Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Addíg mutogattad az ajtóátvezető pineket, lehet nekem is ki kéne cserélni az átfúrtat pinesre? :icon14: :rolleyes: Amúgy az X6-nak alapból mi volt az értelme, ott találkozott a karosszéria és a biztitábla kábelköteg, és lusták voltak egyben befűzni?

Te igazán nagyon ráérsz...

Nem csak az találkozott ott. Szereintem így valamelyes moduláris lett a dolog, tehát az egyik köteg köthető volt a karosszérához, a másik meg mondjuk a felszereltséghez. Tehát mondjuk az én C16NZ-re (egyik fele), fel lehetett rakni a "tetejére" egy full fapadot, meg egy GLS felszereltséget is(másik fele). Szerintem

Link to comment
Megosztás:

Te igazán nagyon ráérsz...

Nem csak az találkozott ott. Szereintem így valamelyes moduláris lett a dolog, tehát az egyik köteg köthető volt a karosszérához, a másik meg mondjuk a felszereltséghez. Tehát mondjuk az én C16NZ-re (egyik fele), fel lehetett rakni a "tetejére" egy full fapadot, meg egy GLS felszereltséget is(másik fele). Szerintem

Hát elég kókány módon estem neki a kocsinak először most meg igyekszem gyáriasítani a dolgokat. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

4 elektromos ablak, 2. nap:

Bal hátsóval kezdtem a kábelezést. Kiszedtem a régi köteget, majd be az új.

eablak_ajtokoteg.jpg

Ezután az övcsévélő mögötti 3 érintkezős csatlakozót levágtam és összeforrasztottam a kék csatival. Ezután jött az első meglepi, mert ugye a gumi átvezetőt egy műanyag tartja a helyén és ezen nem fért át alapból az ajtóból érkező köteg csatlakozó. Ezért ki kellett vennem az összes pint belőle, majd átfűzés után vissza raktam őket. Sikeres művelet után összedugtam a kék csatit és a kpzár üzemel.

eablak_kekcsati.jpg

eablak_bh_kabelek.jpg

Visszaraktam a csévélőt és mindent, ott már elvileg nem kell semmit sem csinálni.

Ha már a BH ajtónál jártam, kicseréltem a külső kilincset is színre fújtra.

szin_kilincs.jpg

Ezután mentem a bal első ajtóhoz és kiműtöttem az ott lévő átvezetőcsatlakozót. Nem lesz egyszerű belefűzni a pineket, mert az A oszlopba is mennek belőle vezetékek, így nem tudom magam elé rakni, kényelmesen és a gumi a végénél elég rendesen rá van szorulva. Mintha akkora lenne csak, ahány vezetékre szánták.

Egyébként magyar kábelköteg van az autóban. Mindegyiknek a címkéjén rá van írva, hogy Hungary. :D

Holnap be akarom rakni a bal első ajtó átvezetőbe a pineket. Csütörtökön pedig jobb oldal. Úgyis szabadságon leszek csütörtöktől.

2. nap vége.

Link to comment
Megosztás:

Akkusaru le-fel aztán hadd tanuljon :D

Akkor lényegében csak a fojtószelepet tetted át injektorostul az 1.6 szívósorra? Mert nekem is ez a célom, de nemtudom hogy a többi méret mennyiben tér el, faragás nélkül felmegy-e. Meg nekem van ott egy keverőfej is :D

De az. C18NZ szívó oldal kompletten. Át is raktam az 1.6-ra. Mivel nekem elektromos EGR van, így a vákuumbizbaszt az oldalán át kellett raknom az enyémről. Mivel az egynyócon van egy plusz cső rajta a vákuumos EGR-nek. Első indítás elég nehézkes volt. Beröffent de le is fulladt. Aztán következő indításnál állnom kellett a gázon 1-2 percig, hogy észbe kapjon az ECU, hogy több a levegő, több üzemanyag kéne. :D

Az első pár km elég nehézkes volt, tanulni kellett. Aztán az autópályán volt ideje betanulni. Érdi emelkedőt gond nélkül bírta 150-es tempóval. Az 1.6 fejjel 150-ről 130-ra visszalassultam padlón.

Szinte csak erőteljes gázadásnál és padlózásnál érezni különbséget, amúgy más nem változott. Brekinél indítás után pl az alapjáraton hallani lehetett, hogy küzd az ECU, de Lurdyban már nem annyira.

Viszont így kiderült, hogy az 1.4-es tömítés van a szívócsonkon, azt cserélnem kell. Ez azért lényeges, mert csak a pillangószelep nagyobb fizikailag, minden más ugyanaz, mint az 1.6-osé. Kivéve persze az injektor.

Injektorra+fojtóra :D

Má mire? fedélre? Merhogy az ugyanaz. Csak me' hogy aabbó' is van otthon...

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

4 elektromos ablak, 2. nap:

Bal hátsóval kezdtem a kábelezést. Kiszedtem a régi köteget, majd be az új.

Ezután az övcsévélő mögötti 3 érintkezős csatlakozót levágtam és összeforrasztottam a kék csatival. Ezután jött az első meglepi, mert ugye a gumi átvezetőt egy műanyag tartja a helyén és ezen nem fért át alapból az ajtóból érkező köteg csatlakozó. Ezért ki kellett vennem az összes pint belőle, majd átfűzés után vissza raktam őket. Sikeres művelet után összedugtam a kék csatit és a kpzár üzemel.

Visszaraktam a csévélőt és mindent, ott már elvileg nem kell semmit sem csinálni.

Ha már a BH ajtónál jártam, kicseréltem a külső kilincset is színre fújtra.

Ezután mentem a bal első ajtóhoz és kiműtöttem az ott lévő átvezetőcsatlakozót. Nem lesz egyszerű belefűzni a pineket, mert az A oszlopba is mennek belőle vezetékek, így nem tudom magam elé rakni, kényelmesen és a gumi a végénél elég rendesen rá van szorulva. Mintha akkora lenne csak, ahány vezetékre szánták.

Egyébként magyar kábelköteg van az autóban. Mindegyiknek a címkéjén rá van írva, hogy Hungary. :D

Holnap be akarom rakni a bal első ajtó átvezetőbe a pineket. Csütörtökön pedig jobb oldal. Úgyis szabadságon leszek csütörtöktől.

2. nap vége.

Én mindíg azt gondoltam hogy az övcsévélő mögötti 3-as csati a világítós kapaszkodóké. :icon1: Visszagyűrted a szivacsot is oda?

Van kettő üres ajtóátvezető csatim, ami a karosszériából érkezik és csatlakozik az ajtóra. Köll?

Nem kösz, mert: ha bontok műszerfalat akkor hozok majd átvezető bajonettzáras biszbaszt kompletten, abba csak ugye pinek kellenek, kevés az esély rá, hogy ablakemelőset találok, általában csak fapados van erre csak hangszóró vezetékezéssel. Másrészt ígyis sok csúszó projekt van, és először már tényleg meg kéne csinálni a garázst.

Link to comment
Megosztás:

Én mindíg azt gondoltam hogy az övcsévélő mögötti 3-as csati a világítós kapaszkodóké. :icon1: Visszagyűrted a szivacsot is oda?

Nem kösz, mert: ha bontok műszerfalat akkor hozok majd átvezető bajonettzáras biszbaszt kompletten, abba csak ugye pinek kellenek, kevés az esély rá, hogy ablakemelőset találok, általában csak fapados van erre csak hangszóró vezetékezéssel. Másrészt ígyis sok csúszó projekt van, és először már tényleg meg kéne csinálni a garázst.

Van a kpzárnak és a kapaszkodóknak is külön. Kpzáré A, B, C jelölésű, míg a kapaszkodóvilágítás csatlakozó 1, 2, 3. :)

Igen, visszagyűrtem. Elég könnyen ment. Túl könnyen, de bement a helyére a csévélő. Mondjuk egy helyen olyannyira fogta a ragasztás, hogy el is szakadt. :D

Ajtó fóliára kéne valamit kitalálnom. Esőzést mond a hétre és megyek pestre holnap este. Megvan még a régi párazáró, de két darabban. :D Van széles doboz ragasztószalagom, lehet azzal ideiglenesen visszarakom.

Link to comment
Megosztás:

Én a hátsó (fejtámlás) háttámla berakásával szenvedek. Azt gondoltam ecerübb lesz. Ugye a régi(facelift előtti) támlába nem lehet beleralni a fejtámlákat, mert hiányzik belőle a merevítő, ami tartja a fejtámlát. Tehát átrakni nem lehet, akkor ugye gontoltam mennek bele az eredeti támlák, akkor ahhoz más konzol kell. Dávid hozott caravánát, persze nem jól áll. Tegnap voltam bontóban 1 5ajtós találtam, abból kiszenvedtük(hogy ott milyen "szakemberek" vannak). Na most van talán ez jól áll, de az eredeti konzolt 1csavar(ami az övet) fogja, meg 2 pont hegesztés, kitörtem persze likas lett a bodé.....na az új konzolt meg 4csavar fogja, amilyen likak nekem nincsnenek is....(1van az övé, 3 nincs)...hogy mé állok neki ilyen hülyeségekenek....

Link to comment
Megosztás:

Én a hátsó (fejtámlás) háttámla berakásával szenvedek. Azt gondoltam ecerübb lesz. Ugye a régi(facelift előtti) támlába nem lehet beleralni a fejtámlákat, mert hiányzik belőle a merevítő, ami tartja a fejtámlát. Tehát átrakni nem lehet, akkor ugye gontoltam mennek bele az eredeti támlák, akkor ahhoz más konzol kell. Dávid hozott caravánát, persze nem jól áll. Tegnap voltam bontóban 1 5ajtós találtam, abból kiszenvedtük(hogy ott milyen "szakemberek" vannak). Na most van talán ez jól áll, de az eredeti konzolt 1csavar(ami az övet) fogja, meg 2 pont hegesztés, kitörtem persze likas lett a bodé.....na az új konzolt meg 4csavar fogja, amilyen likak nekem nincsnenek is....(1van az övé, 3 nincs)...hogy mé állok neki ilyen hülyeségekenek....

Én nem fúrtam lyukat a plussz csavarnak, szerintem elég az ami az övet fogja. Csattanáskor úgyis ez a csavar kap nagyobb terhelést és nem az üléstartó konzol szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Van a kpzárnak és a kapaszkodóknak is külön. Kpzáré A, B, C jelölésű, míg a kapaszkodóvilágítás csatlakozó 1, 2, 3. :)

Igen, visszagyűrtem. Elég könnyen ment. Túl könnyen, de bement a helyére a csévélő. Mondjuk egy helyen olyannyira fogta a ragasztás, hogy el is szakadt. :D

Ajtó fóliára kéne valamit kitalálnom. Esőzést mond a hétre és megyek pestre holnap este. Megvan még a régi párazáró, de két darabban. :D Van széles doboz ragasztószalagom, lehet azzal ideiglenesen visszarakom.

Akkor nem tudom melyik csati van ott nekem, eséles hogy a gyári központié, de akkor ezt is kiszedem majd ezt is. Én sima mezőgazdasági fóliát tettem az ajtóba ( tudod itt vidéken kallódik a gazdaságban ilyesmi :D ) és kétoldalassal rögzítettem.

Megvan már, hogy kell bekötni? Ha nincs akkor leírom. G Astrából / C Veki / C Corsa /D Corsa / H astra tükör.

Igen már megvan kösz, de egyenlőre a felfogatáson agyalok, ugye a konzol bent maradt a régiben csak a gömböket cseréltem átt amire a tükör rápattan. Ráadásul ez üreges mert ott jön ki a kábel, és hegeszteni sem tudom mert alaminium. :pinch:

Link to comment
Megosztás:

Nem az én megoldásom, csak az enyém is így készült. Én úgy álltam neki, hogy Gyurinak mondtam, hogy ajtókat ha már le kell venni, akkor megyek aztán földörzsárazom a zsanérokat, és csináljuk össze nagyobb csapszeggel, mert nagyon sz.r. Kérdeztem hogy csapszeget hozzak -e. Még hagyjam, nyissam ki a QP-t, meg csukjam be (annak az elejéből ugye kiállt egy volán busz korábban, tehát mondjuk úgy, nem állt tökéletesen :D) Kinyitottam/becsuktam, mint a zzzúj. Mondom faca, ilyen jó lesz. :D Akkor ne vigyek semmit, jó lesz. Nem is vittem semmit, jó lett. Ugyan tudom hogy szívrohamot kaptam volna a művelet közben, de szerencsére nem néztem, úgyhogy így mindenki boldog. :lol:

Ez a művelet engem is érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

4 eablak, 3. nap:

1 óra alatt sikerült berakni a 18db plusz érintkezőt.

eablak_be_csati.jpg

Mivel a bal első ajtóköteg F2-es, míg a jobbos F1-es, így variálni kell egy kicsit, mert az a különbség a kettő között, hogy más pinen kapják a tápokat (gyújtás és fix). Ezért még alakítanom kellett a kötegen, de aztán be tudtam rakni simán.

A bal hátsó vezetékezése is készen van, csak össze kell kötni a bal első csatival. Utána elkezdtem gyártani a kábelkötegeket. Először a jobb hátsó lett kész, ráhagyva, mert csak nagyjából mértem le. 2m hosszú vezeték az etalon, az elég a két első ajtó közötti szakaszra. Aztán elkezdtem matekozni, hogy mennyi vezeték kell oda-vissza. Mivel ugye a testpont a jobb ajtónál van, míg a táp balról érkezik és abból kettő. Viszont nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz elég a vezeték, így melóban vásárolnom kell a raktárból. Sajnos csak 5-6 különböző színű vezeték lelhető fel. Mondjuk a tápon és testen kívül minden 0,75-ös és szerencsére egy színű vezetékből van több keresztmetszetű is.

Holnap kiszedem az első üléseket, a szőnyeget, kardánboxot, aztán indulhat a drótozás.

A vezetékezés elkészültével pedig ha lesz még időm, akkor leszedem a jobb hátsó kárpitot is és abba is berakom a köteget, illetve készre szerelem. Arra szerintem nem lesz időm, hogy hátul bekerüljön a 2db elektromos ablak, mivel még sosem cseréltem hátul, így biztos lesz vele kínlódás. Azt mondják, hogy valamennyire le kell engedni az ablakot, de akkor miért van koppanásig az elektromos mechanika? :D

A szerkezeteket meg csavarozni fogom, 5x20-as csavarral és önzáró anyával.

3. nap vége.

Link to comment
Megosztás:

4 eablak, 3. nap:

1 óra alatt sikerült berakni a 18db plusz érintkezőt.

Mivel a bal első ajtóköteg F2-es, míg a jobbos F1-es, így variálni kell egy kicsit, mert az a különbség a kettő között, hogy más pinen kapják a tápokat (gyújtás és fix). Ezért még alakítanom kellett a kötegen, de aztán be tudtam rakni simán.

A bal hátsó vezetékezése is készen van, csak össze kell kötni a bal első csatival. Utána elkezdtem gyártani a kábelkötegeket. Először a jobb hátsó lett kész, ráhagyva, mert csak nagyjából mértem le. 2m hosszú vezeték az etalon, az elég a két első ajtó közötti szakaszra. Aztán elkezdtem matekozni, hogy mennyi vezeték kell oda-vissza. Mivel ugye a testpont a jobb ajtónál van, míg a táp balról érkezik és abból kettő. Viszont nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz elég a vezeték, így melóban vásárolnom kell a raktárból. Sajnos csak 5-6 különböző színű vezeték lelhető fel. Mondjuk a tápon és testen kívül minden 0,75-ös és szerencsére egy színű vezetékből van több keresztmetszetű is.

Holnap kiszedem az első üléseket, a szőnyeget, kardánboxot, aztán indulhat a drótozás.

A vezetékezés elkészültével pedig ha lesz még időm, akkor leszedem a jobb hátsó kárpitot is és abba is berakom a köteget, illetve készre szerelem. Arra szerintem nem lesz időm, hogy hátul bekerüljön a 2db elektromos ablak, mivel még sosem cseréltem hátul, így biztos lesz vele kínlódás. Azt mondják, hogy valamennyire le kell engedni az ablakot, de akkor miért van koppanásig az elektromos mechanika? :D

A szerkezeteket meg csavarozni fogom, 5x20-as csavarral és önzáró anyával.

3. nap vége.

Asszem mégis csak marad az átfúrt átvezető, jójazúgy. :D De szerintem is teljesen fel kell húzni az ablakot az emelő kiszedéséhez.

Link to comment
Megosztás:

Negyedik nap:

Bal oldal kész. Átvezetőt visszaraktam nagynehezen, de majdnem úgy voltam már vele, hogy kiveszem a kuplung pedált. Aztán jött az ötlet, hogy biztosíték tábla arrébb tesz. Mivel klímás, sokat nem mozdul hátra, de annyi elég volt, hogy a belső gumitömítést vissza tudtam rakni a helyére. Mert amúgy lehetetlen. :D

Elkészült a kábelköteg is. Összesen 13 vezeték kellett. 4 a jobb tükörnek, 3 a jobb hátsó eablaknak és 6 az elsőnek. A jobb hátsónak csak azért három, mert annyi kell a bal első ajtótól (fel, le, táp). Mivel ugye a jobb első már eleve megkapja azokat a vezetékeket, amik kellenek a hátsónak is (test, komfort, engedélyezett vezérlés szál), ezért kellett csak ennyi. Ja igen. A sofőr oldalról nem csak a hátsókat tiltom, hanem a jobb elsőt is. :D Ezért is a kevesebb vezeték, mert akkor kellene plusz egy direkt gyújtás táp F7 biztosítékról.

Próbaképp rádugtam a bal első ajtóköteget az átvezetőre, majd a bal hátsóra ráaggattam az elektromos ablakemelőt. Pöpecül üzemel. Próbaképp visszaraktam az eredeti kpzár vezérlőt és reteszelésre fel is húzza ütközésig. Persze miután eszembe jutott, hogy az F22-be be kéne rakni egy 30A-es biztosítékot és hogy tanítani kell az emelőt is. :D

Link to comment
Megosztás:

Negyedik nap:

Bal oldal kész. Átvezetőt visszaraktam nagynehezen, de majdnem úgy voltam már vele, hogy kiveszem a kuplung pedált. Aztán jött az ötlet, hogy biztosíték tábla arrébb tesz. Mivel klímás, sokat nem mozdul hátra, de annyi elég volt, hogy a belső gumitömítést vissza tudtam rakni a helyére. Mert amúgy lehetetlen. :D

Elkészült a kábelköteg is. Összesen 13 vezeték kellett. 4 a jobb tükörnek, 3 a jobb hátsó eablaknak és 6 az elsőnek. A jobb hátsónak csak azért három, mert annyi kell a bal első ajtótól (fel, le, táp). Mivel ugye a jobb első már eleve megkapja azokat a vezetékeket, amik kellenek a hátsónak is (test, komfort, engedélyezett vezérlés szál), ezért kellett csak ennyi. Ja igen. A sofőr oldalról nem csak a hátsókat tiltom, hanem a jobb elsőt is. :D Ezért is a kevesebb vezeték, mert akkor kellene plusz egy direkt gyújtás táp F7 biztosítékról.

Próbaképp rádugtam a bal első ajtóköteget az átvezetőre, majd a bal hátsóra ráaggattam az elektromos ablakemelőt. Pöpecül üzemel. Próbaképp visszaraktam az eredeti kpzár vezérlőt és reteszelésre fel is húzza ütközésig. Persze miután eszembe jutott, hogy az F22-be be kéne rakni egy 30A-es biztosítékot és hogy tanítani kell az emelőt is. :D

Ha kiveszed a fűtéscsatornákat egy fokkal jobb a helyzet, de szerintem akkor is pont nem arra enged a biztosítékdoboz amerre neked kell a hely.

Link to comment
Megosztás:

Negyedik nap:

Bal oldal kész. Átvezetőt visszaraktam nagynehezen, de majdnem úgy voltam már vele, hogy kiveszem a kuplung pedált. Aztán jött az ötlet, hogy biztosíték tábla arrébb tesz. Mivel klímás, sokat nem mozdul hátra, de annyi elég volt, hogy a belső gumitömítést vissza tudtam rakni a helyére. Mert amúgy lehetetlen. :D

Elkészült a kábelköteg is. Összesen 13 vezeték kellett. 4 a jobb tükörnek, 3 a jobb hátsó eablaknak és 6 az elsőnek. A jobb hátsónak csak azért három, mert annyi kell a bal első ajtótól (fel, le, táp). Mivel ugye a jobb első már eleve megkapja azokat a vezetékeket, amik kellenek a hátsónak is (test, komfort, engedélyezett vezérlés szál), ezért kellett csak ennyi. Ja igen. A sofőr oldalról nem csak a hátsókat tiltom, hanem a jobb elsőt is. :D Ezért is a kevesebb vezeték, mert akkor kellene plusz egy direkt gyújtás táp F7 biztosítékról.

Próbaképp rádugtam a bal első ajtóköteget az átvezetőre, majd a bal hátsóra ráaggattam az elektromos ablakemelőt. Pöpecül üzemel. Próbaképp visszaraktam az eredeti kpzár vezérlőt és reteszelésre fel is húzza ütközésig. Persze miután eszembe jutott, hogy az F22-be be kéne rakni egy 30A-es biztosítékot és hogy tanítani kell az emelőt is. :D

ÚÚÚÚ mekkorák ezek a leírások :D

Éppen ebben a cipőben vagyok hogy első elektromosokat akarok már beszerelni de igencsak kicsi a hely ahol a bal oldali átvezetőhöz hozzáférek. Én arra gondoltam hogy kiveszem a műszerfalat és onnan fentről nyúlok be.

A képeken láttam hogy az átvezető teljesen vissza van húzva az utastérbe. Azt hogy csináltad?? Én is pinezni fogom a csatit és jó lenne ha hozzá is férnék.

Ja még egy dolog az üléseket hogy veszitek ki, azt tudom hogy a patront biztosítani kell a piros pinnel, de honnan csavarozod ki az ülést?? Alulról vagy fentről? (Még soha nem is néztem igazság szerint, egy kép jó lenne :D )

Link to comment
Megosztás:

ÚÚÚÚ mekkorák ezek a leírások :D

Éppen ebben a cipőben vagyok hogy első elektromosokat akarok már beszerelni de igencsak kicsi a hely ahol a bal oldali átvezetőhöz hozzáférek. Én arra gondoltam hogy kiveszem a műszerfalat és onnan fentről nyúlok be.

A képeken láttam hogy az átvezető teljesen vissza van húzva az utastérbe. Azt hogy csináltad?? Én is pinezni fogom a csatit és jó lenne ha hozzá is férnék.

Ja még egy dolog az üléseket hogy veszitek ki, azt tudom hogy a patront biztosítani kell a piros pinnel, de honnan csavarozod ki az ülést?? Alulról vagy fentről? (Még soha nem is néztem igazság szerint, egy kép jó lenne :D )

Fellülről, igazából a külsö oldalon a burkolat alatt van a két csavar, elől a belső oldalon nincs takarva, hátul belül szintén takaró van rajta. Visszarakáskor kell figyelni, nehogy egy fél kattanás különbség legyen a külső-belső oldal között, mert akkor nyeklik az ülés a sinben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.