokottól?

Link to comment
Megosztás:

Gyertyakép? Üzemanyag visszafolyó ága nincs eldugulva?

Hali lenne egy kérdésem hogy miért van az hogy ki gyulad a motor visza jelző lámpa diagnosztika 45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû ezt adta ki a kód olvasás de 1 hete lett kicserélve a lamda szónda valaki mondja már meg hogy mit cseréljek ki mert már nem tudom .Az opelem astra f c14nz motorkódú

Link to comment
Megosztás:

Azon a szinten viszont az árak is ott vannak. Meg lehet csináltatni egy nevesebb márkaszervízben is profi szinten gyári elemekből, de az annyiba fog kerülni, hogy új autót is vehetsz rajta. Külföldön ahol dolgozol ott nem tudod megcsináltatni mondjuk kedvezményes dolgozói áron? Szerintem egy vidéki garázsos is jobban dolgozik odakinn mint nálunk. Igaz, nem nagyon ismerem ezt a területet, de nézegettem egy időben külföldi használt autókat is és azért azt megállapítottam, hogy kint jobb állapotúak az autók mint itthon még ebben a korosztályban is. Ott azért jobban adnak a küllemre, a karbantartásra míg itthon csak az a lényeg, hogy átmenjen az aktuális műszakin a tartósság, a szépség az másodlagos vagy éppen az utolsó.

Nyiván, de nem viccből akarom rendesen megcsináltatni az autót. Megvan 14 éve, és ha nem töröm rommá, akkor meg is marad.

Ez meg hogy mi menyibe kerül meg mit lehet rajta venni, ebbe nem mennék bele. AUtót fenntartani nem éri meg, felújítani meg főleg nem, már ha a pénzügyi oldalát nézzük. Másik oldalról meg ennyi év és 300.000km alatt nem kért enni, kopó fogyó alkatrészekm, 1-2x volt ilyen hogy generátor fesszab, vagy gyújtás induktívtekercs amik miatt megállt, de mind filléres és egyszerűen javítható tétel. Amiket lehet tőlem olvasni sztorikat az már mind az átépítésekből adódik, ilyen az mikor az ember ismeretlen előéletű alkatrészekből építkezik, meg eltér a gyári megoldásoktól.

Szóval ha azt az összeget amit most bele szándékozok borítani, visszaosztom az elmúlt évekre, még akkor is rohadt kicsi fenntartási költségei voltak az autónak, ilyet egy újabb autó sem tud,mikor egy tükör hatszámjegyű tétel.

Van a cégnél kasznis műhely, de rájuk inkább nem bíznám. ALapból se, de még ha igen, akkor se, mert ezek csak a törött autót ismerik, egy rozsdás autóhoz hogy kell nekiállniuk, arról fogalmuk sincs. Ráadásul sokkal drágább lenne.

Kint kicsit más az autófenntartási kultúra, meg mások az anyagi lehetőségek. Bár sokszor itt is megy a fillérb*szás, ellenben ha itt veszel egy autót amit törésmentesnek árultak, s kiderül hogy mégis volt fényezve (akár csak azért mert meghúzták) simán perelheted az eladót, és neked lesz igazad. Élnek is az osztrákok ezzel a lehetőséggel.

Gyertyakép? Üzemanyag visszafolyó ága nincs eldugulva?

Én nem gondolnék ilyen sok hókuszpókuszra. Kétvezetékes hőfokjeladó, kapásból, eléggé rendszeresen elhaló alkatrész.

Én nemrég raktam át az ne-ből az xe-be, mert konkrétan nem akart beindulni az autó csak ha gázt adtam, plusz kormos volt a kipufogó. Hc az egekben természetesen, meg ilyenek.

Aztán kicseréltem, meg megszűntettem a fals levegőt az SFI doboznál, illetve kicseréltem az elporladt vákuumcsövet a nyomásszabályzóál, meg ugye a kipu is meg lett csinálva, reggel mértem, minden értéke tökéletes. A megengedett sáv felénél, de inkább harmadánál van.

Link to comment
Megosztás:

Havernak pont ugyanilyen tünetei voltak, nála dugulás volt a ludas.

Egy jó gázelemzésre én is beneveznék valahová :icon9:

...

Én nem gondolnék ilyen sok hókuszpókuszra. Kétvezetékes hőfokjeladó, kapásból, eléggé rendszeresen elhaló alkatrész.
Én nemrég raktam át az ne-ből az xe-be, mert konkrétan nem akart beindulni az autó csak ha gázt adtam, plusz kormos volt a kipufogó. Hc az egekben természetesen, meg ilyenek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Mi a véleményetek róla? Öcsémet érdekli. Érdemes megnézni? Nekem gyanús az évjárat.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_gl_57000kmelso_tulajritkasag-9299382

Oda van írva:

"AZ AUTÓ GYÁRTÁSA: 1993-AS DE, AZ ELSŐ FORGALOMBA HELYEZÉS 1996-BAN TÖRTÉNT! "

meg ugye facelift elötti

57e kicsit fura, az anyós ülésen feljött a huzat, ami érdekes

kormány normálissn kopott, váltoszoknya nem, a tankbetöltő és sárvédőív rendben van

de meg kellene "tapogatni"

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Mi a véleményetek róla? Öcsémet érdekli. Érdemes megnézni? Nekem gyanús az évjárat.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_gl_57000kmelso_tulajritkasag-9299382

Az alvázszámból kiderül a valós évjárat. Nekem gyanús, hogy újrafényezhették az egészet. Ez ha jól látom nem metál szín a pirosak és bordók viszont ennyi idő után be szoktak mattulni. Ilyen állapotú csak akkor lehet ha végig garázsban volt és nem érte nap és egyéb környezeti hatások. Ez viszont nagyon ritka. A műszerfal bal oldalán hiányoznak a csavartakaró sapkák ill. lehet a jobb oldalon is csak az nem látszik a képen valamint az alsó csavar láthatóan nincs teljesen jól becsavarva. Vajon miért szedték szét a műszerfalat és miért nem rakták normálisan vissza??? Gyanús. Megnézni azért érdemes lehet mert amúgy elég jól egyben van a gép és az állapotát elnézve reális lehet ez a kevés km is vagy ha mégsem akkor nagyon jól dolgoztak akik összerakták az autót. Ha jól látom kereskedő árulja tehát bármi előfordulhat ő úgyis azt fogja mondani amit hallani akarsz. Ha tudsz kérjél kölcsön festékvastagság mérőt és mérd körbe, nézzél be a csomagtérnél az üregekbe, hogy voltak-e javítva a sárvédők és a tankajtó körüli rész. Ha érintetlennek tűnik a karosszéria akkor valószínűleg a km állás is valós. De azért azt semmiképpen ne gondold, hogy ilyen kevés km-vel nem lesz problémád az autóval, főleg ha sokat állt és hát a korba is jócskán benne van és az alkatrészek között is számos olyan van amelyik üzemen kívül is elöregszik.

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam vizsgán: átment :whistle:

A bal hátsó fékkel mondjuk van vmi. DE ami a legfájobb az EGY éves Lemförder korm.gombfejen kiszakadt a gumiharang......

Ja meg új dolgot tudtam meg, hogy '93tól adhatnak züd matricát (én eddig '96ot tudtam), enyém persze maradt fekete.

Emelt üresjáraton 0,273% CO sok mi? lehet ezzel kezdeni vmit? épp most néztem a katalizátor "egyben" van

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

Ma voltam vizsgán: átment :whistle:

A bal hátsó fékkel mondjuk van vmi. DE ami a legfájobb az EGY éves Lemförder korm.gombfejen kiszakadt a gumiharang......

Ja meg új dolgot tudtam meg, hogy '93tól adhatnak züd matricát (én eddig '96ot tudtam), enyém persze maradt fekete.

Emelt üresjáraton 0,273% CO sok mi? lehet ezzel kezdeni vmit? épp most néztem a katalizátor "egyben" van

Bár itt nem írnak fordulatszámot, de szerintem mindenhogyan határon belül van.

1963269-20150902-W2jlPm.png

Ha jól rémlik nekem is jóval magasabb volt az alapjárati mint az emelet fordulatú érték.

Valaki pont most cserélt a gömbfejen csak gumiharangot nem?

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Az autóm meghülyült vagy szerelmes vagy továbbfejlődött vagy még az sem kizárt, hogy valaki, előre megfontolt aljas szándékkal digitális klímát rakott bele.

Ugyanis nincs bekapcsolva a klíma, de elindul a klímaüzem. Kompi nem húz be, csak ha benyomom a gombot. :D Eddig meg az volt a baj, hogy nem kapcsolt be, csak a nyomáskapcsoló ütögetése után. Szombaton már arra sem reagált, gondoltam elszökött a gáz, de nem. Benyomtam az egyik szelepet és pofán nyomot a klímagáz, elég brutálisan. :D

Link to comment
Megosztás:

Én meg ha már némethonban vagyok, gondoltam beszerzek ezt-azt :D

IMG_0151_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Akksit is akartam, de az murvadrága, 110 euróért mérik a 60Ah-sat. Az eladó rá akart beszélni valami Centro (Centra?) gyártmányúra, ami állítólag ugyanott készül mint a Bosch, de egyenlőre kihagytam.

Link to comment
Megosztás:

Én meg ha már némethonban vagyok, gondoltam beszerzek ezt-azt :D

Akksit is akartam, de az murvadrága, 110 euróért mérik a 60Ah-sat. Az eladó rá akart beszélni valami Centro (Centra?) gyártmányúra, ami állítólag ugyanott készül mint a Bosch, de egyenlőre kihagytam.

Na most akkor ez gyári , gyári beszállító, vagy utángyári? :D

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Én meg ha már némethonban vagyok, gondoltam beszerzek ezt-azt :D

Akksit is akartam, de az murvadrága, 110 euróért mérik a 60Ah-sat. Az eladó rá akart beszélni valami Centro (Centra?) gyártmányúra, ami állítólag ugyanott készül mint a Bosch, de egyenlőre kihagytam.

És velünk mi lesz? :D

mondjuk nekem a szondám uj, lehet azért szar a CO, majd visszakeresem mennyi volt 2éve

Link to comment
Megosztás:

Az alvázszámból kiderül a valós évjárat. Nekem gyanús, hogy újrafényezhették az egészet. Ez ha jól látom nem metál szín a pirosak és bordók viszont ennyi idő után be szoktak mattulni. Ilyen állapotú csak akkor lehet ha végig garázsban volt és nem érte nap és egyéb környezeti hatások. Ez viszont nagyon ritka. A műszerfal bal oldalán hiányoznak a csavartakaró sapkák ill. lehet a jobb oldalon is csak az nem látszik a képen valamint az alsó csavar láthatóan nincs teljesen jól becsavarva. Vajon miért szedték szét a műszerfalat és miért nem rakták normálisan vissza??? Gyanús. Megnézni azért érdemes lehet mert amúgy elég jól egyben van a gép és az állapotát elnézve reális lehet ez a kevés km is vagy ha mégsem akkor nagyon jól dolgoztak akik összerakták az autót. Ha jól látom kereskedő árulja tehát bármi előfordulhat ő úgyis azt fogja mondani amit hallani akarsz. Ha tudsz kérjél kölcsön festékvastagság mérőt és mérd körbe, nézzél be a csomagtérnél az üregekbe, hogy voltak-e javítva a sárvédők és a tankajtó körüli rész. Ha érintetlennek tűnik a karosszéria akkor valószínűleg a km állás is valós. De azért azt semmiképpen ne gondold, hogy ilyen kevés km-vel nem lesz problémád az autóval, főleg ha sokat állt és hát a korba is jócskán benne van és az alkatrészek között is számos olyan van amelyik üzemen kívül is elöregszik.

Megnéztük, megvette. smile1.gif

Azért élőben nem olyan szalonállapotú mint a képeken. De amugy nagyon egyben van. Nem volt törve, sehol egy rozsdapötty. A bal hátsó ajtó, és sárvédő felső részét fujták, mert volt egy nyúzás rajta. De ha nem mondja a kereskedő, észre se vesszük. Amúgy nem piros, hanem bordó. smile1.gifTávirányítós gyári központizárral. Reteszelős. Ülések hibátlamok, semmi kiülés, kopás. Ha több is van benne 57 ezernél, nem sokkal. Az tuti hogy nem többszázezer km-es. A gumik 2003 asak, mind egyformák, és nagyon mély a minta rajtuk. A kormányon semmi kopás. A kárpitok makulátlanok. A tetőkárpit viszont csúnyán lóg. smile1.gif

A motor nagyon halkan, szépen jár. Kuplung ok. A fék, olyan amilyen. grin.gif

Nyakmerevítő nem kell a gyorsulás miatt, de azért lehet vele haladni. Nekem a Veki után kicsit imbolygós volt a kanyarokban. gp-vezet.gif

Az az érdekes egybe kijelzője van, mi nem mutat külső hőmérsékletet. smile1.gif

Amúgy munkásautó lesz, öcsém asztalos. Jó lesz ez neki. smile1.gif

Ja, kék a környzetvédelmi matricája. smile1.gif

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam vizsgán: átment :whistle:

A bal hátsó fékkel mondjuk van vmi. DE ami a legfájobb az EGY éves Lemförder korm.gombfejen kiszakadt a gumiharang......

Ja meg új dolgot tudtam meg, hogy '93tól adhatnak züd matricát (én eddig '96ot tudtam), enyém persze maradt fekete.

Emelt üresjáraton 0,273% CO sok mi? lehet ezzel kezdeni vmit? épp most néztem a katalizátor "egyben" van

Talán másfél éve változott, azóta családban a c20ne veci és az se-m is kék matricás már. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.