Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Jujj és milyen szép lettél.......vagyis nem Te........karc mán van rajta? :evilgrin:

Van.

Annak a fekete csíknak mintha hiányozna az eleje (a sárvédőn) :P ......de azé szíp

Lehet hogy azért tűnik úgy mert hiányzik. Illetve nem hiányzik, csak a képen nincs fönt. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.kilett villogtatva az astram.az a problémám hogy 38/91hibakod van.

38-lambdaszonda fesz tul alacsony

91-lambdaszonda fesz tul magas !!!!!!!

Ez számomra érthetetlen.egyik üti a másikat.

Ha valaki tud megoldást azt szivesen venném mert zavar a hibakod lámpa.

38 Oxygen sensor circuit Voltage high

91 Oxygen sensor heater Voltage high

Szerintem ez ugyanazt mondja. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

38 Oxygen sensor circuit Voltage high

91 Oxygen sensor heater Voltage high

Szerintem ez ugyanazt mondja. :icon1:

Nem egészen.

38 Oxigénszenzor áramkör feszültség magas

91 Oxigénszenzor fűtés feszültség magas

Tehát nem ugyanaz a kettő. Ez csak fordítás nektek, de amúgy a 38 nálam az a feszültség alacsony.

Link to comment
Megosztás:

Na megvan a nagy esőnek is az eredménye. Csütörtök este vizes volt bal hátul a tetőkárpit, gondoltam a tetősínnél a csavar mellett beszivárgott. Reggelre az egész baloldal 20cm szét volt ázva. Illetve jobb elöl az aoszlopnál. Hurrá. Szétszedés után jött a vidámság. Nem csak a csavarnál ázott, hanem a tömítő is jó állapotban volt a két lemez között. Úgy ki volt száradva a cucc, hogy nem ritkán 2centis darabok pattantak ki, de az egész tetőn végig volt repedve. Kivakartam az egészet. Kompresszorral fújtam kívülről belülről amíg ki nem száradt, majd ECETES SZILÓVAL (a f@szt, azt csak Zotya csinálja :D) szóval karosszéria tömítővel elhúztam. A túloldalon ismétlés következett. Tetőkárpit újrahúzás sorsára jutott. Aztán került bele 230km az esőben és egyelőre nem láttam ázásnak új nyomát.

1854612-20150524-1jAje2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na megvan a nagy esőnek is az eredménye. Csütörtök este vizes volt bal hátul a tetőkárpit, gondoltam a tetősínnél a csavar mellett beszivárgott. Reggelre az egész baloldal 20cm szét volt ázva. Illetve jobb elöl az aoszlopnál. Hurrá. Szétszedés után jött a vidámság. Nem csak a csavarnál ázott, hanem a tömítő is jó állapotban volt a két lemez között. Úgy ki volt száradva a cucc, hogy nem ritkán 2centis darabok pattantak ki, de az egész tetőn végig volt repedve. Kivakartam az egészet. Kompresszorral fújtam kívülről belülről amíg ki nem száradt, majd ECETES SZILÓVAL (a f@szt, azt csak Zotya csinálja :D) szóval karosszéria tömítővel elhúztam. A túloldalon ismétlés következett. Tetőkárpit újrahúzás sorsára jutott. Aztán került bele 230km az esőben és egyelőre nem láttam ázásnak új nyomát.

Már kidrótkeféztem az ecetes szilót, amúgy is elvált a lemeztől..és kapott kasztnitömítőt. :D

1854986-20150524-evXPhL.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na megvan a nagy esőnek is az eredménye. Csütörtök este vizes volt bal hátul a tetőkárpit, gondoltam a tetősínnél a csavar mellett beszivárgott. Reggelre az egész baloldal 20cm szét volt ázva. Illetve jobb elöl az aoszlopnál. Hurrá. Szétszedés után jött a vidámság. Nem csak a csavarnál ázott, hanem a tömítő is jó állapotban volt a két lemez között. Úgy ki volt száradva a cucc, hogy nem ritkán 2centis darabok pattantak ki, de az egész tetőn végig volt repedve. Kivakartam az egészet. Kompresszorral fújtam kívülről belülről amíg ki nem száradt, majd ECETES SZILÓVAL (a f@szt, azt csak Zotya csinálja :D) szóval karosszéria tömítővel elhúztam. A túloldalon ismétlés következett. Tetőkárpit újrahúzás sorsára jutott. Aztán került bele 230km az esőben és egyelőre nem láttam ázásnak új nyomát.

Nekem a caravannál a csomagtérrolón szokott állni a víz nagy eső után vagy kocsimosáskor. Nekem is meg kellett ezt csinálni mert nálam ugyan ez volt a helyzet. Egyébként nem ebben a vájatban folyik a víz amiben ez a réstömítés van, hanem a belsőben. Ez a tömített vájat ugye takarva van az alumínium sínnel és nem is folyik bele víz tehát elvileg nem ázhat be ezen keresztül akkor sem ha megreped a tömítés és szabaddá válik a nyílás, de a gyakorlatban sajnos nem így van. Akkor ázik be ha a víz nem tud lefolyni a belső csatornában és átjut ebbe a külsőbe és ilyenkor ez a túlfolyó szerepét játssza. Ez általában akkor történik meg ha eldugul a tetőkorlát átmenő csavarjai körüli kis nyílás és a víz nem tud lefolyni hátul a csomagtérajtónál. Ez gyakran bekövetkezik mivel egy nagyon kis lefolyónyílásról van szó és már kis szennyeződés is képes teljesen eldugaszolni hasonlóan mint elöl az ablaktörlő tengelyének fészkében lévő kis lefolyójuk. Rendszeres ellenőrzéssel, az autó tisztán tartásával azonban jó eséllyel megelőzhető a dugulás és ezzel együtt a beázás. Én fa alatt parkolok, nálam rendszeresen eldugul minden a fáról lehulló levelek, magok, virágok...stb miatt. Aki teheti az ne a fák alatt parkoljon vagy takarja le az autóját.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

No,hát a mai nap sem telt el eseménytelenül.

Miután kisebb nagyobb nehézségek árán felhenköltem a régi generátort az xe-re, átrobogtam Róóóóbihoz, hogy meg ekecsüljük a kadétot, némi fordulatszámmérő, utánfutó visszajelző, meg kiegészítő fényszóró viszonylatban. Plusz hogy kicseréljük alatta az elvileg betonkemény hátsó rugókat, mert neki az sok, nekem meg a vectrába pont az kell.

Elektromosan felkerültek az Hellák, az enyém párjai, a fizikai rögzítést már Róóóbira bíztam:

1371.jpg

22217_610954292375133_650615720581081718

11270161_610954279041801_100110265970643

Aztán bekötöttük a gyári helyre az utánfutó visszajelzőt, mert hogy az eddig nem volt, de ha már csináljuk, akkor legyen jó. Sajnos 4 lábú indexrelét nem találtunk emberi áron, mert akkor elég lett volna csak behúzni a vezetéket a relétől a visszajelző csatlakozójáig, Így kikukáztuk az én gyári fapados kötegemből az anno apám által beleszerkesztett házi reed-relés visszajelzőt, ám ennek is volt egy szépséghibája, csak ledet tudott kivezérelni, egy izzóhoz túl kevés áram folyt át rajta.
Nosza, hát keressünk valami ledet hozzá. Találtunk is, pc-ből, innen onnan szedett vedett hétköznapi darabokat, de ha már ott a műszeregységben az eredeti piktogram, nem akartunk csak úgy befúrni valahova egy zöld ledet, azonban ezek a ledek meg kevésnek bizonyultak a gyári piktogram átvilágításához.
Elkezdtünk keresgélni a villanyos dobozomban, míg nem egyszercsak bevillant, hogy pont ott a melós táskám a kocsiban, lessünk bele abba is.

Addig addig, mígnem előkerült belőle egy egyes Bmw smd lede rendszámvilágítása:

8841_0.JPG

Ezt szétszerelve kitermeltük belőle a számunkra lényeges részeket, majd kipróbáltuk és a házi visszajelző vitte, minden további nélkül. Ezután már csak azt kellett kitalálnunk, hogy hogyan rögzítsük, ami némileg (k*rvára) paraszt módon lett megoldva, de működik, és nagyo szépen bevilágítja egészen hátulról a gyári piktogramot.

Plusz behúztunk egy vezetéket a fordulatszámmérőnek is, mert előzőleg az xe-nek a motorvezérlőre volt kötve, de így hogy visszakerült a gyái 1.4 karbis blokk, ez megszűnt működni. Aztán az előző tulaj elmondása alapján simán rákötöttük a trafóra, mint általában, és láss csodát, működik. (nálam a vectránál pl ki kellet cserélnem a műszeregységen a nyákfóliát, mikor az se bekerült, mert nekem az erdeti a trafóról vette a jelet, az SE/xe meg a motorvezérlőtől, és egyik a másikkal nem működött)

Végül még gyorsan sietve a vihar előtt kikaptuk a rugókat a kadettből, de a vectrába betenni már nem álltunk neki, így is olyan brutális eső ért minket az elpakolás után, hogy az ablaktörlő már max fokozaton se tudott mit kezdeni vele, 50-el csorogtam hazáig, mert semmit nem lehetett látni. :D

Link to comment
Megosztás:

No,hát a mai nap sem telt el eseménytelenül.

Miután kisebb nagyobb nehézségek árán felhenköltem a régi generátort az xe-re, átrobogtam Róóóóbihoz, hogy meg ekecsüljük a kadétot, némi fordulatszámmérő, utánfutó visszajelző, meg kiegészítő fényszóró viszonylatban. Plusz hogy kicseréljük alatta az elvileg betonkemény hátsó rugókat, mert neki az sok, nekem meg a vectrába pont az kell.

Elektromosan felkerültek az Hellák, az enyém párjai, a fizikai rögzítést már Róóóbira bíztam:

Aztán bekötöttük a gyári helyre az utánfutó visszajelzőt, mert hogy az eddig nem volt, de ha már csináljuk, akkor legyen jó. Sajnos 4 lábú indexrelét nem találtunk emberi áron, mert akkor elég lett volna csak behúzni a vezetéket a relétől a visszajelző csatlakozójáig, Így kikukáztuk az én gyári fapados kötegemből az anno apám által beleszerkesztett házi reed-relés visszajelzőt, ám ennek is volt egy szépséghibája, csak ledet tudott kivezérelni, egy izzóhoz túl kevés áram folyt át rajta.

Nosza, hát keressünk valami ledet hozzá. Találtunk is, pc-ből, innen onnan szedett vedett hétköznapi darabokat, de ha már ott a műszeregységben az eredeti piktogram, nem akartunk csak úgy befúrni valahova egy zöld ledet, azonban ezek a ledek meg kevésnek bizonyultak a gyári piktogram átvilágításához.

Elkezdtünk keresgélni a villanyos dobozomban, míg nem egyszercsak bevillant, hogy pont ott a melós táskám a kocsiban, lessünk bele abba is.

Addig addig, mígnem előkerült belőle egy egyes Bmw smd lede rendszámvilágítása:

Ezt szétszerelve kitermeltük belőle a számunkra lényeges részeket, majd kipróbáltuk és a házi visszajelző vitte, minden további nélkül. Ezután már csak azt kellett kitalálnunk, hogy hogyan rögzítsük, ami némileg (k*rvára) paraszt módon lett megoldva, de működik, és nagyo szépen bevilágítja egészen hátulról a gyári piktogramot.

Plusz behúztunk egy vezetéket a fordulatszámmérőnek is, mert előzőleg az xe-nek a motorvezérlőre volt kötve, de így hogy visszakerült a gyái 1.4 karbis blokk, ez megszűnt működni. Aztán az előző tulaj elmondása alapján simán rákötöttük a trafóra, mint általában, és láss csodát, működik. (nálam a vectránál pl ki kellet cserélnem a műszeregységen a nyákfóliát, mikor az se bekerült, mert nekem az erdeti a trafóról vette a jelet, az SE/xe meg a motorvezérlőtől, és egyik a másikkal nem működött)

Végül még gyorsan sietve a vihar előtt kikaptuk a rugókat a kadettből, de a vectrába betenni már nem álltunk neki, így is olyan brutális eső ért minket az elpakolás után, hogy az ablaktörlő már max fokozaton se tudott mit kezdeni vele, 50-el csorogtam hazáig, mert semmit nem lehetett látni. :D

Akkor nem unatkoztok...én egy plussz féknyerget festegettem a pincében unalmamban(kint car idő volt)...lehet ma kicseréltem a piros ledeket a műszeregységre fehér szalagra. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A kis műszereknél és a mutatóknál hogy ccsinárad? Én ott akadtam el manó-gabesz műszerével :D

Mindegyik műszert kivettem és a gyári izzó helyekhez tettem egy 3-as led szalag darabot úgy hogy a középső led pont az izzó helyére essen. Máshova nem tettem csak a 4 izzó helyére. Pontosabban a fordulatszám mérőtt nem tudtam kivenni, mert össze van kötve a zöld fóliával, azt csak egy kicsit kibillentettem.

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik műszert kivettem és a gyári izzó helyekhez tettem egy 3-as led szalag darabot úgy hogy a középső led pont az izzó helyére essen. Máshova nem tettem csak a 4 izzó helyére. Pontosabban a fordulatszám mérőtt nem tudtam kivenni, mert össze van kötve a zöld fóliával, azt csak egy kicsit kibillentettem.

A fordulatszámmérőnek le lehet venni a számlapját... és akkor alá lehet tenni a szalagokat.

Bár ha homogént akar az ember, akkor SMD ledekkel kell operálni. Forrasztgatás egyebek.

Nekem sikerült nagyjából homogént csinálni, de éjjel kiveri a szemem a fénye, még úgy is, hogy lett a számlap alá rakva kék fólia, több rétegben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.