Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

ÚÚÚÚ mekkorák ezek a leírások :D

Éppen ebben a cipőben vagyok hogy első elektromosokat akarok már beszerelni de igencsak kicsi a hely ahol a bal oldali átvezetőhöz hozzáférek. Én arra gondoltam hogy kiveszem a műszerfalat és onnan fentről nyúlok be.

A képeken láttam hogy az átvezető teljesen vissza van húzva az utastérbe. Azt hogy csináltad?? Én is pinezni fogom a csatit és jó lenne ha hozzá is férnék.

Ja még egy dolog az üléseket hogy veszitek ki, azt tudom hogy a patront biztosítani kell a piros pinnel, de honnan csavarozod ki az ülést?? Alulról vagy fentről? (Még soha nem is néztem igazság szerint, egy kép jó lenne :D )

Rendkívül egyszerű kibányászni az átvezetőt. Belülről benyúlva a biztosítéktábla fölé érezni egy gumitömítést. Igazából az egyik kábelkorbács egyből oda megy. Nagyon fent van. Azt kiszeded, eléggé szorul a kábelen. Aztán ki kell venni az ajtónyitás kapcsolót, majd a külső gumitömítést is kiakasztani és be lehet húzni az egészet. De nagyon kétkezes mutatvány. Belülről húzni, kívül igazgatni. Jobb oldalon egyszerűbb, mert ott elég csak a kesztyűtartót kiszedni és elég jól hozzáférni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jó ez az 1.8-as fej, de ha van egy öreg, kezdődően haldokló lambdaszondád, akkor az 1.8-cal már döglött is lesz egyből. Check még csak egyszer volt, de nagyon érezni rajta, hogy kuka már, mert több másodpercbe telik, mire az ecu reagál a gázadásra. A fogyasztás fel is ment 6,5-ről 8-ra. 534km-t mentem el 44 liter benyával. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó ez az 1.8-as fej, de ha van egy öreg, kezdődően haldokló lambdaszondád, akkor az 1.8-cal már döglött is lesz egyből. Check még csak egyszer volt, de nagyon érezni rajta, hogy kuka már, mert több másodpercbe telik, mire az ecu reagál a gázadásra. A fogyasztás fel is ment 6,5-ről 8-ra. 534km-t mentem el 44 liter benyával. :D

Milyet veszel bele?

Link to comment
Megosztás:

Arra én is gyanakszom, mert nagy gázra főleg melegen befullad. De mondjuk ez lehet sokmindentől.

Az nekem a lambdától van például. Telefonomon élő adatot nézve nagyon látszik, hogy kimegy a lambda szabályzás határértékből az egész és igyekszik állítani, csak elég lassan reagál rá a lambda. 1.6-osnál is kiment, de nem ennyire. :D Konkrétan durván bedúsít most. Gondolom azért, mert az 1.8-as ugyanannyi nyitási idő alatt több benzint tud befecskendezni, viszont az 1.4-es tömítés és az 1.6-os méretű nyílás miatt nem tud több levegőt beszippantani.

Link to comment
Megosztás:

Az nekem a lambdától van például. Telefonomon élő adatot nézve nagyon látszik, hogy kimegy a lambda szabályzás határértékből az egész és igyekszik állítani, csak elég lassan reagál rá a lambda. 1.6-osnál is kiment, de nem ennyire. :D Konkrétan durván bedúsít most. Gondolom azért, mert az 1.8-as ugyanannyi nyitási idő alatt több benzint tud befecskendezni, viszont az 1.4-es tömítés és az 1.6-os méretű nyílás miatt nem tud több levegőt beszippantani.

Mondjuk ja, a lamdám sem a régi már tuti.

Link to comment
Megosztás:

Nem ide tartozik, de mivel Omegás részen már jó régen írtak utoljára, gondoltam megkérdezem, hátha valaki tudja a kérdésre a választ. A Check Control hol található Omega esetén? Lenne egy Omega B amiből a sallangok jönnek át, de nem tudom hol kell keresni Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nem ide tartozik, de mivel Omegás részen már jó régen írtak utoljára, gondoltam megkérdezem, hátha valaki tudja a kérdésre a választ. A Check Control hol található Omega esetén? Lenne egy Omega B amiből a sallangok jönnek át, de nem tudom hol kell keresni Előre is köszi a segítséget!

Ezt keresed? http://s264.photobucket.com/user/mike-vec/media/DLC.jpg.html

Link to comment
Megosztás:

Holnap ki akarom szedni a tőkéket pucolni, és akkor már kicserélni a szelepszár szimeringet. Kicsit copás van, mert lusta voltam elhozni a kölcsön hengerfejet +veztengelyházat, így nem lett előre legyártva a szeleprugó lenyomó szerszám. Végiggondoltam a lépéseket, és az a verzió hogy a vezérműszíjat csak megfogatom a burkolathoz, hogy ne essen le allul, és csak a felső kereket veszem le bukott ötlet. A motor forgatnom kell, hogy az adott szelepet fenntartsa a dugó amikor leveszem az ékeket. Így teljesen meg kell bontanom a vezérlést egyedül cak a pumpát nem kell forgatnom. Gondolom pár milit így is visszaesik a szelep, de talán nem sokat, és marad fent elég szelephossz hogy a rugót le tudjam rendesen nyomni. Kicsit fosok azért.... :lurker:

Link to comment
Megosztás:

Holnap ki akarom szedni a tőkéket pucolni, és akkor már kicserélni a szelepszár szimeringet. Kicsit copás van, mert lusta voltam elhozni a kölcsön hengerfejet +veztengelyházat, így nem lett előre legyártva a szeleprugó lenyomó szerszám. Végiggondoltam a lépéseket, és az a verzió hogy a vezérműszíjat csak megfogatom a burkolathoz, hogy ne essen le allul, és csak a felső kereket veszem le bukott ötlet. A motor forgatnom kell, hogy az adott szelepet fenntartsa a dugó amikor leveszem az ékeket. Így teljesen meg kell bontanom a vezérlést egyedül cak a pumpát nem kell forgatnom. Gondolom pár milit így is visszaesik a szelep, de talán nem sokat, és marad fent elég szelephossz hogy a rugót le tudjam rendesen nyomni. Kicsit fosok azért.... :lurker:

képett! képett! képett! :D

Link to comment
Megosztás:

képett! képett! képett! :D

Majd lesz....egy napot csúszik a projekt, mert pici lányom fenekét kell cipelnem ma kocsival. <_< Amúgy a terv: vezérlés lebont, szelepfedél levesz. Szelepek sorban lenyomkod (dugó alsó holtponton) himbák-kupakok leszed. Veztengely kiforgat az akku felé. Tőkék kiszed, széttszed, elmosogat. Szelepek lenyomkod( dugó felső holtponton) az a tényér-ékek-rugó, régi szimering leszed, új szimering fel, majd minden vissza. Összerak, örül, nem csattog, indításkor nem füstöl. Egész egyszerűen hangzik. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.