Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nálam is át lett hidalva a gomba múltkor... majd nézek én is! Előbb cserélnem kell tömítést, mert elment a gáz pont ennél a csatinál, ahol Te is szívtál... :) Átkozott egy csati egyébként! Örülök! :)

A kondenzátor és a nagynyomású cső csatlakozásánál? :D Én is azt hittem, hogy ott fog ereszteni, de UV lámpával megnézte és nem látott eresztést, bár azt mondta, hogy jobb lett volna úgy néznie, hogy a kompresszor be is indul. Mivel akkor ugye kb 30bar nyomás van a klímahűtőben és a nagynyomású klímacsőben is egészen a szárítószűrőig és az expanderszelepig. Tényleg, hol van az expanderszelep? :D A csövön nem láttam, így csak az utastérre tudok gondolni, hogy bent van az elpárologtató közvetlen közelében. Vagy lehet a csővezetéket arra kötöm rá a tűzfalon. Nem üzemelő kílmarendszernél meg csak 9bar nyomás volt a rendszerben és ekkor ugye folyadék állapotú mindenhol a hűtőközeg. Már akkor sejtettem, hogy valami kis hiba lesz, csak később jutott eszembe, hogy a kasztnihoz nézzem, hogy ott van-e a 12V, mert simán a csatin néztük.

Link to comment
Megosztás:

A kondenzátor és a nagynyomású cső csatlakozásánál? :D Én is azt hittem, hogy ott fog ereszteni, de UV lámpával megnézte és nem látott eresztést, bár azt mondta, hogy jobb lett volna úgy néznie, hogy a kompresszor be is indul. Mivel akkor ugye kb 30bar nyomás van a klímahűtőben és a nagynyomású klímacsőben is egészen a szárítószűrőig és az expanderszelepig. Tényleg, hol van az expanderszelep? :D A csövön nem láttam, így csak az utastérre tudok gondolni, hogy bent van az elpárologtató közvetlen közelében. Vagy lehet a csővezetéket arra kötöm rá a tűzfalon. Nem üzemelő kílmarendszernél meg csak 9bar nyomás volt a rendszerben és ekkor ugye folyadék állapotú mindenhol a hűtőközeg. Már akkor sejtettem, hogy valami kis hiba lesz, csak később jutott eszembe, hogy a kasztnihoz nézzem, hogy ott van-e a 12V, mert simán a csatin néztük.

Igen! Bent van jól eldugva a fűtésboxnál... Műanyag takaró leszed, és a mögött van egy ilyen kátránypapírszerű szigeteléssel csomagolva. 2 imbuszos csavar tartja össze, de hogy kia az az ügyes aki azt oda tervezte. Alig férni hozzá, szóval ha ott valami lenne, azt nevezik bőven copácsnak...

Link to comment
Megosztás:

Hali

Javított már vki üvegszállal és gyantával karosszériát? És ha igen, miért nem?

g

Egy-két kisebb lyukat foltoztam be 2K-s epokittel, olyant ahol nincs statikai vagy tartó szerepe, csak az volt a lényeg hogy ne legyen lyuk, hegeszteni meg komplikált lett volna. Amúgy is a hegesztés leégeti a festéket kívül meg főleg belül ahol aztán nem tudod pótolni, kivágtad a rozsdát és utána lesz egy nagyobb védelem nélküli felületed. A gyárban merítették a bódét, de erre pölö küszöb csere után már nincs lehetőséged.

Link to comment
Megosztás:

Egy-két kisebb lyukat foltoztam be 2K-s epokittel, olyant ahol nincs statikai vagy tartó szerepe, csak az volt a lényeg hogy ne legyen lyuk, hegeszteni meg komplikált lett volna. Amúgy is a hegesztés leégeti a festéket kívül meg főleg belül ahol aztán nem tudod pótolni, kivágtad a rozsdát és utána lesz egy nagyobb védelem nélküli felületed. A gyárban merítették a bódét, de erre pölö küszöb csere után már nincs lehetőséged.

hát ez se akkor lik(még), meg most nincs is kedvem venni gépet hozzá

a fémre mellyire jól tapadhat a gyanta?

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok ajánlani valami boltot vagy webáruházat ahol hobbi szintű (elfogadható árú), de azért jó minőségű szerszámokat lehet vásárolni? Lehetőleg ne Obi meg ilyenek hanem valami értelmesebb helynek jobban örülnék. Pontosabban nekem egy Torx dugókulcs készlet kellene amit Obiban amúgy se láttam. Le akarom szedni az elosztófedelet, de ilyen csavarokkal van rögzítve és ezért nem tudom. Na most vennék már ilyen kulcsot vagy akár készletet is, hogy az is legyen, de sehol nem találok külön csak drága szerszámkészleteknek a részeként de több száz felesleges dolgot nem szeretnék megvásárolni csak a Torx miatt.

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok ajánlani valami boltot vagy webáruházat ahol hobbi szintű (elfogadható árú), de azért jó minőségű szerszámokat lehet vásárolni? Lehetőleg ne Obi meg ilyenek hanem valami értelmesebb helynek jobban örülnék. Pontosabban nekem egy Torx dugókulcs készlet kellene amit Obiban amúgy se láttam. Le akarom szedni az elosztófedelet, de ilyen csavarokkal van rögzítve és ezért nem tudom. Na most vennék már ilyen kulcsot vagy akár készletet is, hogy az is legyen, de sehol nem találok külön csak drága szerszámkészleteknek a részeként de több száz felesleges dolgot nem szeretnék megvásárolni csak a Torx miatt.

nekem az aldi,lidl megfelelö ott szokott lenni
Link to comment
Megosztás:

Tudnátok ajánlani valami boltot vagy webáruházat ahol hobbi szintű (elfogadható árú), de azért jó minőségű szerszámokat lehet vásárolni? Lehetőleg ne Obi meg ilyenek hanem valami értelmesebb helynek jobban örülnék. Pontosabban nekem egy Torx dugókulcs készlet kellene amit Obiban amúgy se láttam. Le akarom szedni az elosztófedelet, de ilyen csavarokkal van rögzítve és ezért nem tudom. Na most vennék már ilyen kulcsot vagy akár készletet is, hogy az is legyen, de sehol nem találok külön csak drága szerszámkészleteknek a részeként de több száz felesleges dolgot nem szeretnék megvásárolni csak a Torx miatt.

Háát bárhol veheted, de minimum Han's márkájú legyen... :)

Link to comment
Megosztás:

Valakinek nincsen véletlenül hosszbordás szíjas X20XEV, vagy C20XE klímakonzol+motortartóbakja, illetve C20XE hosszbordás ékszíjtárcsa főtengelyre? Vagy esetleg melyik motor furatai egyeznek meg konzol terén a C20XE-vel? klímásítani szeretnék egy ilyen motort...

Ha járok arra, akkor megnézem neked a bakot.

Link to comment
Megosztás:

Én sok dolgot nem értek Opelnél, pl.:

Calibra tank: Műanyag - Astra tank: Fém.

Calibra benzincső: Acél - Astra benzincső: Műanyag.

Hát ha jól tudom az Astránál se tiszta műanyag cső van csak műanyaggal bevont cső és van benne fém merevítés is. De lehet tévedek, még nem láttam metszetbe.

Én arra tippelek, hogy súlyeloszlás. Gondolom a Calibránál fontosabb volt a megfelelő súlyeloszlás mint az Astra esetében ezért műanyag, esetleg még a Calibránál törekedhettek jobban az akkoriban legkorszerűbb anyaghasználatra. A csőre pedig az a tippem, hogy valószínűleg a műanyag tank előállítási költsége magasabb volt mint ha fémből lett volna ezért az olcsóbb fémcsővel kompenzálták a magasabb árat (a fémcsőnek elhanyagolható a súlytöbblete) vagy mivel a Calibra tulajdonképpen Vectra azaz az Astrától korábbi fejlesztés és lehet akkoriban még egyáltalán nem használtak ilyen többrétegű műanyag csöveket így be sem tervezhették azt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.