Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

22-es kulcsnyílású, tehát azt tettem rá. A kulcs másik felére meg egy csillag-villás csillag felét akasztottam be, de inkább elhajlott. :D

Mondom vascső.... :D

Elküldve

Ugye oda van szondakulcs azzal kéne elméletileg, én egy ezeréves csillagvillást tettem rá, rengeteg csavarlazítózás után még egy méteres csőtoldat, aztán melegen van letörik vagy nem alapon végülis kitekertem.

fura nekem olyan szépen kijött, hogy nincs is sérülés a 6szögön

Elküldve

Sziasztok!

Most regisztráltam a fórumon, mert segítséget szeretnék kérni. Már 12 éve birtoklok egy 1.6 ECOTEC kombi Astrát, a legnagyobb megelégedéssel.

Sajnos a bal első központi zár megadta magát, kulccsal ugyan nyitható, de távirányítóval már nem. Vettem egy új szerkezetet, amit szeretnék kicserélni benne. Egyszer már az ajtókárpit leszerelésével belepillantottam az ajtó belsejébe, de mivel nem csináltam még ilyet, szeretnék tanácsot kérni, hogy is lehet megcsinálni ezt a cserét?

(Nézegettem, hátha találok már itt a fórumon ehhez kapcsolódó hozzászólást, de sajnos nem volt semmi - vagy csak én nem találtam meg. Ha így lenne, előre is elnézést kérek!)

Szóval várom a javaslatokat, vagy ha van hozzáértő szaki, akkor a szerelési útmutatót! Előre is köszönöm!

Üdv!

Gyuri

Elküldve

Sziasztok!

Most regisztráltam a fórumon, mert segítséget szeretnék kérni. Már 12 éve birtoklok egy 1.6 ECOTEC kombi Astrát, a legnagyobb megelégedéssel.

Sajnos a bal első központi zár megadta magát, kulccsal ugyan nyitható, de távirányítóval már nem. Vettem egy új szerkezetet, amit szeretnék kicserélni benne. Egyszer már az ajtókárpit leszerelésével belepillantottam az ajtó belsejébe, de mivel nem csináltam még ilyet, szeretnék tanácsot kérni, hogy is lehet megcsinálni ezt a cserét?

(Nézegettem, hátha találok már itt a fórumon ehhez kapcsolódó hozzászólást, de sajnos nem volt semmi - vagy csak én nem találtam meg. Ha így lenne, előre is elnézést kérek!)

Szóval várom a javaslatokat, vagy ha van hozzáértő szaki, akkor a szerelési útmutatót! Előre is köszönöm!

Üdv!

Gyuri

Üdv...hát igazából a távírányító nem magának a zárnak küld jeleket hanem a központi zár vezérlőnek, egészen pontosan van egy egység ami fogja a jeleket. Gondolom olyanon hogy elemcsere a távirányítóban már túlvagy. Ha a kulcsal nyitod a zárat és kinyílik az összes ajtó akkor a központi zár vezérlő jó. Ekkor marad a távirányító. vagy a jeleket fogó biszbasz hibája Azt sem árt kideríteni hogy gyári központi zár van-e az autóban vagy utólagos univerzális. Hogy néz ki a távírányító? Esetleg kép, vagy link róla?

Elküldve

Üdv...hát igazából a távírányító nem magának a zárnak küld jeleket hanem a központi zár vezérlőnek, egészen pontosan van egy egység ami fogja a jeleket. Gondolom olyanon hogy elemcsere a távirányítóban már túlvagy. Ha a kulcsal nyitod a zárat és kinyílik az összes ajtó akkor a központi zár vezérlő jó. Ekkor marad a távirányító. vagy a jeleket fogó biszbasz hibája Azt sem árt kideríteni hogy gyári központi zár van-e az autóban vagy utólagos univerzális. Hogy néz ki a távírányító? Esetleg kép, vagy link róla?

Azt hiszem a központi zár gyári, mert már így vetem az autót. A riasztót én tetettem bele, én ennek a kapcsolójára kötötték rá a központi zárat. A pontos hibajelenség úgy néz ki, hogy a távirányítóval nyitni simán lehet az ajtókat, a gond a bezárásnál van. Ekkor ugyanis a bal első ajtó gombja nem megy le, ennek következtében a többi ajtó is visszanyílik.

Ezért kell kulccsal bezárni, mert akkor lemegy a gomb. Persze ez nem egyik pillanatról a másikra lett ilyen, hanem fokozatosan, először csak ritkán fordult elő, majd egyre gyakrabban, és mostanra állandósult a hiba. Bontóban vettem egy zárószerkezetet, illetve mindjárt kettőt is, mert 1997-ben változtattak a csatlakozáson, én meg nem tudtam, az enyémben milyen van (97-es a kocsi).

Szóval most ott tartok, hogy ki kellene cserélni a hibás darabot, mert az kophatott el, csak amikor múltkor belenéztem, akkor láttam, hogy rohadt kevés hely van benyúlkálni az ajtóba. Persze valahogy beletették, meg az összes mindent ami ott van, ezért, ha valaki szerelt már ilyet, megköszönném a jótanácsokat!

Elküldve

Azt hiszem a központi zár gyári, mert már így vetem az autót. A riasztót én tetettem bele, én ennek a kapcsolójára kötötték rá a központi zárat. A pontos hibajelenség úgy néz ki, hogy a távirányítóval nyitni simán lehet az ajtókat, a gond a bezárásnál van. Ekkor ugyanis a bal első ajtó gombja nem megy le, ennek következtében a többi ajtó is visszanyílik.

Ezért kell kulccsal bezárni, mert akkor lemegy a gomb. Persze ez nem egyik pillanatról a másikra lett ilyen, hanem fokozatosan, először csak ritkán fordult elő, majd egyre gyakrabban, és mostanra állandósult a hiba. Bontóban vettem egy zárószerkezetet, illetve mindjárt kettőt is, mert 1997-ben változtattak a csatlakozáson, én meg nem tudtam, az enyémben milyen van (97-es a kocsi).

Szóval most ott tartok, hogy ki kellene cserélni a hibás darabot, mert az kophatott el, csak amikor múltkor belenéztem, akkor láttam, hogy rohadt kevés hely van benyúlkálni az ajtóba. Persze valahogy beletették, meg az összes mindent ami ott van, ezért, ha valaki szerelt már ilyet, megköszönném a jótanácsokat!

Ha visszanyílik, akkor tuti hogy gyári van benne.

Amúgy a vezérlő párhuzamosan vezérli a motorokat, tehát ha az egyik működik, akkor a többinek is működnie kell. Maximum vezetékszakadás miatt nem kaphat jelet. Ha kulccsal zárod be, akkor hallod a motort a vezetőoldaliban?

A kiszerelés tényleg nem egyszerű, de nem is kell sűrűn cserélni.

Elküldve

Azt hiszem a központi zár gyári, mert már így vetem az autót. A riasztót én tetettem bele, én ennek a kapcsolójára kötötték rá a központi zárat. A pontos hibajelenség úgy néz ki, hogy a távirányítóval nyitni simán lehet az ajtókat, a gond a bezárásnál van. Ekkor ugyanis a bal első ajtó gombja nem megy le, ennek következtében a többi ajtó is visszanyílik.

Ezért kell kulccsal bezárni, mert akkor lemegy a gomb. Persze ez nem egyik pillanatról a másikra lett ilyen, hanem fokozatosan, először csak ritkán fordult elő, majd egyre gyakrabban, és mostanra állandósult a hiba. Bontóban vettem egy zárószerkezetet, illetve mindjárt kettőt is, mert 1997-ben változtattak a csatlakozáson, én meg nem tudtam, az enyémben milyen van (97-es a kocsi).

Szóval most ott tartok, hogy ki kellene cserélni a hibás darabot, mert az kophatott el, csak amikor múltkor belenéztem, akkor láttam, hogy rohadt kevés hely van benyúlkálni az ajtóba. Persze valahogy beletették, meg az összes mindent ami ott van, ezért, ha valaki szerelt már ilyet, megköszönném a jótanácsokat!

kárpit le, párafólia le, zárról csati le, a csatlakozó pálcák biztosító pöckeit kipattint (lehetőleg melegben, mert esetleg törhet hidegen) megjegyez mi hol volt :D

aztán az ajtó élén van 3 torx csavar (talán 40es), kicsavar aztán aszem végül is leesik a zárszerkezet, csak ki kell fordítani, hogy kiférjen vmelyik likon, azon 2 csavar tartja a központi zár motorját, csere aztán vissza

mondjuk mielőtt kiveszed a régit dugd rá a csatit az újra és nézd meg működik-e

Elküldve

kárpit le, párafólia le, zárról csati le, a csatlakozó pálcák biztosító pöckeit kipattint (lehetőleg melegben, mert esetleg törhet hidegen) megjegyez mi hol volt :D

aztán az ajtó élén van 3 torx csavar (talán 40es), kicsavar aztán aszem végül is leesik a zárszerkezet, csak ki kell fordítani, hogy kiférjen vmelyik likon, azon 2 csavar tartja a központi zár motorját, csere aztán vissza

mondjuk mielőtt kiveszed a régit dugd rá a csatit az újra és nézd meg működik-e

Vectrán ugyanez! Már a 3. cserélem,persze mind gyári bontott volt.Már ez a mostaniba is hallom picit kerreg! A következő valami univerzális lesz. Állítólag a gyáriba a zsír valahogy "elfárad" és ez okozza a tönkremenetelét. Szerelő mondta nekem. Próbáltam szétszedni,nekem nem ment!

Elküldve

Vectrán ugyanez! Már a 3. cserélem,persze mind gyári bontott volt.Már ez a mostaniba is hallom picit kerreg! A következő valami univerzális lesz. Állítólag a gyáriba a zsír valahogy "elfárad" és ez okozza a tönkremenetelét. Szerelő mondta nekem. Próbáltam szétszedni,nekem nem ment!

én többet is szétszedtem, nem sok zsír van abban, én motort cseréltem benne és szilikon zsírral kentem vissza

Elküldve

én többet is szétszedtem, nem sok zsír van abban, én motort cseréltem benne és szilikon zsírral kentem vissza

No,akkor erről majd beszéljünk hogyan sikerült szétszedni,mert tavasszal megint aktuális lesz! :D

Elküldve (edited)

Na hát így lép az xe:

AKi xe-zik majd mondja meg ez így jó e. Ahonnan indul a videó, ott ment gps szerint 150-el, ötödikben padló.

Az óra amúgy 1083-as. F20C355-el.

Módosítva : wookie
Elküldve

No,akkor erről majd beszéljünk hogyan sikerült szétszedni,mert tavasszal megint aktuális lesz! :D

az elektromos zárat?, hát van benne 2 fém stift, azt kinyomod, aztán feszegeted a 4 beakadós résznél, amíg ki nem csúszil belőle, persze van hogy a fekete tokja el 1-2 helyen elreped kicsit

Elküldve

Na hát így lép az xe:

AKi xe-zik majd mondja meg ez így jó e. Ahonnan indul a videó, ott ment gps szerint 150-el, ötödikben padló.

Az óra amúgy 1083-as. F20C355-el.

Hát most mit mondjak? C14nz-hez képest ugrik.....más összehasonlítási alapom meg nincs. :D

Elküldve

Sziasztok!

Remélem jó helyre írom a kérdésemet... :icon1:

Segítsetek nekem kicsit... X14NZ Classic astra, légzsák nélküli kivitel. Olyan gondom van, hogy amikor leállítom a motort, és kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, akkor egy kattanás kíséretében kiugrik az a szürke betét, vagyis aktivizálódik a kormányzár... Már amikor. Újabban (különösebben mostanában a hidegben) előfordult, hogy amikor kivettem a kulcsot, a kis betét nem ugrott ki, ilyenkor persze a kulcsot is nehéz visszajátszani bele.Észrevettem, hogy elfordításnál, az utolsó kis részen mintha "ragadna" az egész mikor fordítom a kulcsot. Ha úgy veszem ki a kulcsot, hogy picit mintha tovább fordítanám, semmi gond.

Nincs valami ötletetek mit kezdhetnék ezzel? Jól érzem, hogy valami elkoszolódhatott, és ezért van ez? (soha nem volt szétszedve).

Köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Remélem jó helyre írom a kérdésemet... :icon1:

Segítsetek nekem kicsit... X14NZ Classic astra, légzsák nélküli kivitel. Olyan gondom van, hogy amikor leállítom a motort, és kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, akkor egy kattanás kíséretében kiugrik az a szürke betét, vagyis aktivizálódik a kormányzár... Már amikor. Újabban (különösebben mostanában a hidegben) előfordult, hogy amikor kivettem a kulcsot, a kis betét nem ugrott ki, ilyenkor persze a kulcsot is nehéz visszajátszani bele.Észrevettem, hogy elfordításnál, az utolsó kis részen mintha "ragadna" az egész mikor fordítom a kulcsot. Ha úgy veszem ki a kulcsot, hogy picit mintha tovább fordítanám, semmi gond.

Nincs valami ötletetek mit kezdhetnék ezzel? Jól érzem, hogy valami elkoszolódhatott, és ezért van ez? (soha nem volt szétszedve).

Köszönöm!

Enyém évek óta ilyen, bár nekem nem volt hőmérséklet függő. Szinte hetente van olyan, hogy kiveszem a kulcsot és nincs kormányzár. Ekkor kulcs hegyével egy kicsit megpiszkálom, megmozgatom a szürke betétet a kulcsnyílásba picit bedugva és kiugrik. Esetleg fújhatsz bele kenő sprayt.

Ezt a ragadós dolgot nem értem. Mikor ráadod a gyújtást, vagy mikor leveszed, akkor ragad? Nekem pl gyújtásra forgatásnál ragad az elején.

Elküldve

Sziasztok!

Remélem jó helyre írom a kérdésemet... :icon1:

Segítsetek nekem kicsit... X14NZ Classic astra, légzsák nélküli kivitel. Olyan gondom van, hogy amikor leállítom a motort, és kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, akkor egy kattanás kíséretében kiugrik az a szürke betét, vagyis aktivizálódik a kormányzár... Már amikor. Újabban (különösebben mostanában a hidegben) előfordult, hogy amikor kivettem a kulcsot, a kis betét nem ugrott ki, ilyenkor persze a kulcsot is nehéz visszajátszani bele.Észrevettem, hogy elfordításnál, az utolsó kis részen mintha "ragadna" az egész mikor fordítom a kulcsot. Ha úgy veszem ki a kulcsot, hogy picit mintha tovább fordítanám, semmi gond.

Nincs valami ötletetek mit kezdhetnék ezzel? Jól érzem, hogy valami elkoszolódhatott, és ezért van ez? (soha nem volt szétszedve).

Köszönöm!

Szétt lehet szedni ki lehet takarítani, és újra lehet kenni, de szerintem nem éri meg a fáradságot, ha nem javul befújásra szerintem szokd meg.

1707029-20150109-vUV9Uj.jpg

1707030-20150109-6Rsowi.jpg

1707031-20150109-vqFyMW.jpg

  • Like 1
Elküldve

Woaaahh, új képek. :D

Dehogy újak, már vagy 5 évesek... :D délutánra megyek kint hideg van és az össze többi fórumon pangás van, sajnálam így jártatok. :evilgrin:

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Lenne egy 1996 1.4-es f-es astrám és olyan bajom van hogy teker de nem indul.

Először csak ritkán csinált ilyet de mostmár egyre gyakrabban csinálja.

Betolásra vagy bebikázásra beindúl.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Lenne egy 1996 1.4-es f-es astrám és olyan bajom van hogy teker de nem indul.

Először csak ritkán csinált ilyet de mostmár egyre gyakrabban csinálja.

Betolásra vagy bebikázásra beindúl.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

1.4-es 16 szelepes motor?

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.