Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Tegnap megvolt a műszakim. Kaptam szép fekete matricát! :o Le***rom, falusi gyerek vagyok! :D

Olyan fékem van, hogy a jobb és balodali fékhatás mutató elől és hátul is annyira fedésben mozdult, mintha csak egy mutató lenne. Nem akarták elhinni, a'sszitték mágia van a dologban! :hehe:

Gratula! :icon13: Én kéket kaptam, de fogalmam sincs hogy ez jobb vagy rosszabb. :icon6:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap megvolt a műszakim. Kaptam szép fekete matricát! :o Le***rom, falusi gyerek vagyok! :D

Olyan fékem van, hogy a jobb és balodali fékhatás mutató elől és hátul is annyira fedésben mozdult, mintha csak egy mutató lenne. Nem akarták elhinni, a'sszitték mágia van a dologban! :hehe:

Grat, :icon1: de ott valamit elnéztek, főleg ha NKH. Én is vittem idén c20ne Vectrát és kéket kapott.

Fogyasztási versenybe nem szállok be. :D

Link to comment
Megosztás:

És a legkisebb, vagy a legnagyobb nyer? :D

Akörül van, de szerintem picit szépítesz rajta, nem?

Vegyesben 10-10,5. Pályán meg a 8 csak akkor van meg, ha tempomatozol 110-nél.

Ja, de azért dinamika akad itt is. :D

Akkor esélyes lennék.

Grat, :icon1: de ott valamit elnéztek, főleg ha NKH. Én is vittem idén c20ne Vectrát és kéket kapott.

Fogyasztási versenybe nem szállok be. :D

Nekem is feketét dobtak az XE-re.

A piros megszűnt állítólag.

Link to comment
Megosztás:

A piros az konkrétan megszűnt. Nekem is feketét adtak helyette. Anyámnak meg kéket... ugyanarra a motorra... Bátyáméra leszek még kíváncsi, mert az meg ráadásul x-es, de legutóbb még az is piros volt.

Nekem ráadásul képesek voltak ráírni az adatlapra hogy szabályozatlan keverékképzésű....

Egyébként fekete: katalizátor nélküli, illetve nagyon régi jellemzően adagolós dízelek (euro 0)

kék: nagyjából valahol az euro 2 környéke, minden amiben már van katalizátor meg lambda szonda,

és zöld pedig a legújabb, legjobb, már levegőt kipufogó autók sajátja.

Link to comment
Megosztás:

A C-s motorok azért nem kaphatnak kéket, mert az Opel azokat euro 1-es motoroknak állította ki. Ez hivatalos is. Az lényegtelen, hogy katalizátor van és lambdaszondával és/vagy légtömegmérővel szabályozott keverékképzésű és az euro 2-es követelményeket lazán hozza emisszióban... Az X-es motorokat az Opel már euro 2-es motoroknak adta ki, pedig totál ugyanaz pl a C14NZ és X14NZ. Tehát, aki a kéket kapott a C-s motorjára, az örüljön, aki meg X-esre feketét, az reklamáljon. :)

Link to comment
Megosztás:

Mikor ezek készültek még nem is volt euro besorolás :P Mégis tudják az euro 2-t. (azt meg hadd ne mondjam, hogy az SE katalizátor nélkül is épp csak kiesik a határon)

Na de azért egy injektoros, lambdaszondás motor mégsem szabályozatlan keverékképzésű....

Link to comment
Megosztás:

És a legkisebb, vagy a legnagyobb nyer? :D

Akörül van, de szerintem picit szépítesz rajta, nem?

Vegyesben 10-10,5. Pályán meg a 8 csak akkor van meg, ha tempomatozol 110-nél.

Ja, de azért dinamika akad itt is. :D

Hmm. Nem tudom, gyerekkel nem száguldozok :) vegyesben nekem most valami 9.2 volt legutóbb, de még nem sokat használtam

Link to comment
Megosztás:

Mikor ezek készültek még nem is volt euro besorolás :P Mégis tudják az euro 2-t. (azt meg hadd ne mondjam, hogy az SE katalizátor nélkül is épp csak kiesik a határon)

Na de azért egy injektoros, lambdaszondás motor mégsem szabályozatlan keverékképzésű....

Ez igaz, de egy csomó kocsit anno rosszul kategorizáltak be. Főleg azokat amiket használtak hoztak be külföldről. A besorolást általában a következő műszakin javítják. Persze csak, ha megnézik... :) Ha lesz**ják, akkor marad úgy, te meg kapod a fekete plakettet.

Kb így.

Link to comment
Megosztás:

A C-s motorok azért nem kaphatnak kéket, mert az Opel azokat euro 1-es motoroknak állította ki. Ez hivatalos is. Az lényegtelen, hogy katalizátor van és lambdaszondával és/vagy légtömegmérővel szabályozott keverékképzésű és az euro 2-es követelményeket lazán hozza emisszióban... Az X-es motorokat az Opel már euro 2-es motoroknak adta ki, pedig totál ugyanaz pl a C14NZ és X14NZ. Tehát, aki a kéket kapott a C-s motorjára, az örüljön, aki meg X-esre feketét, az reklamáljon. :)

Ez igaz is volt tavaly év végéig, akkor változott a szabály értelmezése:

http://villam-muszaki-vizsga.hu/kornyezetvedelmi-matrica/

Amikor a c20ne-t vittem vizsgára rá is kérdeztem, hogy jó-e ez így és azt mondták igen, mert változott a szabályozás. Ennél jobban pedig nem akartam bolygatni, szerintük a c14se-re is kék matrica vár jövőre. (ha addig nem változik valami újra)

Link to comment
Megosztás:

Ezért van nekem 55kW helyett 62kW a forgalmiba :D

Ez igaz, de egy csomó kocsit anno rosszul kategorizáltak be. Főleg azokat amiket használtak hoztak be külföldről. A besorolást általában a következő műszakin javítják. Persze csak, ha megnézik... :) Ha lesz**ják, akkor marad úgy, te meg kapod a fekete plakettet.

Kb így.

Link to comment
Megosztás:

Gratula hozzá!!!! :)

Nekem anno előzetesnél 33% volt hátul... :D

Köszi!

Én sose csináltatok előzetest. Elvből.

9 éve van házi szerelőm, itt a műhelye az 5. szomszédban.

Megmondom neki, hogy mit cseréljen biztosan + amit még szerinte kell.

Így aztán tutti a vizsga.

Most féktárcsa, fékbetét, fékpofa és hátsó munkahenger volt.

Aztán az ABS-em is bizonytalankodott, aminek az oka a bal hátsó érzékelő vezetékének a részleges szakadása volt. Kapott bontott kábelt.

2 éve kapott új fékdobokat.

Ez most szerintem legalább 100 ezer km-re jó lesz. A mostani szettel több mint 140 ezret mentem.

Link to comment
Megosztás:

Grat, :icon1: de ott valamit elnéztek, főleg ha NKH. Én is vittem idén c20ne Vectrát és kéket kapott.

Fogyasztási versenybe nem szállok be. :D

Kösz. Bizony NKH, én nem megyek maszekhoz, azok csak lehúznak.

Ráadásul még a műhelybe sem léphetek be! Csak kint a váróban lehetek...

Akkó' meg dögöljenek meg!

Az NKH-nak egy a nagy hátránya, hogy a csókos nepperek mind beelőznek, van amelyik 3 autóval is. Aztán rohadhatok amíg rám kerül a sor. Igaz, nyugdíjasnak annyi ideje van mint a pejva! :D

Persze amikor akár ablaknál, akár a műhelyben rám került a sor, én sem ugráltam nekik. Csak plé' pofával szép lassan mozdultam, rákérdeztem mindenre, hogy jó így?

Aztán jó lett...

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Mai napon végre kint volt a kárszakértő az allianztől, lehet hogy gtk az astra mert megvan nyomódva alul a pótkeréknél a fenéklemez + csomiajtó is lehet cserés és azt mondta szerinte ez gtk.. Na most egy ilyen kevesett futott 2002es 1.4 8v classic astra eurotax ára mondjuk 5 kilo.. nem hiszem hogy 250ezer ft ból nem lehet helyrehozni. Szerintetek mit tegyek? Saját pénzem most nincs megcsináltatni és még várnom kell még a rendőrségi igazolásra, hogy bármi is történjen ami ebben az országban akár 60 nap is lehet.. Járni lehet az autóval csak csomagtérajtó beázik és nem lehet ki-be nyiti..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.