Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

A közeljövőben(kb. jövő tavasszal) szeretnék venni egy saját autót, a családi Astra mellé. Két típus között nem tudok dönteni, az egyik kiszemelt Opel Vectra C 1,9 CDTI motorral, a másik Volkswagen Passat B5,5 1,9 PDTDI. Sok véleményt elolvastam, ezek között voltak jók és rosszak is, sokkal előrébb nem lettem. Igazából formára mindkettő tetszik, a Passat egy kicsit jobban, de félek a PD elemtől, sok rémtörténetet hallani róla. Az Opel motorjáról, ami tulajdonképpen Fiat, nem olvastam annyi rosszat. A dízelhez viszont mindenképp ragaszkodom. Ez késői Vectra még mindig hajlamos a rohadásra? Remélem nem gond, hogy itt kérdeztem, köszönöm előre is a tanácsokat.

Üdv.: Zsolt

Én nem szeretem a hajómotorokat, de ha már az, akkor a fiat féle.

A vectra c meg nem rohad. Amúgy gts-t vegyél vagy kombit :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A közeljövőben(kb. jövő tavasszal) szeretnék venni egy saját autót, a családi Astra mellé. Két típus között nem tudok dönteni, az egyik kiszemelt Opel Vectra C 1,9 CDTI motorral, a másik Volkswagen Passat B5,5 1,9 PDTDI. Sok véleményt elolvastam, ezek között voltak jók és rosszak is, sokkal előrébb nem lettem. Igazából formára mindkettő tetszik, a Passat egy kicsit jobban, de félek a PD elemtől, sok rémtörténetet hallani róla. Az Opel motorjáról, ami tulajdonképpen Fiat, nem olvastam annyi rosszat. A dízelhez viszont mindenképp ragaszkodom. Ez késői Vectra még mindig hajlamos a rohadásra? Remélem nem gond, hogy itt kérdeztem, köszönöm előre is a tanácsokat.

Üdv.: Zsolt

Pd-t ne vegyél mert a gatyád is rámegy. Amúgy mennyit mész egy évben?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A közeljövőben(kb. jövő tavasszal) szeretnék venni egy saját autót, a családi Astra mellé. Két típus között nem tudok dönteni, az egyik kiszemelt Opel Vectra C 1,9 CDTI motorral, a másik Volkswagen Passat B5,5 1,9 PDTDI. Sok véleményt elolvastam, ezek között voltak jók és rosszak is, sokkal előrébb nem lettem. Igazából formára mindkettő tetszik, a Passat egy kicsit jobban, de félek a PD elemtől, sok rémtörténetet hallani róla. Az Opel motorjáról, ami tulajdonképpen Fiat, nem olvastam annyi rosszat. A dízelhez viszont mindenképp ragaszkodom. Ez késői Vectra még mindig hajlamos a rohadásra? Remélem nem gond, hogy itt kérdeztem, köszönöm előre is a tanácsokat.

Üdv.: Zsolt

Ha már sz.pni akarsz, vegyél egy régi alfát. Annak legalább szép hangja van. :D

Link to comment
Megosztás:

A kombi nem tetszik egyik típusból sem, mindenképpen sedant vennék, napi 70 km-t mennék vele. Szóval akkor egyiket sem ajánlatos megvenni?

Napi 70km-re nem éri meg dízelt venni, főleg nem modern dízelt. Ha valami régi szívó adagolós dízeled van, amibe okosba tankolod a bioüzemanyagot, az megint más. De éves 30.000km alatt tök nem éri meg.

Link to comment
Megosztás:

Néztem Volvókat is, de azok nem is tetszenek annyira és drágábbak is, 2002-es évjáratok mennek 1,2-1,3 között, Vekiből ennyiért 2005 körülit találni. Mentem benzinessel és dízellel is, a dízel sokkal élvezetesebb, jobb vezetési élményt nyújt, arról nem is beszélve, hogy egy 1,6-os benzinessel nagyon lomha lenne az autó és szerintem fogyasztásban is több lenne. Esetleg valakinek konkrét tapasztalata volt bármelyik dízellel?

Link to comment
Megosztás:

Néztem Volvókat is, de azok nem is tetszenek annyira és drágábbak is, 2002-es évjáratok mennek 1,2-1,3 között, Vekiből ennyiért 2005 körülit találni. Mentem benzinessel és dízellel is, a dízel sokkal élvezetesebb, jobb vezetési élményt nyújt, arról nem is beszélve, hogy egy 1,6-os benzinessel nagyon lomha lenne az autó és szerintem fogyasztásban is több lenne. Esetleg valakinek konkrét tapasztalata volt bármelyik dízellel?

F astra 1.7 turbódiesel, kimegy a világból is ha kíméletesen van használva. Ez nem úgy volt. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Néztem Volvókat is, de azok nem is tetszenek annyira és drágábbak is, 2002-es évjáratok mennek 1,2-1,3 között, Vekiből ennyiért 2005 körülit találni. Mentem benzinessel és dízellel is, a dízel sokkal élvezetesebb, jobb vezetési élményt nyújt, arról nem is beszélve, hogy egy 1,6-os benzinessel nagyon lomha lenne az autó és szerintem fogyasztásban is több lenne. Esetleg valakinek konkrét tapasztalata volt bármelyik dízellel?

Én ős dízeles vagyok, szeretek is dízelezni, de azért ez a kijelentés még nekem is perverz :D

Link to comment
Megosztás:

Néztem Volvókat is, de azok nem is tetszenek annyira és drágábbak is, 2002-es évjáratok mennek 1,2-1,3 között, Vekiből ennyiért 2005 körülit találni. Mentem benzinessel és dízellel is, a dízel sokkal élvezetesebb, jobb vezetési élményt nyújt, arról nem is beszélve, hogy egy 1,6-os benzinessel nagyon lomha lenne az autó és szerintem fogyasztásban is több lenne. Esetleg valakinek konkrét tapasztalata volt bármelyik dízellel?

1.6 nem való c vectrába. Amúgy meg próbáld ki az én benzinesemet, oszt az ilyen koromizékre rá sem nézel majd :) jobb vezetési élmény, na persze.... Belevaló motor kell oszt kész :)

Link to comment
Megosztás:

Durva.

Totálszar népítélétében van most egy 1.9 d passatos, az szerint meg sportos a kocsija.... Akkor az astrám is az, az legalább könnyű de gyenge :)

Ági tesója kb 1 hónapja fizetett be egy butamata b5 2.5 V6 tádéjít. Beindította, meghallgattam, és kijött a szemem mint a csigának. Egy 2.0 16v benzin turbó kúpéból ült át, ment vele valamicskét városban 3 személlyel, elfogadta hogy ez nem megy úgy, és kész. Másikat nem próbált ki, ilyen motoros autót se vezetett még soha, megnézte az elsőt, és elhozta. 10 percet nézegettem, és a "na mit gondolsz"-ra nem mertem őszintén válaszolni, ott helyben el tudtam volna tapsolni rá vagy 300-at, és ez bőven a szebb darabok közül való. nem volt összecsukva ahogy átnézegettem, nem volt szétrúgva, a beltere gyönyörű, nincs körbeütve, szóval nem egy leélt sz.r. Ez egy legyártott sz.rnak tűnik... Mondjuk megjegyzem amikor először kiment vele pályára, észlelte hogy 130-nál többet nem tud menni, és ha emelkedőt lát akkor inkább visszagurulna legszívesebben... egy 2.5 V6-nál nem pont természetes jelenség... :D Valszeg adagolós, veztengelyt már cserélt, mert valami f.sza kis önmegsemmisítős volt benne. Olyan hangja van, hogy az enyém finoman dorombol mellette. Mondjuk a passatban legalább csak a környezetnek fáj, befelé nem hallatszik :lol: Egy tohonya, kerregő disznó... Mondjuk kényelmes. Meg... meg kényelmes... meg kényelmes is. :D g.ci vagyok :D A lényeg hogy nem értem. Annyi pénzből, amennyibe egy ilyen kerül, amennyibe ilyennek a fenntartása kerül, egyszerűen hülyeségnek tűnik pont egy ilyenbe beülni. Persze, az 1.6 szívó nyilván nem fogja megmozdítani, a bódét de ez a dízel sportolás is kiakaszt. Mondjuk már a spórolás is. Városi futkosásra vesznek az emberek 2.0-2.5 tédéket, mert az majd olcsó lesz. Mintha nem emelték volna meg hasraütésszerűen a gázolaj árát 30 ft-al. Vagy lehet hogy csak az enyémet emelték meg...? Egy drágább löttyből eszik egy picit kevesebbet, egy sokkal drágább fenntarthatóságú géppel, és örül, hogy spórol. :D

Link to comment
Megosztás:

Bővebben?????

Bővebben, először folyamatosan melegedett a motor (szétbontás után kiderült nem a belevaló hengerfej tömítés volt rajta a vízjáratok egy része el volt zárva) amíg persze a végén megfőtt, megszorult. Kapott egy másik motort amiben valószinűleg lógott az adagoló a szíj félrefutott elkopott amig végül elszakadt és itt volt a vége. De egyik sem az autó hibájának tudható be, ennek ellenére évekig hajtottuk mostoha körülmények között gyakorlatilag még olajcsere sem volt rajta, egyszer cseréltem izzítógyertyákat, egyszer akkut, egyszer meg generátort. Mindíg indult mindíg ment, soha nem állt le kivéve amit leírtam.

Link to comment
Megosztás:

Lehet túlzás volt ez a kijelentés, nincs sok viszonyítási alapom, de egy 1,4-es szívó benzineshez képest, szerintem sokkal jobb mondjuk egy turbó dízel. Ami a legjobban tetszik ezekben, az az alacsony fordulaton is meglévő nagy nyomaték, nem kell pörgetni hozzá. Tehát nem kimondottan fogyasztás miatt kell a dízel. Ilyen V6 TDI-t és hasonló gépeket nem vennék én sem, mert ezt már tényleg feleslegesnek tartom. A véleményetekre voltam kíváncsi, én úgy gondoltam, ha veszek egy 2005 körüli autót, normál állapotban azzal még pár évig gond nélkül el tudok járni. Mondjuk nem lettem sokkal okosabb, tudom, ha veszek egy használt autót, vannak költségek, kopó alkatrészek amiket ki kell cserélni, ezzel nincs is gondom, csak nem szeretném több százezer forintos motorfelújítással kezdeni az egészet.

Zotya, az nem a piros kombi volt, amiről képet is tettél fel?

Link to comment
Megosztás:

Lehet túlzás volt ez a kijelentés, nincs sok viszonyítási alapom, de egy 1,4-es szívó benzineshez képest, szerintem sokkal jobb mondjuk egy turbó dízel. Ami a legjobban tetszik ezekben, az az alacsony fordulaton is meglévő nagy nyomaték, nem kell pörgetni hozzá. Tehát nem kimondottan fogyasztás miatt kell a dízel. Ilyen V6 TDI-t és hasonló gépeket nem vennék én sem, mert ezt már tényleg feleslegesnek tartom. A véleményetekre voltam kíváncsi, én úgy gondoltam, ha veszek egy 2005 körüli autót, normál állapotban azzal még pár évig gond nélkül el tudok járni. Mondjuk nem lettem sokkal okosabb, tudom, ha veszek egy használt autót, vannak költségek, kopó alkatrészek amiket ki kell cserélni, ezzel nincs is gondom, csak nem szeretném több százezer forintos motorfelújítással kezdeni az egészet.

Zotya, az nem a piros kombi volt, amiről képet is tettél fel?

Akkor messzire kerüld a turbót és a dízelt.

Magyarországon még mindig nincs kultúrája a turbós autó használatnak.

Neked egy 1.8-2.0 literes benzines b vectra kéne kb.

Link to comment
Megosztás:

Lehet túlzás volt ez a kijelentés, nincs sok viszonyítási alapom, de egy 1,4-es szívó benzineshez képest, szerintem sokkal jobb mondjuk egy turbó dízel. Ami a legjobban tetszik ezekben, az az alacsony fordulaton is meglévő nagy nyomaték, nem kell pörgetni hozzá. Tehát nem kimondottan fogyasztás miatt kell a dízel. Ilyen V6 TDI-t és hasonló gépeket nem vennék én sem, mert ezt már tényleg feleslegesnek tartom. A véleményetekre voltam kíváncsi, én úgy gondoltam, ha veszek egy 2005 körüli autót, normál állapotban azzal még pár évig gond nélkül el tudok járni. Mondjuk nem lettem sokkal okosabb, tudom, ha veszek egy használt autót, vannak költségek, kopó alkatrészek amiket ki kell cserélni, ezzel nincs is gondom, csak nem szeretném több százezer forintos motorfelújítással kezdeni az egészet.

Zotya, az nem a piros kombi volt, amiről képet is tettél fel?

De igen az.....:-P Van róla több képem is, behavazva,, vontatókötélen és tréleren is... :D De nagyon szerettem vele járni, csak éppen ugye nem az enyém volt így nem sokat foglalkozhattam vele. <_<

Link to comment
Megosztás:

Bővebben, először folyamatosan melegedett a motor (szétbontás után kiderült nem a belevaló hengerfej tömítés volt rajta a vízjáratok egy része el volt zárva) amíg persze a végén megfőtt, megszorult. Kapott egy másik motort amiben valószinűleg lógott az adagoló a szíj félrefutott elkopott amig végül elszakadt és itt volt a vége. De egyik sem az autó hibájának tudható be, ennek ellenére évekig hajtottuk mostoha körülmények között gyakorlatilag még olajcsere sem volt rajta, egyszer cseréltem izzítógyertyákat, egyszer akkut, egyszer meg generátort. Mindíg indult mindíg ment, soha nem állt le kivéve amit leírtam.

Így már értem! :D Nálam semmi gond eddig(kop-kop-kop)az isuzu dízelel! Két éve volt egy vezérléscsere vízpumpával + többi szíjak meg 1x 4db izzítógyertya meg minden évben szelepfedél tömítés(nálam mindig ereszt egy év után).Évente 2x olajcsere függetlenül a futásteljesítménytől,mert 90% városba használom a vasat így muszáj cserélni. Olajat vizet nem eszi kb 7000km megyek egy évbe,olajat sosem kellet még utánatöltenem! :D Porlasztócsúcsokat kéne már cserélnem,70.000ft a gyári Bosch készlet,ez picit azért fájni fog! <_<

Link to comment
Megosztás:

Lehet túlzás volt ez a kijelentés, nincs sok viszonyítási alapom, de egy 1,4-es szívó benzineshez képest, szerintem sokkal jobb mondjuk egy turbó dízel. Ami a legjobban tetszik ezekben, az az alacsony fordulaton is meglévő nagy nyomaték, nem kell pörgetni hozzá. Tehát nem kimondottan fogyasztás miatt kell a dízel. Ilyen V6 TDI-t és hasonló gépeket nem vennék én sem, mert ezt már tényleg feleslegesnek tartom. A véleményetekre voltam kíváncsi, én úgy gondoltam, ha veszek egy 2005 körüli autót, normál állapotban azzal még pár évig gond nélkül el tudok járni. Mondjuk nem lettem sokkal okosabb, tudom, ha veszek egy használt autót, vannak költségek, kopó alkatrészek amiket ki kell cserélni, ezzel nincs is gondom, csak nem szeretném több százezer forintos motorfelújítással kezdeni az egészet.

Zotya, az nem a piros kombi volt, amiről képet is tettél fel?

Akkor nem tudom minek rugózól a dízelen, komolyan. Ráadásul egy 1.4-et hasonlítasz egy turbódízelhez...

A 8 szelepes astrámat sem kell pörgetni.

Szerintem vegyél egy 8 szelepes benzinest vagy valami nagybenzinest.

Link to comment
Megosztás:

Lehet túlzás volt ez a kijelentés, nincs sok viszonyítási alapom, de egy 1,4-es szívó benzineshez képest, szerintem sokkal jobb mondjuk egy turbó dízel. Ami a legjobban tetszik ezekben, az az alacsony fordulaton is meglévő nagy nyomaték, nem kell pörgetni hozzá. Tehát nem kimondottan fogyasztás miatt kell a dízel. Ilyen V6 TDI-t és hasonló gépeket nem vennék én sem, mert ezt már tényleg feleslegesnek tartom. A véleményetekre voltam kíváncsi, én úgy gondoltam, ha veszek egy 2005 körüli autót, normál állapotban azzal még pár évig gond nélkül el tudok járni. Mondjuk nem lettem sokkal okosabb, tudom, ha veszek egy használt autót, vannak költségek, kopó alkatrészek amiket ki kell cserélni, ezzel nincs is gondom, csak nem szeretném több százezer forintos motorfelújítással kezdeni az egészet.

Zotya, az nem a piros kombi volt, amiről képet is tettél fel?

Akkor most dobj el mindent, töröld ki a használt autós könyvjelzőket vedd elő a telefonodat és lapozd végig a telefonkönyvet. Ki az, akinek ilyesmi korú autója van, és mehetsz vele egy kört. Gyakorlatilag fogalmad sincs, hogy mit szeretnél, és ettől rosszabbul nem is tudsz elindulni autót keresni. Ülj bele mindenbe amibe lehet, és menj vele. Próbálj ki 1.8-2.0 szívóbenzines gépet, újabbat (bveki)régebbit(20NE-astravekicalitökmindegy). Nagyon szeretem az autómat, szeretem a dízeleket, eszem ágában sincs lecserélni, de MA biztos hogy nem ezt választanám ha autót kéne venni. Amíg nem próbáltál ki többet, több verzióból, addig ne dönts el semmit. Amit kinéztél, pont az a kategória amivel nagyobbat lehet szívni, mint bármivel. Az első olyan dízelek, amik már nem az "ős" verziók voltak. Viszonylag csöndesek már, erősek mint a barom, kulturáltan járnak, meg amúgyis kifejlődött eddigre a zajszigetelés v9.999 . Mivel az árkategóriájukban korábban gyakorlatilag csak benzines gépeket vettek, ezért ezek voltak az elsők, amikbe beleültek azok is, akik a büdös életben nem vezettek még dízel, nem hogy turbós autót. Mivel menni megy, ezért ki is volt használva. A sok újdízeles benzineslábának nagyon tetszett, hogy amikor megjön a nyomás, dejóság van, úgyhogy aktívan használta is, természetesen mindig ott ahol pont forgott a csiga, mert ugye ott érezni hogy húdejó. Kifejezetten jót tesz neki. Menni meg ugye megy az reggel is, hidegen, a 200 kiló zajcsillapítás mögül nem hallatszik át hogy még olajkockák közlekednek a csövekben, mikor a csiga már izzik. Ugyan ez a végén visszafelé... A benzinessel odaért a valahova, megállt, leállította, és akkor ott volt. Az a turbós is leáll ha kiveszik a kulcsot aminek még vörösen világít a turbója. A régibe nem volt ilyen, honnan tudná, hogy valami álló helyzetben meg tudja főzni meg magát? Há' nem is jár, miért melegedne túl?. Amúgyis... drága volt, ez biztos bírja. A szalonba is megmondták neki, hogy ebbe még az olaj is longlájf, elég bele 30ezrenként. (igaz hogy a gyár szerint sem elég, csak ha 90-el jár egész életében, összesen egyszer indították be hidegen, és még a csillagok is úgy állnak ahogy... de hát a magyarnak ha asszondják hogy akár 30e is lehet, akkor az 30e és kész. Ha ezt követte, az még a jobbik eset. (rosszabb esetben ezt se...) Ezeknek a nagyrésze pont az az autó, amin valaki megtanult (vagy nem tanult meg) használni egy ilyen motoros autót. Szakszerűen 30ezrenként se olajat cserélve, hidegen forgatva, melegen leállítva, 2 évesen eladva, mert amúgyis már öreg. Ha itthon így beleülsz egy ilyen korú, ilyen dízelbe, fogadást mernék kötn, hogy olyat találsz meg amit leírtam. Párom tesója is beleült a jóságba mint olvastad... Az elsőbe. Ugyan így fogalma nem volt róla hogy mit keres, már csak lehet ennek megfelelően pont azt is találta. "Nem is olyan öreg, milla körül is van, csak nem lehet sz.r. "

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.