Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Mai acsivmentek kész: voltam gumisnál. Centíroztattam az összes kereket és az elsőket megcseréltettem a hátsókkal. Gázadásnál már nem remeg a váltókar. :D

Törött JH rugó:

rugo.jpg

Valamint bőrápolás, nem csak embernek :D

nivea.jpg

Megnéztem az első fékeket is, de még mindig nem akarnak elkopni. :D Van bőven anyag a textar betéten és a tárcsa még a közelében sincs a kopásjelzőig. 4 éve vannak felszerelve. :D Lehet nem is dolgoznak, csak a hátsók. :D

Link to comment
Megosztás:

Mai acsivmentek kész: voltam gumisnál. Centíroztattam az összes kereket és az elsőket megcseréltettem a hátsókkal. Gázadásnál már nem remeg a váltókar. :D

Törött JH rugó:

Valamint bőrápolás, nem csak embernek :D

Megnéztem az első fékeket is, de még mindig nem akarnak elkopni. :D Van bőven anyag a textar betéten és a tárcsa még a közelében sincs a kopásjelzőig. 4 éve vannak felszerelve. :D Lehet nem is dolgoznak, csak a hátsók. :D

Vazelin is jó..mármint bőrápolásra.... :P

Van G-astra rugóm érdekel? :D De amúgy ha csak az uccsó karikából hiányzik egy darab, kábé semmit nem venni észre, max a végét kell elköszörülni hogy ne vásson el alatta a gumi.

Link to comment
Megosztás:

Vazelin is jó..mármint bőrápolásra.... :P

Van G-astra rugóm érdekel? :D De amúgy ha csak az uccsó karikából hiányzik egy darab, kábé semmit nem venni észre, max a végét kell elköszörülni hogy ne vásson el alatta a gumi.

Sajnos látszik, mert egyenes placcon állva enyhén ferde a hátulja.

Link to comment
Megosztás:

Szívóoldal tuning: gyári levegő bevezetés a hűtőrács mögött (ki tudja milyen motorhoz volt ez eredetileg?) , légszűrőház kipakolva és a rezonátordob lefalazva egy boroshordó dugóval. :D

A rezonátor lefalazás nem biztos, hogy jó ötlet.

SE-ben ilyen légbeszívás van gyárilag, amit fényképeztél.

Lehet azt is tuningolni 50-es PVC cső+hőlégfúvó :icon1: : ( gyakorlati haszna érezhetően a 0 és a semmi között mozog, de az esélyt megadtuk a levegőnek :D )

gallery_5473_225_193760.jpg

Link to comment
Megosztás:

A rezonátor lefalazás nem biztos, hogy jó ötlet.

SE-ben ilyen légbeszívás van gyárilag, amit fényképeztél.

Lehet azt is tuningolni 50-es PVC cső+hőlégfúvó :icon1: : ( gyakorlati haszna érezhetően a 0 és a semmi között mozog, de az esélyt megadtuk a levegőnek :D )

Nem tudok rájönni a rezonátordob jelentőségére, leginkább csak 2 ütemű robogóknál írják le hogy mit és miért, de ott a kipufba van beleépítve. A képen a másik tölcsér riasztóé?

Link to comment
Megosztás:

Ne bántsátok Zotyát....túl sok nővel lakik egy fedél alatt... :D

Ennek ellenére ma visszabelezem a légszűrőházat... :D De a trombita az elején marad. Amúgy teljesen kiiktattam a leömlőtől a bevezetést, egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy 20 év után az a termosztát az injektorfedélben jól működik, és tényleg nyitja a hideg levegőt ha bemelegszik a motor. :rolleyes: A gégecső helyét lefalaztam a vákumszelepet kiszedtem most csak előlről tud jönni levegő. Amúgy sem nagyon értettem hogy miért volt ez jó, mert ugye először a leömlőnél is hideg levegő van, aztán mire ott meleg lesz szerintem maga a motor is meleg volt és csukott a vákumszelep.

Link to comment
Megosztás:

Ennek ellenére ma visszabelezem a légszűrőházat... :D De a trombita az elején marad. Amúgy teljesen kiiktattam a leömlőtől a bevezetést, egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy 20 év után az a termosztát az injektorfedélben jól működik, és tényleg nyitja a hideg levegőt ha bemelegszik a motor. :rolleyes: A gégecső helyét lefalaztam a vákumszelepet kiszedtem most csak előlről tud jönni levegő. Amúgy sem nagyon értettem hogy miért volt ez jó, mert ugye először a leömlőnél is hideg levegő van, aztán mire ott meleg lesz szerintem maga a motor is meleg volt és csukott a vákumszelep.

A motor beindítása után elég hamar meleg lesz ám a kipufogócső. :) Sőt, szerintem mire kiszállsz a kocsiból, már melegek a leömlők.

Link to comment
Megosztás:

A motor beindítása után elég hamar meleg lesz ám a kipufogócső. :) Sőt, szerintem mire kiszállsz a kocsiból, már melegek a leömlők.

Azért a kipuffból jövő 700-1200 fokos gázok hamar bemelegítik azt a kis vasat. A hűtővíz kb 3 liternyi mennyiségének elég nagy tehetetlensége van, melegedési szempontból.

Mondjuk érdekes, hogy a hengerenkéntiseken ilyen nem van... :)

Igen, a leömlő biztos hamar melegszik csak éppen kapja a menetszelet a nem éppen pontosan illesztett hövédő pajzs, kérdés hogy mennyi meleg marad meg ott amit be tud szívni a motor és mennyit visz el a jeges menetszél. Nameg a másik kérdés hogy egyáltalán működik-e még 20 év után a termosztát ami szabályozza mikor honnan szívja a levegőt. Alapból a leömlőtől, aztán ha melegszik a motor ráadja a vákumot elzárja a leömlő felöli nyílást és beengedi a hideg levegőt. De a hűtörendszer termosztátja sem örök életű ezt meg soha senki nem ellenőrzi.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a leömlő biztos hamar melegszik csak éppen kapja a menetszelet a nem éppen pontosan illesztett hövédő pajzs, kérdés hogy mennyi meleg marad meg ott amit be tud szívni a motor és mennyit visz el a jeges menetszél. Nameg a másik kérdés hogy egyáltalán működik-e még 20 év után a termosztát ami szabályozza mikor honnan szívja a levegőt. Alapból a leömlőtől, aztán ha melegszik a motor ráadja a vákumot elzárja a leömlő felöli nyílást és beengedi a hideg levegőt. De a hűtörendszer termosztátja sem örök életű ezt meg soha senki nem ellenőrzi.

Mondjuk nekem már több éve ki van iktatva, mert feleslegesnek tartottam. Annyit nem számít amúgy sem. Több értelme lenne szerintem, ha a vízhűtés belső körét keringetnék a leömlőnél, mert az sokkal hamarabb felmelegítené a vizet, így a motort is. Biztos lenne rá megoldás, csak az lenne a necces, ha pl egy termosztát vezérelné és tönkre megy. Mondjuk akkor úgy csinálnám meg, hogy ha tönkremegy ez termosztát, akkor pl sosem keringetné arra a vizet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.