Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Én úgy csináltam, hogy már eleve üzemelni tudott az elektromos ablak, így tudtam variálni.

Eleve a sínből kifűzni kell. A zár felőli függőleges sínt például kiszedtem: kívül egy hatos hlf csavar fogja, illetve kiszedtem az utastér felőli vízszintes sínt is, ami ugye a beállításért felelős. Ezután lefúrtam az emelő szegecseit, aztán kifűztem a sínből a mechanikus szerkezetet. Motortér felé kezdtem, aztán ahogy kiakadt az a sínvezető, másik irányba tolva kiakadt a másik fele. Kínlódós lesz. Speciel én ekkor megszüntettem az üveg rögzítését is.

Az eablak szerkezet beszerelésénél még mindig szabadon volt az üveg (lehet úgy beakasztani, hogy megmaradjon) aztán két kézzel befűzni a műanyag fehér sínvezetőket. Ezután visszaraktam a beltér felőli beállító sínt lazára, majd addig nyomogattam a gombot, hogy rögzíteni tudjam a szerkezetet.

Rögzítés után jött a beállítás. Ez jó móka. Figyelni kell az ablak feszülését, illetve a motorhangon hallani, hogy mikor kínlódik. A mechanikus ablak gyári beállítása totál nem jó. Úgy csináltam ezt, hogy lazán hagytam a beállítós kis sín rögzítését, aztán tök alulról felemeltem az ablakot plafonig és rögzítettem a sínt. Beállt magától majdnem. Így majdnem jó is, csak a zár felőli végén kell kicsit mozgatni, hogy jó legyen. Ezt ki kell kísérletezni, többszöri fel-le járatással.

Akkor jó az eablak beállítása, ha csak felső helyzetnél kifele feszít, mikor már koppon van felül és a motor hallhatóan nem kínlódik marhára.

Elég nehéz ezt így megérteni szerintem, de rá lehet jönni.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy csináltam, hogy már eleve üzemelni tudott az elektromos ablak, így tudtam variálni.

Eleve a sínből kifűzni kell. A zár felőli függőleges sínt például kiszedtem: kívül egy hatos hlf csavar fogja, illetve kiszedtem az utastér felőli vízszintes sínt is, ami ugye a beállításért felelős. Ezután lefúrtam az emelő szegecseit, aztán kifűztem a sínből a mechanikus szerkezetet. Motortér felé kezdtem, aztán ahogy kiakadt az a sínvezető, másik irányba tolva kiakadt a másik fele. Kínlódós lesz. Speciel én ekkor megszüntettem az üveg rögzítését is.

Az eablak szerkezet beszerelésénél még mindig szabadon volt az üveg (lehet úgy beakasztani, hogy megmaradjon) aztán két kézzel befűzni a műanyag fehér sínvezetőket. Ezután visszaraktam a beltér felőli beállító sínt lazára, majd addig nyomogattam a gombot, hogy rögzíteni tudjam a szerkezetet.

Rögzítés után jött a beállítás. Ez jó móka. Figyelni kell az ablak feszülését, illetve a motorhangon hallani, hogy mikor kínlódik. A mechanikus ablak gyári beállítása totál nem jó. Úgy csináltam ezt, hogy lazán hagytam a beállítós kis sín rögzítését, aztán tök alulról felemeltem az ablakot plafonig és rögzítettem a sínt. Beállt magától majdnem. Így majdnem jó is, csak a zár felőli végén kell kicsit mozgatni, hogy jó legyen. Ezt ki kell kísérletezni, többszöri fel-le járatással.

Akkor jó az eablak beállítása, ha csak felső helyzetnél kifele feszít, mikor már koppon van felül és a motor hallhatóan nem kínlódik marhára.

Elég nehéz ezt így megérteni szerintem, de rá lehet jönni.

Sejtem mire gondolsz azzal hogy rá lehet jönni. Kíváncsi leszek hogy fog menni. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Érdeklődni szeretnék. Valaki szerelt már be utólag szervót F Astrába? Olvastam itt a fórumon a leírást, nagyon jó. Bár nekem C14N van, de gondolom az is hasonló.

A kérdésem az lenne, hogy műszakin adódhat ebből probléma?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Érdeklődni szeretnék. Valaki szerelt már be utólag szervót F Astrába? Olvastam itt a fórumon a leírást, nagyon jó. Bár nekem C14N van, de gondolom az is hasonló.

A kérdésem az lenne, hogy műszakin adódhat ebből probléma?

Köszönöm

Igen, van itt néhány kolléga. Beleértve engem is. :)

Nekem elég szívásos volt a dolog, mert olajhűtős verziót sikerült szereznem, és így a hűtőt is ki kellett vennem a beépítéshez.

Vizsgán nem nézik, hogy szervós vagy se. Csak megrángatják a kormányt, a holtjáték miatt. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban a kérném a segítségeteket, hogy a napokban lett az autó "kiherélve" mert sajnos a katalizátor megadta magát. Az lenne a kérdésem, hogy így katalizátor nélkül mennyire növekszik meg az autó fogyasztása, és hogy mennyi ideig célszerű így használni, akadhat-e gondom vele napi használat közben?

A másik kérdésem pedig, hogyha otthonilag végzem el a hűtővíz cserét akkor pontosan ez hogyan is történik és mire kell figyelnem? Illetve hogy magát a tartályt hogy lehet megtisztítani a kosztól?

Előre is köszönöm!

Peti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban a kérném a segítségeteket, hogy a napokban lett az autó "kiherélve" mert sajnos a katalizátor megadta magát. Az lenne a kérdésem, hogy így katalizátor nélkül mennyire növekszik meg az autó fogyasztása, és hogy mennyi ideig célszerű így használni, akadhat-e gondom vele napi használat közben?

A másik kérdésem pedig, hogyha otthonilag végzem el a hűtővíz cserét akkor pontosan ez hogyan is történik és mire kell figyelnem? Illetve hogy magát a tartályt hogy lehet megtisztítani a kosztól?

Előre is köszönöm!

Peti

az minimálisan de inkáb csökken, kevésbé van fojtva motor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban a kérném a segítségeteket, hogy a napokban lett az autó "kiherélve" mert sajnos a katalizátor megadta magát. Az lenne a kérdésem, hogy így katalizátor nélkül mennyire növekszik meg az autó fogyasztása, és hogy mennyi ideig célszerű így használni, akadhat-e gondom vele napi használat közben?

A másik kérdésem pedig, hogyha otthonilag végzem el a hűtővíz cserét akkor pontosan ez hogyan is történik és mire kell figyelnem? Illetve hogy magát a tartályt hogy lehet megtisztítani a kosztól?

Előre is köszönöm!

Peti

Hideg motornál a hűtő alsó bilincsét megoldod és leeresztet a hűtőfolyadékot, lehetőleg minél többet fogjál belőle fel, mert ugye mérgező, kutya-macska ne legyen a közelben mert beleisznak. Pár pillanatra a motort is be lehet indírtani a vízpumpa még kinyom egy keveset, esetleg a hűtőt kivenni, és abból is teljesen kiönteni. A kiegyenlítő tartályt kiszerelve vízkőoldózni, vagy savazni lehet. Aztán minden cső vissza, és mehet bele 2 liter tömény -72 fokos fagyálló ( lehetőleg amire rá van írva hogy nem bátnja az alut) és deszt víz hogy jelen legyen a kiegyenlítőnél. A gumicsőveket lehet nyomkodni levegőt bugyogtatni, motorindítás után ami "eltűnik" azt pótolni. Központisoknál az egyvezetékes jeladót ki lehet tekerni itt meg szokott rekedni levegő. ( vezérlés mögött , generátor felett)

Link to comment
Megosztás:

Hideg motornál a hűtő alsó bilincsét megoldod és leeresztet a hűtőfolyadékot, lehetőleg minél többet fogjál belőle fel, mert ugye mérgező, kutya-macska ne legyen a közelben mert beleisznak. Pár pillanatra a motort is be lehet indírtani a vízpumpa még kinyom egy keveset, esetleg a hűtőt kivenni, és abból is teljesen kiönteni. A kiegyenlítő tartályt kiszerelve vízkőoldózni, vagy savazni lehet. Aztán minden cső vissza, és mehet bele 2 liter tömény -72 fokos fagyálló ( lehetőleg amire rá van írva hogy nem bátnja az alut) és deszt víz hogy jelen legyen a kiegyenlítőnél. A gumicsőveket lehet nyomkodni levegőt bugyogtatni, motorindítás után ami "eltűnik" azt pótolni. Központisoknál az egyvezetékes jeladót ki lehet tekerni itt meg szokott rekedni levegő. ( vezérlés mögött , generátor felett)

Köszönöm szépen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ha már a kipufogorol beszéltek nekemis lenne egy kérdésem.

Nekem a c18xe blokkrol kb 50/60-as csö jönn végig hátra az utolso dobig,de elöttem valaki kisebb astra dobot rakott alá ami azt jelenti hogy szerintem 1.4 est ami kb 40/45-ös lehet.

2-3 lépcsöbe van leszükitve rá.

A kérdés maga!ez nekem jelent e teljesitmény romlást a gépen?igy se piskota ez a teljesitmény de ha azt mondjátok hogy gázos ez a folytás akkor veszek allá sport dobot mert az olcsobb.27eft a bosal de a paragi sport az meg 14-15eft körül van bizonylattal ujonnan.

Szerintetek??????

Másik.

Nem tudtok aki opel alufelnit cserèlne másik alu felnire?nekem 15col és max 185-ig volna jo.most ugy van nekem hogy elöl 15/195 hátul 15/205 és kovályog az uton.ezt szeretném modositani.

Elöre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

... Illetve hogy magát a tartályt hogy lehet megtisztítani a kosztól?...

Ha minden kötél szakad, a sóder is jó. Kevés vízzel beletenni a sódert és shake. :D (persze utána jól kimosni)

Ha eleve sárgás színű a tartály, akkor ilyen lehet (bár ez már tisztítás után pár évvel van): http://www.opelforum.hu/uploads/gallery/album_225/gallery_5473_225_608375.jpg

Ha fehér a tartály alapszíne, akkor ilyen is lehet (pont múlt héten kellett cserélnem, mert elrepedt a visszafolyó cső teteje): http://www.opelforum.hu/uploads/gallery/album_225/gallery_5473_225_542113.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha minden kötél szakad, a sóder is jó. Kevés vízzel beletenni a sódert és shake. :D (persze utána jól kimosni)

Ha eleve sárgás színű a tartály, akkor ilyen lehet (bár ez már tisztítás után pár évvel van): http://www.opelforum.hu/uploads/gallery/album_225/gallery_5473_225_608375.jpg

Ha fehér a tartály alapszíne, akkor ilyen is lehet (pont múlt héten kellett cserélnem, mert elrepedt a visszafolyó cső teteje): http://www.opelforum.hu/uploads/gallery/album_225/gallery_5473_225_542113.jpg

Úgysem hiszi el senki a sóderest. Sztem rajtad kívül mindenki hülyének nézett vele eddig.... :D

Link to comment
Megosztás:

Úgysem hiszi el senki a sóderest. Sztem rajtad kívül mindenki hülyének nézett vele eddig.... :D

Nem, csak én eleve olyant találtam bontóban, ami alig volt koszos. Amúgy legutóbb babetta tankot tisztítottam meg rozsdától sóderral, és találtam is róla egy jó videót, esetleg ha valaki unja rázni...ablaktörlő motor pörgeti.

Link to comment
Megosztás:

Nem, csak én eleve olyant találtam bontóban, ami alig volt koszos. Amúgy legutóbb babetta tankot tisztítottam meg rozsdától sóderral, és találtam is róla egy jó videót, esetleg ha valaki unja rázni...ablaktörlő motor pörgeti.

Mennyi volt bontóban?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.